معرفی و دانلود کتاب صنعت ساخت و ساز 4.0 - شبیه سازی اینترنت اشیا با کمک مدلسازی اطلاعات ساختمان جهت توسعه ساختمان‌های پایدار محدود

عکس جلد کتاب صنعت ساخت و ساز 4.0 - شبیه سازی اینترنت اشیا با کمک مدلسازی اطلاعات ساختمان جهت توسعه ساختمان‌های پایدار محدود
قیمت:
15000 تومان - 1.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صنعت ساخت و ساز 4.0 - شبیه سازی اینترنت اشیا با کمک مدلسازی اطلاعات ساختمان جهت توسعه ساختمان‌های پایدار محدود و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صنعت ساخت و ساز 4.0 - شبیه سازی اینترنت اشیا با کمک مدلسازی اطلاعات ساختمان جهت توسعه ساختمان‌های پایدار محدود و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صنعت ساخت و ساز 4.0 - شبیه سازی اینترنت اشیا با کمک مدلسازی اطلاعات ساختمان جهت توسعه ساختمان‌های پایدار محدود

کتاب صنعت ساخت و ساز 4.0 - شبیه سازی اینترنت اشیا با کمک مدلسازی اطلاعات ساختمان جهت توسعه ساختمان‌های پایدار محدود به کاربردهای صنعتی اینترنت اشیا و شبیه‌سازی آن‌ها در ساختمان‌های هوشمند و پایدار می‌پردازد.

درباره‌ی کتاب صنعت ساخت و ساز 4.0:

امروزه سنسورهای ارتباطی همه جا هستند. سنسورها در گوشی‌های هوشمند، در وسایل نقلیه و حتی در خانه‌های ما وجود دارد. همان طور که فن‌آوری در الکترونیک و ارتباطات بی‌سیم توسعه می‌یابد دستگاه‌های بیشتری در سراسر جهان به‌هم متصل می‌شوند. دستگاه‌های اینترنت‌ اشیای مرتبط با کنترل، نظارت و بهینه‌سازی، داده‌ها را ارسال، دریافت و مبادله می‌کنند. صنایع اینترنت‌ اشیا امروزه در بیشتر لوازم مورد استفاده برای خدمات بهداشتی، شهرها، فرودگاه‌ها و ... مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرند.

این کتاب وضعیت فعلی اینترنت‌ اشیا، چگونگی توسعه اینترنت‌ اشیا برای مهندسی خدمات ساختمان و تجهیزات آینده اینترنت‌ اشیا که در ساختمان‌ها تأثیر می‌گذارند را هدف قرار داده است. صرفه‌جویی در انرژی در ساختمان‌ها به دلیل گرم شدن کره زمین، در این سال‌ها موضوع بسیار داغی است. اینترنت‌ اشیا امکان کاهش گازهای گلخانه‌ای را فراهم می‌کند، نه تنها به صورت محلی، بلکه همچنین در طرح‌هایی با وسعت بزرگ.

تمرکز اصلی اینترنت‌ اشیاء امروز در بخش ساختمان، کمک به مدیریت تأسیسات با نظارت بر املاک است. سنسورهایی که اطلاعات مربوط به وضعیت دستگاه‌ها را ارسال می‌کنند، زمان نظارت تکنسین‌های عملیاتی را کاهش می‌دهد. برای شرکت‌های مدیریت تأسیسات ساختمانی همکاری با شرکت‌های مهندسی ساختمان جهت اجتناب از تغییر مداوم باتری دستگاه‌های اینترنت‌اشیای نصب شده در ساختمان‌ها ضروری است تا با ایجاد اتصالات لازم برق در مرحله ساخت و ساز ساختمان نیاز به باتری محدود شود.

روندی که در کتاب صنعت ساخت و ساز 4.0 - شبیه سازی اینترنت اشیا با کمک مدلسازی اطلاعات ساختمان جهت توسعه ساختمان‌های پایدار محدود (Construction 4.0‬) به کار گرفته شده است، شبیه‌سازی اینترنت‌ اشیا در یک ساختمان محدود معمولی است تا پتانسیل اینترنت‌ اشیا سنجیده شود و توجیه اقتصادی آن به طور مؤثر بررسی گردد. چراکه هدف اصلی اینترنت‌ اشیا و سیستم‌های هوشمند، لوکس کردن محیط نیست، بلکه هدف اصلی کاهش هزینه‌ها و افزایش پایداری است؛ چون بیش از 80 درصد جمعیت هر کشوری را قشر متوسط و رو به پایین تشکیل می‌دهند. این قشر بیشترین میزان مصرف را چه در حوزه انرژی، چه در حوزه مصرف آب و یا تولید فاضلاب آلاینده‌ها را با توجه به کثرت جمعیت به خود اختصاص می‌دهند. شایان ذکر است تمرکز در این بخش نتایج چشمگیرتری را در جهت پایداری و علاوه بر آن ایجاد اشتغال به خود اختصاص می‌دهد.

کتاب صنعت ساخت و ساز 4.0 برای چه کسانی مناسب است؟

این اثر برای افرادی که در حوزه‌ی فناوری اطلاعات فعالیت می‌کنند، بسیار سودمند و کاربردی است.

در بخشی از کتاب صنعت ساخت و ساز 4.0 می‌خوانیم:

طی دهه‌های اخیر با رشد سریع جمعیت، سیل کوچ از روستاها، سرعت رشد فناوری و ورود آن به زندگی مردم و عوامل دیگر منجر به ایجاد پیچیدگی‌های روابط انسانی، زندگی روزمره و دیگر احتیاجات آن‌ها شده است. همچنان که پیچیدگی سیستم‌های زندگی شهری افزایش می‌یابد، شکل زندگی‌ها نیز تغییر می‌کند. این رشد لجام گسیخته شهرنشینی آن هم به علت عدم وجود یک طرح منسجم و عدم انطابق با رشد جمعیت و تکنولوژی نتوانسته ساختار نظام‌مندی را از نظر بوم‌شناسی، زیبایی‌شناختی، تامین امنیت، آرامش خاطر و دیگر نیازها برای ساکنان فراهم آورد. در کشورهای در حال توسعه این موضوع بیشتر حس می‌شود. به طوری که به علت عدم پیش‌بینی‌های لازم از هر رویدادی، بحرانی خلق شده و سپس شاید تلاشی آگاهانه در جهت حل آن صورت گیرد.

برای حرکت در جهت توسعه پایدار، لزوم استفاده از فناوری‌های نوین، جهت رصد، دریافت و تجزیه و تحلیل اطلاعات، بیش از بیش احساس می‌شود. ساختمان پایدار هوشمند، یک تلاش آگاهانه برای سرمایه‌گذاری در چشم‌انداز جدید فناوری اطلاعات و ارتباطات به شیوه‌ای استراتژیک است. به طوری که زیرساخت‌های لازم با هدف پایداری محیط زیست، ارتقای عملکرد سیستم‌های شهری، ارتقای کیفیت زندگی، کاهش هزینه‌ها، مواجه خردمندانه با رویدادها، توسعه دانش مبتنی بر جامعه و... را به وسیله جمع‌آوری داده‌ها و استفاده از کلان داده‌ها از طریق سنسورهای کم هزینه و همکاری‌های پژوهشی فراهم می‌نماید.

پیشرفت فوق‌العاده در زمینه الکترونیک و تکنولوژی ارتباطات در این دهه‌های اخیر باعث افزایش علاقه و جذابیت حوزه اینترنت‌ اشیا شده است. اینترنت‌ اشیا ترکیبی از مهارت‌ها و فن‌آوری‌های در حال ظهور در زمینه‌های مختلف دانش است. زمینه‌های مختلف دانش از جمله برنامه‌نویسی کامپیوتری، علوم اجتماعی، اطلاع رسانی، پروتکل اینترنت، الکترونیک و ارتباطات از راه دور برای ادغام دنیای فیزیکی با دنیای سایبری با هم.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار
فصل اول: کلیات
فصل دوم: فناوری‌های صنعت 4.0 در صنعت ساخت و ساز
فصل سوم: مدلسازی اطلاعات ساختمان و لید
فصل چهارم: توسعه پایدار در صنعت ساخت و ساز: ساختمان پایدار
فصل پنجم: شبیه‌سازی اینترنت اشیا در ساختمان
فصل ششم: بررسی نتایج شبیه‌سازی
فصل هفتم: بحث و نتیجه‌گیری

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب صنعت ساخت و ساز 4.0 - شبیه سازی اینترنت اشیا با کمک مدلسازی اطلاعات ساختمان جهت توسعه ساختمان‌های پایدار محدود
نویسنده، ، ،
ناشر چاپیانتشارات اندیشه معاصر
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات190
زبانفارسی
شابک978-600-8872-70-2
موضوع کتابکتاب‌های مهندسی کامپیوتر
قیمت نسخه الکترونیک
15000 ت - 1.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب صنعت ساخت و ساز 4.0 - شبیه سازی اینترنت اشیا با کمک مدلسازی اطلاعات ساختمان جهت توسعه ساختمان‌های پایدار محدود

برای دریافت کتاب صنعت ساخت و ساز 4.0 - شبیه سازی اینترنت اشیا با کمک مدلسازی اطلاعات ساختمان جهت توسعه ساختمان‌های پایدار محدود و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.