معرفی و دانلود کتاب RRS مرور سریع نوروآناتومی

عکس جلد کتاب RRS مرور سریع نوروآناتومی
قیمت:
۶۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب RRS مرور سریع نوروآناتومی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب RRS مرور سریع نوروآناتومی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب RRS مرور سریع نوروآناتومی

کتاب RRS مرور سریع نوروآناتومی، نوشته‌ی مائده محمودی و سید محمد پیری، در نُه فصل براساس منابع اعلام شده از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به بخش نوروآناتومی می‌پردازد و آخرین آزمون‌های موضوعی نوروآناتومی علوم پایه پزشکی و دندان‌پزشکی را نیز دربردارد.

درباره‌ی کتاب RRS مرور سریع نوروآناتومی

امروزه با توجه به نیازهایی که در یادگیری علوم پزشکی به‌ویژه علوم پایه به وجود آمده است، وجود کتاب‌هایی که مطالب را به‌طور خلاصه و جامع بازگو کنند، احساس می‌شود. این کتاب خلاصه‌ای از جدیدترین مباحث در حوزه‌ی آناتومی را شامل می‌شود و تلاش شده تا با تصاویر و نکات کلیدی فهم مطالب را برای دانشجویان آسان‌تر کند. مطالب دسته‌بندی‌شده و چکیده‌ی کتاب RRS مرور سریع نوروآناتومی به دانشجویان کمک می‌کند تا زمان کمتری را صرف مطالعه در بخش نوروآناتومی کنند. این کتاب که به قلم مائده محمودی و سید محمد پیری گردآوری و تألیف شده، به همت انتشارات تیمورزاده منتشر شده است. امید است با بهره‌مندی از کتاب حاضر موفقیت و یادگیری این علم حاصل شود.

کتاب RRS مرور سریع نوروآناتومی مناسب چه کسانی است؟

این کتاب به دانشجویان رشته‌ی علوم پزشکی پیشنهاد می‌شود.

در بخشی از کتاب RRS مرور سریع نوروآناتومی می‌خوانیم

مسیر لمس دقیق، ارتعاش و درک خودآگاه عضله - مفصل (راه ستون خلفی): راه حسی است که نورون اول آن در عقده ریشه خلفی عصب نخاعی است و استطاله آکسونی آن به شکل ستون‌های گراسیلیس و کونئاتوس تا نیمه همان طرف بصل‌النخاع بالا می‌رود.

دسته گراسیلیس یا گل در سراسر طناب نخاعی قرار دارد و الیاف آن شامل آکسون نورون‌های عقده‌های پشتی مربوط به سگمان‌های T6-Co هستند. این آکسون‌ها مستقیم وارد طناب خلفی نخاع همان طرف می‌شوند انتهای این الیاف به هسته گراسیلیس در بصل‌النخاع ختم می‌شود. این مسیر جهت انتقال احساس از اندام تحتانی و نیمه تحتانی تنه است.

دسته کونئاتوس یا بورداخ در سمت خارج گراسیلیس قرار دارد و الیاف این نوار شامل آکسون نورون‌های عقده‌های پشتی مربوط به سگمان‌های C1-T6 است. انتهای این الیاف به هسته کونئاتوس در بصل النخاع ختم می‌شوند. این مسیر جهت انتقال احساس از اندام فوقانی و نیمه فوقانی تنها است.

نورون دوم از هسته‌های گراسیلیس و کونئاتوس یک طرف بصل‌النخاع به طرف دیگر رفته و به شکل مدیال لمینسکوس (ML) به تالاموس می‌رود. نورون سوم از تالاموس به نواحی پشت شیار سنترال مخ می‌رود. این راه حس‌های لمس دقیق، ارتعاش، تمیز دو نقطه و درک خودآگاه عضله - مفصل را منتقل می‌کند.

فهرست مطالب کتاب

بخش پنجم: نوروآناتومی
فصل اول: طناب نخاعی
فصل دوم: ساقه مغز
فصل سوم مخچه
فصل: چهارم دیانسفال
فصل پنجم: تلنسفال
فصل ششم: دستگاه لیمبیک
فصل هفتم: اعصاب مغزی
فصل هشتم: خون‌رسانی به مغز و استخوان
فصل نهم: خون‌رسانی به نخاع
پرسش‌های بخش 5

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب RRS مرور سریع نوروآناتومی
نویسنده،
ناشر چاپیانتشارات تیمورزاده
سال انتشار۱۳۹۶
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات82
زبانفارسی
شابک978-600-238-458-4
موضوع کتابکتاب‌های علوم پزشکی، کتاب‌های دانشگاهی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب RRS مرور سریع نوروآناتومی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب RRS مرور سریع نوروآناتومی

برای دریافت کتاب RRS مرور سریع نوروآناتومی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.