معرفی و دانلود کتاب صوتی هزار خورشید تابان

عکس جلد کتاب صوتی هزار خورشید تابان
قیمت:
95000 تومان - 10.49€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی هزار خورشید تابان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی هزار خورشید تابان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی هزار خورشید تابان

کتاب صوتی هزار خورشید تابان اثری ماندگار از خالد حسینی، نویسنده‌ی نام‌آشنای اهل افغانستان است. او در این اثر پرفروش راوی زندگی زنانی است که گویی سرنوشتشان جز تحمل رنج و مرارت نیست. این کتاب که به جرئت یکی از درخشان‌ترین آثار داستانی درباره‌ی زندگی مردمِ درگیرِ جنگ و خشونت در افغانستان است، موفق به دریافتِ جوایزی گوناگون، از جمله جایزه‌ی ملی کتاب انگلستان در سال 2008 شده است.

درباره کتاب صوتی هزار خورشید تابان:

خالد حسینی (Khaled Hosseini) نویسنده‌ای نام‌آشنا و بی‌نیاز از معرفی‌ست. بیشتر مخاطبین فارسی‌زبان با شاهکار او، «بادبادک‌باز» آشنایی دارند؛ اثری که تا کنون بارها و بارها تجدید چاپ گشته و به زبان‌های گوناگونی نیز ترجمه شده است. هزار خورشید تابان (A Thousand Splendid Suns) عنوان یکی دیگر از شاهکارهای اوست. موضوع اصلی این رمان پرفروش و جذاب نیز همچون کتاب بادبادک‌باز، زندگی دشوار مردمِ افغانستان در دوران اشغال کشورشان توسط ارتش شوروی است.

با این حال کتاب هزار خورشید تابان دو تفاوت عمده با کتاب بادبادک‌باز دارد: نخست اینکه قهرمان اصلیِ آن زنانِ افغان‌اند، و نه مردان؛ و دوم آنکه نقش نیروهای افراطیِ طالبان به طور خاص و نقش باورها و سنت‌های برآمده از مذهب در شکل‌گیری افغانستان امروز، در مقایسه با کتاب بادبادک‌باز، در این اثر با جزییاتِ بیشتری طرح و بررسی شده است.

قهرمان‌های کتاب هزار خورشید تابان دو زن به نام‌های مریم و لیلا هستند. مریم کودکی است که نطفه‌اش بدون پایبندی به قوانین شرعی بسته شده، و اصطلاحاً «حرامزاده» است. او که از سوی پدرش طرد شده و زندگی دشواری با مادر خود دارد، علاوه بر غمِ بی‌کسی و تنهایی، ناگزیر از تحمل توهین‌ها و تحقیرهایی جانخراش از جانب دیگران نیز هست. باری، زندگی دشوار، سرانجام او را مجبور به تن دادن به ازدواجی عاری از عشق و علاقه می‌کند. شوهر او مردی بی‌رحم به نام رشید است.

لیلا اما به ظاهر در شرایطی متفاوت با مریم به سر می‌برد. او که از ایام کودکی عاشق پسری به نام طارق است، در پی رخدادهایی هولناک در ایام جنگ داخلی، والدین خود را از دست می‌دهد و خودش نیز بنا به دلایلی از طارق دور و جدا می‌افتد. تا اینکه دست حادثه او را با رشید آشنا می‌کند و او لیلا را نیز به زنی می‌گیرد! اینگونه دو قهرمان کتاب زیر سقفی واحد به یکدیگر می‌رسند...

برخی از افتخارات کتاب صوتی هزار خورشید تابان:

- از پرفروش‌ترین‌های نیویورک تایمز
- برنده‌ی جایزه‌ی ملی کتاب انگلستان در سال 2008
- برنده‌ی جایزه‌ی بوک سنس در سال 2008
- برنده‌ی جایزه‌ی نقره‌ای کتاب داستانی کالیفرنیا در سال 2007
- نامزد جایزه لینکلن در سال 2011
- برنده تندیس بهترین کتاب سال 1386 برگزیده فروشندگان از دومین جایزه ادبی روزی روزگاری

نکوداشت‌های کتاب صوتی هزار خورشید تابان:

- کتابی که می‌توان مطالب فراوانی از آن آموخت. (The Washington Post Book World)
- داستانی درباره نیروی عشق در مواجهه‌ با ترس‌ها و سختی‌ها. (New York Daily News)
- یک موفقیت ادبی و تجاری دیگر برای خالد حسینی. (Kirkus Reviews)
- رمان هزار خورشید تابان چنان هنرمندانه نوشته شده که صحنه‌های گوناگون آن تا مدت‌ها پس از مطالعه‌اش در ذهن شما باقی می‌ماند. (Dallas Morning News)

کتاب صوتی هزار خورشید تابان مناسب چه کسانی است؟

تمام علاقه‌مندان به داستان‌های واقع‌گرای اجتماعی از گوش سپردن به این اثر لذت خواهند برد؛ همچنین، علاقه‌مندان به آشنایی بیشتر با فرهنگ و تاریخ و زندگیِ مردم افغانستان، در این کتاب به آموختنی‌های فراوانی برخواهند خورد.

با خالد حسینی بیشتر آشنا شویم:

وی یکی از چهره‌های درخشان در ادبیات امروز افغانستان است. او اگرچه مدت‌هاست زادگاه خود را ترک گفته و آثارش را نیز به زبان انگلیسی می‌نویسد، با این حال در نوشته‌هایش هرگز دغدغه‌ای جز بازتابِ رنج هموطنان خود نداشته است. داستان‌های او از جمله سه اثر شناخته‌شده‌اش، یعنی کتاب‌های بادبادک‌باز، ندای کوهستان و هزار خورشید تابان، همگی سرشارند از حس همدردی عمیق حسینی برای هموطنانِ افغانش که سال‌هاست درگیر جنگ و خشونت و تحجرند.

و اما چند کلمه‌ای درباره‌ی سرگذشت این نویسنده: او در سال 1965 و در شهر کابل دیده به جهان گشود. پنج ساله بود که همراه خانواده‌اش به ایران مهاجرت کرد. پدر خالد در آن زمان سفیر افغانستان در ایران بود. در سال 1973 خانواده وی به کابل بازگشتند و برادر کوچک خالد، در ژوئیه همان سال به دنیا آمد.

در سال 1976، زمانی که خالد 11 ساله بود، پدرش شغلی در پاریس یافت و خانواده بار دیگر ناگزیر از ترک وطن شد. حسینی در سال 1984 از دبیرستان استقلال در سن‌خوزه فارغ‌التحصیل شد و در دانشگاه سانتا کلارا (در رشته زیست‌شناسی) ثبت‌نام کرد؛ وی یک سال بعد به دانشکده پزشکی دانشگاه کالیفرنیا رفت و در رشته پزشکی به تحصیلات خود ادامه داد، تا اینکه پس از چاپ نخستین رمان خود در سال 2003، توجه خویش را به طور کامل معطوف ادبیات کرد.

در بخشی از کتاب صوتی هزار خورشید تابان می‌شنویم:

لیلای نه ساله، مثل هر روز صبح با اشتیاق دیدن دوستش طارق، از خواب بیدار شد. اما امروز صبح، می‌دانست که طارق را نمی‌بیند. طارق که به او گفته بود پدر و مادرش او را با خود به دیدن عمویش در جنوب، به غزنه می‌برند، لیلا پرسیده بود: «چقدر می‌مانی؟»

- «سیزده روز.»
- «سیزده روز؟»
- «خیلی زیاد نیست. اخم‌هات تو هم رفته لیلا.»
- «نرفته.»
- «نمی‌خوای که بزنی زیر گریه؟ نه؟»
- «نه نمی‌خوام. برای تو که نه. هزار سال هم که باشه...»

لیلا لگدی حواله‌ی ساق پایش کرده بود. نه آنی که مصنوعی بود؛ بلکه پای واقعی، و او هم بازیگوشانه ضربه‌ای به پس سر لیلا حواله کرده بود. سیزده روز. تقریباً دو هفته. و هنوز بیش از پنج روز نگذشته. لیلا یک حقیقت اصلی را درباره‌ی زمان آموخته بود. زمان مثل آکاردئونی که پدر طارق، گاهی آهنگ‌های قدیمی پشتو را با آن می‌نواخت، بسته به حضور یا غیبت طارق، فشرده می‌شد، یا کش می‌آمد...

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه (یک)
نمونه (دو)
11 دقیقه
قسمت اول
11 دقیقه
قسمت دوم
15 دقیقه
قسمت سوم
11 دقیقه
قسمت چهارم
24 دقیقه
قسمت پنجم
15 دقیقه
قسمت ششم
11 دقیقه
قسمت هفتم
12 دقیقه
قسمت هشتم
10 دقیقه
قسمت نهم
21 دقیقه
قسمت دهم
13 دقیقه
قسمت یازدهم
7 دقیقه
قسمت دوازدهم
11 دقیقه
قسمت سیزدهم
10 دقیقه
قسمت چهاردهم
16 دقیقه
قسمت پانزدهم
20 دقیقه
قسمت شانزدهم
17 دقیقه
قسمت هفدهم
22 دقیقه
قسمت هجدهم
8 دقیقه
قسمت نوزدهم
9 دقیقه
قسمت بیستم
19 دقیقه
قسمت بیست و یکم
7 دقیقه
قسمت بیست و دوم
31 دقیقه
قسمت بیست و سوم
14 دقیقه
قسمت بیست و چهارم
11 دقیقه
قسمت بیست و پنجم
20 دقیقه
قسمت بیست و ششم
9 دقیقه
قسمت بیست و هفتم
16 دقیقه
قسمت بیست و هشتم
12 دقیقه
قسمت بیست و نهم
9 دقیقه
قسمت سی‌ام
14 دقیقه
قسمت سی و یکم
17 دقیقه
قسمت سی و دوم
19 دقیقه
قسمت سی و سوم
14 دقیقه
قسمت سی و چهارم
14 دقیقه
قسمت سی و پنجم
35 دقیقه
قسمت سی و ششم
15 دقیقه
قسمت سی و هفتم
10 دقیقه
قسمت سی و هشتم
14 دقیقه
قسمت سی و نهم
20 دقیقه
قسمت چهلم
21 دقیقه
قسمت چهل و یکم
37 دقیقه
قسمت چهل دوم
4 دقیقه
قسمت چهل و سوم
32 دقیقه
قسمت چهل و چهارم
12 دقیقه
قسمت چهل و پنجم
22 دقیقه
قسمت چهل و ششم
24 دقیقه
قسمت چهل و هفتم
15 دقیقه
قسمت چهل و هشتم
12 دقیقه
قسمت چهل و نهم
46 دقیقه
قسمت پنجاهم
19 دقیقه
قسمت پنجاه و یکم
3 دقیقه
سخن آخر

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی هزار خورشید تابان
نویسنده
مترجممهدی غبرایی
راویحسین سامی
ناشر چاپینشر ثالث
ناشر صوتی واوخوان
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابMP3
مدت۱۳ ساعت و ۵۹ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی
95000 ت - 10.49 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی هزار خورشید تابان

مریم مهدی
۱۴۰۱/۱۰/۲۷
و هزار خورشید تابان
دومین کتابی بود که از آقای خالد حسینی خوندم بعد از بادبادک باز.
عمیقا و شدیدا تحت تاثیر قرار گرفتم. من را برد به کوچه پس کوچه‌های هرات و کابل. دیدگاهی از زندگی، فرهنگ و تمدن افغان‌ها بهم داد که اصلا تصور این هم غنا و خوشبختی قبل از این روزگارشون را به ذهن راه نمی‌دادم. سن و

برای سال من که همیشه هر انچه از افغان و افغانی دیده‌ام فقط فقر و کارگری و دربه دری بوده، شناخت زندگی شاد و متمدن قبل از جنگشان خیلی غریب بود. اینکه تمدنی نزدیک به تمدن ایران ما داشته‌اند.
و بعد هم شوروی و بعد تر طالبان که چگونه عامل بدبختی و نکبت این مردم بی گناه شده‌اند.
داستان تصویری ملموس از بدبختی، تلخی و تگناهای زنان مظلوم و محنت کشیده این سرزمین را شفاف و بی پرده به تصویر می‌کشد. خیلی از قسمت‌های داستان به عنوان یک زن با شخصیت‌های داستان همزاد پنداری کردم و با اونها درد کشیدم و اشک ریختم.
لعنت به سیاست و هر آنچه که دستاویزی برای به نکبت کشاندن زندگی مردم ساده و بدبخت زیر دست میشه.
مردمی که به خاطر ذهن‌های بسته و پوسیده حاکمانشان، به خاطر حماقت‌ها و پول پرستی شان، حتی ساده‌ترین حقوق بشری براشون به آرزو تبدیل میشه، این که زنانی در امثال این جوامع مجبورند محروم و بدبخت توی هزار لایه و پستو زندگی کنند و آن طرف دنیا زنان دیگر کنار ساحل دریا با آرامش دراز کشیده‌اند و آفتاب می‌گیرند.
امیدوارم روزی برسه که تمام زنان معنی زن بودن، زندگی و آزادی را با خون و پوست خود لمس کنند.
فاطمه غضنفری
۱۴۰۲/۱۲/۱۲
کتاب خیلی خوبی بود این کتاب را بعد از کتاب بادبادک باز خوندم در ابتدا آن را کسالت آور دیدم اما هر چه ادامه پیدا کرد آن را جذاب دیدم و چه قدر برای زنانی که با برداشت اشتباه از اسلام در فلاکت زندگی کرده و می‌کنند تاسف خوردم، میلیون‌ها زن که از گذشته‌ها تا امروز در تاریکی جهل آزار و اذیت دیده‌اند با و خودم میگم وقتی طالبان را می‌بینم میفهمم چرا میگویند روزی که امام زمان ظهور کنند اسلام واقعی را بیاورند گویا دین جدیدی آورده باشند بعد با خودم میگم نکنه چیزی که خود ما هم داریم اجرا میکنیم نوع دیگری از کج فهمی از اسلام باشه
زهرا ظاهری
۱۴۰۲/۸/۱۶
کتاب با داستان یه دختربچه به اسم مریم شروع میشه و کلی فراز و فرود داره، لوکیشن افغانستانه، برای منی که چیز خاصی راجب اونجا و مدلشون نمیدونستم خیلی خوب بود، حس دلسوزی و درکمم خیلی فعال کرد و چیزهای خوبی راجب جامعه افغانستان فهمیدم. داستان و فضا کلاً غمگینه، یعنی انتظار اتفاق شادی رو نباید داشت کلاً، و یجاهایی اینقدر ظلم به زنان و جنگ رو خوب شرح داده که چشمای من خیس شد. راوی خوب بود، موزیکایی که وسطش پخش میشد خیلی فضارو جذابتر میکرد. با وجود اینکه خیلی غمگین شدم اما کیف کردم از گوش دادنش.
هانیه هژبرالساداتی
۱۴۰۱/۱۱/۷
احساس می‌کنم خیلی از ماها شبیه مامان لیلاییم … تصورات شیرینی رو روی آینده‌ای پروجکت کردیم که از عبث بودنش خبر نداریم … واقعا چرا قومهای مختلف افغان بعد رفتن روسها باید اینطور به جون هم می‌افتادن؟ چرا فرصت برای ورود امریکا فراهم شد؟ چرا ما شرقیها هر وقت خواستیم در برابر غرب قد علم کنیم، از تحجر و از جهالت هموطنانمون پشت خنجر خوردیم؟
درد دارد از خودی و غیر خودی خوردن!
از متن کتاب:
"زمان نابخشودنی‌ترین آتشهاست"
"نفس کشیدن، درد دارد! "
جلال آسائیان
۱۴۰۱/۱۲/۱
سپاس گزارم از زحمات شما عزیزان.
و از استاد آقای خالد حسینی که این قدر زیبا و با ظرافت خاص به موضوعات افغانستان پرداخته‌اند و به نگارش در آورده‌اند.
من اطلاعات بسیار کمی در باره طالبان میدانستم
که با شنیدن این کتاب زیبا خیلی مطالب رو متوجه شدم.
اما سوال اینجاست که چرا مریم و لیلا جنازه رشید رو دفن نکردن و با هم نرفتن پاکستان.
آن جا که طالبان نمیتوانستن دستگیرشان کنن.
سپاس گزارم
Nil you
۱۴۰۱/۱۲/۲۳
من قبلا هم از اقای خالد حسینی کتاب بادبادک باز رو بصورت صوتی گوش داده بودم. خیلی قلم شیوا و روانی دارن و اصلا مخاطب خسته نمیشه. اصلا. تو این کتاب هم همه چیز عالی بود. درمورد صدای گوینده هم میتونم بگم اصلا تپق نداشتن و خیلییی روون و جذاب اجرا کردن در حدی که من از این به بعد جایی اسمشون رو ببینم حتما اون کتابو تهیه میکنم. چون خیلی سخت گیرم ولی ایشون عالی بودن
علی
۱۴۰۲/۹/۱
این دومین کتاب از این نویسنده بود که خوندم، هرچند بادبادک باز بنظرم خیلی قویتر بود ولی این داستان هم جذابیت‌های خودش رو داشت و مشکلات مردم افغانستان که متاسفانه هنوز هم ادامه داره رو خوب نشان میداد. ضمنا راوی عالی بود و موسیقی سنتی که پخش میشد گوش دادن به کتاب صوتی رو لذت بخش تر میکرد.
Eti Atshani
۱۴۰۲/۷/۷
کتاب خویی بود، خالد حسینی قلم خوبی دارد. عمق فاجعه‌ای که بر سر افغان‌ها آمده را احساس کردم. لازم به ذکر است که گوینده بسیار زیبا و دلنشین کتاب را خواند و واقعا جای تشکر دارد. امیدوارم مرد‌های دگم و متعصب مذهبی این کتاب را بخوانند. هر چند که بعید می‌دانم همچین آدمهایی کتاب بخوانند‌.
Zahra Karimy
۱۴۰۱/۱۲/۲۷
کتاب خوبی بود، بزرگترین تاثیرش این بود که تفاوت دو دختر بخاطر نوع تربیتشون مشخص بود، اینکه سبک‌زندگی‌و اینده‌ی هر کودک به نوع تربیت و‌دید خانواده‌اش بستگی داره حتی اگر تمام شرایط محیطیشون یکی باشه
یه جاهاییش خیلی استرس داشت ولی با تاریخ افغانستان بیشتر اشنا شدیم با سبک زندگی‌و ظلم‌هایی که بهشون شد
hanane haka
۱۴۰۱/۹/۲۳
خیلی کتاب عالی بود من در طی گوش کردن به کتاب کامل خودم رو به جای شخصیت‌ها تصور کردم. از ته دل برای تمام زنان افغانستان و سرنوشت پر فراز و نشیبشون دلم سوخت. قلم نویسنده خیلی قشنگ بود. به نظرم هر خانومی باید این کتابو بخونه تا پیش خودش تصمیم‌های زیادی بتونه بگیره
سمیه جلالیان
۱۴۰۰/۸/۱۰
این اثر اقای خالد حسینی مثل بادبادک باز جذاب و خوانندنی بود مخصوصا که تو این داستان لحظات ناب بیشتری وجود داره صدای توانای خواننده بر جذابیت داستان افزوده، با شنیدنش میری تو بطن داستان و جز جدانشدنی از این داستان میشی ارزش وقت گذاشتن رو داره ممنون از کتابراه
فاطمه کاظمی
۱۴۰۱/۱۱/۲۷
واقعا قشنگ بود لذت بردم مثل کتاب بادبادک باز
هم لذت بردم هم یه جاهاییش گریه کردم...
صداگذاری و آهنگی که توی بعضی بخش‌ها پخش می‌شد هم عالی بود
ممنون از راوی عزیز و کتابراه دوست داشتنی🌹
به این کتاب زیبا گوش بدید پشیمون نمیشید
شقایق شفیع پور
۱۴۰۱/۱۰/۱۱
از خالد حسینی آثار دیگه‌ای هم خونده ام. اما این کتاب به نظرم خیلی خیلی قشنگ بود. کاملا می‌شد باهاش همزاد پنداری کرد. ملموس، متاثر کننده و ترجمه‌ای خوب داشت.
خوانش آقای سامی هم خیلی خوب بود.
مهسا رایان
۱۴۰۱/۳/۲۸
خالد حسینی با قلم شیوای خود، رمان تاریخی و درام مسحور کننده با توصیف‌های شگفت انگیز خلق کرده‌است. درد و رنج کودکان و زنان در زمان جنگ و ورود طالبان به کشور افغانستان به زیبایی به تصویر کشیده شده‌است.
sarah shmhmdi
۱۴۰۱/۲/۲۵
از دامان زنان، مردان برمی‌آیند. اما همین مردان، زنان را ضعیف و جنس دوم می‌انگارند. این کتاب به زیبایی به مسائل زنان در جایگاه جنس دوم و مشکلات آن‌ها به ویژه زنان‌ افغانستان‌ پرداخته.
مشاهده همه نظرات 50

راهنمای مطالعه کتاب صوتی هزار خورشید تابان

برای دریافت کتاب صوتی هزار خورشید تابان و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.