معرفی و دانلود کتاب آخر هفته آفتابی

عکس جلد کتاب آخر هفته آفتابی
قیمت:
۱۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب آخر هفته آفتابی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب آخر هفته آفتابی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب آخر هفته آفتابی

کتاب آخر هفته آفتابی به قلم آروین آذرگین یک سفرنامه‌ی خواندنی است که نویسنده در آن، ماجرای سفر خود را به آلمان در سال 1386 روایت می‌کند و به نقل رویدادها و وقایعی می‌پردازد که در طول سفر با آن‌ها مواجه شده است. آذرگین در کتاب خود به توصیف تفاوت‌های فکری و فرهنگی، مردم و مسائل اجتماعی، مذهب، سیاست، جاذبه‌ها و دیدنی‌‌های کشور آلمان پرداخته و نگرش و تجاربی را که در این سفر فرا گرفته است، به اشتراک می‌گذارد.

درباره‌ی کتاب آخر هفته آفتابی

آروین آذرگین در طول سفر کاری خود به آلمان، ما را با خاطرات شخصی‌اش همراه می‌کند. او که برای یک پروژه‌ی کاری مشترک راهی کشور آلمان شده است، آخر هفته‌های خود را به بازدید از اماکن دیدنی اختصاص می‌دهد. تجربیات زیستی نویسنده در این کتاب درست از دل تعامل با مردم آلمان و برخورد مستقیم آروین آذرگین با فرهنگ و وضعیت زندگی آلمانی‌ها به دست آمده است. به همین سبب، مطالعه‌ی یافته‌ها و خاطرات او درخور توجه است. کتاب آخر هفته آفتابی می‌تواند به عنوان منبع جامعی از اطلاعات به شمار رود که داده‌های ارزشمندی را در مورد آداب مردم کشور آلمان به دست می‌دهد.

سفرنامه گونه‌ای ادبی است. شخصی که به کشور‌های دور و نزدیک سفر می‌کند یا به سیاحت سرزمین‌های جدید مشغول می‌شود، مسافر، مهاجر، جهانگرد یا توریست نامیده می‌شود. نسبت دادن این اسامی به مدت و دلیل اقامت فرد بستگی دارد. هر ساله گردشگران زیادی راهی مقاصد تاریخی، تفریحی و گردشگری می‌شوند تا ضمن سفر، تجربیات غنی‌تری از زندگی داشته باشند، ارتباطات تازه‌ای را شکل دهند، موارد جدیدی یاد بگیرند و بر آموخته‌های خود بیفزایند. هدف سفرنامه‌نویسی اغلب آگاه کردن دیگران است. بسیاری از افراد هم دوست دارند خاطرات سفر خود را در قالب کلمات ثبت کنند تا بتوانند آن‌ها را همیشه به یاد آورند و و همه‌ی جزییات را به خاطر بسپارند. آروین آذرگین از همین دست افراد است. او در این سفرنامه از معماری شهرهای آلمان، نمودهای تاریخی که آلمان شرقی و غربی پشت سر گذاشته‌اند، بازدید از اماکن دیدنی شهر نورنبرگ و زالتسبورگ و روابط اجتماعی مردم آلمان سخن می‌گوید. راه‌های رفت‌وآمد به مناطق هم‌جوار، قیمت بلیط و مقایسه قیمت هتل در شهرهای مختلف آلمان از جمله موارد دیگری است که آروین آذرگین در کتاب آخر هفته‌ی آفتابی به آن‌ها پرداخته است.

اگر می‌خواهید از همین جایی که اکنون هستید، به خانه‌ی موتسارت بروید، از زیبایی مجسمه‌های سنگی باغ میرابل دیدن کنید، با اتوبوس به کاخ هلبرون برسید، با تله‌کابین کوه‌های مرتفع آلپ را بپیمایید و طبیعت اتریش را بکاوید، روی رودخانه‌ی زالتساخ گشت بزنید یا حتی در کارناوال‌ها و مراسم‌های عجیب آلمانی شرکت کنید، کتاب آخر هفته آفتابی را بخوانید. این کتاب، دانستنی‌های مفیدی را در مورد کشور آلمان در اختیار شما قرار می‌دهد. مثلا این‌که شیوه‌ی برخورد آلمانی‌ها با ولگردها و اوباش چگونه است؟ دولت و پلیس چه تدابیری را برای کاهش جرم و جنایت دنبال می‌کنند؟ و...

این سفرنامه به کوشش نشر نهفت به چاپ رسیده است.

کتاب آخر هفته آفتابی برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به مطالعه‌ی کتاب‌های سفرنامه علاقه‌مند هستید یا مایلید با کشور آلمان و فرهنگ آن بیشتر آشنا شوید، این کتاب را بخوانید.

در بخشی از کتاب آخر هفته آفتابی می‌خوانیم

گشت‌وگذار در فروشگاه‌ها هم‌ خالی‌ از لطف‌ نبود. با این‌که‌ قصد خرید نداشتم‌ اما مقداری سوغاتی‌ تهیه‌ کردم‌. وقتی‌ از یک‌ فروشگاه‌ زنجیره‌ای بیرون‌ آمدم‌، در سمت‌ دیگر خیابان‌ متوجه‌ جمعیتی‌ شدم‌ که‌ به‌طرف‌ خیابان‌ فرعی‌ حرکت‌ می‌کردند. با کنجکاوی آن‌ها را تعقیب‌ کردم‌. تعدادی ماشین‌ بدون‌ سقف‌، وانت‌ و کامیون‌، آدم‌های عجیب‌ و غریبی‌ را حمل‌ می‌کردند. بعضی‌ از آنان‌ لباس‌های غیرمعمول‌، موهای رنگ‌کرده‌ یا صورت‌های نقاشی‌ شده‌ داشتند. عده‌ای داخل‌ ماشین‌ها برای مردم‌ اطراف‌ خیابان‌ ابراز احساسات‌ می‌کردند. گروهی‌ هم‌ پای پیاده‌ به‌ دنبال‌ کاروان‌ بودند. یک‌ زن‌ عرابه‌ای را می‌کشید که‌ مردی مشکی‌پوش‌ بر روی آن‌ سوار بود. یک‌ مرد زن‌نما، با کلاه‌گیس‌ صورتی‌رنگ‌، عینک‌ دودی و کفش‌های پاشنه‌بلند برای جمعیت‌ دست‌ تکان‌ می‌داد. صدای بلند موسیقی‌ از باندهای بزرگی‌ که‌ پشت‌ کامیون‌ نصب‌ شده‌ بود گوش‌های من‌ را هم‌ آزار می‌داد. چه‌ برسد به‌ آن‌هایی‌ که‌ سوار کامیون‌ بودند.

متعجب‌ و قدری هیجان‌زده‌ مشغول‌ عکاسی‌ شدم‌. ناگهان‌ یک‌ زن‌ چاق‌، بطری آب‌ گازداری را که‌ تکان‌ داده‌ بود به‌ سمت‌ جمعیت‌ پاشید. به‌سرعت‌ دوربین‌ را کنار کشیدم‌. قطعا او در وضعیتی‌ نبود که‌ بفهمد دوربین‌هایی‌ که‌ به‌ طرف‌ آن‌ها نشانه‌ رفته‌ ممکن‌ است‌ آسیب‌ ببیند. این‌ افراد، به‌ گمانم‌ وابسته‌ به‌ یک‌ گروه‌ خاص‌ بودند. مثلا انجمن‌ صلح‌ صورتی‌ یا گروه‌ الکی‌خوش‌ها! موضوع‌ دیگری که‌ به‌ نظرم‌ جالب‌ آمد، حضور نیروهای پلیس‌ بود. آن‌ها در فواصل‌ چند ده‌ متری از یکدیگر ایستاده‌ و با خونسردی به‌ جمعیت‌ نگاه‌ می‌کردند. اشخاص‌ دیگری هم‌ در کنار صفوف‌ کارناوال‌ در حال‌ حرکت‌ بودند که‌ روی جلیقه‌های آن‌ها نوشته‌ شده‌ بود: ORDNER به‌ معنای ناظم. آنان‌ ظاهرا مأموران‌ شهرداری بودند که‌ برای نظارت‌ بر مراسم‌ و کمک‌ به‌ برگزاری آن‌ در محل‌ حاضر شده‌ بودند. در آلمان‌ وقتی‌ گروهی‌ بخواهند راهپیمایی‌ داشته‌ باشند، لازم‌ است‌ ابتدا با شهرداری هماهنگی‌ کنند. آن‌ها بعد از گرفتن‌ اجازه‌، در روز یاد شده‌ و در مکان‌ مشخص‌ تجمع‌ کرده‌ و برنامه‌ی خود را آغاز می‌کنند. اما قبل‌ از جمعیت‌، نیروهای پلیس‌ در آن‌جا حاضر شده‌اند. البته‌ نه‌ برای ضرب‌ و شتم‌ شرکت‌کنندگان‌، بلکه‌ برای حفظ‌ نظم‌ مراسم‌ و جلوگیری از تعرض‌ احتمالی‌ افرادی که‌ با گروه‌ مذکور موافق‌ و هم‌عقیده‌ نیستند.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه‌
نورنبرگ، شهر دوست‌داشتنی‌
اشک‌ها و لبخندها
آزادی‌ جدید در شهر قدیمی‌
او یک‌ فرشته‌ بود؟
سنگ‌ قوی‌ جدید
شهر کشیشان
رنگ‌ گل، ‌بوی حشیش
درخواست‌ بی‌شرمانه‌ در میدان
سگ‌ها و آدم‌ها
اهل‌ این‌جا هستم‌
فریاد در اوج
طعم‌ عسل‌
جشن‌های‌ اکتبر و زبانه‌های‌ آتش‌
دست‌انداز
ملکه‌ی‌ دریای‌ آدریاتیک‌
بازگشت‌

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب آخر هفته آفتابی
نویسنده
ناشر چاپینشر نهفت
سال انتشار۱۳۹۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات200
زبانفارسی
شابک978-600-91520-8-7
موضوع کتابکتاب‌های سفرنامه
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب آخر هفته آفتابی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب آخر هفته آفتابی

برای دریافت کتاب آخر هفته آفتابی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.