معرفی و دانلود کتاب استراتژی داده: چگونه از دنیای داده‌های کلان، تجزیه و تحلیل و اینترنت اشیاء بهره ببریم

برای دانلود قانونی کتاب استراتژی داده و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب استراتژی داده و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب استراتژی داده: چگونه از دنیای داده‌های کلان، تجزیه و تحلیل و اینترنت اشیاء بهره ببریم

کتاب استراتژی داده‌ نوشته‌ی برنارد مار است که می‌کوشد با زبانی ساده مسئله‌ی پیچیده‌ی پردازش داده‌ها برای شرکت‌ها و سازمان‌ها را بیان کند. این کتاب به طور جامع حوزه‌ی اصلی به کار بردن داده‌ها یعنی آگاهی از تصمیم‌گیری، درک ارباب رجوع، ارائه خدمات هوشمند، بهبود عملیات و در نهایت کسب درآمد بیشتر را بررسی و تحلیل می‌کند. گفتنی‌ست اثر حاضر در سال 2018 برنده‌ی جایزه‌ی Axiom در دسته فناوری کسب‌وکار شده است.

درباره‌ی کتاب استراتژی داده

در جهان امروز یکی از مهم‌ترین مسائلی که بشر با آن مواجه شده، رشد بی‌سابقه‌ی داده‌هاست. همان‌طور که برنارد مار (Bernard Marr) در کتاب استراتژی داده (Date Strategy) ادعا می‌کند حجم داده‌ای که اکنون در مدت دو روز ایجاد می‌کنیم، برابر با کل دیتاهایی است که از زمان پیدایش تا سال 2003 ایجاد شده است و همچنان در حال افزایش است! این افزایش سریع داده‌ها مانند شمشیری دو لبه عمل می‌کند و اگر سازمان‌ها نتوانند داده‌های مورد نیاز خود را طوری طبقه‌بندی کنند که برایشان کارایی داشته باشد، فاجعه به بار می‌آید!

برای طبقه‌بندی صحیح و اصولی داده‌ها نیازمند رعایت چند نکته هستیم؛ ابتدا باید نوع کسب‌وکارمان را شناسایی کرده و سپس مشخص کنیم چه دیتایی به کارمان می‌آید و به چه شکل می‌توان از این داده استفاده کرد تا به حداکثر بازدهی رسید. برنارد مار در کتاب استراتژی داده‌ها به تفصیل به بیان این موارد پرداخته و تلاش خودش را می‌کند تا بهترین روش طبقه‌بندی و جهت‌دهی به داده‌ها را به مخاطب بیاموزد.

معرفی و دانلود کتاب استراتژی داده

این کتاب در یازده فصل تدوین شده و رئوس مطالب آن به طور کلی به چهار بخش تقسیم می‌شوند که هر بخش بر جنبه متفاوتی از استراتژی داده تمرکز دارد. بخش اول با توضیح اهمیت استراتژی داده و نقش آن در افزایش ارزش کسب‌وکار، پایه و اساس را پی‌ریزی می‌کند و همچنین درباره‌ی چالش‌های استفاده از داده‌ها سخن می‌گوید.

در بخش دوم، برنارد مار به فرآیند توسعه یک استراتژی داده می‌پردازد. او در این بخش چارچوبی را ارائه می‌دهد تا به واسطه‌ی آن شرکت‌ها و سازمان‌ها قادر به ارزیابی قابلیت‌های داده‌های فعلی خود باشند و نقشه‌ای روشن و عملی برای پیاده‌سازی این استراتژی ارائه می‌دهد. بخش سوم کتاب استراتژی داده بر اجرای استراتژی داده تمرکز دارد و موضوعاتی مانند حاکمیت داده، معماری و فناوری را پوشش می‌دهد. او همچنین در این بخش درباره‌ی هوش مصنوعی صحبت می‌کند.

بخش پایانی کتاب به اندازه‌گیری و بهینه‌سازی استراتژی داده می‌پردازد. مار بر نیاز به نظارت و ارزیابی مداوم اینکه استراتژی داده، ارزشی را به سازمان ارائه می‌دهد یا خیر، تأکید می‌کند. او راهنمایی‌هایی را در مورد تعریف شاخص‌های کلیدی عملکرد (KPI) و استفاده از تجزیه و تحلیل داده‌ها برای ردیابی پیشرفت سازمان ارائه می‌دهد.

این اثر به‌همت نشر موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران به چاپ رسیده و توسط امیر حسن زاده، بهنوش چوبینه، مژده اشرافی بفروئی و نرگس لآلی دهقی ترجمه شده است.

نکوداشت‌‌های کتاب استراتژی داده

  • اگر مسئول تحلیل استراتژِی داده‌ها در شرکت خود هستید و هنوز در تلاشید فرهنگ استفاده از داده‌‌ها را حکم‌فرما کرده و نتایج آن را ارائه دهید، این کتاب می‌تواند با ارائه‌ی تصویری کامل و جامع از دگرگونی الگوریتم کسب‌وکارها در جهان امروز، به شما کمک کند. (جیک ویلیامز، آمازون)
  • الگوریتم تمام جنبه‌های زندگی ما را در برگرفته و کنترل خواهد کرد. این کتاب راهنمایی برای استفاده از داده‌ها جهت پیشی گرفتن در رقابت‌ها و عملکرد بهتر است. (هنریک فون شیل، عضو هیئت مشاوران گوگل)
  • کتاب استراتژی‌ داده نقشه‌ی راهی روشن، مختصر و هیجان‌انگیز برای به حداکثر رساندن ارزش داده‌ها در چشم‌انداز کسب‌وکار فوق رقابتی امروزی است. (رالف بلور، Leader Central Analytics، Visa)
  • کتاب استراتژی داده فقط برای افرادی که با داده‌ها سروکار دارند، نیست. برنارد مار نشان می‌دهد که یک استراتژی داده درست به اندازه‌ی استراتژی‌های بازاریابی، مشتری، محصول و استعداد در یک شرکت شایسته توجه است. به تجربه‌ی من، استراتژی داده برای موفقیت یک شرکت بسیار مهم است. من معتقدم کتاب برنارد نقطه شروع ارزشمندی برای توسعه استراتژی داده‌های شماست. (دیوید پردی، رهبر بخش داده‌ی اوبر)

کتاب استراتژی داده برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی این کتاب برای مدیران شرکت‌ها و سازمان‌هایی که با انواع داده‌ها در ارتباط هستند یا مایلند با بهره‌گیری از داده‌ها کسب و کار خود را بهبود ببخشند، مناسب خواهد بود.

در بخشی از کتاب استراتژی داده: چگونه از دنیای داده‌های کلان، تجزیه و تحلیل و اینترنت اشیاء بهره ببریم می‌خوانیم

از دیگر کاربردهای ارزشمند داده در بهبود فرآیندهای کسب وکار، تخمین ریسک است. مدل‌های آماری پیش‌بینی، عملاً به معنای پیش‌بینی اتفاقات آتی تا حد ممکن، با اندازه‌گیری و فهم عمیق اتفاقات قبلی، است. مدل‌ها به منظور پیش‌بینی اتفاقات احتمالی آینده، با تکیه بر روابط میان متغیرها در داده‌های استخراجی از وقایع قبلی، ساخته می‌شوند که به یک کسب وکار در تخمین احتمال بروز واقعه‌ای خاص و تعیین سطح ریسک کمک می‌کند. مدل‌سازی پیشگویانه، یک ابزار کلیدی در دنیای داده‌های کلان به‌شمار می‌رود و همان‌طور که پیش‌بینی شده بود، صنعت بیمه برای استفاده از آن بسیار مشتاق بوده است.

یکی از مهم‌ترین موارد استفاده، تعیین سیاست‌های دریافت حق بیمه است. بیمه‌گران باید حقوق بیمه را به نحوی تعیین نمایند که هم‌زمان با پوشش ریسک‌های احتمالی، سودآوری را نیز تضمین نموده و از سویی با بودجه‌ی مشتریان نیز، همخوانی داشته باشند، در غیر این صورت آن‌ها (مشتریان) به بیمه‌گران دیگر مراجعه خواهند نمود.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه ناشر
نظر چهره‌های مشهور درباره کتاب
درباره نویسنده
قدردانی نویسنده
مقدمه مترجم
فصل 1: چرا هر کسب‌و‌کار امروزه یک کسب‌و‌کار داده است
فصل 2: تصمیم‌گیری در مورد نیازمندی‌های استراتژیک داده
فصل 3: استفاده از داده برای بهبود تصمیم‌های کسب‌و‌کار
فصل 4: استفاده از داده‌ها در بهبود فعالیت‌های کسب‌و‌کار
فصل 5: درآمدزایی از داده‌ها
فصل 6: منبع‌یابی و جمع‌آوری داده
فصل 7: تبدیل داده به بینش
فصل 8: ایجاد فناوری و زیرساخت داده
فصل 9: ایجاد شایستگی داده در سازمان
فصل 10: حاکمیت داده‌ها (تضمین این‌که داده‌ها مسئولیتی برای شما ایجاد نمی‌کنند)
فصل 11: اجرا و بازنگری استراتژی داده
واژه‌نامه فارسی_ انگلیسی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب استراتژی داده: چگونه از دنیای داده‌های کلان، تجزیه و تحلیل و اینترنت اشیاء بهره ببریم
نویسنده
مترجمامیر حسن زاده، بهنوش چوبینه، مژده اشرافی بفروئی، نرگس لآلی دهقی
ناشر چاپی موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات211
زبانفارسی
شابک978-622-218315-8
موضوع کتابکتاب‌های مدیریت و رهبری
قیمت نسخه الکترونیک
۹۵۰۰۰ ۸۵,۵۰۰ ت ۱۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب استراتژی داده

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب استراتژی داده

برای دریافت کتاب استراتژی داده و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.