معرفی و دانلود کتاب آدم، گربه، مرگ

عکس جلد کتاب آدم، گربه، مرگ
قیمت:
17000 تومان - 2.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب آدم، گربه، مرگ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب آدم، گربه، مرگ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب آدم، گربه، مرگ

تنگنای انتخاب بین کشتن و بخشیدن! کتاب آدم، گربه، مرگ اثر تحسین برانگیز زولفو لیوانلی، رمانی روانشناختی است و داستان زندگی پناهنده‌ای سیاسی را به تصویر می‌کشد که در کشوری غریب در دوراهی بین قتل و بخشش قرار می‌گیرد.

درباره‌ی کتاب آدم، گربه، مرگ:

کتاب حاضر دو روایت متفاوت از یک ماجرا را به تصویر می‌کشد. میلیون‌ها زندانی سیاسی در برهه‌های مختلف زمانی و در گوشه گوشه‌ی دنیا، طعم زندان، شکنجه و حتی مرگ را چشیده‌اند. سامی شخصیت اصلی رمان نیز یکی از همین زندانی‌های سیاسی است. او که مدت‌ها در ترکیه زندانی بوده و بارها شکنجه شده بود به سوئد مهاجرت می‌کند و پناهنده سیاسی می‌شود. او در استکهلم همراه با دیگر پناهندگان سیاسی روزهای سختی را می‌گذراند. سامی بعد از مدتی دچار عارضه روانی شده و در بیمارستان بستری می‌شود.

او در بیمارستان فردی را ملاقات می‌کند که گذشته تلخ و آینده‌ی نامعلومش را برایش رقم زده است. در این میان گربه‌ای بر روی رفتارهای سامی تاثیر می‌گذارد و او درصدد انتقام برمی‌آید، اما اجرای این تصمیم کار ساده‌ای نخواهد بود. سامی به این فکر نکرده بود که با هموطن و هم‌زبان، حتی اگر دشمن هم باشد، می‌توان به توافق رسید و زبان مادری تنها یکی از موانع سامی برای اجرای نقشه بود...

این کتاب اثری درخشان است که به بهترین شکل، راه رفتن بر روی لبه‌ی تیغ قتل و بخشش را نشان می‌دهد، رمانی کامل و برجسته که سختی‌های مبارزه سیاسی، کوچ اجباری، زندگی در غربت و در آخر دوراهی بین مرگ و بخشش را به خوبی تصویر می‌کشد.

با زولفو لیوانلی بیشتر آشنا شویم:

او نویسنده، موسیقی‌دان، کارگردان و سیاستمدار درخشان و مطرحی است که در ترکیه‌ چشم به جهان گشود. زولفو لیوانلی (Zulfu Livaneli) تا به امروز کتاب‌های سیاسی و اجتماعی و داستان‌های بسیاری به نگارش درآورده که به دلیل همین تفکرات و داستان‌های سیاسی مدتی را در زندان سپری کرده است.

لیوانلی به خاطر رمان‌ها و آثار موسیقی صلح‌جویانه‌اش بیش از 30 جایزه‌ی جهانی و ملی در زمینه‌های ادبیات، موسیقی و سینما مانند جایزه بهترین نویسنده جدید بارنز‌اند نوبل آمریکا و جایزه بهترین کتاب سال ایتالیا و فرانسه را اخذ نموده است. آثار این نویسنده ترکیه‌ای به 34 زبان مختلف جهان ترجمه‌ شده و در کشورهایی همچون چین، اسپانیا، کره و آلمان در فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌ها قرار گرفته است.

زولفو لیوانلی در سال 1996 از طرف یونسکو در پاریس به دلیل همکاری در فرهنگ و صلح جهانی مورد تقدیر قرار گرفت و به عنوان مشاور مدیر کل منصوب شد. او بین سال‌های 2002 تا 2006 به عنوان عضو پارلمان ملی ترکیه و شورای اروپا فعالیت داشت. از مهم‌ترین آثار او می‌توان به کتاب‌های آخرین جزیره، سفر با الیا کازان، حکایت برادرم، یک گربه، یک مرد، یک مرد و بی قراری اشاره کرد.

در بخشی از کتاب آدم، گربه، مرگ می‌خوانیم:

من در تمام عمرم مانند یک سگ زندگی کرده بودم. اما دیگر تصمیم قطعی گرفته بودم که به یک گربه تبدیل شوم. گربه می‌شدم. یکی از اساسی‌ترین موضوعاتی که نویسنده از آن خبر نداشت همین بود. در زندگی من دیگر هیچ جایی برای سگ بودن نبود. دیگر حاضر نبودم مثل سگ پاچه‌خواری کنم، وابسته شوم، تلاش کنم دیگران را به خودم وابسته کنم، سرم را نوازش کنند، به خاطر احساس نیاز به عشق و محبت به پروپای انسان‌ها بپیچم و خودم را به پاهایشان بمالم، همراه با دمم باسن پشمالویم را تکان دهم تا دوست‌داشتنی به نظر برسم. مدت‌ها قبل همۀ این رفتارها را رها کردم. سال‌هایی که سگ بودم همۀ این کارها را کرده بودم. بیش از اندازه هم کرده بودم.

اما آن کارها مرا بدبخت کرده بود و تا لبۀ مرگ پیش برده بود. لبۀ مرگ از خود مرگ فاجعه‌تر است. این را وقتی تجربه‌اش کردم فهمیدم. مدت‌های طولانی به خاطر وابستگی‌هایم تا مرز از دست دادن عقلم پیش رفتم. وجودم پر از سیاهی شده بود: یک تاریکی عمیق که نتوانستم آن را از وجودم بیرون کنم، بالا بیاورم و از آن بیرون بیایم. در دورۀ تقریباً یک‌ماهه‌ای که اسمش را دوران تهوع می‌گذارم، نتوانستم وجودم را از این تاریکی خالی کنم. همیشه در وجودم بود. همانند فیلمی که سیگورنی ویور در آن بازی می‌کرد، منتظر بودم یک روز شکمم را پاره کند و بیرون بیاید، اما این اتفاق هرگز نمی‌افتاد.

آن روزها انگار زندگی را فراموش کرده بودم. یکی باید آن را به یادم می‌آورد. اگر به اینکه «باید نفس بکشم!» فکر نمی‌کردم، نفس کشیدن نیز یادم می‌رفت.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب آدم، گربه، مرگ
نویسنده
مترجمایلناز حقوقی
ناشر چاپیانتشارات نگاه
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات248
زبانفارسی
شابک978-622-267-121-1
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک
17000 ت - 2.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب آدم، گربه، مرگ

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب آدم، گربه، مرگ

برای دریافت کتاب آدم، گربه، مرگ و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.