معرفی و دانلود کتاب 1984

عکس جلد کتاب 1984
قیمت:
10000 تومان - 1.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب 1984 و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب 1984 و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب 1984

کتاب 1984 شاهکار جورج اورول، رمانی در ژانر تخیلی، سیاسی و اجتماعی است که می‌توان آن را تا حدود زیادی به شرایط حاکم بر تمام جوامع تحت سلطۀ حکومت‌های استبدادی تعمیم داد.

تازگی ابدی و عدم‌کهنه‌گی رمان 1984 باعث شده تا هر کسی گمان کند که کتاب برای عصر او نوشته شده و بتواند از هر صفحه‌ی کتاب چندین مصداق برای زندگی امروزی‌اش پیدا کند. این اثر بی‌شک یکی از شاهکارهای مسلم ادبیات جهان بوده و تأثیر زیادی در فرهنگ عامه و رسانه‌ای جهان گذاشته است.

جورج اورول (George Orwell)، رمان نوزده-هشتاد و چهار را در سال 1949 نگاشته و به پیش‌بینی 35 سال بعد پرداخته است. این کتاب با ترجمه به بیش از ۶۵ زبان مختلف و فروش میلیون‌ها نسخه همواره جزء ده رمان برتر قرن بیستم شناخته شده و طبق نظرخواهی از خوانندگان مجلۀ تایم به عنوان برترین رمان در طول تاریخ انتخاب شده است.

در بخشی از کتاب 1984 می‌خوانیم:

ایده‌ی ساخت بهشتی زمینی که در آن انسان‌ها برادرانه و بدون نیاز به قوانین و کار پر مشقت در کنار هم زندگی کنند، هزاران‌ سال فکر انسان را تسخیر کرده بود. حتی کسانی که از هرگونه تغییر تاریخی سود می‌بردند به این نظریه اعتقاد ویژه‌ای داشتند. وارثان انقلاب‌های فرانسه، انگلیس و آمریکا تا حدی به شعارهای خود در مورد حقوق بشر، آزادی بیان، برابری در مقابل قانون و امثال آن معتقد بودند و حتی این شعارها تا اندازه‌ای در عملکرد آن‌ها نیز تأثیر داشت؛ اما تا دهه چهارم از قرن بیستم تمام جریان‌های سیاسی، استبدادی بودند. بهشت زمینی همین‌ که در آستانه‌ی عملیاتی شدن قرار می‌گرفت، در آن تردید می‌کردند. هر تفکر و جریان سیاسی با هر نامی به حفظ سلسله‌ مراتب طبقاتی پایبند می‌بود. در شرایط خشک و بی‌رحمی که در سال‌های 1930 پدید آمده بود، اعمالی مثل زندانی کردن بدون محاکمه، به‌کار کشیدن اسیران جنگی، اعدام در ملاء عام، شکنجه برای اعتراف گرفتن، گروگان‌گیری و راندن مردم از سرزمین‌هایشان که سال‌ها پیش به فراموشی سپرده‌شده بود، نه‌تنها دوباره رواج یافت بلکه کسانی که خود را روشن‌فکر و مترقی معرفی می‌کردند ازاین‌دست جنایات، دفاع نیز کردند.

بعد از ده‌سال جنگ‌های داخلی، انقلاب‌ها و جنبش‌های ضدانقلابی در سرتاسر دنیا بود که نظریه اینگساک و نظریه‌های رقیبش به‌عنوان نظریه‌های کامل سیاسی پذیرفته شدند؛ اما نظام‌های مختلفی که در ابتدای قرن پدید آمدند و به‌طورکلی تمامیت‌خواه شناخته می‌شدند، این نظریه‌ها را راهنمایی کرده و از مدت‌ها قبل نمایی از دنیایی را نشان می‌داد که می‌خواست از دل این هرج‌ومرج‌ها خارج شود. همچنین مشخص بود که این دنیا را چه انسان‌هایی مدیریت می‌کنند. طبقه‌ی اشراف‌زادگان جای بخش بزرگی از کارمندان دولتی، دانشمندان، صنعت‌گران، مدیران اتحادیه‌های تجاری، متخصصان تبلیغات، جامعه شناسان، معلمان، روزنامه‌نگاران و سیاست‌مداران حرفه‌ای را گرفتند. این افراد که از بین حقوق‌بگیران بخش متوسط و بخش بالایی طبقه کارگر بودند، توسط جهان بی‌ثمر صنایع کالاهای انحصاری و دولت متمرکز تشکیل‌شده بودند. این طبقات در مقایسه با مشابهان خود در قرون گذشته حرص و طمع کمتری داشته، تجملات آن‌ها را وسوسه نمی‌کرد، تشنه‌ی قدرت بودند و بالاتر از همه این بود که از رفتارهای خود آگاهی کامل داشتند و با اراده‌ای قوی در پی نابودی مخالفین خود بودند. این ویژگی آخر آن‌ها بسیار مهم بود.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب 1984
نویسنده
مترجممهدی صائمی
ناشر چاپیانتشارات پر
سال انتشار۱۳۹۶
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات364
زبانفارسی
شابک978-600-8137-76-4
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک
10000 ت - 1.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب 1984

Mojtaba Ansari
۱۳۹۷/۹/۲۸
اگر از من بپرسن چه کتابی رو معرفی می‌کنی واسه افزایش اگاهی و درک مردم کشورت از وضع موجود، قطعا ۱۹۸۴ رو معرفی می‌کنم. از اونهایی ک میگن کتاب به شدت سیاسیه باید بپرسم ک ایا زندگی ما جدای از سیاسته؟ از نانی ک هر روزه میخوریم تا شغل و اینده و سرنوشت ما همه و همه گره خورده به سیاست سیاستمداران ما و تا و مردم ما به درک اگاهی سیاسی نرسن اوضاع ما بهتر ک نخواهد شد هیچ رفته رفته بد و بدتر میشود، و من واقعا احساس میکنم کشور ما داره از این کتاب برای هدایت کشور استفاده میکنه. خواندن این کتاب از واجباتست وگرنه در مدارس کشور کانادا تدریس نمیشد.
Arash .H
۱۳۹۷/۷/۶
همانطور که نوشته شده از شاهکارهای ادبیات جهان است و جالب است که این کتاب تقریبا در زمان تولد اولین نسل تلویزیون نوشته شده است و نویسنده در کتاب خود از وسیله‌ای به نام تله اسکرین نام میبرد که همزمان هم تلویزیون بوده و هم عوامل حکومت بوسیله آن مردم را در خانه‌های خود نظاره و کنترل میکردند و این تخیل قوی برای من بسیار جالب بود. کلا به نظرم جز کتاب‌هایی هست که قبل از مرگ باید خوانده شوند. من نسخه چاپی رو خیلی سال پیش خواندم اما هنوز هم موضوع کاملا در ذهنم مانده ولی احتمالا باز هم شروع به خواندنش خواهم کرد.
Mina Karimi
۱۳۹۹/۱۱/۲
شاهکاره این کتاب واقعا پیشگویی زمان ما هست
تله اسکرین؛ دنیای مجازی الانه
و این نکته که حذبها در پی راهی هستن که هر وقت تصمیم بگیرن بتونن میلیونها انسان را نابود کنن..؛. والان ما با کرونا روبرو هستیم
تمام جملات این کتاب عین واقعیت هست
پلیس افکار، شستشوی مغزی با آموزش و تلوزیون، و حتی کتابها وجنگهایه تمام نشدنی درسراسر دنیا که تنها برای بقا حاکمان است...
نیما جاماسبی
۱۳۹۹/۵/۱۴
این کتاب خیلی جاهاش غلط املایی داره، چندین جا، به جای زخم، ضخم نوشته شده!! شبح رو شبه نوشته!! غول رو قول نوشته، غلیان احساس رو قلیان نوشته و چندین غلط فاحش دیگه. کسی اینجا مسئول بررسی و ویرایش کتاب‌ها نیست؟
امین جو
۱۳۹۷/۱۲/۱۲
فعلا تا فصل ۲ خوندم ولی تا اینجا نمی‌دونم چرا ولی این داستان واسم خیلی آشناست... کتاب بسیار زیبا و عمیقیه. حتما مطالعه کنید. ممنون از کتابراه.
قاسم ملک محمودی
۱۴۰۱/۵/۸
واقعا نویسنده این کتاب فردی باهوش و متبهر به کار خود می‌باشد به نحوی خواننده را غرق در اثر مینماید که برون رفت از آن دشوار است.
خوندن این کتاب را به همه کتاب دوست‌ها توصیه میکنم و لازم میدونم، واقعا حیفِ از دست دادنش.
reza naghavian
۱۳۹۸/۸/۲۹
کتاب فوق العاده ایه، تا حدودی توی همون تم قلعه حیواناته ولی من این رو بیشتر دوست داشتم. قطعا خیلی ارزش خوندن داره مخصوصا برای ما ایرانی ها
حسن موسوی
۱۴۰۲/۳/۹
عالی بود.. با یک پایان غیر قابل پیش بینی، اما خوندن کتاب برای همه توصیه نخواهد شد، چون کسایی که هنوز درک و تصوری از ادبیات سیاسی و حکومت توتالیتر ندارن کامل درک نخواند کرد
Leila Rashki
۱۳۹۹/۵/۳
کتاب بی نهایت جذابی بود. شاید بعد از کتاب کوری دومین کتابی بود کاملا با شخصیت در فضای داستان غرق شدم. داستانی که کاملا با فضای دنیای امروز مطابقت دارد
Reza Df
۱۳۹۸/۱۲/۲۱
واقعا بی‌نظیر بود و وقتی می‌خواندم اصلا حوصله‌م سر نرفت.
نویسنده به خوبی صحنه‌ها را توصیف می‌کرد و من انگار داشتم فیلم می‌دیدم... بسیار لذت بردم و پیشنهاد می‌کنم بخوانید
Zahra Emrani
۱۳۹۷/۶/۴
اولش خیلی جذبم نکردم ولی هر چی رفت جلو متوجه شکفت انگیز بودن این کتاب و نبوغ نویسنده ش دم. همه کتابهای جورج اورول را باید حتما خوند.
علی حامی
۱۴۰۲/۲/۳۱
وای باورم نمیشه بسیار منتظر این کتاب بودم و اینجا پیداش کردم! واقعا عالی بود رایگان گرفتمش واقعا درش مفاهیم زیادی برای افزایش درک و آگاهی انسان وجود داره...
Anita
۱۴۰۱/۹/۲۰
واقعیتهای جامعه را بیان کرده، و مثل بقیه کتابهاش پایان خوشی دیده نمیشه، ب نظرم این کتاب در کنار کتاب قلعه حیوانات که خونده بشه هر دو رو بهتر میشه درک کرد.
Amir.h seifi
۱۳۹۹/۱/۴
یکی از دوستان این کتابو معرفی کرد. بدون اشتیاق شروع کردم اما با شوق تمومش کردم. درک نویسنده از سیاست و زندگی اجتماعی در این پیشگویی 1984 خارق العادس.
پمی کمی
۱۳۹۸/۵/۳۱
یکی از بهترین کتاب‌هایی خواهد بود که تو عمرتون خوندین، پیشنهاد میکنم هر طور شده مطالعه کنید...
مشاهده همه نظرات 63

راهنمای مطالعه کتاب 1984

برای دریافت کتاب 1984 و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.