معرفی و دانلود کتاب صوتی بی‌خود و بی‌جهت: یک اتوبیوگرافی

عکس جلد کتاب صوتی بی‌خود و بی‌جهت: یک اتوبیوگرافی
قیمت:
۷۸۰۰۰ 54600 تومان ۳۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی بی‌خود و بی‌جهت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی بی‌خود و بی‌جهت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی بی‌خود و بی‌جهت: یک اتوبیوگرافی

روایتی شخصی، بی‌پرده و جامع از زندگی وودی آلن به بیان و قلم خودش. کتاب صوتی بی‌خود و بی‌جهت دربرگیرنده‌ی وقایع زندگی یکی از پرآوازه‌ترین کارگردانان معاصر سینماست که از کودکیِ او در بروکلین تا دوران فعالیت‌های حرفه‌ای تحسین‌برانگیز وی در عرصه‌ی فیلم، تئاتر، تلویزیون و همچنین بررسی روابطش را شامل می‌شود.

درباره‌ی کتاب صوتی بی‌خود و بی‌جهت

در کتاب صوتی بی‌خود و بی‌جهت (Apropos of nothing: autobiography) خاطرات زندگی وودی آلن (Woody Allen) فیلم‌ساز و طنزپرداز نامدار آمریکایی را به بیان خود او می‌شنویم. روایت این کتاب از دوران کودکی وودی آلن در بروکلینِ دهه‌ی 1940 آغاز می‌شود. آلن سپس به اولین تجربه‌های حرفه‌ای خود و همکاری با مل بروکس، نیل سایمون، و لری گلبارت می‌پردازد و روایتی از نخستین دفعاتی که به عنوان استندآپ کمدین بر روی صحنه حاضر شد ارائه می‌دهد. بخش‌هایی از کتاب صوتی بیخود و بی جهت نیز به همکاری وودی آلن با ستارگانی همچون دایان کیتون، اما استون، اسکارلت جوهانسون، کیت بلانشت، کیت وینسلت، مایکل کین، آلن آلدا، الک بالدوین و خاویر باردم اختصاص دارد.

وودی آلن همچنین در بخشی از کتاب به موضوع جنجالی اتهاماتی که بر او وارد شده است می‌پردازد. اتهاماتی که باعث شد بسیاری از ناشران از انتشار این کتاب سر باز زنند. او تهمت وارد شده بر خود را درباره‌ی کودک‌آزاری که در سال 1992 و بار دیگر در سال 2014 مطرح شده بود، نامعتبر می‌داند اما از تبعات این اتهام‌ها ابراز ناراحتی می‌کند.

در این خاطرات صریح و اغلب خنده‌دار، کارگردان، کمدین، نویسنده و بازیگر مشهور آمریکایی، نگاهی جامع و شخصی به زندگی پرفراز و نشیب خود می‌اندازد. این کتاب صوتی در حقیقت یک سلف پرتره‌ی بسیار سرگرم‌کننده، صادقانه، غنی و درخشان از یک هنرمند مشهور است که در زمره‌ی بزرگترین فیلم‌سازان زمان ما قرار دارد.

نکوداشت‌های کتاب صوتی بی‌خود و بی‌جهت

- داستانی پر جنب و جوش از بزرگ شدن در طبقه‌ی متوسط ​​شهری در بروکلین. روایتی شایعه‌آمیز از پیمودن مسیر طنزپردازی. این خاطرات در بیشتر موارد لذت‌بخش و سرگرم‌کننده هستند. (لس‌آنجلس تایمز)

- وودی آلن صدایی معتبر و بی‌تکلف بر روی صفحه دارد. (نیویورک تایمز)

- یک تجربه‌ی مطلقاً لذت‌بخش، خنده‌دار، دوست‌داشتنی و درخشان. (National Review)

- وودی آلن همان چیزی را می‌گوید که دیگران فقط به آن فکر می‌کنند و جسارت به زبان آوردن آن را ندارند. لعنت به جنجال... (مجله‌ی کتاب نیویورک)

- این یک کتاب فوق‌العاده و بسیار خنده‌دار است. شما احساس می‌کنید که با او در یک اتاق هستید. (لری دیوید)

کتاب صوتی بی‌خود و بی‌جهت برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به سینمای وودی آلن و همچنین کتاب‌های خودزندگینامه‌نویسی علاقه دارید، شنیدن این کتاب صوتی را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

با وودی آلن بیشتر آشنا شویم

وودی آلن در سال 1935 در نیویورک چشم به جهان گشود. نبوغ و خلاقیت بی‌نظیر آلن در زمینه‌ی هنر، در همان دوران کودکی، توسط اطرافیانش کشف شد. با این حال، به دلیل بی‌انضباطی‌های فراوانی که از او سر می‌زد، کمتر مدرسه‌ای حاضر به پذیرشش می‌شد. وودی آلن در کودکی مضاف بر سینما و ادبیات، به موسیقی و ورزش نیز گرایش بسیار داشت. در آستانه‌ی هجده‌سالگی کلارینت‌نوازی را شروع کرد و تا همین امروز (در حالی که در نهمین دهه از زندگی خود به سر می‌برد) نیز عادت نواختن این ساز خوش‌آوا را ترک نکرده است.

وودی آلن در حوالی بیست‌سالگی طنزنویسی را به عنوان حرفه‌ی اصلی خویش برگزید و اندکی پس از آن در سال 1955، به گروه طنزنویسان شبکه‌ی NBC پیوست. او کمی بعدتر همزمان با کار نوشتن، فیلم‌سازی را به‌شکل حرفه‌ای آغاز نمود. «آنی هال»، «منهتن»، «نیمه‌شب در پاریس»، «آفرودیت توانا» و «گلوله بر فراز برادوی» تنها نام تعدادی از فیلم‌های او هستند که موفق شده‌اند نامزد یا برنده‌ی جایزه‌ی اسکار شوند.

در بخشی از کتاب صوتی بی‌خود و بی‌جهت می‌شنویم

می‌خوام درباره‌ی کابوس اولین نمایشم تو بیرون از شهر براتون بگم. نمایشی که بیشترش رو تو اروپا نوشتم. ولی شاید اول بپرسید تو اروپا چیکار می‌کردم. کمدین مطرحی شده بودم و به تمام برنامه‌های تلویزیونی می‌رفتم. حتی دو هفته به‌جای جانی کارسون مجری برنامه‌ی «امشب» شدم. تو تمام نشریات اسممو می‌دیدید. ولی در کمال تعجب خیلی تماشاچی جذب نمی‌کردم. تو برنامه‌های اد سالیوان و جانی کارسون می‌ترکوندم. تو تک‌تک روزنامه‌های شهر حرفم بود و کلوب‌دارها با اشتیاق برام برنامه می‌ذاشتن. تنها مشکل این بود که آدمای زیادی برای دیدنم نمی‌اومدن. تو لاس‌وگاس واقعاً نسبت به دستمزد زیادی که بهم می‌دادن عذاب وجدان داشتمو جداً تلاش می‌کردم پولشون رو پس بدم. ولی مدیران قصر سزار تا حالا چنین چیزی نشنیدن. تمام هم‌دوره‌ای‌هام رکورد فروش آلبوم رو می‌شکوندن. باب نیوهارت، شلیبر مان، بیل کازوی، مایکو الین، لنی بروس، مورتسال و وان میدر که خیلی باحال ادای جان اف کندی رو درمی‌آورد. آلبوم‌هاشون چنان فروش می‌رفت که انگار مجانی دارن توزیع می‌شن.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
80 دقیقه
بخش یک
64 دقیقه
بخش دو
40 دقیقه
بخش سه
82 دقیقه
بخش چهار
42 دقیقه
بخش پنج
47 دقیقه
بخش شش
34 دقیقه
بخش هفت
58 دقیقه
بخش هشت
35 دقیقه
بخش نه
55 دقیقه
بخش ده
54 دقیقه
بخش یازده
53 دقیقه
بخش دوازده
58 دقیقه
بخش سیزده
54 دقیقه
بخش چهارده
65 دقیقه
بخش پانزده
57 دقیقه
بخش شانزده

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی بی‌خود و بی‌جهت: یک اتوبیوگرافی
نویسنده
مترجمپویا بهاری خرم
راویمجید آقاکریمی
ناشر چاپینشر شورآفرین
ناشر صوتینشر ماه آوا
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابMP3
مدت۱۴ ساعت و ۳۸ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی شعر، ادبیات و زندگینامه، کتاب‌های زندگی نامه
قیمت نسخه صوتی
۷۸۰۰۰ 54600 ت ۳۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی بی‌خود و بی‌جهت

سیمین شمس
۱۴۰۱/۱۲/۲۱
خیلی شنیدنی، جذاب و پرکشش بود. به راحتی تمام داستان را گوش دادم. اتوبیوگرافی وودی آلن بود. یکی از طنز پردازان معاصر. وودی آلن داستان زندگی خود را از قبل تولد 😃با طنز شیرینی که برای ما ایرانی جماعت نیز آشنا و قابل درک است شرح می‌دهد که مطمئنا" ترجمه فارسی آن خیلی هنرمندانه بوده است، صدای راوی نیز و کاملا روی آن می‌نشیند. تا قبل از اینکه داستان زندگی وودی آلن را بشنوم با زوایای شخصیتی او که خودش فاش میکند آشنا بشوم هرگز تصور نمیکردم تیپ شخصیتی درونگرا، خجالتی، دچار آسیب حرمت نفس؛ با یک روحیه کمیک و طنز پردازانه همه در یک آدم بگنجد! اما وودی آلن اینچنین بنظر میرسد. از دیگر ویژگی‌های بارز او وفاداری به خاطرات می‌باشد. البته من سبک فیلمسازی او را نمیپسندم کمااینکه چند فیلم از وی دیده‌ام از جمله آنی هال، هانا و خواهرش... ولی از فیلمهای او هیچ به خاطر ندارم!! فیلمها ریتم کند داشته و از کشش لازم نیز برخوردار نبوده اند، به نظر من سبک طنز فیلمهای او با سبک طنز اتوبیوگرافی‌اش بسیار متفاوت است! علیرغم اینکه از ماجراهای همسر سابقش میافارو بسیار دلگیر است، جالب است که می‌گوید اگر فرصت جبران گذشته را بیابم آن دستگاه سبزی خورد کن را نخواهم خرید😀 تصور میکردم خواهد گفت با میافارو ازدواج و زندگی نخواهم کرد! البته این هم میتواند یک پایان طنز غافلگیرکننده برای زندگی نامه‌اش باشد.
امید آقائی
۱۴۰۱/۱۰/۹
از گوش کردن به این کتاب واقعا لذت بردم. معمولا کتابای زندگینامه حوصله سربره ولی اینجا با وودی الن طرف هستیم که استاد طنزپردازیه. توی هر صفحه حداقل چنتا جک ناب میتونید ببینید که بعضیاشون شمارو به هیجان میاره و باعث قهقهه میشه و بعضیاشونم شاید متوجه نشید چون توجامعه آمریکایی بزرگ نشدید و یا درمورد از بعضی هنرمندای سینما دانش کافی ندارید که این هم میتونه باعث بشه درموردشون جستجو کنید و چیزای جدید یاد بگیرید. یک سوم پایانی بیشتر درمورد اتهام تجاوز که به وودی الن نسبت میدن صحبت میکنه که تکرارش حوصله سربر میشه و نویسنده سعی میکنه خودشو از این اتهام تبرعه کنه و با تکرار ۱۰ باره جمله ای که هیچ اتهامی ثابت نشده و من کاری نکردم شمارو متقاعد کنه!درکل واقعا ارزش گوش دادن رو داره و اشتیاق زندگی کردن و رو به جلو رفتن رو در شما بیدار میکنه. با تشکر از خوانش منحصربفرد آقای مجید آقاکرمی.
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب صوتی بی‌خود و بی‌جهت

برای دریافت کتاب صوتی بی‌خود و بی‌جهت و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.