معرفی و دانلود کتاب آداب روزانه: روز بزرگان چگونه شب مى‌شود

عکس جلد کتاب آداب روزانه: روز بزرگان چگونه شب مى‌شود
قیمت:
50000 تومان - 5.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب آداب روزانه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب آداب روزانه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب آداب روزانه: روز بزرگان چگونه شب مى‌شود

صد و شصت و یک نفر از چهره‌های مهم تاریخ هنر، ادبیات، فلسفه و علم در یک جا جمع شده‌اند تا به شما یاد بدهند، برنامه روزانه‌تان را به بهترین شیوه تنظیم کنید. میسن کاری سعی دارد در کتاب آداب روزانه به شما نشان دهد که شخصیت‌های مولد و تاثیرگذار دنیا در طول شبانه‌روز چه کارهایی می‌کرده‌اند.

درباره کتاب آداب روزانه:

چنانچه نسبت به روال زندگی برخی از اشخاص مشهور و تاثیرگذار کنجکاو هستید و می‌خواهید بدانید روند زندگی روزانه آن‌ها چطور بوده است تا بتوانید برای تقویت خلاقیت خود و بهبود روند زندگیتان از آن‌ها الهام بگیرید، به احتمال قوی این اثر انتخاب مناسبی برای شما خواهد بود.

کتاب آداب روزانه (Daily Rituals: How Artists Work) به شما کمک می‌کند تا بیش از هرچیز بتوانید برنامه‌ای روزانه برای مطالعه آن تنظیم کنید و با استفاده از مطالب متنوعی که در آن ارائه شده است، به نتایج مثبت و سازنده‌ای در سبک زندگی‌تان برسید. این اثر همچون دانش‌نامه‌ای کوچک و مختصر است که می‌توانید با استفاده از آن خلاصه‌ای از زندگی دانشمند یا هنرمند محبوبتان را مطالعه کنید.

مهم‌ترین هدف و دغدغه اصلی نگارنده این اثر مساله‌هایی بود که بسیاری از افراد در طول زندگی‌شان با آن سر و کار دارند. برای مثال چطور می‌توان اثری شیوا و خلاقانه آفرید و هم زمان از پس مخارج زندگی هم برآمد. آیا بهتر است تمام انرژی و وقت خود را صرف خلق اثری منحصر به فرد و خلاقانه کنیم یا آن که تنها ساعاتی از روز را به آن اختصاص دهیم؟ هنگامی که به نظر مى‌رسد براى به‌دست‌آوردن آنچه بدان امید بسته‌ایم وقت کافى وجود ندارد، کدام راه بهتر است: بعضى چیزها (مثل خواب، درآمد، نظافت خانه) را فدا کنیم یا این‌که یاد بگیریم چگونه کارهایمان را فشرده سازیم تا در کم‌ترین زمان ممکن بیش‌ترین بازده را داشته باشیم؟ پاسخ به این سولات همگی در گروه پاسخ به یک پرسش اساسی هستند. این پرسش این است که «آیا آسودگی و خلاقیت با هم سازگاری دارند یا خیر؟»

باری تضمینی وجود ندارد که بتوان برای تمامی این پرسش‌ها پاسخی قاطعانه یافت و یک رویه کل ارائه داد چراکه طرز تفکر افراد مختلف با هم تفاوت دارد و بسته به شرایط مختلف هم متفاوت عمل می‌کنند. به هر حال تمرکز اصلی این کتاب بر برنامه روزانه کسانی بوده است که زندگی پرثمر و تاثیرگذاری داشتند. آنچه که باید به آن توجه نمو،د، این است که زندگی روزانه با روزمرگی‌های افراد تفاوت دارد. روزمرگی درواقع بر بی‌فکری دلالت دارد اما آداب زندگی روزانه نشان دهنده بهره‌مندی هوشمندانه از فرصت‌هاست.

نکوداشت‌های کتاب آداب روزانه:

- کتابی که نمی‌شود به راحتی آن را زمین گذاشت. (The Boston Globe)

- اثری که توامان لذت بخش است و روشنگری می‌کند. (Booklist)

- کتابی که شما را به مطالعه معتاد می‌کند. (Austin Kleon)

- جذاب... این کتاب به طرز جالبی نشان می‌دهد که هیچ فرمول خاصی برای تاثیرگذار بودن و تبدیل به فردی عظیم الشان وجود ندارد. بلکه همه چیز در گرو خصوصیات ویژه‌ای است که هر فرد می‌تواند داشته باشد. (هافینگتون پست)

- آنچه که از مینی بیوگرافی‌های منتشر شده در این کتاب دستگیرتان می‌شود، تنوع بی‌نهایت و روند غیرقابل پیش‌بینی زندگی آن‌هاست. (وال استریت ژورنال)

کتاب آداب روزانه مناسب چه کسانی است؟

هرکسی که در فکر این است که چطور می‌تواند روزش را به بهترین شکل ممکن سپری کند و تاثیرگذار باشد، مجذوب مطالعه این اثر خواهد شد.

با میسن کاری بیشتر آشنا شویم:

او نویسنده و ویراستار اهل پنسیلوانیای آمریکا و ساکن لس‌آنجلس است. نخستین اثرش کتاب آداب روزانه است. میسن کاری (Mason Currey) از دانشگاه کارولینای شمالی فارغ التحصیل شد. او علاوه بر نویسندگی برای ده سال هم به عنوان سردبیر نشریه متروپولیس فعالیت می‌کرد. برخی از مقاله‌ها و نوشته‌های او در نیویورکر، وال استریت ژورنال، آتلانتیک و اسلای نیز منتشر شده‌اند. همچنین او در زمینه رشد خلاقیت برای دانشجویان هنر و نویسندگان مختلف سخنرانی نموده است.

در بخشی از کتاب آداب روزانه می‌خوانیم:

این شاعر، مورخ، فیلسوف و نمایش‌نامه‌نویس آلمانى در اتاق کارش کشویى داشت پر از سیب‌هاى گندیده. مى‌گفت باید بوى پوسیدگى آن‌ها را احساس کند تا براى نوشتن انگیزه بیابد. شیلر تقریبا همیشه شب‌ها مى‌نوشت، چون تحمل مزاحمت کسى را نداشت. تابستان‌ها ترجیح مى‌داد در هواى آزاد کار کند، در مجاورت خانه‌باغ کوچکش در حومه‌ى شهر ینا. یکى از نخستین زندگى‌نامه‌نویسانش جزئیات کار شبانه‌ى شیلر را چنین شرح مى‌دهد:

عادت کرده بود، حین کار شبانه، قهوه‌ى غلیظ یا شکلات شرابى روى میزش باشد، اما اغلب یک تُنگ شراب کهنه‌ى راین یا شامپاین دم دستش بود که هر از گاه خستگى‌اش را با آن‌ها در مى‌کرد. همسایه‌ها اغلب صداى بلندخوانى‌هاى پرحرارتش را در سکوت شب مى‌شنیدند. از بلندى‌هاى آن‌سوى دره، که مشرف به خانه‌باغ کوچک شیلر بود، به‌آسانى مى‌شد داخل خانه را دید، و اگر کسى فرصت مى‌کرد از آن‌جا به تماشاى شاعر بنشیند، وى را مى‌دید که به صداى بلند سخنورى مى‌کند، در اتاقش شتابان از سویى به سوى دیگر مى‌رود و بعد ناگهان خود را روى صندلى مى‌اندازد و شروع مى‌کند به نوشتن و کمى که مى‌نویسد، لیوان کنار دستش را برمى‌دارد و لبى تر مى‌کند، گاه تا دو سه بار. زمستان‌ها تا ساعت چهار یا حتى پنج صبح مشغول کار بود و تابستان تا ساعت سه. بعد به بستر مى‌رفت و اغلب تا نُه یا ده صبح برنمى‌خاست.

این ساعات دراز تألیف شبانه نه‌تنها به مدد قهوه، شراب، شکلات و بوى سیب گندیده، بلکه با توسل به دود و انفیه ممکن مى‌شد. احتمالاً این شب‌بیدارى‌ها خود یکى از علل مزاج بیمار و نارسایى‌هاى جسمانى همیشگى شیلر بود. اما او نمى‌توانست از این عادت دست بردارد. تنها با به کارگیرى این شیوه بود که مى‌توانست زمانى را که لازمه‌ى خلاقیتش بود به دست آورد و از مزاحمت دیگران مصون بماند. یک بار به دوستى نوشت: «ما از شناخت گنجینه‌ى عظیم خویش غافل بوده‌ایم، زمان. اگر از آن بهره‌ى وافى ببریم، ما را به چیزى شگرف بدل مى‌کند.»

فهرست مطالب کتاب

سخن مترجم
مقدمه
دابلیو. اچ. آودن
فرانسیس بیکن
سیمون دوبووار
تامس وولف
پاتریشیا هاى‌اسمیت
فدریکو فلینى
اینگمار برگمان
مورتون فلدمن
ولفگانگ آمادئوس موتسارت
لودویگ فن بتهوون
سورن کى‌یرکگور
ولتر
بنجامین فرانکلین
آنتونى ترولوپ
جین آستین
فردریک شوپن
گوستاو فلوبر
هانرى دو تولوز لوترک
توماس مان
کارل مارکس
زیگموند فروید
کارل گوستاو یونگ
گوستاو مالر
ریچارد اشتراوس
آنرى ماتیس
خوان میرو
گرترود استاین
ارنست همینگوى
هنرى میلر
اف. اسکات فیتزجرالد
ویلیام فاکنر
آرتور میلر
بنجامین بریتن
اَن بیتى
گونتر گراس
تام استاپارد
هاروکى موراکامى
تونى موریسون
جویس کارول اوتس
چاک کلوز
فرانسین پروز
جان آدامز
استیو رایش
نیکلسون بیکر
بى. اف. اسکینر
مارگارت مید
جاناتان ادواردز
ساموئل جانسون
جیمز بازوِل
ایمانوئل کانت
ویلیام جیمز
هنرى جیمز
فرانتس کافکا
جیمز جویس
مارسل پروست
سمیوئل بکت
ایگور استراوینسکى
اریک ساتى
پابلو پیکاسو
ژان پل سارتر
تى. اس. الیوت
دمیترى شاستاکوویچ
هنرى گرین
آگاتا کریستى
سامرست موام
گراهام گرین
جوزف کُرنل
سیلویا پلات
جان چیوِر
لویى آرمسترانگ
ویلیام باتلر ییتس
والاس استیونس
کینگزلى اِیمیس
مارتین اِیمیس
اومبرتو اکو
وودى آلن
دیوید لینچ
مایا آنجلو
جورج بالانچاین
ال هرشفلد
ترومن کاپوتى
ریچارد رایت
اچ. ال. منکن
فیلیپ لارکین
فرانک لوید رایت
لوئیس آى. کان
جورج گرشوین
جوزف هلر
جیمز دیکى
نیکولا تسلا
گلن گولد
لوئیز بورژوا
چستر هایمز
فلانرى اوکانر
ویلیام استایرن
فیلیپ راث
پى. جى. وودهاوس
ادیت سیتوِل
تامس هابز
جان میلتون
رنه دکارت
یوهان ولفگانگ فون گوته
فریدریش شیلر
فرانتس شوبرت
فرانتس لیست
ژرژ ساند
اونوره دو بالزاک
ویکتور هوگو
چارلز دیکنز
چارلز داروین
هرمان ملویل
ناثانیل هاثورن
لف تالستوى
پیوتر ایلیچ چایکوفسکى
مارک تواین
الکساندر گراهام بِل
ونسان ون‌گوگ
ان. سى. وایت
جورجیا اوکیف
سرگئى راخمانینوف
ولادیمیر ناباکوف
بالتوس
لو کوربوزیه
باکمینستر فولر
پاول اردوش
اندى وارهول
ادوارد اَبى
وى. اس. پریچت
ادموند ویلسون
جان آپدایک
آلبرت آینشتاین
ال. فرانک باو
کنوت هامسون
ویلا کاتر
آین رَند
جورج اورول
جیمز تى. فارل
جکسون پولاک
کارسون مک‌کالرز
ویلم دِ کونینگ
جین استفورد
دونالد بارتلمى
آلیس مونرو
یژى کوزینسکى
آیزاک آسیموف
الیور ساکس
اَن رایس
چارلز شولتس
ویلیام گاس
دیوید فاستر والاس
مارینا آبراموویچ
توایلا ثارپ
استفن کینگ
مریلین رابینسون
سال بلو
گرهارد ریشتر
جاناتان فرنزن
مایرا کالمن
ژرژ سیمنون
استفن جى. گولد
برنارد مالامود
سپاسگزارى

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب آداب روزانه: روز بزرگان چگونه شب مى‌شود
نویسنده
مترجممریم مؤمنی
ناشر چاپینشر ماهی
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات296
زبانفارسی
شابک978-964-209-235-2
موضوع کتابکتاب‌های زندگی نامه، کتاب‌های بزرگان و مشاهیر
قیمت نسخه الکترونیک
50000 ت - 5.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب آداب روزانه

میثم شهیدی
۱۴۰۱/۵/۱۹
اصلا توصیه نمیکنم و به نظر بنده این کتاب فاقد هیچگونه ایده، نکته مثبتی بود چرا که اولا اصلا با فرهنگ ما جور نبود و اکثر کسانی که عادات روزانه آن‌ها در کتاب آمده بود معتاد به سیگار، مشروبات الکلی و بی بندو بار بودند که شب‌ها را تا دیروقت در کاواره‌ها و میخانه‌ها به سر میبردند و تا دیروقت بیدار دوما میماندن، بنده به شخصه حدود ۹۰% این افراد را نمی‌شناختم، بهتر بود یا ابتدا انها را معرفی میکرد یا به جای ۱۶۱ نفر، ۱۰ نفر را به که شهرت جهانی داشتند را به صورت کامل بررسی میکرد.
در مجموع اصلا راضی نبودم و به نطر بنده کتاب ارزش خرید و مطالعه را ندارد
Sadaf Akhlaghi
۱۴۰۱/۴/۲۴
بی نهایت جذاب بود. تمام این افراد آدم‌های مشهور و موفق و مهمی هستند و خیلی هاشون ممکن الگوی برخی از ما‌ها برای رسیدن به جایگاه خاصی باشند؛ اما نکته مهم کتاب اینجاست که هیچ فرمول عجیب غریبی و هیچ عادت غیر عادی‌ای برای موفق بودن در کار نیست فقط و فقط پشتکار بالا، استمرار در انجام اون کار و علاقه به و اون کار لازمه موفقیت هست. در این بین برخی‌ها دوست دارند یه برنامه روزانه مناسب روحیات خودشون داشته باشن بعضیا نه دوست دارن برن جلو طبق وقایع روزانه تصمیم بگیرن که چکار کنن.
پس فقط به توانمندی هاتون تکیه کنید شما ذاتا موفقید.
محبوبه حسینی
۱۴۰۰/۱۲/۱۰
من کل کتاب رو خوندم، هیچ نکته‌ی قابل توجهی توی عادات روزانه‌ی هیچکدوم نبود. اونها فقط استمرار داشتند و کاری که انجام میدادن رو با پشتکار ادامه می‌دادند و رها نمی‌کردند. وگرنه اینکه بگیم ساعات بسییییار طولانی صرف کار و مطالعه بودن نه! اونها هم به اندازه‌ی کافی به کارشون، به تفریحشون، به خانوادشون میرسیدن و با استمراری در واقع موفق شدن.
minoo zarei
۱۴۰۱/۶/۲۹
به نظر من که خیلی مختصر و مفید بود. ذهن منو کاملا باز کرد که هر اثری که خلق شده حتما نیازی نبوده که اصول ثابتی داشته باشند. یکنفر صبح زود یکنفر آخر شب ذهنش فعال میشده... یکی تنها یکی با خانواده بوده...
خلاصه که انسانهای عادی اما منظم بودن که خودشون موظف میکردن توی تایمی که در نظر گرفتن اثرشون خلق کنند.
ممنون از کتابراه
محمد عنایت‌زاده
۱۴۰۳/۱/۵
بر خلاف برخی از کاربران محترم که انتقاد به محتوای کتاب دارند، فکر میکنم باید از جنبه دیگر به این کتاب نگاه کرد. نوع نگارش کتاب به شکلی است که قضاوتی در مورد چگونگی زیستن افراد ندارد و مشی این افراد را توصیف می‌کنه. ما با توجه به فرهنگ و رسوم خودمان میتونیم بهترین را انتخاب و اجرا کنیم.
سمانه
۱۴۰۰/۱۰/۲۲
کتاب جالبیه و می‌تونید در هر زمانی، بخشی از کتاب رو مطالعه کنید. از اون کتابایی که میشه تو مترو، اتوبوس یا هر اوقات فراغتی خوندش و جذابه😊می‌توانید با نحوه بینش و رفتار افراد تاثیر گذار مثل نویسنده‌ها آشنا بشید.
حبیبه پارسا
۱۴۰۰/۱۲/۹
عادات روزانه بزرگان عصر حاضر و گذشته میتونه برای ما خیلی مفید باشه مخصوصا این نکته برای من جذاب بود که انسان‌های بزرگ هم مثل ما زندگی میکردن حتی گاهی زندگی‌های خوبی هم تو زمینه‌های غیر کاری نداشتن اما در زمینه کاری موفق شدن
وحید پویان فر
۱۴۰۲/۱۰/۲۸
بیشتر درس عبرته یعنی مثلا گفته بیشتر بزرگان افراط در خوردن شراب و مصرف سیگار داشتند وحتی یکیشون بر اثر همین افراط ۳۶سالگی مرده خبری از آداب نیست در حقیقت خلاصه‌ای از مصرف شراب و سیگار و ازدواج و کمی نظم
بهار اکبری
۱۴۰۲/۷/۹
من خیلی از این کتاب لذت میبرم چون عادات بزرگان رو تشریح میکنه و گویا بیشتر باهاشون ارتباط برقرار میکنی بعضی از بزرگان رو هم که نمیشناختم ترتیب میشدم در موردشون حداقل تو پیکی پیدا سرچ بزنم
ZoeR Mz
۱۴۰۰/۱۱/۳
از اون کتابها که همه جا میشه خوند و لذت برد. نویسنده خیلی موجز و خلاصه عادات انسانهای تاثیر گذار رو بیان کرده، روان و موثر و در عین حال سرگرم‌کننده. ☆♡
Parva Namiranian
۱۴۰۱/۱۰/۳
برنامه زندگی افراد مشهور الهام بخش است. به ویژه برنامه موتسارت و بتهوون را خیلی دوست داشتم. همینطور توماس مان برایم جذاب بود.
مینا کریمی
۱۴۰۲/۱/۱
شما با خوندن این کتاب با زندگی روزانه و عادت‌های بسیاری از شخصیت‌های معروف آشنا میشی.
هانیه داوری
۱۴۰۲/۹/۱۸
جالب نبود بنظرم انتظار داشتم بزرگان شیوه زندگی بهتری داشته باشند😄
Mostafa Ghasempour
۱۴۰۰/۱۱/۶
عالیه
مطالعه و بکارگیری تجربیات مطروحه در این کتاب رو توصیه میکنم...
Behrouz Siushi
۱۴۰۲/۱۰/۲
پیشنهاد دکتر آذرخش مکری
استادی پویا وکمیاب
مشاهده همه نظرات 22

راهنمای مطالعه کتاب آداب روزانه

برای دریافت کتاب آداب روزانه و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.