معرفی و دانلود کتاب آسوده گرایی: چگونه بی‌دردسر به بهترین نتیجه ممکن برسیم

عکس جلد کتاب آسوده گرایی: چگونه بی‌دردسر به بهترین نتیجه ممکن برسیم
قیمت:
۳۵۰۰۰ 17500 تومان ۵۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب آسوده گرایی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب آسوده گرایی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب آسوده گرایی: چگونه بی‌دردسر به بهترین نتیجه ممکن برسیم

هرکار سختی را نمی‌توان آسان کرد اما انجام کارهایی که بیشترین اهمیت را دارند، می‌توانید آسان‌تر کنید. نویسنده پرفروش نیویورک تایمز، گرگ مک کیون در کتاب آسوده گرایی به شما یاد می‌هد تا در زندگی بیش از پیش به خود سخت نگیرید و راه‌های ساده‌تری را برای رسیدن به اهدافتان برگزینید.

درباره کتاب آسوده گرایی:

آیا احساس می‌کنید که:

در آستانه فرسودگی شغلی قرار دارید؟
دلتان می‌خواهد تاثیرگذاری و مشارکت بیشتری داشته باشید اما انرژی لازم را ندارید؟
هرچقدر بیشتر و سریع‌تر می‌دوید، از اهدافتان دورتر می‌شوید؟
همه‌چیز سخت‌تر از آن چیزی به نظر می‌رسد که قبلا تصور می‌کرده‌اید؟

در این صورت باید به دنبال راه حلی تاثیرگذار برای رفع این مشکلات باشید تا بتوانید یک دگرگونی عظیم در زندگی خود ایجاد کنید. پس مطالعه کتاب آسوده گرایی (Effortless: Make It Easier to Do What Matters Most) را از دست ندهید چرا که به شما برای رسیدن به اهدافتان در زندگی کمک شایانی خواهد کرد.

درست است که زندگی بالا و پایین‌های بسیار دارد اما نباید فراموش کرد که زندگی در جریان است. گاهی نیاز می‌شود تا همه توانایی‌هایتان را به کار بگیرد تا به نتیجه برسید و گاهی هم لازم است تا مدتی کناره بگیرید و انرژی‌تان را بازیابی کنید. آنچه که امروزه شاهدش هستیم این است که زندگی تبدیل شده به کوهنوردی در ارتفاعات بسیار بالا. جایی که زمین سست و هوا رقیق است و کمترین حرکت رو به جلو و پیشرفتی بسیار خسته کننده و بزرگ و به نظر می‌رسد. شاید مبهم بودن نتیجه، نگرانی‌ها و فشارهای اقتصادی، مطمئن نبودن از اتفاقات پیش رو، مسئولیت‌هایی که بر عهده آدمی است، همه و همه باعث شده تا هرچه بیشتر کار کنید و کمتر نتیجه بگیرید.

نمی‌توان منکر شد که زندگی سخت و سرشار از مشکلات است. کتاب آسوده‌گرایی برای این نیست که مشکلات را محو کنید بلکه برای این نگاشته شده است تا کمک کند برخی مشکلات را که ظاهر سرسخت و شکست ناپذیری دارند، شناسایی و آسان کنید.

خواندن کتاب آسوده گرایی به شما می‌آموزد:

- کارهای فرساینده و خسته کننده را با لذت بخش‌ترین روش ممکن انجام دهید.
- برای جلوگیری از ایجاد سرخوردگی ناشی از ناکامی در حل مشکلات، از به وجود آمدن آن‌ها پیشگیری کنید.
- به جای آن که قدرتمند و طوفانی عمل کنید، با سرعتی مناسب و رو به جلو حرکت کنید.
- با یک بار تصمیم‌گیریِ درست و مدیریت شده، بسیاری از تصمیم‌های آینده را حذف کنید.
- با ساده‌سازی فرایندهای عملیاتی، بسیاری از مراحل غیرضروری را حذف کنید.
- مدیریت و حفظ روابط خود را آسان‌تر کنید.

نکوداشت‌های کتاب آسوده گرایی:

- در دنیایی که رو به زوال است، مطالعه کتاب مک کیون ضروری است. (دنیل اچ پینک – نویسنده آمریکایی)

- زمانی که ترس، عدم قطعیت و فزونی مسئولیت‌ها ما را احاطه می‌کند، این کتاب برای انجام کارهای درست و به موقع کمکمان خواهد کرد. (ایو رودسکی - نویسنده کتاب بازی جوانمردانه)

- در جامعه‌ای که از ما انتظار سخت کوشی می‌رود، این کتاب به راحتی ما را به این هدف نزدیک می‌کند. (مجله Vice)

کتاب آسوده گرایی مناسب چه کسانی است؟

اگر در زندگی‌تان اهدافی دارید که برای رسیدن به آن‌ها دچار سردرگمی شده‌اید و مسیر درست را پیدا نمی‌کنید، این کتاب می‌تواند همچون چراغی، راهنمای شما برای قرار گرفتن در مسیر درست باشد.

با گرگ مک کیون بیشتر آشنا شویم:

او نویسنده پرفروش نیویورک تایمز، سخنران، برنامه‌ریز مدیرت و تجارت و تاثیرگذار در شبکه‌های اجتماعی است که در سال 1977 در لندن متولد شد. گرگ مک کیون (Greg McKeown) در در دانشگاه بریگام در رشته ارتباطات و روزنامه نگاری و در دانشگاه استفورد در رشته مدیریت ارشد کسب و کار تحصیل نموده است. او از جمله کسانی است که به طور مرتب برای مجله کسب و کار هاروارد مقاله می‌نویسد و در شبکه لینکدین فعالیت چشم گیری دارد. کتاب تاثیر گذار و از آثار پروفروش نیویورک تایمز مک کیون با عنوان «اصل گرایی: اصل را بچسبید و فرع را رها کنید» یا همان «ضرورت گرایی؛ گرایش اصولی به کمترین‌ها» نخستین اثر اوست که در سال 2014 منتشر و با استقبال جهانی روبه‌رو شد.

جملات برگزیده کتاب آسوده گرایی:

- لزومی ندارد همه‌چیز این‌قدر سخت باشد. رسیدن به سطحی بالاتر لزوماً به‌معنای خستگی مزمن نیست. مشارکت در امور نباید لزوماً به ‌بهای سلامت روانی و جسمی‌تان باشد.

- اولین گام برای بی‌دردسر کردن چیزها، پاک کردن قلب و ذهن از به‌هم‌ریختگی‌ها است.

- شما مانند ابرکامپیوتری هستید که با توانایی‌هایی بسیار زیاد طراحی شده است. ساختار شما به‌گونه‌ای است که بتوانید سریع یاد بگیرید، مشکلات را غریزی حل کنید، و بی‌دردسر قدم درست بعدی را محاسبه کنید.

- وقتی تصور اشتباه «راه آسان‌تر راه فرومایه‌تری است» را کنار بگذاریم، موانع کم‌کم محو می‌شوند. با محو شدن این موانع، دیگر می‌توانیم از وضعیت بی‌دردسر خود رونمایی کنیم.

- وقتی شادی و سرخوشی را به روال عادی زندگی خود بیاوریم، دیگر منتظر رسیدن احتمالی روزی در آینده دور نخواهیم بود. آن روز، همیشه امروز است.

- غر زدن بهترین نمونه از چیزهای «آسان ولی بیهوده» است. در واقع یکی از آسا‌ن‌ترین کارهاست. اما چنین افکار مسمومی، حتی اگر بیهوده هم باشند، به‌سرعت انباشته می‌شوند. و هرچه فضای ذهنی بیشتری در اختیار بگیرند، بازگشت به وضعیت بی‌دردسر سخت‌تر می‌شود.

در بخشی از کتاب آسوده گرایی می‌خوانیم:

مغز ما طوری طراحی شده که در مقابل آنچه فکر می‌کند سخت است مقاومت کند و در مقابل آنچه فکر می‌کند آسان است پذیرا باشد.

بعضاً این سوگیری را اصل شناختی آسانی یا اصل کمترین دردسر می‌نامند. ما تمایل داریم مسیری را انتخاب کنیم که کمترین مقاومت را برای رسیدن به خواسته‌هایمان داشته باشد.

نیازی نیست جای دوری دنبال مثال عینی این اصل بگردیم. مثلاً، ما به‌جای اینکه خریدهای خود را در فروشگاهی با قیمت‌های پایین و دور انجام دهیم، از فروشگاهی در محله خرید می‌کنیم که دسترسی آسانی دارد اما قیمت‌هایش بیش از حد بالاست. به‌جای اینکه ظروف خود را در ماشین ظرف‌شویی بگذاریم، داخل سینک می‌گذاریم چون یک قدم کمتر نیاز دارد. به فرزند نوجوان خود اجازه می‌دهیم سر میز شام با گوشی کار کند چون آسان‌تر است و اگر بخواهیم قانون گوشی ممنوع را اجرا کنیم، به‌دنبالش بحثی طولانی خواهد بود. اولین اطلاعاتِ کم‌اعتباری را که با جست‌وجوی آنلاین به دست می‌آوریم قبول می‌کنیم چون پیدا کردن پاسخ سؤالاتمان به این روش آسان‌تر است. و مثال‌های بیشتری وجود دارند.

اگر از دیدگاه تکاملی بنگریم، سوگیری به‌سمت آسانی چیز به‌دردبخوری است. در طول تاریخ وجود چنین چیزی برای پیشرفت و بقای انسان ضروری بوده است. تصور کنید انسان‌ها به‌سمت بیشترین مقاومت سوگیری داشتند. چه می‌شد اگر اجدادمان از خود می‌پرسیدند «سخت‌ترین راه برای به دست آوردن غذا کدام است؟ سخت‌ترین راه پیدا کردن پناهگاهی برای خانواده چطور؟ یا مدیریت روابط درون قبیله؟» قطعاً زنده نمی‌ماندند! ما گونه‌ای از حیوانات هستیم که بقایمان در گروی تمایل ذاتی به انتخاب مسیری با کمترین دردسر بوده است.

چه می‌شد اگر با غریزه ازپیش‌برنامه‌ریزی‌شده خود برای یافتن آسان‌ترین مسیر نمی‌جنگیدیم و به‌جای آن، با آغوش باز می‌پذیرفتیمش و حتی به نفع خود از آن استفاده می‌کردیم؟ چه می‌شد اگر به‌جای پرسیدن «چگونه می‌توانم این پروژه بسیار سخت ولی ضروری را پیش ببرم؟» سؤال را وارونه‌ می‌کردیم و از خود می‌پرسیدیم: «اگر بشود پروژه ضروری را آسان کرد چه؟»

ممکن است ایده کار کردن با شدت کمتر برای بعضی از افراد ناخوشایند باشد. احساس می‌کنیم تنبل هستیم. می‌ترسیم عقب بیفتیم. هر بار احساس گناه می‌کنیم که «یک کیلومتر بیشتر» پیش نرفته‌ایم. ممکن است ریشه‌های این طرز فکر، خودآگاه یا ناخودآگاه، در باور پیوریتنی باشد که می‌گوید: انجام اعمال دشوار ارزشی ذاتی دارد. پیوریتنیسم از تمجید دشواری فراتر می‌رود و تا حد بدگمانی به‌راحتی پیش می‌رود.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
لازم نیست همه‌چیز بیش از حد دشوار باشد
بخش اول: وضعیت بی‌دردسر
فصل اول: وارونه کنید اگر می‌شد کار را آسان‌تر انجام داد چه؟ 
فصل دوم: لذت ببرید اگر سرگرم‌کننده باشد چه؟ 
فصل سوم: خودتان را خلاص کنید قدرت رها کردن
فصل چهارم: استراحت کنید هنر هیچ کاری نکردن
فصل پنجم: دقت کنید چگونه دید واضحی داشته باشیم
خلاصه‌ای بی‌دردسر
بخش دوم: عمل بی‌دردسر
فصل ششم: تعریف کنید «اتمام کار» یعنی چه
فصل هفتم: شروع کنید قدم اولتان روشن باشد
فصل هشتم: ساده کنید از صفر شروع کنید
فصل نهم: پیشرفت کنید شهامت آشغال بودن
فصل دهم: ضرب‌آهنگ عمل را تنظیم کنید آرام یعنی روان، روان یعنی سریع
خلاصه‌ای بی‌دردسر
بخش سوم: نتایج بی‌دردسر
فصل یازدهم: بیاموزید از دانسته‌های مفید دیگران بهره بگیرید
فصل دوازدهم: بالا بروید بهره‌گیری از قدرت دَه
فصل سیزدهم: روند‌ کارها را خودکار کنید یک بار برای همیشه انجامش دهید
فصل چهاردهم: اعتماد کنید موتور محرک گروه‌های پُربازده
فصل پانزدهم: پیشگیری کنید مشکل را قبل از بروز حل کنید! 
خلاصه‌ای بی‌دردسر
جمع‌بندی
پی‌نوشت‌ها
نام نامه

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب آسوده گرایی: چگونه بی‌دردسر به بهترین نتیجه ممکن برسیم
نویسنده
مترجمعلی ابوالحسنی جوبند
ناشر چاپینشر مون
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات252
زبانفارسی
شابک978-622-7585-52-0
موضوع کتابکتاب‌های مدیریت و رهبری، کتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک
۳۵۰۰۰ 17500 ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب آسوده گرایی

matador t
۱۴۰۱/۹/۲۲
دارم میخونمش. کولاک کرده تا اینجا (فصل2) هر چی جلوتر میرم از انتخابی که کردم بیشتر لذت میبرم. چطوری. روی. حالت آسوون بتونیم اهداف رو بزنیم؟ کتاب بخونی متوجه میشی!
Mina Zare
۱۴۰۰/۱۱/۲۱
کتاب فوق العاده‌ای هست بهت یاد میده چطور با لذت به هدف برسی
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب آسوده گرایی

برای دریافت کتاب آسوده گرایی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.