معرفی و دانلود کتاب آداب معاشرت: چگونه سخنگوی خوبی باشیم؟

برای دانلود قانونی کتاب آداب معاشرت: چگونه سخنگوی خوبی باشیم؟ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب آداب معاشرت: چگونه سخنگوی خوبی باشیم؟ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب آداب معاشرت: چگونه سخنگوی خوبی باشیم؟

کتاب آداب معاشرت: چگونه سخنگوی خوبی باشیم؟ اثری در حیطه‌ی روابط اجتماعی است که مطالعه‌ی آن، هنر سخنوری در جمع‌های گوناگون را به شما آموزش می‌دهد. این کتاب، مشترکاً به قلم چهار نویسنده به رشته‌ی تحریر درآمده است: «امیلی پست»، «پگی پست»، «آنا پست»، و «دانیل پست سنینگ».

درباره کتاب آداب معاشرت: چگونه سخنگوی خوبی باشیم؟

برخورداری از تواناییِ برقراری روابط اجتماعیِ اصولی، اولین شرط در نیل به هر شکلی از موفقیت است. برای ایجاد رابطه‌ای سازنده، صحیح و کارآمد با دیگران، باید از توانایی‌های بسیاری برخوردار باشیم. در صدر این توانایی‌ها، مهارت سخنوری و سخن‌گویی نهفته است. پی بردن به واقعیت این ادعا چندان دشوار نیست. کافی است چشمان خود را باز کنید و به اطرافیان خویش بنگرید. در این صورت، بی‌گمان تصدیق خواهید کرد که اغلب افراد موفق، یا به قولی، بیشترِ اشخاصی که در زندگی به جایی رسیده‌اند، آن‌هایی بوده‌اند که از مهارت خوب سخن گفتن نصیبی داشته‌اند. در کتاب چگونه سخنگوی خوبی باشیم؟ (How to Be a Good Conversationalist) بناست این مهارت را بیاموزید.

این کتاب به قلم چهار نویسنده به رشته‌ی تحریر درآمده است: امیلی پست (Emily Post)، پگی پست (peggy post)، آنا پست (Anna Post)، و سرانجام، دانیل پست سنینگ (Daniel Post Senning).

نویسندگان نام‌برده در کتاب چگونه سخنگوی خوبی باشیم؟ فن سخنوری را با عطف توجه به منابع معتبر علمی به شما آموزش داده‌اند.

با مطالعه‌ی این کتاب از اهمیت لحنِ سخن در نحوه‌ی تأثیرگذاری بر شنونده مطلع خواهید شد؛ اصول فن بیان را فرا خواهید گرفت؛ اهمیت زمینه و موقعیت در انتخاب شیوه‌ی سخن‌وری را درک خواهید نمود و در آخر، با مقوله‌ی گفتمان و اهمیت آن در گزینش واژگان آشنا خواهید شد. مخلص کلام این‌که با خواندن این اثر، هرآنچه را که برای بدل شدن به استادی بی‌بدیل در زمینه‌ی سخن‌گویی و سخنرانی نیاز دارید، یاد خواهید گرفت. البته این‌که بتوانید از این آموخته‌ها نهایت اسفاده را ببرید، مسئله‌ی دیگری است که بیش از محتوای کتاب، منوط به همت شماست.

کتاب چگونه سخنگوی خوبی باشیم؟ توسط مریم تقدیسی به فارسی ترجمه شده و از سوی انتشارات آسمان نیلگون، در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته است. گفتنی است که این کتاب، بخشی مجزا از کتاب «جامع آداب معاشرتِ امیلی پست» به شمار می‌رود.

کتاب آداب معاشرت: چگونه سخنگوی خوبی باشیم؟ مناسب چه کسانی است؟

علاقه‌مندان به آثار حوزه‌ی روابط اجتماعی، با مطالعه‌ی کتاب چگونه سخنگوی خوبی باشیم مطالب فراوانی را خواهند آموخت.

با نویسندگان کتاب آداب معاشرت: چگونه سخنگوی خوبی باشیم؟ بیشتر آشنا شویم

خانواده‌ی پست، شامل امیلی، پگی، آنا و دانیل، از برجسته‌ترین فرهیختگانِ جامعه‌ی آمریکا در طول سه سده‌ی نوزدهم، بیستم و بیست‌ویکم بوده‌اند. شهرت این خانواده‌ی نویسنده بیش از همه از نگارش مجموعه کتاب‌هایی در زمینه‌ی آداب زندگی اجتماعی نشأت گرفته است. این کتاب‌ها در زبان فارسی، در مجموعه‌ای با عنوان کتاب جامع آداب معاشرت: آداب اجتماعی امیلی پست (emily post's etiquette) گرد آمده‌اند؛ اگرچه هر یک از آن‌ها به طور جداگانه نیز به انتشار رسیده‌اند. از جمله کتاب‌هایی با عناوین پیش رو: «آداب کلی لباس پوشیدن»، «آداب معاشرت: انواع مهمانی و آداب آن»، «آداب معاشرت: آداب خارج از خانه»، «آداب معاشرت: ارتباطات و فناوری»، «آداب برخورد با افراد دارای معلولیت»، «آداب کلی سلام و معارفه» و ...

در بخشی از کتاب آداب معاشرت: چگونه سخنگوی خوبی باشیم؟ می‌خوانیم

زیاد بلند حرف زدن می‌تواند باعث عصبی شدن طرف یا تهدیدآمیز باشد. زیاد آهسته حرف زدن باعث می‌شود طرف مقابل مجبور شود از شما بخواهد حرفتان را تکرار کنید که این وضعیت برای او خوشایند نخواهد بود. بالا و پایین بردن آهنگ صدا به حرف زدن شما جان می‌دهد، ولی صحبت کردن با لحنی یکنواخت آن را کسل‌کننده‌ می‌سازد. زیاد تند حرف زدن درک حرف‌های شما را برای طرف مقابل دشوار می‌کند، و از سوی دیگر زیاد آهسته حرف زدن هم صبر و تحمل طرف را تمام می‌کند.

طرز تلفظ و لهجه هم در گفت‌وگو اهمیت دارد. تلفظ خوب به این معناست که کلمات را واضح بیان کنید. گنگ و جویده‌جویده حرف زدن باعث می‌شود طرف مقابل نه حرفتان را بشنود و نه متوجه منظورتان شود. شمرده حرف زدن به نحوی افراطی هم می‌تواند باعث شود خشک و متکبر به نظر برسید.

از لهجه‌تان خجالت نکشید. در مورد افرادی که به سختی متوجه حرف‌هایتان می‌شوند صبور باشید. اگر لهجه‌ی غلیظی دارید شاید مجبور شوید حرفتان را تکرار کنید یا آهسته‌تر صحبت کنید تا سرانجام شنونده به آن عادت کند. اگر فرد مقابل شما لهجه داشت هم نه روی آن انگشت بگذارید و نه آن را مسخره کنید. در صورت لزوم، مؤدبانه از او بخواهید حرفش را تکرار کند.

فهرست مطالب کتاب

صدا و واژه‌ها
تله‌های گفت‌وگو
انتقاد و غیبت
هنر تعریف کردن
در مقابل سؤالات کنجکاوانه چه واکنشی نشان دهیم
ده راه برای خراب کردن گفت‌وگو

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب آداب معاشرت: چگونه سخنگوی خوبی باشیم؟
نویسنده، ، ،
مترجممریم تقدیسی
ناشر چاپیانتشارات آسمان نیلگون
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات18
زبانفارسی
شابک978-600-7575-57-4
موضوع کتابکتاب‌های ارتباطات و روابط عمومی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب آداب معاشرت: چگونه سخنگوی خوبی باشیم؟

امید پورباقر
۱۴۰۲/۳/۲۸
در کل کتاب جالبی بود به‌نظر من در حالت کلی باید همه بخونن به صورت عمومی باشه خیلی ساده و خلاصه گفته بخونید خوبه
بهارکیانی
۱۴۰۲/۷/۲۵
کتاب خوب و کاملی بود و بیشتر به سخنوری در محیط کار و محیط رسمی کمک میکنه و به درد همه میخوره
اکبری
۱۴۰۲/۱۲/۲۱
عالی و کاربردی بود توصیه میشود بخونید
Zaynab Vahdani
۱۴۰۲/۱۱/۲۸
عالی خیلی خوبه
مشاهده همه نظرات 4

راهنمای مطالعه کتاب آداب معاشرت: چگونه سخنگوی خوبی باشیم؟

برای دریافت کتاب آداب معاشرت: چگونه سخنگوی خوبی باشیم؟ و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.