معرفی و دانلود کتاب 67 روش کلیدی تجزیه و تحلیل کسب و کار

عکس جلد کتاب 67 روش کلیدی تجزیه و تحلیل کسب و کار
قیمت:
۷۳۰۰۰ ۶۵,۷۰۰ تومان ۱۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب 67 روش کلیدی تجزیه و تحلیل کسب و کار و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب 67 روش کلیدی تجزیه و تحلیل کسب و کار و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب 67 روش کلیدی تجزیه و تحلیل کسب و کار

برنارد مار در کتاب 67 روش کلیدی تجزیه و تحلیل کسب و کار، ده‌ها ابزار و تکنیک تحلیلی و کاربردی ارائه می‌دهد که کمک می‌کنند مشتریانتان را بهتر درک کنید و فرآیندهای سازمانی‌تان را بهینه سازید. این کتاب شیوه‌ی انواع تحلیل‌های تجاری مثل تحلیل مالی، بازار، مشتری و نیروی انسانی را آموزش می‌دهد و راهنمایی‌تان می‌کند تا فرصت‌های پیش‌رویتان را بشناسید و در هزینه‌ها صرفه‌جویی کنید.

درباره‌ی کتاب 67 روش کلیدی تجزیه و تحلیل کسب و کار

در دنیای مدرن، برای موفقیت در تجارت باید مؤلفه‌ها و متغیرهای زیادی را در نظر داشت. درواقع مدیر سازمان برای اینکه درست‌ترین و بهترین تصمیم ممکن را بگیرد، باید هم‌زمان به مشتری، سازمان و بازار توجه داشته باشد. طبیعتاً این شرایط، وضعیت را پیچیده و بغرنج می‌کند، اما برای اینکه بتوان آن را کمی قابل‌درک و ملموس‌تر کرد ابزارها و تکنیک‌هایی خلق شده است. یکی از آن‌ها تحلیل تجاری یا کسب‌وکار (BA) است. در این تحلیل، انواع داده‌ها از موقعیت‌های مختلف، از داخل تا بیرون سازمان، جمع‌آوری شده و تفسیر می‌شوند. این‌چنین متغیرهای کیفی و بزرگ موردنیاز، به اطلاعاتی کمّی، محدود و قابل‌آزمایش تبدیل می‌شوند. تکنیک‌های تجزیه‌وتحلیل کمک می‌کنند بتوان چالش‌ها و فرصت‌ها را شناخت و از آن‌ها به نفع سازمان بهره برد. یکی از کتاب‌های جامع و مهم در این زمینه، کتاب 67 روش کلیدی تجزیه و تحلیل کسب و کار (Key Business Analytics) نوشته‌ی برنارد مار (Bernard Marr) است. مار که از بزرگ‌ترین تحلیلگران و استراتژیست‌‎های تجاری دنیا به‌شمار می‌رود، با سازمان‌ها و دولت‌ها همکاری دارد و به آن‌ها در همین زمینه مشاوره می‌دهد. او در این کتاب کاربردی‌ترین ابزارهای تحلیل را گردآوری کرده و شیوه‌ی استفاده از آن‌ها را توضیح می‌دهد.

اساساً چند مدل برای تحلیل کسب‌وکار وجود دارد؛ برخی از آن‌ها پیش‌گویانه هستند و بعضی دیگر توصیفی. یعنی تعدادی از این تحلیل‌ها رفتارهای آتی را پیشگویی می‌کنند و حدس می‌زنند، درحالی‌که بعضی از روش‌های تحلیلی به گذشته نگاه می‌کنند و سعی دارند اتفاقاتی را که پیش‌تر افتاده توضیح دهند. آنالیزهای تجربی و تشخیصی هم وجود دارند که می‌توان از آن‌ها برای توضیح دلایل و یا حدس زدن اتفاقات استفاده کرد. برای مثال تحلیل مشتری یا بازار نوعی آنالیز پیشگویانه است درحالی‌که تحلیل سازمان تا حدودی توصیفی‌ست. هرکدام از این تحلیل‌ها، ابزارها و تکنیک‌های خاص خود را دارند که به کارشناس فرصت می‌دهد به اطلاعات موردنیاز خود دست یابد. برنارد مار در کتاب 67 روش کلیدی تجزیه و تحلیل کسب و کار، ده‌ها تکنیک مختلف برای BA آموزش می‌دهد؛ او در این کتاب به تحلیل‌های مالی، بازار، رفتار مشتریان و نیروهای انسانی می‌پردازد و ابزارهای ضروری برای هر یک از آن‌ها را معرفی می‌کند. این کتاب کمک می‌کند مشتریان را بهتر درک کرده، فرآیندهای داخلی را بهبود بخشیم و در هزینه‌ها صرفه‌جویی کنیم.

کتاب 67 روش کلیدی تجزیه و تحلیل کسب و کار را مولود انگورج، مرتضی موسی خانی و حامد حیدری برای نشر موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران ترجمه کرده‌اند.

در نکوداشت کتاب 67 روش کلیدی تجزیه و تحلیل کسب و کار

  • یک بینش حیاتی برای تجزیه و تحلیل هر نوع کسب‌وکار. (آمازون)

کتاب 67 روش کلیدی تجزیه و تحلیل کسب و کار برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی این کتاب به مدیران و رهبران سازمان‌ها، تحلیل‌گران تجاری و متخصصان داده‌ها توصیه می‌شود.

با برنارد مار بیشتر آشنا شویم

برنارد مار، نویسنده، سخنران و مشاور آمریکایی است. او به شرکت‌ها و سازمان‌ها در زمینه‌های تجاری و تکنولوژی مشاوره می‌دهد و کمکشان می‌کند با درک مفاهیم مدرنی همچون بلاکچین، اینترنت اشیا و هوش مصنوعی، عملکردشان را بهبود دهند. مجله‌ی CEO برنارد مار را به‌عنوان یکی از مغزهای تجاری برتر دنیا معرفی کرده است. او کتاب‌های زیادی منتشر کرده که تعدادی از آن‌ها در لیست پرفروش‌ترین آثار سال قرار گرفته‌اند. ازجمله آثار معروف او می‌توان به کتاب «استراتژی داده‌ها» و «شاخص‌های اصلی عملکرد» اشاره کرد. کتاب آخر مار، «ترندهای تجاری کاربردی» برنده‌ی جایزه‌ی کتاب تجاری سال 2022 شد.

در بخشی از کتاب 67 روش کلیدی تجزیه و تحلیل کسب و کار می‌خوانیم

تحلیل سناریو که با نام‌های تحلیل افق یا تحلیل بازگشت کلی نیز شناخته می‌شود، روشی برای طرح‌ریزی پروژه است. پروسه‌ای تحلیلی که شما را قادر می‌سازد با در نظر گرفتن نتایج احتمالی، انواع مختلف رخدادها یا «سناریو»های احتمالی آینده را تحلیل کنید. با برنامه‌ریزی درباره‌ی جزئیات اجرای یک تصمیم خاص، نه‌تنها نتیجه‌ی بالقوه‌ی نهایی، بلکه عملی بودن مسیر منجر به آن را نیز می‌توانید بررسی کنید. اغلب زمانی به‌درستی ارزش محتوا و هدف یک ایده را می‌فهمید که واقعا همه‌ی آنچه را هنگام اجرای آن ایده در واقعیت اتفاق می‌افتد، مورد بررسی قرار دهید.

فهرست مطالب کتاب

بخش اول: ‌ تجزیه و تحلیل محض
بخش دوم: ابزارهای ورود داده‌های تجزیه و تحلیل یا روش‌های جمع‌آوری داده‌ها
بخش سوم: تجزیه و تحلیل مالی
بخش چهارم: تجزیه و تحلیل بازار
بخش پنجم: تجزیه و تحلیل مشتری
بخش ششم: تجزیه و تحلیل کارمندان
بخش هفتم: تجزیه و تحلیل عملیاتی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب 67 روش کلیدی تجزیه و تحلیل کسب و کار
نویسنده
مترجممولود انگورج، مرتضی موسی خانی، حامد حیدری
ناشر چاپی موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات337
زبانفارسی
شابک978-600-124-653-1
موضوع کتابکتاب‌های مدیریت و رهبری، کتاب‌های بازاریابی و فروش
قیمت نسخه الکترونیک
۷۳۰۰۰ ۶۵,۷۰۰ ت ۱۰%
خرید کتاب الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب 67 روش کلیدی تجزیه و تحلیل کسب و کار

برای دریافت کتاب 67 روش کلیدی تجزیه و تحلیل کسب و کار و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.