معرفی و دانلود کتاب آداب معاشرت: دعوتنامه‌ها‌ و‌ اعلامیه‌ها

برای دانلود قانونی کتاب آداب معاشرت: دعوتنامه‌ها‌ و‌ اعلامیه‌ها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب آداب معاشرت: دعوتنامه‌ها‌ و‌ اعلامیه‌ها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب آداب معاشرت: دعوتنامه‌ها‌ و‌ اعلامیه‌ها

کتاب آداب معاشرت: دعوتنامه‌ها‌ و‌ اعلامیه‌ها نوشته‌ی امیلی پست در قرن‌های گذشته است که امروزه نوادگان او، پگی پست، آنا پست، و دانیل پست سنینگ آن را به‌روزرسانی کرده‌اند. کتابی که سال‌هاست مرجع اصلی آمریکایی‌ها در رعایت آداب اجتماعی و ارتباطی است.

درباره‌ی کتاب آداب معاشرت: دعوتنامه‌ها‌ و‌ اعلامیه‌ها

با گسترش ارتباطات شخصی و حرفه‌ای ما، کم‌کم فرمان کنترل آن‌ها از دستمان درمی‌رود. در این موقعیت نیاز به راهنمایی است که ما را هدایت کند تا به درون چاه بی‌آبرویی نیفتیم. کتاب آداب معاشرت: دعوتنامه‌ها‌ و‌ اعلامیه‌ها (Emily Post's Etiquette)، با نویسندگی خانواده‌ی پست، به موضوعاتی همچون عروسی، دعوتنامه، مراسم ترحیم، برنامه‌ریزی مهمانی، آداب سر میز نشستن، احوالپرسی و معرفی‌نامه، شبکه‌های اجتماعی و برندسازی شخصی، مکالمات سیاسی، زندگی‌کردن و همسایه‌ها، شبکه‌سازی دیجیتال و پیداکردن شغل و محیط کار می‌پردازد.

بانوی آداب، لقبی است که به امیلی پست (Emily Post) داده‌اند. او در قرن نوزدهم و بیستم می‌زیست و به نوشتن درباره‌ی آداب لازم در همه‌ی موقعیت‌های اجتماعی معروف بود. کتاب مشهور او به نام «آداب امیلی پست»، اکنون توسط نوادگانش، پگی پست (peggy post)، آنا پست (Anna Post)، و سرانجام، دانیل پست سنینگ (Daniel Post Senning) به‌روزرسانی شده و در اختیار علاقمندان قرار گرفته است.

امیلی پست از تمامی جنبه‌های ارتباطات اجتماعی در کتاب خود نام برده و آداب مخصوص هریک را ذکر کرده است. در نسخه‌‌ی جدید این کتاب، به‌روزرسانی‌های مطابق با عصر حاضر تدارک دیده شده تا پاسخگوی نیاز مردم امروز باشد. تنوع نژادی و حساسیت‌های قرن بیست و یکم به همراه رعایت توجه، احترام و صداقت در این کتاب لحاظ شده‌ است. کتاب آداب امیلی پست سال‌ها به‌عنوان راهنما و منبعی قابلِ‌اعتماد در باب آداب اجتماعی شناخته می‌شود.

گرچه زمانه تغییر کرده اما آداب اجتماعی باقی مانده‌است. در آداب اجتماعی، آگاهی از نیازهای دیگران و دادن پاسخ مناسب به آن از هرچیزی مهم‌تر است. رعایت اخلاق، صداقت و حسن نیت بیشتر از انتخاب چنگال استیل یا چوبی اهمیت دارد.

گفتنی است مریم تقدیسی این اثر را به فارسی برگردانده و انتشارات آسمان نیلگون آن را منتشر کرده است.

کتاب آداب معاشرت: دعوتنامه‌ها‌ و‌ اعلامیه‌ها برای چه کسانی مناسب است؟

افرادی که مراسم‌های خاص برگزار می‌کنند و لازم است در ارسال دعوت‌نامه‌ها دقت زیادی داشته باشند، این کتاب به دردشان می‌خورد. همچنین، کسانی که می‌خواهند آداب اجتماعی را در ارتباطات آنلاین و آفلاین، دعوت‌ها، ترحیم، مکالمات سیاسی و غیره بیاموزند از این کتاب بهره‌ی زیادی خواهند برد.

با نویسندگان کتاب آداب معاشرت: دعوتنامه‌ها‌ و‌ اعلامیه‌ها بیشتر آشنا شویم

همانطور که از نام خانوادگی نویسندگان معلوم است، همه‌ی آن‌ها جزو یک خانواده هستند و از نبیره‌های امیلی پست به‌شمار می‌روند. پگی پست، مدیر مؤسسه‌ی امیلی پست و نویسنده‌ی بیش از ده کتاب است. او ستون ماهیانه‌ای را در مجله‌ی گود هاوس‌کیپینگ در دست دارد و همچنین، مطالبی را درباره‌ی آداب عروسی آنلاین در نیویورک تایمز می‌نویسد.

آنا پست نویسنده‌ی کتاب «آیا باید سفید بپوشم؟» و کتاب «مهمانی‌های عروسی امیلی پست» است. او همچنین برای مجلات رویتر و دیلی ورث قلم می‌زند و ستونی در مجله‌ی اینساید ودینگ در دست دارد. آنا حتی در برگزاری سمینارهای آموزشی و تجاری برای شرکت‌های بزرگ نیز متبحر است.

لیزی پست، طراح گرافیک و تولیدکننده ویدیوها و دوره‌های آموزش آنلاین موسسه امیلی پست است که در نویسندگی نیز تجربه دارد. دنیل پست مسئولیت توسعه و نگهداری از وبسایت و شبکه‌های اجتماعی موسسه‌ی امیلی پست را برعهده دارد. او همچنین، سمینارهای کسب و کاری را برای سازمان‌ها و دانشگاه‌ها در سراسر کشور برگزار می‌کند.

در بخشی از کتاب آداب معاشرت: دعوتنامه‌ها‌ و‌ اعلامیه‌ها می‌خوانیم

ایی‌میل برای دعوت در موارد غیررسمی و خودمانی وسیله‌ی مناسبی است: ولی در مورد دعوت‌های جدی‌تر مانند مهمانی شام یا وقتی میزبان جشنی هستید بهتر است کمی بیشتر سبک‌سنگین کنید. استفاده از ایی‌میل یا خدمات دعوت آن‌لاین که روند دعوت را از شما سفارش می‌گیرد و سازمان‌دهی می‌کند، باعث صرفه‌جویی در وقت (دیگر لازم نیست به فروشگاه بروید) و پول می‌شود (چون رایگان است)، و شور و هیجان بیشتری هم دارد (طراح‌های مختلف برای مناسبت‌های مختلف). این نحوه‌ی دعوت هم‌چنین جایگزین نزدیک‌تری برای کارت‌های دعوت است.

ولی از سوی دیگر، دعوت‌نامه‌های الکترونیکی به اندازه‌ی تلفن یا کارت دعوت شخصی نیستند و آن ارزش و اهمیتی را که باید و شاید برای یک مناسبت رسمی یا خاص بودن را در مورد دعوت‌های خودمانی ایجاد نمی‌کنند. آن‌ها درنهایت سر از اِسپم درمی‌آورند یا به دلیل اشکالاتی در کامپیوتر ارسال نمی‌شوند. گرچه کار پاسخ دادن به دعوت را راحت کرده‌اند ولی باز هم باید در مورد افرادی که پاسخ نداده‌اند پیگیری کنید.
مراقب گزینه‌ای که به مدعوین امکان دیدن فهرست نام مهمان‌ها و پاسخ‌های مثبت و منفی و شاید را می‌دهد باشید. کاری کنید که مهمان‌ها به دعوت شما پاسخ بدهند نه به دلیل وجود یا عدم وجود برخی از مهمانان در فهرست شما.

از آدرس صحیح استفاده کنید و کسانی را از طریق ایی‌میل دعوت کنید که مطمئن هستید ایی‌میلشان را مرتباً چک می‌کنند.
حواستان به همه‌ی گزینه‌هایی که در اختیار دارید باشد. برای مثال، شاید لازم است گزینه‌ای را که به مهمانان این امکان را می‌دهد که ببینند چه افراد دیگری دعوت هستند را خاموش کنید. این به ‌خصوص در مورد مهمانانی که زیاد یکدیگر را نمی‌شناسند مهم است. این کار یعنی احترام به حریم خصوصی آن‌ها چون باعث می‌شود آدرس ایی‌میل آن‌ها محفوظ بماند.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب آداب معاشرت: دعوتنامه‌ها‌ و‌ اعلامیه‌ها
نویسنده، ، ،
مترجممریم تقدیسی
ناشر چاپیانتشارات آسمان نیلگون
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات19
زبانفارسی
شابک978-600-7575-66-6
موضوع کتابکتاب‌های ارتباطات و روابط عمومی
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب آداب معاشرت: دعوتنامه‌ها‌ و‌ اعلامیه‌ها

برای دریافت کتاب آداب معاشرت: دعوتنامه‌ها‌ و‌ اعلامیه‌ها و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.