معرفی و دانلود کتاب هوش مصنوعی: آخرین تفکرات HBR در مورد آینده‌ی کسب و کار

عکس جلد کتاب هوش مصنوعی: آخرین تفکرات HBR در مورد آینده‌ی کسب و کار
قیمت:
۶۵۰۰۰ ۵۸,۵۰۰ تومان ۱۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب هوش مصنوعی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب هوش مصنوعی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب هوش مصنوعی: آخرین تفکرات HBR در مورد آینده‌ی کسب و کار

کتاب هوش مصنوعی نوشته‌ی توماس اچ داونپورت و یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های وال‌استریت ژورنال، به صحبت درباره‌ی یکی از مهیج‌ترین چالش‌های زندگی انسان امروزی می‌پردازد. پیشرفت تکنولوژی سبب شده توسعه‌ی هوش مصنوعی سریع‌تر از آنچه بشر گمان می‌کرد اتفاق بیفتد و همین موجب پدید آمدن نگرانی‌هایی برای او شده است. آیا هوش مصنوعی می‌تواند جایگزین انسان در مشاغل مختلف شود؟ یا پیشرفت آن به سود انسان و کسب و کارهاست؟ توماس اچ داونپورت در کتاب هوش مصنوعی به تفصیل به این سوالات پاسخ خواهد داد.

درباره‌ی کتاب هوش مصنوعی

توسعه و پیشرفت روزافزون و غیرقابل کنترل هوش مصنوعی موجب پدید آمدن نگرانی‌های زیادی برای بشر شده است. توانایی هوش مصنوعی در حل و پردازش مسائل و انجام سریع‌تر و کم‌هزینه‌تر مسئولیت‌ها نسبت به نیروی انسانی این ظن را به وجود آورده که «ممکن است روزی هوش مصنوعی جایگزین انسان شده و موجب بیکاری او شود». همینطور بشر را با این سوال مواجه کرده که آیا استفاده از هوش مصنوعی و به کار بردن آن در کسب و کارهای مختلف به سود بشر بوده و او را به بهره‌وری و سود بیشتر می‌رساند یا خیر؟

معرفی و دانلود کتاب هوش مصنوعی

توماس اچ داونپورت (Thomas H. Davenport) نویسنده‌ی آمریکایی و متخصص در حوزه‌ی تجزیه‌ و تحلیل داده، کسب و کار و هوش مصنوعی در این کتاب با زبانی ساده و به طور مفصل به این سوالات پاسخ داده و به مخاطب می‌آموزد چطور می‌تواند در کسب و کار خود از هوش مصنوعی به شکل صحیح بهره برده و آن را دست‌مایه‌ی پیشرفت خود سازد.

داونپورت در کتاب هوش مصنوعی (The AI Advantage) ادعا می‌کند که در حال حاضر مشاغل مختلفی از قبیل پلتفرم‌های آنلاین، خدمات مالی، خرده فروشی‌ها و غیره در سراسر جهان در کسب‌وکارشان از هوش مصنوعی استفاده می‌کنند، اما بااین‌همه دانش کافی برای بهره بردن از داده‌ها را نداشته و در این زمینه از تخصص کافی بهره‌مند نیستند. او که خود سال‌ها در زمینه‌ی کسب‌وکار هوشمند و هوش مصنوعی فعالیت داشته می‌کوشد تا در این کتاب راه و روش صحیح به کارگیری هوش مصنوعی را به مخاطب بیاموزد و برای صاحبان مشاغل، دری را به جهان نوین کسب‌وکار بگشاید.

نویسنده این اثر را در چهار بخش کلی تالیف کرده و در هر بخش موضوعاتی را در باب یادگیری و فهم هوش مصنوعی و ماشین، پذیرش Al، آینده‌ی کار و همینطور آینده‌ی هوش مصنوعی مطرح می‌کند. مطالعه‌ی کتاب پیشِ رو فرصت بسیار خوبی برای آشنایی با این تکنولوژی جدید و بررسی آینده‌‌ی کاری بشر است.

کتاب هوش مصنوعی توسط حامد حیدری و یاسر غرایاق زندی ترجمه شده و در نشر موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران به چاپ رسیده است.

افتخارات کتاب هوش مصنوعی

  • حضور در لیست عناوین پرفروش وال‌استریت ژورنال
  • پرفروش‌ترین کتاب سایت هفته‌نامه‌ی ناشران (Publisher's Weekly)

نکوداشت‌های کتاب هوش مصنوعی

  • هوش مصنوعی، شیوه‌ی رهبری، فناوری و استراتژی‌های سازمانی را به‌خوبی تغییر داده و توصیف می‌کند. همچنین یک ارزش ذاتی را برای همه‌ی کسب‌وکارهای مبتنی بر هوش مصنوعی به‌وجود می‌آورد. (راجیو رونانکی،‌نویسنده)
  • هوش مصنوعی به آسانی در میان استراتژی‌ها و شیوه‌های کسب‌وکار استارتاپی گنجانده شده و به‌عنوان یک ضرورت برای متمایز کردن عملکرد سازمان به کار گرفته می‌شود. داونپورت در کتاب هوش مصنوعی قابلیت‌های سازمانی چندوجهی را در شرکت‌های قدیمی شناسایی کرده و به آن‌ها کمک می‌کند تا از هوش مصنوعی برای پیشرفت خود بهره ببرند. (گری لاومن)
  • بیشتر سازمان‌ها و شرکت‌ها فقط آنچه را که در لایه‌ی سطحی هوش مصنوعی قرار گرفته می‌شناسند؛ اگر می‌خواهید بدانید که هوش مصنوعی به عنوان یک منبع تجاری تحول‌آفرین چیست و دوست دارید آن را عمیق‌تر بشناسید، کتاب هوش مصنوعی داونپورت را بخوانید. (مارکو ایانسیتی، استاد مدیریت بازرگانی دانشکده بازرگانی هاروارد)

کتاب هوش مصنوعی برای چه کسانی مناسب است؟

اگر از طرفداران پروپاقرص کار با هوش مصنوعی هستید، چنانچه به پیشرفت کارتان فکر می‌کنید یا مایلید با دخیل کردن تکنولوژی در حیطه‌ی کاری‌تان به بهره‌وری بهتر و بیشتری برسید، یا به طور کلی علاقه‌مند به حوزه‌ی مدیریت و هوش مصنوعی هستید، این کتاب انتخاب خوبی برای شما خواهد بود.

در بخشی از کتاب هوش مصنوعی: آخرین تفکرات HBR در مورد آینده‌ی کسب و کار می‌خوانیم

تأثیر کلی هوش مصنوعی بر اشتغال مشخص نیست، اما شغل‌ها را به وضوح تغییر خواهد داد. برخی از ناظران میزان شدید بیکاری ناشی از هوش مصنوعی را پیش‌بینی کرده‌اند. همان‌طور که ویلسون و داگرتی در مقاله خود در مورد "هوش مشارکتی " بحث می‌کنند، افزایش کار انسان توسط ماشین‌های هوشمند بسیار مرسوم‌تر از اتوماسیون در مقیاس بزرگ بوده‌است. بنابراین، طبق گفته مارک نایکرم، سازمان‌ها باید روند آماده‌سازی کارکنان خود را برای کار در کنار ماشین‌های هوشمند آغاز کنند و به تلاش‌های آن‌ها ارزش بیفزایند. اجرای هوش مصنوعی برخی مباحث و سوالات اخلاقی را مطرح می‌کند. سایر مقالات این کتاب، از جمله مقاله رومن یامپولسکی، نشان می‌دهد که نگرانی‌های اخلاقی پیرامون هوش مصنوعی برای امروز نیست و از دیرباز مطرح بوده‌اند. تعصبات الگوریتمی و عدم شفافیت دو موضوع مهمی هستند که چالش‌های اخلاقی هوش مصنوعی را تشدید می‌کنند.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
وضعیت AI در کسب‌و‌کار
بخش 1: درک هوش مصنوعی و یادگیری ماشین
بخش 2: پذیرش AI
بخش 3: AI و آینده‌ی کار
بخش 4: آینده‌ی هوش مصنوعی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب هوش مصنوعی: آخرین تفکرات HBR در مورد آینده‌ی کسب و کار
نویسنده
مترجمحامد حیدری، یاسر غرایاق زندی
ناشر چاپی موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات115
زبانفارسی
شابک978-622-218308-0
موضوع کتابکتاب‌های مهندسی کامپیوتر
قیمت نسخه الکترونیک
۶۵۰۰۰ ۵۸,۵۰۰ ت ۱۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب هوش مصنوعی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب هوش مصنوعی

برای دریافت کتاب هوش مصنوعی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.