معرفی و دانلود کتاب RRS مرور سریع آناتومی تنه

عکس جلد کتاب RRS مرور سریع آناتومی تنه
قیمت:
۹۹,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب RRS مرور سریع آناتومی تنه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب RRS مرور سریع آناتومی تنه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب RRS مرور سریع آناتومی تنه

کتاب RRS مرور سریع آناتومی تنه نوشته‌ی مائده محمودی، سکینه پناهی و سید محمد پیری، دربردارنده‌ی آناتومی گری برای دانشجویان، اطلس آناتومی نتر و آناتومی بالینی اسنل، همراه با واپسین آزمون‌های علوم پایه‌‌ی پزشکی و دندان‌پزشکی است که براساس منابع اعلام‌شده از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در سه فصل منتشر می‌شود.

درباره‌ی کتاب RRS مرور سریع آناتومی تنه

امروزه وجود کتاب‌هایی در حوزه‌ی علوم پزشکی که مطالب را جامع و خلاصه بیان کنند، بیش از گذشته احساس می‌شود. کتاب RRS مرور سریع آناتومی تنه یکی از کتب کاربردی در حوزه‌ی آناتومی به شمار می‌آید که مطالب را همراه با تصاویر و نکات کلیدی بیان می‌کند. مباحث این اثر خلاصه‌ای از کتاب‌های مرجع آناتومی است، تا زمان مطالعه‌ی این مبحث برای شما کوتاه‌تر شده و یادگیری مفیدتر واقع شود.

مولفان در انتهای هر فصل از این اثر آزمون‌های طبقه‌بندی‌شده‌ی علوم پایه‌ی پزشکی سالیان اخیر را قرار داده‌اند تا داوطلبان در جهت خودآزمایی از آن بهره ببرند. کتاب RRS مرور سریع آناتومی تنه یک بخش اصلی دارد که شامل سه فصل است. فصل اول به قفسه سینه می‌پردازد. فصل دوم در مورد شکم است و فصل سوم نیز از مباحث مربوط به لگن و پرینه صحبت می‌کند.

انتهای هر یک از فصول کتاب RRS مرور سریع آناتومی تنه شامل مجموعه‌ای از آزمون‌های موضوعی است که پاسخ کلیدی سوالات را نیز ارائه می‌دهد. این سوالات داوطلبان را برای آزمون‌های جامع آماده‌تر می‌کند. مباحث آناتومی از جمله مباحث دشوار حوزه‌ی پزشکی به شمار می‌آید که تقسیم‌بندی منظم مباحث، خلاصه کردن و جمع‌بندی مطالب در آن حائز اهمیت است. کتاب RRS مرور سریع آناتومی تنه تمامی این موارد را لحاظ کرده و از این‌رو اثری جامع در این حوزه محسوب می‌شود.

کتاب RRS مرور سریع آناتومی تنه توسط مائده محمودی، سکینه پناهی و سید محمد پیری تالیف شده و به همت انتشارات تیمورزاده منتشر می‌شود.

کتاب RRS مرور سریع آناتومی تنه مناسب چه کسانی است؟

دانشجویان مقطع علوم پایه‌ی پزشکی و دندان‌پزشکی و داوطلبان آزمون‌های جامع پزشکی از این کتاب بهره‌های فراوان خواهند برد.

در بخشی از کتاب RRS مرور سریع آناتومی تنه می‌خوانیم

کل لنف ریه در ناف ریه وارد گره‌های برونکو پولموناری می‌شود. از آنجا وارد گره‌های تراکئوبرونکیال و در نهایت وارد تنه‌های برونکومدیاستینال می‌شود. تنه‌های برونکومدیاستینال ممکن است در سمت چپ به توراسیک داکت و در سمت راست به مجرای لنفاوی راست تخلیه شوند یا اینکه هر کدام از تنه‌های برونکومدیاستینال به صورت جداگانه وارد وریدهای براکیوسفالیک سمت خود شوند.

پرده جنب (Pleura)

کیسه سروزی دربرگیدنده‌ی ریه‌ها، پلورا (جنب) نام دارد. پلورا از دو لایه احشایی (Visceral) و جداری (Parietal) تشکیل شده است. لایه احشایی یا ریوی به تمام سطح ریه‌ها (غیر از ناف ریه و رباط ریوی) چسبیده و در عمق شیارهای آن هم نفوذ می‌کند ولی لابه لای سگمان‌ها قرار نمی‌گیرد. لایه جداری در خارج لایه احشایی قرار گرفته و سطح داخلی همان طرف توراکس را تشکیل می‌دهد. بین دو لایه پلورا حفره‌ی پلورا (Pleural Cavity) واقع شده است که محتوی چند CC مایع سروزی است که حرکت آزاد و لغزیدن لایه‌های سروزی را به روی هم مقدور می‌کند. این حفره در هر ریه کاملا بسته است.

نکته: ناف ریه محل انعطاف و برگشت پلورا و تبدیل پلورای احشایی به جداری است.

فهرست مطالب کتاب

بخش سوم: آناتومی
فصل اول: قفسه سینه
پرسش‌های قفسه سینه
فصل دوم: شکم
پرسش‌های شکم
فصل سوم: لگن و پرینه
پرسش‌های لگن و پرینه

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب RRS مرور سریع آناتومی تنه
نویسنده، ،
ناشر چاپیانتشارات تیمورزاده
سال انتشار۱۳۹۶
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات137
زبانفارسی
شابک978-600-238-456-0
موضوع کتابکتاب‌های علوم پزشکی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب RRS مرور سریع آناتومی تنه

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب RRS مرور سریع آناتومی تنه

برای دریافت کتاب RRS مرور سریع آناتومی تنه و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.