معرفی و دانلود کتاب 12 گام تا خوشبختی

عکس جلد کتاب 12 گام تا خوشبختی
قیمت:
59900 تومان - 6.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب 12 گام تا خوشبختی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب 12 گام تا خوشبختی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب 12 گام تا خوشبختی

کتاب 12 گام تا خوشبختی نوشته‌ی محمد سیدا، یک راهنمای عملی کاربردی است که راه‌های ساده‌ی رسیدن به خوشبختی و خوشحالی را به ما نشان می‌دهد. این کتاب با ارائه‌ی راهکارهایی نه‌چندان پیچیده مثل مثبت‌اندیشی، رها کردن گذشته یا دوری از سخت‌گیری، کمک می‌کند مسیر خوشبختی را پیدا کرده و زندگی شادی را تجربه کنیم.

درباره‌ی کتاب 12 گام تا خوشبختی

خوشبختی برای هر کسی معنای متفاوتی دارد و معمولاً با توجه معیارهای مختلفی تعریف می‌شود. این مفهوم شاید برای یک فرد ثروتمند در مقایسه با یک نفر از طبقه‌ی متوسط یا فرودست هم‌معنا نباشد. بعضی‌ها اتفاقات ساده مثل بودن در کنار اعضای خانواده را منشأ خوشبختی می‌دانند و عده‌ای دیگر دست یافتن به اهداف جاه‌طلبانه و بزرگ را معادل خوشبختی در نظر می‌گیرند. با تمام این‌ها شاید بتوان گفت هر چیزی که باعث خوشحالی و شادی انسان شود و به او آرامش، اطمینان و رضایت‌خاطر بدهد می‌تواند نوعی از خوشبختی باشد.

محمد سیدا در کتاب 12 گام تا خوشبختی، روی این نکته تاکید می‌کند که می‌توان خوشبختی را در هر لحظه و هر جایی پیدا کرد و نیازی نیست روزها را برای رسیدن به آن تلاش کرد و سختی‌های زیادی را به جان خرید. فقط کافیست در همین لحظه به اطرافمان نگاه کنیم تا آن را بیابیم! او اعتقاد دارد خوشبختی یک انتخاب است و این ما هستیم که آن را انتخاب می‌کنیم یا پس می‌زنیم. البته پذیرش این مفهوم چندان ساده نیست، چون به معنای پذیرفتن مسئولیت است و انسان‌ها ذاتاً تمایل دارند از زیر بار مسئولیت شانه خالی کنند. اگر بپذیریم که ما مسئول خوشبختی خودمان هستیم، به‌تبع آن باید مسئولیت‌های دیگری را هم بپذیریم که چندان ساده نخواهد بود. بااین‌وجود، پذیرفتن مسئولیت، اولین قدم در مسیر خوشبختی است.

کتاب 12 گام تا خوشبختی تلاش می‌کند با چند گام ساده ما را به‌سوی خوشبختی حقیقی رهنمون کند. قدم‌هایی که نویسنده در این کتاب پیشنهاد می‌دهند، نه آن‌چنان پیچیده هستند که در ابتدای راه ما را خسته کنند و نه خیلی دور از دسترس به نظر می‌رسند. ایده‌ی اصلی کتاب بر این اصل بنا شده که با انجام کارهای معمولی ولی مؤثر و عمیق می‌توان زندگی را متحول کرد و به آرامش، رضایت و شادی که اشکال خوشبختی هستند، رسید. محمد سیدا در گام دوم این مسیر، فراموش کردن گذشته را پیشنهاد می‌دهد. به اعتقاد او باید گذشته را رها کرد و به تراژدی افسردگی، خودخوری و ناراحتی خاتمه داد. گام سوم این کتاب به تفکر مثبت اختصاص دارد. نویسنده در این قسمت نحوه‌ی ایجاد تفکر مثبت را به مخاطبانش آموزش می‌دهد تا راحت‌تر در این مسیر حرکت کنند.

قدم چهارم کتاب 12 گام تا خوشبختی، آرامش نام دارد. محمد سیدا تکنیک‌های مهم رسیدن به آرامش مثل تغییر دادن نقطه تمرکز، نحوه‌ی تنفس، شمرده از یک تا ده، کشمکش و منقبض کردن عضلات، تجسم محیط آرام و خندیدن یا گریستن را برمی‌شمرد. گام بعدی در مورد قانع بودن است. قدم ششم مسأله‌ی مهم سلامت تن را پیش می‌کشد و می‌گوید در بیشتر فرهنگ‌ها، سلامتی بزرگ‌ترین نعمت تلقی می‌شود و ارزش بسیار والایی دارد. مرحله‌ی بعدی در مسیر خوشبختی، به خانواده اختصاص ‌یافته. تصور خوشبختی بدون داشتن خانواده‌ای گرم و روابطی صمیمانه ممکن نیست. در اینجا باید روابطمان را یا اعضای خانواده ترمیم کنیم و مفهوم خانواده را از نو بسازیم. گام هشتم در مورد شغل است و می‌گوید احساس رضایت از کار در رضایت از زندگی بسیار اهمیت دارد. بنابراین باید سعی کرد شرایط کاری را تا حد ممکن بهبود داد.

محمد سیدا به‌عنوان قدم نهم، روی ارتباط انسان با اطرافیانش دست می‌گذارد و نقش آن‌ها را در زندگی و یافتن خوشبختی مرور می‌کند. گام بعدی کتاب 12 گام تا خوشبختی به حفظ تعادل در زندگی می‌پردازد و توصیه‌هایی را در مورد آن مطرح می‌کند. نویسنده در گام یازدهم از ما می‌خواهد که در قوانین خود تجدیدنظر کنیم و چندان زندگی را سخت نگیریم. او در گام پایانی چندین نکته‌ی کلیدی برای خوشبختی را ذکر می‌کند که کامل‌کننده‌ی این مسیر است.

کتاب 12 گام تا خوشبختی را نشر نسل نواندیش در ادامه‌ی مجموعه کتاب‌های 12 گام منتشر کرده است.

درباره‌ی مجموعه‌ی 12 گام

مجموعه‌ی 12 گام، مجموعه‌ای متشکل از کتاب‌های محمد سیدا در زمینه‌ی خودشناسی، خودیاری و موفقیت است. این کتاب‌ها را انتشارات نسل نواندیش با همکاری مؤسسه‌ی ذهن برتر منتشر کرده. از این سری تا کنون این کتاب‌ها منتشرشده: 12 گام تا «آرامش کامل»، «مثبت‌اندیشی»، «اعتمادبه‌نفس کامل»، «خوشبختی»، «ارتباط مؤثر»، «تفکر قدرتمند»، «موفقیت نهایی»، «مدیریت زمان»، «شادی بیکران»، «مدیریت بر خویشتن»، «مدیریت موفق» و «ازدواج رؤیایی و تفاهم در خانواده».

کتاب 12 گام تا خوشبختی برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به‌دنبال راه‌های ساده خوشبختی هستید و می‌خواهید مسیر زندگی خود را به سمت‌وسوی مثبت تغییر دهید، از مطالعه‌ی این کتاب و عمل به آن غافل نشوید.

با محمد سیدا بیشتر آشنا شویم

محمد سیدا (متولد 1347) مؤلف و سخنران انگیزشی است. او در دانشگاه تهران مهندسی مکانیک خوانده. سیدا استاد تندخوانی است و به مرد حافظه مشهور شده. او رئیس انجمن تقویت حافظه، مدیر مؤسسه‌ی ذهن برتر و بنیانگذار روش‌های نوین یادگیری است.

جملات برگزیده کتاب 12 گام تا خوشبختی

  • کاری به تقدیر نداشته باشید، مردم اشتباهات زندگی خود را روی هم می‌ریزند و از آن غولی می‌سازند که نامش تقدیر است.
  • هر بحران ممکن است در جهت مثبت یا منفی حرکت کند. این وظیفه شماست که بحران را به موفقیت تبدیل کنید.‌
  • دوباره نگاه کنید و این‌بار در معدن سیاه، الماس‌های درخشان ببینید.
  • تمام مشکلات انسان از یک چیز ناشی می‌شود: عدم توانایی او برای آرام نشستن در یک اتاق.
  • اشک‌های دیگران را مبدل به نگاه‌های پر از شادی کردن، بهترین خوشبختی‌هاست.

در بخشی از کتاب 12 گام تا خوشبختی می‌خوانیم

بسیاری از مردم بر این باورند که: «زندگی خانوادگی، در گذشته بسیار بهتر از امروز بوده است.‌» اما عموماً فراموش می‌شود که این اعتقاد صرفاً به‌خاطر تمایل انسان‌ها به انتخاب و نگهداری خاطرات خوش است. به‌ خاطر همین، معمولاً پس از بیان خاطرات گذشته می‌گوییم: «یادش بخیر!»

یکی دیگر از باورهای نادرست درباره خانواده این است که: «افراد در جمع خانواده خود باید شاد و خوشبخت باشند.» این باور هم‌اکنون بهانه منبع درآمدی برای مجلات خانوادگی شده است. بارها مشاهده کرده‌اید که مثلاً روی جلد مجله تیتر می‌زنند «چگونه می‌توان خانواده‌ای خوشبخت داشت؟» درحقیقت در بیشتر مواقع، وقتی اعضای خانواده‌ای گرد هم جمع می‌شوند، تنش آغاز می‌شود، چرا که هر فردی به‌تنهایی به نیازهای خودش فکر می‌کند و نیازهای جمعی نادیده گرفته می‌شود. به فرض یکی از اعضای خانواده، در این میان احساس کند که احترام نمی‌بیند و به این خاطر حرکتی غیرمنطقی انجام دهد. آن‌وقت است که بقیه اعضای خانواده می‌اندیشند، اگر این فرد نبود،‌ همه‌چیز به خوبی پیش می‌رفت. در حالی که تحقیقات نشان داده که بود و نبود فرد مورد نظر هم، تأثیری در کاهش تنش‌ها ندارد.

یک باور نادرست دیگر که بسیار رایج است: «والدین باید کنترل کاملی بر خانواده خود داشته باشند.» اما درحقیقت والدین چنانچه با دیگر اعضا و بچه‌ها مشارکت و توافق عمومی ایجاد کنند، می‌توانند عملکرد بهتری داشته و منتظر نتایج بهتری باشند. والدین فکر می‌کنند اگر خود بتوانند اوضاع را کنترل کنند و به کسی اجازه دخالت در تصمیم‌گیری ندهند، اوضاع بهتر پیش می‌رود. اما تحقیقات نشان داده است که در چنین حالتی، این والد کنترلگر رنج عاطفی بیشتری را متحمل شده است و در نهایت به نتیجه دلخواه هم نخواهد رسید.

فهرست مطالب کتاب

گام اول: خوشبختی چیست؟
واقعاً خوشبختی چیست؟
ما حق انتخاب داریم
توکل کنید
گام دوم :زندگی در گذشته را رها کنید
رهایش کن
نوع احساس‌تان را تغییر دهید
به این تراژدی خاتمه دهید
گام سوم: تفکر مثبت- خوشبختی- تصویرسازی
چگونگی ایجاد تفکر مثبت
گام چهارم: آرامش
در پیش داشتن یک روز جادویی، بدون وجود مشکل
لزومی ندارد با تمام ظرفیت خود حرکت کنید
تکنیک‌های ایجاد آرامش
تغییر دادن نقطه تمرکز
نحوه تنفس
از یک تا ده بشمارید
کشمکش و منقبض کردن عضلات
محیط آرامی را تجسم کنید
خندیدن یا گریستن
گام پنجم: معامله‌ای پرسود
جذب خوشبختی برای تمام لحظه‌ها
آیا واقعاً به‌تنهایی خوشبخت هستیم؟
قانع باش
گام ششم: سلامت
یک دقیقه به خودتان وقت بدهید
آراسته باشید
تناسب اندام خود را حفظ کنید
مراقب جسمتان باشید
خودتان را دوست داشته باشید
گام هفتم: از زندگی خانوادگی خود لذت ببرید
افسانه‌هایی درباره خانواده خوشبخت
1. حق‌شناس و سپاسگزار هستند
2. وقت زیادی را با یکدیگر سپری می‌کنند
3. به خدا ایمان دارند
4. احساس مسئولیت و تعهد در این خانواده‌ها موج می‌زند
گام هشتم: کارتان را دوست داشته باشید
کار شما چطور می‌تواند به احساس خوشبخت‌بودنتان کمک کند؟‌
چگونگی احساس رضایت از شغل
دسترسی به محل کار مناسب
چرا کارمان را انتخاب کرده‌ایم
قانون نانوشته
گام نهم: ارتباطات
نوع ارتباط حتی در خانواده هم تعیین‌کننده است
ارتباط مفید چگونه باعث احساس رضایت درونی و خوشبختی می‌شود؟
گام دهم: تعادل
زندگی خود را یک مسابقه در نظر بگیرید
چند توصیه برای این‌که آرامش خود را حفظ کنید
1. کمال‌گرایی را کنار بگذارید
2. در طی زمان و تناسب موقعیت‌هایی که دارید، اولویت‌های خود را تغییر دهید
3. شما خودتان به‌تنهایی نیز ارزشمند هستید. به خود بها دهید و خود را فراموش نکنید
4. رقابت را کنار بگذارید
گام یازدهم: نگاهی به لیست قوانین خود بیندازید
قوانین نشأت‌گرفته از ضرب‌المثل‌ها
قوانین خود را برای دیگران بیان کنید
خیلی سخت نگیرید
گام دوازدهم: نکات کلیدی برای خوشبختی شما

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب 12 گام تا خوشبختی
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات نسل نواندیش
سال انتشار۱۳۹۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات103
زبانفارسی
شابک978-964-236-553-1
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک
59900 ت - 6.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب 12 گام تا خوشبختی

Mehdi Tamadon Rastegar
۱۳۹۷/۱/۱۸
خوشبختی در واقع، زندگی در کنار افرادی که دوست‌شان داریم و پایین آوردن توقعات در زندگی و رسیدن به اهدافی که در زندگی آن‌ها را مشخص کردیدم. در این کتاب راههای رسیدن به خوشبختی را مشخص می‌کند و چگونه در زندگی احساس آرامش کنیم.
آرش آزاد
۱۳۹۹/۱۱/۲۱
بسیار روان و شیوا بدون حاشیه اضافی بیان اصل مطلب با زبانی ساده و عالی چرا صوتی نشده؟!!
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب 12 گام تا خوشبختی

برای دریافت کتاب 12 گام تا خوشبختی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.