معرفی و دانلود کتاب GBS تغذیه

عکس جلد کتاب GBS تغذیه
قیمت:
75000 تومان - 7.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب GBS تغذیه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب GBS تغذیه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب GBS تغذیه

کتاب GBS تغذیه، نوشته‌ی زینب پاشا زانوس و سید محمد پیری، منبعی کامل برای دانشجویان پزشکی است که در ده فصل تقسیم‌بندی شده و مباحث را به‌طور خلاصه و جامع و همراه با آزمون‌های جامع علوم پایه‌ی پزشکی سال‌های اخیر مطرح می‌کند.

درباره‌ی کتاب GBS تغذیه

دانشجویان دروس پزشکی به‌جهت دشوار بودن و حجم بسیار مطالب پزشکی، معمولاً دغدغه‌ی کسب نمره‌ی مطلوب در آزمون‌های جامع علوم پایه را دارند. به همین خاطر، داشتن یک منبع کامل و درعین‌حال خیلی خلاصه به حصول این هدف دانشجویان بسیار کمک می‌کند. از این‌رو، زینب پاشا زانوس و سید محمد پیری مجموعه‌ی درسنامه و تست‌های علوم پایه‌ی GBS را در کتاب GBS تغذیه جمع‌آوری و به‌روزرسانی کرده‌اند.

کتاب GBS تغذیه در ده فصل تنظیم‌ شده است. فصل اول تعاریف مقدماتی را مطرح می‌کند. فصل دوم و سوم به مباحث انرژی و کربوهیدرات‌ها می‌پردازند. فصل چهارم و پنجم درمورد چربی‌ها و اسیدهای آمینه و پروتئین‌ها نگاشته شده‌اند. فصل ششم و هفتم مباحث ویتامین‌ها و املاح معدنی را شامل می‌شوند. فصل هشتم و نهم درمورد مراقبت‌های دوران بارداری، شیردهی و شیرخواری و بررسی وضع تغذیه صحبت می‌کنند و در انتها، فصل دهم به موضوع مسمومیت غذایی اختصاص یافته است.

مطالب هر فصل با عناوین خاص خود مشخص شده‌اند و در متن نیز نکات کلیدی در قالب کادر گنجانده شده است. نکات کادرها با بیان کردن چکیده‌ی مطالب مهم، مطالعه‌ی دانشجویان را آسان‌تر کرده و زمان کمتری از آن‌ها می‌گیرند. در انتهای هر فصل نیز مجموعه‌ای از سؤالات پرتکرار آزمون‌های جامع علوم پایه‌ی پزشکی سالیان اخیر آورده شده که میزان یادگیری دانشجویان را می‌سنجد و آن‌ها را در کسب نمره‌ی قبولی در آزمون‌های پزشکی یاری می‌دهد.

کتاب GBS تغذیه مناسب چه کسانی است؟

این کتاب برای دانشجویان رشته‌ی پزشکی مفید و کاربردی خواهد بود.

در بخشی از کتاب GBS تغذیه می‌خوانیم

ساختمان و عملکرد لیپیدها

چربی‌ها و لیپیدها 34% انرژی غذایی روزانه انسان را تشکیل می‌دهند از آن جا که چربی‌ها غنی از انرژی بوده و 9kcal/g انرژی تولید می‌کنند انسان‌ها با مصرف مقادیر مناسبی از این ترکیبات قادر به تأمین انرژی خواهند بود. چربی موجود در مواد غذایی در بافت چربی ذخیره می‌شود توانایی ذخیره و به کارگیری مقادیر زیاد چربی به انسان‌ها امکان می‌دهد تا بدون دریافت غذا برای ماه‌ها زنده بمانند.

برخی از چربی‌های ذخیره شده که در شرایط گرسنگی مورد استفاده قرار نمی‌گیرند، تحت عنوان چربی‌های ساختاری شناخته می‌شوند این چربی‌ها تجمعاتی پدید می‌آورند که موقعیت اعصاب و احشای بدن را حفظ نموده و آن‌ها را در مقابل آسیب‌های تروماتیک و شوک حفاظت می‌کند بسته‌های چربی واقع در کف دست و کفل از استخوان‌ها در برابر فشار مکانیکی محافظت به عمل می‌آورد. چربی‌های غذایی برای هضم، جذب و انتقال ویتامین‌های محلول در چربی و موارد شیمیایی گیاهی نظیر کاروتنوئید و لیکوپن نیز الزامی هستند.

چربی‌ها در برگیرنده گروه‌های متنوعی از مواد نظیر تری گلیسریدها، کلسترول موم‌ها و.... هستند که در خصوصیات زیر مشترک هستند: محلول بودن در حلال‌های آلی عدم حلالیت در آب و قابلیت استفاده به وسیله موجودات زنده.

فهرست مطالب کتاب

فصل 1: تعاریف مقدماتی
فصل 2: انرژی
فصل 3: کربوهیدرات‌ها
فصل 4: چربی‌ها
فصل 5: اسیدهای آمینه و پروتئین‌ها
فصل 6: ویتامین‌ها
فصل 7: املاح معدنی
فصل 8: مراقبت‌های دوران بارداری، شیردهی و شیرخواری
فصل 9: بررسی وضع تغذیه
فصل 10: مسمومیت غذایی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب GBS تغذیه
نویسنده،
ناشر چاپیانتشارات تیمورزاده
سال انتشار۱۳۹۶
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات89
زبانفارسی
شابک978-600-2384-54-6
موضوع کتابکتاب‌های تغذیه، رژیم و تناسب اندام، کتاب‌های دانشگاهی
قیمت نسخه الکترونیک
75000 ت - 7.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب GBS تغذیه

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب GBS تغذیه

برای دریافت کتاب GBS تغذیه و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.