معرفی و دانلود کتاب صوتی شرلوک هلمز: یال شیر

عکس جلد کتاب صوتی شرلوک هلمز: یال شیر
قیمت:
۵۴,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی شرلوک هلمز: یال شیر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی شرلوک هلمز: یال شیر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی شرلوک هلمز: یال شیر

کتاب صوتی شرلوک هلمز: یال شیر یکی از آثار اصلی و اولیه‌ای‌ست که سر آرتور کانن دویل آن را حول محور محبوب‌ترین کارآگاه دنیا نوشته است. در این اثر شرلوک هلمز تحقیق روی پرونده‌ی مرگ عجیب‌وغریب یک معلم علوم را در ساحل ساسکس به دست می‌گیرد تا رمز و راز آن را کشف کند.

درباره‌ی کتاب صوتی شرلوک هلمز: یال شیر

ممکن است کتاب‌های اصلی و اقتباسی شرلوک هلمز (Sherlock Holmes) را نخوانده باشیم یا فیلم‌ها و سریال‌هایی را که از روی آن‌ها ساخته شده ندیده باشیم؛ اما بی‌تردید همه‌ی ما نام شرلوک هلمز را یک بار هم که شده شنیده‌ایم. خالق این شخصیت داستانی بلندآوازه یک نویسنده و پزشک اسکاتلندی به ‌نام سِر آرتور کانن دویل (Sir Arthur Conan Doyle) است که نامی بلندآوازه در ادبیات جنایی جهان دارد. در کتاب صوتی یال شیر (Lion's Mane) داستان کوتاهی را می‌شنوید که یکی از آثار اصلی و متقدم مجموعه ماجراهای شرلوک هلمز به شمار می‌رود. کاراکتر هلمز تا کنون با وجود گذشت 135 سال از آفرینش آن توسط دویل، کماکان دستمایه‌ی الهام و اقتباس بسیاری از هنرمندان سینما و ادبیات قرار می‌گیرد. این شخصیت که به تیزبینی و مهارت بی‌بدیل در حل پرونده‌های معمایی و جنایی شهره است، با الهام از جوزف بل، استاد سابق دویل و یک جرّاح معروف در قرن 19، ساخته و پرداخته شده است. شرلوک هلمز یکی از معدود شخصیت‌های غیرواقعی است که در کتاب گینس رکوردی تحت عنوان «شناخته شده‌ترین شخصیت خیالی» دارد.

کتاب صوتی شرلوک هلمز: یال شیر دربردارنده‌ی یکی از 56 داستان کوتاهی است که آرتور کانن دویل حول محور این شخصیت داستانی نامدار در سال 1926 نوشته است. داستان در اواخر ژوئیه‌ی 1907 اتفاق می‌افتد. هلمز در حال لذت بردن از دوران بازنشستگی خود در ساحل شهر ساسکس است و با دوستش هارولد که مدیر مدرسه‌ای در همان حوالی‌ست اوقات خود را سپری می‌کند. آن‌ها گرم معاشرت هستند که ناگهان فیتسوری مک‌فرسون، معلم علومی که در مدرسه‌ی هارولد کار می‌کند، درست مقابل چشمان آن‌ها تلوتلو می‌خورد و روی زمین می‌افتد. فیتسوری هنگام افتادن روی زمین چیزی را زیر لب با خود زمزمه می‌کند: «یال شیر» این آخرین کلمات او هستند.

شرلوک از همان لحظه درصدد آن برمی‌آید که رمز و راز مرگ فیتسوری را کشف کند. او جوش‌هایی را در سرتاسر پشت او می‌بیند که احتمال می‌دهد توسط یک نوع سلاح انعطاف‌پذیر ایجاد شده باشند. حضور هر کس و هر چیز برای هلمز می‌تواند نشانه و سرنخی از مرگ فیتسوری باشد. او چندین نفر را در نزدیکی ساحل می‌بیند، اما فکر می‌کند که آن‌ها خیلی دور هستند و نمی‌توانند با مرگ فیتسوری ارتباطی داشته باشند.

در حین تحقیقات، شرلوک درمی‌یابد که فیتسوری و مرداک، معلم ریاضی مدرسه، با هم دوست بوده‌اند؛ اما نه همیشه. شرلوک مرداک را مرد مرموزی می‌یابد که گاهی اوقات بدخلقی از خود نشان می‌دهد. او همچنین متوجه می‌شود مرداک پیش از این دست به کارهای عجیب‌وغریبی درباره‌ی فیتسوری زده است. برای مثال او یک بار سگ فیتسوری را از پنجره‌ی شیشه‌ای به بیرون پرتاب کرده است.

آیا مرداک ارتباطی با پرونده‌ی مرگ فیتسوری دارد؟ فیتسوری به مرگ طبیعی درگذشته است یا پای یک قاتل مرموز در میان است؟ اگر مرگ طبیعی در کار باشد، مثلاً سکته‌ی قلبی یا مغزی، پس ماجرای جوش‌های پشت فیتسوری چیست؟ آخرین کلماتی که فیتسوری به زبان آورد چگونه به مرگ او مرتبط می‌شوند؟ جواب همه‌ی این سؤال‌ها را به خبره‌ترین کارآگاه جهان بسپارید. شرلوک هلمز در کتاب یال شیر رمز و راز مرگ فیتسوری را برای شما کشف خواهد کرد.

اقتباس از کتاب صوتی شرلوک هلمز: یال شیر

در دو سریال پرمخاطب «شرلوک» و «ابتدایی» که به‌ترتیب در شبکه‌ی بی‌بی‌سی و سی‌بی‌اس آمریکا به نمایش درآمدند، داستان یال شیر به‌شکل خلاصه و فشرده گنجانده شده است. اما بیشتر اقتباس‌های این داستان را کارگردانان رادیو در قالب سریال‌های شنیدنی ساخته‌اند. از این میان می‌توان به سریال «ماجراهای شرلوک هلمز» به کارگردانی ادیت مایزر در سال 1931 اشاره کرد که در آن ریچارد گوردون در نقش شرلوک صداپیشگی می‌کند.

کتاب صوتی شرلوک هلمز: یال شیر برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به ادبیات و داستان‌های جنایی و معمایی علاقه دارید، شنیدن این کتاب را به هیچ وجه از دست ندهید.

با سر آرتور کانن دویل بیشتر آشنا شویم

این نویسنده‌ی انگلیسی در سال 1859 در اسکاتلند متولد شد. سر آرتور کانن دویل پزشک و گیاه‌شناس بود و مهارت در این دو حرفه به خلق داستان‌هایش کمک به‌سزایی کردند. چندین رمان تاریخی و اثر ناتمامی با نام «داستان جان اسمیت» از دیگر کتاب‌های منتشرشده‌ی دویل هستند اما او شهرت و آوازه‌ی خود را با نگارش 56 داستان و 4 رمان حول محور شرلوک به دست آورد. دویل در 71 سالگی بر اثر سکته‌ی قلبی درگذشت.

در بخشی از کتاب صوتی شرلوک هلمز: یال شیر می‌شنویم

خود آقای استاکرز از قایق‌رانان مشهور و دانشمندان مطرح زمان خودش به حساب می‌آمد. از زمانی که به ویلای ساحلی آمده بودم، با او رابطه‌ای دوستانه داشتم و بدون نیاز به دعوت قبلی به دیدن همدیگر می‌رفتیم. اواخر ماه جولای سال 1907 طوفان شدیدی رخ داد و به کمک مدّ دریا آب تا پایین صخره‌ها بالا آمد. صبح روز بعد سطح آب به حالت عادی خودش بازگشت و دریا آرام شد. بوران شب گذشته تمام محیط را شسته و باطراوت کرده بود. در بخشی هم که آب بالا آمده بود، مردابی زیبا شکل گرفته بود. نمی‌شد در چنین هوای دلپذیری خانه ماند و مشغول کار شد. بنابراین پیش از صرف صبحانه برای پیاده‌روی و لذت بردن از آب‌وهوا بیرون رفتم. در جاده‌ی باریک میان صخره‌ها که به ساحل دریا ختم می‌شد در حال قدم زدن بودم که شخصی از دور صدایم زد. وقتی به عقب نگاه کردم آقای هارولد استاکرز رو دیدم که با چهره‌ای خندان برایم دست تکان می‌داد. منتظرش ماندم و کمی بعد به نزدیک همدیگر رسیدیم.

- صبح زیبایی است آقای هلمز. اینطور نیست؟ حدس می‌زدم شما رو اینجا ببینم.

- برای شنا کردن به دریا می‌ری؛ درسته؟

هارولد از حرفی که زدم خنده‌اش گرفت و به کیسه‌ای که در دست داشت اشاره کرد: «مثل همیشه از همه چیز خبر داری. بله؛ مک‌فرسون زودتر رفته. منم می‌رم به اون ملحق شم.»

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
2 دقیقه
معرفی
60 دقیقه
شرلوک هلمز: یال شیر

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی شرلوک هلمز: یال شیر
نویسنده
مترجمامین توکلی
راوینوید نوروزی
ناشر چاپیانتشارات آبشن
ناشر صوتینشر صوتی کتاب‌های درگوشی
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابMP3
مدت۱ ساعت و ۱ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی نوجوان، کتاب داستان و رمان نوجوان
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی شرلوک هلمز: یال شیر

علیرضا سلیمانی
۱۴۰۱/۹/۱
از نظر اجرا و گویندگی در حد بسیار خوب و قابل قبولی بود ولی نکته‌ای که هست داستانهای شرلوک هلمز همه به یک اندازه جذاب و پیچیده نیستند, این داستانم با اینکه سرگرم کننده بود ولی پیچ داستانی زیادی نداشت, لطف بفرمایید در انتخاب داستانها دقت بیشتری کنید. درنهایت خیلی خوبه که انتشارات مختلف شروع کردن به صوتی کردن داستانهای شرلوک هلمز, به این ترتیب تا چند سال اینده یک مجموعه کامل در دسترس علاقمندان خواهد بود.
yekta
۱۴۰۲/۳/۱۶
خیلی داستان مهیجه
و شرلوک هلمز کتاباش عالین پیشنهاد میکنم حتما گوش فرا دهید بسیار زیباست برای کسایی که مثل من خوره‌ی داستان جنایی هستن
Arashkarma
۱۴۰۲/۱۰/۱۲
داستان جالبی داشت سرگرم کننده بود ولی انتظار نداشتم آخر قاتل یک عروس دریایی باشه
سپیده کریمی
۱۴۰۱/۱۱/۱۵
داستان رو دوست داشتم اما هیجان گوینده نقش شرلوک هلمز به نظرم افراطی بود
امیر محمد شمس شکیبا
۱۴۰۱/۱۱/۲۵
به شما پیشنهاد میشود
مجید محمدی
۱۴۰۱/۸/۱۱
کتاب سرگرم کننده‌ و جالبی بود.
حمید موسوی
۱۴۰۱/۷/۲۱
بسیار عالی مثل همیشه
مشاهده همه نظرات 7

راهنمای مطالعه کتاب صوتی شرلوک هلمز: یال شیر

برای دریافت کتاب صوتی شرلوک هلمز: یال شیر و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.