معرفی و دانلود کتاب کاربرد داده‌های بزرگ

برای دانلود قانونی کتاب کاربرد داده‌های بزرگ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب کاربرد داده‌های بزرگ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب کاربرد داده‌های بزرگ

کتاب کاربرد داده‌های بزرگ نوشته‌ی برنارد مار، فناوری کلان داده‌ها را معرفی می‌کند و نشان می‌دهد که چطور می‌توان از آن برای پیشبرد اهداف تجاری استفاده کرد. نویسنده‌ی کتاب که خود از مشهورترین تحلیلگران داده‌ی دنیاست، بیش از چهل شرکت موفق را در حوزه‌های مختلف بررسی می‌کند و توضیح می‌دهد که چطور توانستند با کمک داده‌های بزرگ، هم به سود تجاری کلان و بازار فروش بهتر برسند و هم حوزه‌ی کاری‌شان را متحول کنند.

درباره‌ی کتاب کاربرد داده‌های بزرگ

یکی از فناوری‌های مهم دوران معاصر که نقش تعیین‌کننده‌ای را در زندگی ایفا می‌کند، داده‌های بزرگ یا کلان داده است. ایده‌ی این تکنولوژی بر این اصل استوار است که انبوهی از داده‌های پیرامون، در بازه‌های زمانی طولانی، جمع‌آوری و سپس پردازش شود. اطلاعاتی که از این فرآیند به‌دست می‌آید، کمک می‌کند محیط را بهتر بشناسیم و اصطلاحاً تحلیل هوشمندتری ارائه دهیم. کلان داده مبنای فناوری‌های مهمی همچون اینترنت اشیا و هوش مصنوعی است. اما این ابزار را نباید محدود به دنیای تکنولوژی دانست، بلکه کاملاً برعکس، داده‌های بزرگ امروز به وسیله‌ای کاملاً تجاری تبدیل‌شده است. خیلی از سازمان‌های بزرگ و حتی کوچک، از آن برای تحلیل و شناخت بازار و مشتریانشان استفاده می‌کنند. منابع زیادی به موضوع کلان داده‌ها پرداخته‌ و کوشیده‌اند آن را دقیقاً توضیح دهند. اما اکثر آن‌ها به وجه تئوریک آن اشاره می‌کنند و معمولاً وارد کاربردهای عملی‌اش نمی‌شوند. یکی از معدود منابعی که تلاش کرده از همین جنبه‌ی کاربردی آن را بررسی کند، کتاب کاربرد داده‌های بزرگ (Big Data in Practice) نوشته‌ی برنارد مار (Bernard Marr) است. این کتاب ابتدا کلان داده را تعریف کرده و اهمیت آن را توضیح می‌دهد. در ادامه وارد دنیای واقعی می‌شود و نشان می‌دهد که این فناوری چطور همه‌ی حوزه‌ها را متحول کرده است.

معرفی و دانلود کتاب کاربرد داده‌های بزرگ

احتمالاً بسیاری از ما با دیدن اتفاقات جدید و پیشرفت‌های مکرر و گوناگون تکنولوژی در مورد شیوه‌ی تفکر و تحلیل هوش مصنوعی کنجکاو شده‌ یا دستِ‌کم به آن فکر کرده‌ایم. یا خیلی وقت‌ها تعجب کرده‌ایم که سایت‌های فروشگاهی چطور محصولاتشان را به ما پیشنهاد می‌دهد. چطور می‌فهمند که به دنبال چه هستیم یا چه چیزهایی را دوست داریم. در طول روز بارها و بارها با چنین اتفاقاتی روبه‌رو می‌شویم. باید بدانید ایده‌ی اصلی پشت همه این پدیده‌ها، فناوری داده‌های بزرگ است.

آن‌ها داده‌ها را به‌مرور جمع‌آوری، ذخیره و سپس با شیوه‌های پیشرفته و مدرن شروع به آنالیز آن‌ها می‌کنند. اینچنین داده‌های خام و پراکنده تبدیل به اطلاعات قابل تحلیل می‌شود. اینجاست که تحلیلگران وارد می‌شوند و شروع به دسته‌بندی و تفکیک آن‌ها می‌کنند. در مرحله‌ی بعد این اطلاعات به دانش و خِرَد تبدیل می‌شود. و این همانی است که ما را شگفت‌زده می‌کند. برنارد مار که از مشهورترین و بزرگ‌ترین دانشمندان داده‌ی دنیاست، در کتاب کاربرد داده‌های بزرگ، به 45 شرکت بزرگی اشاره می‌کند که از این فناوری در کسب‌وکارشان استفاده کرده‌اند. او به بیزنس های متفاوت، از خرده‌فروشی و حمل‌ونقل تا صنعت مد و تناسب اندام می‌پردازد و توضیح می‌دهد که هر یک چطور از کلان داده بهره برده‌اند و در نهایت به چه نتایجی رسیده‌اند.

کتاب کاربرد داده‌های بزرگ را مرتضی موسی خانی، اسماعیل زینالی، یاسر زندی و حامد حیدری برای موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران ترجمه کرده‌اند.

نکوداشت‌های کتاب کاربرد داده‌های بزرگ

  • برنارد مار این موضوع را که داده‌های بزرگ در چند سال گذشته تا چه حد گسترده و فراگیر شده‌اند، به‌طور کامل مرور می‌کند... مطالعه‌ی این کتاب برای هر سازمانی که می‌خواهد داده‌محور باشد، ضروری است. (مارک فن ریخمنام، نویسنده و کارآفرین)
  • اگر به دنبال حلقه‌ی گمشده‌ی بین فناوری داده‌های بزرگ و ارزش‌های سازمانی می‌گردید، این همان کتابی است که به آن نیاز دارید. (آچیم گرانزن، تحلیلگر فناوری)
  • کتاب کاربرد داده‌های بزرگ از آن دست آثاری به‌شمارد که به همان اندازه که جالب‌ است، مفید هم هست. (استیوارت فرانکل، مدیرعامل)

کتاب کاربرد داده‌های بزرگ برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب به دانشجویان رشته‌های مهندسی و مدیران سازمان‌ها توصیه می‌شود. اگر می‌خواهید شیوه‌ی استفاده از کلان داده‌ها را یاد بگیرید، این کتاب راهنما را مطالعه کنید.

در بخشی از کتاب کاربرد داده‌های بزرگ می‌خوانیم

با نگاهی اجمالی به صفحه‌ی مشاغل سایت نتفلیکس متوجه می‌شوید که آن‌ها با چه جدیتی به قضیه‌ی داده و علم تحلیل نگاه می‌کنند. فقط متخصصانی برای پیوستن به این شرکت استخدام می‌شوند که در استفاده از مهارت‌های تحلیلی، به‌ویژه حوزه‌ی کسب‌وکار، مهارت کافی داشته باشند: علم تحلیل شخصی‌سازی، تحلیل پیام‌رسانی، تحلیل عرضه و تحویل محتوا، تحلیل ابزار و... و این فهرست همچنان ادامه دارد. با وجود این، اگرچه از داده‌های بزرگ در تمامی جنبه‌های کسب‌وکار نتفلیکس استفاده می‌شد، اما برگ برنده‌ی آن‌ها پیش‌بینی خواسته‌های مشتریان بوده است. برای این منظور، علمِ تحلیلِ داده‌های بزرگ سوخت فسیلی است که برای به‌کار انداختن موتورهای توصیه و پیشنهاد طراحی شده‌اند.

تلاش‌های این شرکت به 2006 باز می‌گردد، در آن زمان این شرکت هنوز یک شرکت کرایه‌ی دیویدی بود. پخش اینترنتی برنامه‌ها را از سالِ بعد آغاز کرد. آن‌ها بخش جایزه‌ی نتفلیکس را به‌راه انداختند، جایزه‌ای یک میلیون دلاری به گروهی که بتواند بهترین الگوریتم را برای پیش‌بینیِ رتبه‌بندی فیلم‌ها از سوی مشتریان برپایه‌ی رتبه‌بندی‌های پیشین طراحی کند.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
وال‌مارت: چگونه از داده‌های بزرگ برای پیشبرد عملکرد سوپرمارکت استفاده می‌شود؟
CERN: آشکارسازی رازهای جهان با داده‌های بزرگ
نت‌فلیکس: چگونگی استفاده از داده‌های بزرگ از سوی نت‌فلیکس برای ساخت برنامه‌های مورد علاقه‌ی ما
رولز-رویس: چگونگی استفاده از داده‌های بزرگ برای پیشبرد موفقیت در تولید
شل (Shell): چگونگی استفاده از داده‌های بزرگ در صنایع نفت و گاز
آپیکسیو: چگونگی ایجاد تحول در حوزه‌ی بهداشت با استفاده از داده‌های بزرگ
پندلتون و سان بوچرز: داده‌های بزرگ برای کسب‌وکاری کوچک
فیس‌بوک: چگونگی استفاده‌ی فیس‌بوک از داده‌های بزرگ برای شناخت مشتری
جان دی‌یر: چگونگی استفاده از داده‌های بزرگ در کشاورزی
بانک رویالِ اسکاتلند: استفاده از داده‌های بزرگ در شخصی‌تر کردنِ خدمات پس از فروش
لینکدین: چگونگی استفاده از داده‌های بزرگ برای موفقیت در رسانه‌های اجتماعی
مایکروسافت: ورود داده‌های بزرگ به همه‌چیز
آکسیوم: سوخت‌رسانی به حوزه‌ی بازاریابی با داده‌های بزرگ
مهاجرت به آمریکا و مشتریان: چگونگی استفاده از داده‌های بزرگ برای حفظ امنیت مسافران و جلوگیری از تروریسم
NEST: ورود اینترنت اشیا به خانه
GE: کاربرد داده‌های بزرگ در اینترنت صنعتی
اتسی: چگونگی استفاده از داده بزرگ در صنایعِ دستی
بی‌بی‌سی: چگونگی استفاده از داده‌های بزرگ در رسانه‌ها
میلتون کینز: چگونگی استفاده از داده‌های بزرگ در ایجاد شهرهای هوشمندتر
ایربی‌ان‌بی: چگونگی استفاده از داده‌های بزرگ برای مختل‌کردن صنعت هتلداری
اسپرینت: ایجاد پروفایل برای مخاطبان با استفاده از داده‌ی شبکه‌ی موبایل
دی‌کی باربیکیو پیت: چگونگی استفاده از داده‌های بزرگ برای دستیابی به عملکرد بهتر در یکی از موفق‌ترین رستوران‌های زنجیرهای آمریکا
فیت‌بیت: داده‌های بزرگ در حوزه‌ی تناسب اندام
رالف لورن: داده‌های بزرگ در صنعت مد
اتودسک: چگونگی تبدیل ِصنعت نرم‌افزار با داده‌های بزرگ
پارک‌ها و اقامتگاه‌های والت‌دیزنی: چگونه داده‌های بزرگ تعطیلات خانوادگی ما را تغییر می‌دهد
حمل‌ونقل در لندن: چگونگی استفاده از داده‌های بزرگ در بهبود و مدیریت حمل‌ونقلِ عمومی در لندن
دولت آمریکا: استفاده از داده‌های بزرگ برای اداره‌ی کشور
IBM واتسون: آموزشِ درک و یادگیری به رایانه‌ها
گوگل: چرا داده‌های بزرگ در قلبِ مدلِ کسب‌وکارِ گوگل قرار دارد
ترا سیسمیک: استفاده از داده‌های بزرگ برای پیش‌بینیِ زمین‌لرزه
اپل: جایگاه داده‌های بزرگ در کسب‌وکارِ این شرکت
توئیتر: توئیتر و IBM از داده‌های بزرگ چه استفاده‌ای می‌کنند
اوبر: جایگاه داده‌های بزرگ در کسب‌وکارِ شرکت حمل‌ونقلِ اوبر
کاگل: جمع‌سپاریِ دانشمند داده
آمازون: از تحلیلِ پیش‌بینی‌گر چطور برای رسیدن به نمایی 360 درجه از مصرف‌کنندگان استفاده می‌شود
سخنِ پایانی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب کاربرد داده‌های بزرگ
نویسنده
مترجممرتضی موسی خانی، اسماعیل زینالی، یاسر زندی، حامد حیدری
ناشر چاپی موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات292
زبانفارسی
شابک978-600-124-825-2
موضوع کتابکتاب‌های مدیریت و رهبری
قیمت نسخه الکترونیک
۶۲۰۰۰ ۵۵,۸۰۰ ت ۱۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب کاربرد داده‌های بزرگ

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب کاربرد داده‌های بزرگ

برای دریافت کتاب کاربرد داده‌های بزرگ و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.