معرفی و دانلود کتاب آخرین ستاره گمشده

عکس جلد کتاب آخرین ستاره گمشده
قیمت:
۴۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب آخرین ستاره گمشده و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب آخرین ستاره گمشده و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب آخرین ستاره گمشده

با خواندن اثر پرفروش نیویورک تایمز، کتاب آخرین ستاره گمشده نوشته‌ی گریسی کیم، به دنیای راز‌آلود قبیله‌ی ساحران قدم بگذارید! رایلی در یکی از قدرت‌مند‌ترین خانواده‌های جادوگر زندگی می‌کند؛ تک‌تک افراد این دودمان از یک قدرت ماورائی ویژه برخوردارند و با رسیدن به سن سیزده سالگی می‌توانند جادوی خود را به نمایش بگذارند. البته رایلی تنها فرد قبیله است که از این نیروی سحرانگیز بهره‌ای نبرده، چرا که او درحقیقت فرزندخوانده‌ی این خانواده است.

درباره‌‌ی کتاب آخرین ستاره گمشده

زندگی در قبیله‌ی جادوگران همیشه پر از ماجراهای حیرت‌انگیز و باورنکردنی‌ست. گریسی کیم (Graci Kim) داستان‌نویس تحسین‌شده‌ی نیویورک‌ تایمز در اثر تازه‌ی خود کتاب آخرین ستاره گمشده (The Last Fallen Star) ما را به یکی از همین قبیله‌های استثنائی و پرماجرا خواهد برد.

معرفی و دانلود کتاب آخرین ستاره گمشده

این‌روز‌ها در محله‌ی جادوگران گوم خبر‌های تازه‌ای در راه است. این طایفه‌ی درمانگر، قرار است به زودی مراسم باشکوهی برپا کنند و عضویت رسمی هتی سیزده‌ساله به عنوان یک جادوگر را جشن بگیرند. درحقیقت همه‌ی اعضای طایفه با رسیدن به سن نوجوانی خواهند توانست عنوان جادوگری طایفه را کسب کنند و از نیرو‌های شگفت‌انگیزی که در خون این دودمان جریان دارد بهره‌مند شود. البته همیشه استثنائاتی هم وجود دارد! فرزند دیگر قبیله‌ی جادوگران، یعنی رایلی هم این‌روز‌ها سیزده ساله می‌شود؛ اما او برخلاف خواهر خود هتی نمی‌تواند در مراسم جادوگر شدن شرکت کند. چرا که رایلی یک انسان عادی‌ و یک سارام است. او استعدادی در جادوگری ندارد و البته هیچگونه توانایی استثنائی‌ای هم ندارد. با این‌وجود پدرخوانده و مادرخوانده‌ی رایلی یعنی اوما و آپا، او را مثل دیگر فرزندان خانواده دوست دارند. اما ماجراهای داستان آخرین ستاره گمشده از این هم هیجان‌انگیز‌تر خواهد شد. چرا که هتی، خواهر رایلی فکر تازه‌ای به ذهنش رسیده! او می‌خواهد با استفاده از یکی از طلسم‌های کهن، قدرت جادویی خود را با رایلی به اشتراک بگذارد و او را هم از نیروی درمانگر شدن بهره‌مند کند. اما هیچ‌کس تصورش را هم نمی‌کند که این ایده‌ی به‌ظاهر بکر، چه عواقبی می‌تواند برای آن‌ها در پی داشته باشد؛ چرا که این کار برخلاف قوانین قبیله‌ی گوم است و حتی می‌تواند جان افراد را به خطر بیندازد. درهرصورت، با فعال شدن طلسم قدیمی، حالا هتی در دردسر بدی گرفتار شده و تنها رایلی‌ست که می‌تواند او را از این مخمصه نجات دهد؛ آن هم با پیدا کردن آخرین ستاره گمشده. اما رایلی که توانایی سحرآمیزی ندارد؛ پس او چگونه می‌تواند از پس این چالش سخت و پیچیده بربیایید؟! قهرمان کوچک داستان آخرین ستاره‌ گمشده، امیدش را از دست نمی‌دهد و ماجراجویی تک‌نفره‌ی خود را آغاز می‌کند. او در این مسیر پرفرازونشیب با موجودات ناشناخته و عجیب‌وغریبی ملاقات می‌کند؛ به راز‌هایی باورنکردنی دست می‌یابد و درنهایت حقایق تازه‌ای درباره‌ی خود و خانواد‌ه‌اش کشف می‌کند. این داستان هیجان‌انگیز در سال 2021 منتشر شده است. ترجمه‌ی آن را مطهره ابراهیم زاده برعهده داشته و نسخه‌ی نهایی این کتاب با تلاش‌های انتشارات نگاه آشنا به دست شما رسیده است.

درباره‌ی مجموعه‌ی قبیله‌ی بااستعداد

قبیله‌ی بااستعداد (A Gifted Clans) نام یک سه‌گانه‌ی فانتزی و تخیلی به قلم داستان‌نویس کره‌ای گریسی کیم برای نوجوانان است. این مجموعه‌ی خواندنی با الهام از افسانه‌های کهن درباره‌ی قبیله‌ی ساحران و جادوگران نوشته شده و ماجرای یک دختر عادی را که در این قبیله به سرپرستی گرفته شده، روایت می‌کند. گوم یک قبیله از جادوگران درمانگر است که خود را نوادگان الهه‌ی خرس غارنشین می‌دانند. این قبیله از استعداد‌های ذاتی جادویی برخوردار‌ند و افراد آن به محض رسیدن به سن سیزده‌سالگی از این استعداد درونی بهره‌مند می‌شوند. رایلی که توسط افراد این قبیله به سرپرستی گرفته شده یک «سارام» یا فردی بدون استعداد جادویی است. اما ماجراها و اتفاقاتی که در ادامه برسر راه این دختر نوجوان قرار می‌گیرد او را متوجه توانمندی‌های درونی‌اش می‌کنند. «آخرین ستاره گمشده» و «آخرین ماه گمشده» مجلد‌های ترجمه‌شده از این مجموعه هستند.

جوایز و افتخارات کتاب آخرین ستاره گمشده

  • نامزد جایزه‌ی انتخابی گودریدز برای کتاب کودک و نوجوان، سال 2021
  • بهترین کتاب آمازون برای رده‌ی سنی 9 تا 12 سال
  • منتخب خوانندگان نوجوان BARNES & NOBLE
  • بهترین کتاب سال به انتخاب INDIGO، سال 2021
  • کتاب منتخب PUBLISHERS Lunch، سال 2021
  • بهترین کتاب آمازون، گروه سنی 9 تا 12 سال

و...

نکوداشت‌های آخرین ستاره گمشده

  • گریسی کیم مانند یک جادوگر واقعی، اسطوره‌های کره‌ای را با ماجراجویی شگفت‌انگیز خود درهم می‌آمیزد. قلب‌ها را تسخیر می‌کند! (جسیکا کیم، نویسنده)
  • خواندن این داستان مانند گذراندن یک دوره آموزشی افسانه‌های کره‌ای‌ست؛ آن هم توسط معلمی که دوستش می‌دارید. (لیندا سو پارک، نویسنده)
  • کیم تا پایان داستان شما را مجبور به ورق زدن می‌کند. (زورایدا کوردووا، نویسنده)
  • افسون‌گر، مهیج و سرشار از طنز. (مجله‌ی کتابخانه مدرسه)
  • جادویی، سرگرمی‌بخش و جدید. (نقد Kirkus)

کتاب آخرین ستاره گمشده برای چه کسانی مناسب است؟

این داستان پرکشش و خواندنی را به نوجوانان علاقه‌مند به ماجراهای فانتزی و جهان‌های جادویی پیشنهاد می‌کنیم.

در بخشی از کتاب آخرین ستاره گمشده می‌خوانیم

می‌دانم که پدر و مادر اصلی‌ام هم اهل کره بوده‌اند. این تنها ویژگی مشترک من و خانواده‌ی فعلی‌ام است. والدین گوم من ریزنقش هستند و صورت‌های گردی دارند، ولی من قدبلندم و کک‌ومک دارم. گونه‌هایم برجسته‌اند و چانه‌ام هم گرد نیست. هروقت کسی آلبوم عکس‌های خانوادگی ما را نگاه می‌کند، با تعجب به من چشم می‌دوزد. قبل از اینکه خودم متوجه بشوم، چشمانم به سوزش افتادند. سریع آن‌ها را پاک کردم. همیشه همین‌طورم. اِمِت، دوست صمیمی‌ام، اسم این حالت را گذاشته «مشکل نشتی چشم». من نمی‌توانم اشک‌هایم را کنترل کنم. وقتی ناراحت باشم، گریه می‌کنم. وقتی عصبانی باشم، گریه می‌کنم. وقتی خسته باشم، گریه می‌کنم. واقعاً در گریه‌کردن استعداد بالایی دارم. هتی می‌گوید اینکه احساساتم این‌قدر دم‌دست هستند، چیز خوبی است. البته درستش این است که دارم در آن‌ها غرق می‌شوم. اوما و آپا هم می‌گویند وقتی بزرگ‌تر شوم، مشکلم حل می‌شود، اما بگذارید حقیقت را بگویم، در مقایسه با خانواده‌ی آرام و بااعتماد‌به‌نفسم، من پر از عیب و نقصم. این هم مدرک دیگری است که نشان می‌دهد واقعاً یک اوه نیستم. من ضعیفم و به این خانواده تعلق ندارم.

بعد اوما از هتی خواست که سوگندش را تمرین کند. خواهرم هم شروع به تمرین کرد: «با نام ماگو هالمی، مادر سه قلمرو، شش الهه و هرآن‌چه فناپذیر است سوگند یاد می‌کنم...» هتی به لکنت افتاد. فقط وقتی که خسته یا مضطرب باشد این اتفاق می‌افتد. «... تا وظیفه‌ی مقدس خودم را انجام بدهم و نیازمندان را درمان کنم، شعار خدمت و ازخودگذشتگی طایفه‌ی گوم را حفظ کنم... و... و...» جمله‌اش ناتمام ماند. کلمات را فراموش کرده‌بود. من جمله‌اش را تکمیل کردم: «و می‌دانم که موهبت من مسئولیت‌هایی را هم برایم به‌همراه دارد. نسبت به طایفه و جامعه‌ام، اجداد و الهه‌ی خرس غارنشین که با قدرت والای خودش این موهبت را به من عطا کرده مسئولم.» درست است که جادویی در رگ‌هایم جریان ندارد و گی ندارم، اما کارم را خوب بلدم.

فهرست مطالب کتاب

1. خانواده‌ی من جادوگران درمانگر هستند
2. یکشنبه روز معبد است
3. جادوگرها هم به مدرسه می‌روند
4. روش بازکردن صندوق افسون‌شده
5. جادوگرها، وقت اجرای مراسم رسیده
6. ببر وارد می‌شود
7. خواستن توانستن است
8. نوآه و سالن تکواندو
9. ماگو هالمی، تویی؟
10. ماه تاریک و خورشید تاریک
11. چولیما و کوکی‌هایش
12. یادت نره لبخند بزنی
13. مرد ریشو کت و شلوارش را از کجا خریده؟
14. بهترین چای بوبای شهر
15. کیسه‌ی سی‌بزمینی و بمب حقیقت
16. معلوم است که پیشگویی وجود دارد
17. چرا همیشه پای منفعتی در میان است؟
18. تیم نجات
19. کی دلش تاکو سئولی می‌خواد؟
20. حیوان روح مادربزرگ یک زاغ است
21. راه را برای دختر ریزتراش‌های باز کنید
22. رام‌کردن اینمیونجو
23. دیدارهای خانوادگی همیشه این‌طور عجیب هستند؟
24. وقت دست به کار شدنه
25. قوانین همکاری دوکِبی
26. دوکِبی طعم‌هاش را می‌گیرد
27. تیک تاک، تیک تاک، قلبی که می‌تپد
28. نه، او این کار را نکرد
29. برای نبرد آماده شو
30. پایان هم یک آغاز است

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب آخرین ستاره گمشده
نویسنده
مترجممطهره ابراهیم زاده
ناشر چاپیانتشارات نگاه آشنا
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات208
زبانفارسی
شابک978-622-5260-05-4
موضوع کتابکتاب داستان و رمان نوجوان، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب آخرین ستاره گمشده

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب آخرین ستاره گمشده

برای دریافت کتاب آخرین ستاره گمشده و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.