معرفی و دانلود کتاب صوتی اصل گرایی: اصل را بچسبید و فرع را رها کنید

عکس جلد کتاب صوتی اصل گرایی: اصل را بچسبید و فرع را رها کنید
قیمت:
۶۸۰۰۰ ۴۷,۶۰۰ تومان ۳۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی اصل گرایی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی اصل گرایی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی اصل گرایی: اصل را بچسبید و فرع را رها کنید

کتاب صوتی اصل گرایی اثری از گرگ مک کیون، استراتژیست حرفه‌ای، سخنران و نویسنده‌ی انگلیسی است. مک کیون در این کتابِ پرفروش نیویورک تایمز به مخاطب خود می‌آموزد چطور کم‌تر اما هدفمندتر و مفیدتر کار کند، در زندگی و شغل خود منظم‌تر باشد، نه گفتن را تمرین کند، بر اولویت‌ها متمرکز باشد و در نتیجه‌ی تمامِ این کارها، به رشد و پیشرفتی ماندگار در زندگی دست یابد.

درباره‌ی کتاب صوتی اصل گرایی

آیا شما هم احساسش می‌کنید؟ همان فشار و اضطراب بی‌امانی که برای کسب بهترین‌ها در زندگی روی دوش همه‌ی انسان‌هاست؟ بهترین کار، بهترین زندگی، بهترین درآمد، بهترین همسر، بهترین فرزندان، بهترینِ همه‌چیز؟ اینکه تمام انتخاب‌های شما درست و به‌جا باشند؟ اینکه اشتباهی در تصمیم‌های شما وجود نداشته باشد و کامل و بی‌نقص باشید؟ واقعیت این است که دستیابی به چنین رشد و پیشرفتی با وجود این همه نگرانی و آشفتگی امکان‌پذیر نیست. شما نمی‌توانید به کامیابی در زندگی دست پیدا کنید مگر آنکه از شیوه‌ی درست و آزموده‌ای برای این کار بهره ببرید. گرگ مک کیون (Greg Mckeown) در کتاب صوتی اصل گرایی (Essentialism) به شما نمی‌گوید به چه چیزی بیشترین نیاز را دارید اما کمک‌تان می‌کند معنای زندگیِ خود را بیابید.

زمانی یک فرد موفق به حساب می‌آید که بتواند در زمان مناسب به‌شیوه‌ای درست رفتار کند. او باید مهارت نه گفتن را بیاموزد و بداند چه چیزی در هر برهه از زندگی‌اش بالاترین اولویت را دارد، چطور انرژی خود را صرف اولویت‌های اساسی زندگی کند و در نهایت به بیشترین و پایدارترین نتایج دست بیابد. بنابراین اگر احساس می‌کنید به‌طور هم‌زمان کارهای بسیاری بر عهده‌ی شماست اما فرصت کافی برای انجامِ آن‌ها را ندارید، اگر تصور می‌کنید به‌اندازه‌ی کافی سازنده نیستید و اگر مدام تحت تأثیر عوامل مختلف، برنامه‌ریزی‌های شما تغییر می‌کنند، اصل گرایی مؤثرترین راه خروج از این موقعیت برای شماست.

گرگ مک کیون دانش‌آموخته‌ی رشته‌ی MBA از دانشگاه استنفورد است. او عضو سازمان رهبران جوانِ جهان است و پیشینه‌ی کاریِ موفقی در حوزه‌های رهبری و تدوین استراتژی‌های کاری دارد. اغلب ایده‌های مک کیون به‌ نوعی به مینیمالیسم مرتبط است. او در کتاب صوتی اصل گرایی نیز تلاش کرده تا مفهومی مینیمالیستی را تشریح کند. اصل گرایی از دیدگاهِ مک کیون چیزی بیشتر از یک استراتژی مدیریت زمان یا تکنیکی برای نظم بخشیدن به اولویت‌هاست. به باور او، این کار زیاد و انجام دادنِ هم‌زمان چندین کار بدون استراحت و وقفه نیست که فرد را به موفقیت می‌رساند. کار کردن به این شکل، نتیجه‌ای جز فرسودگی و خستگی و در نهایت، کاهش کیفیت نتایج و پایین آمدن راندمان کار ندارد. پیشنهاد مک کیون درست در تضاد با این تفکر قرار می‌گیرد: رهایی از کارهای فرعی، تکراری و بی‌نتیجه، کاستن از حجم فعالیت‌ها و در عین حال، پرداختن هدفمدانه‌تر و هوشمندانه‌تر به اولویت‌ها.

معرفی و دانلود کتاب صوتی اصل گرایی

گرگ مک کیون در کتاب صوتی اصل گرایی از قانون نود درصد صحبت می‌کند؛ قانونی که بنا به آن، نود درصد وقت و توجه معطوف به کارهایی می‌شود که فرد بیشترین علاقه را به آن‌ها دارد و ده درصد باقی‌مانده به کارهای متفرقه اختصاص می‌یابد. این شیوه‌ باعث می‌شود افراد از حجم فعالیت‌های خود بکاهند و آنچه باقی می‌ماند را بسیار بهتر و دقیق‌تر انجام دهند. مک کیون همچنین معتقد است اگر ما خودمان انتخاب نکنیم، دیگران این کار را برای ما انجام خواهند داد و کارها را به ما تحمیل خواهد کرد. ایده‌ی اصل‌گرایی مک کیون بر پایه‌ی انتخاب فرد قرار دارد بدین معنا که فرد در موقعیت انتخاب کردن قرار داده شده و به او حق و قدرت نه گفتن داده می‌شود. او می‌تواند انتخاب کند به چه کاری علاقمند است، در چه حوزه‌ای مهارت دارد و دوست دارد وقت و انرژی خود را صرف چه کاری کند. به این ترتیب، بازدهی وی بالاتر خواهد رفت و فرصت‌های بیشتری برای رشد و موفقیت برای وی ایجاد خواهد شد.

اولین گام در اصل گرایی از نظر گرگ مک کیون، داشتن نظم است. او در کتاب صوتی اصل گرایی راهکارهایی کاربردی را در اختیار ما قرار داده است تا با اعمالِ آن‌ها در زندگیِ شخصی و حرفه‌ای خود، فردی منضبط‌تر و قانون‌مندتر باشیم و با اولویت‌بندی‌های دقیق، با کمترین میزان کار، به بیشترین بهره‌وری دست پیدا کنیم. کتاب صوتی اصل گرایی را به همت نوین کتاب گویا در همکاری با نشر آموخته، با ترجمه‌ی بهنام شاهنگیان و مهدی مصلحی و خوانش حمید محمدی می‌شنوید.

جوایز و افتخارات کتاب اصل گرایی

  • نامزد دریافت جایزه‌ی گودریدز در حوزه‌ی تجارت و بازرگانی در سال 2014
  • از پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک تایمز
  • فروش بیش از یک میلیون نسخه در سراسر جهان

نکوداشت‌های کتاب اصل گرایی

  • اصل ‌گرایی کتابی ضروری و مفید برای تمام افرادی است که احساس می‌کنند بسیار پرمشغله هستند و تعهدات کاری زیادی بر عهده‌ی آنان است. (آدام گرانت، نویسنده‌ی کتاب پرفروش دوباره فکر کن)
  • کتاب اصل گرایی به شما کمک می‌کند کنترل بهتری روی عملکرد خود داشته باشید و با دقت و آگاهیِ بیشتر، آنچه به‌واقع اهمیت دارد را دنبال کنید. (نشریه‌ی فوربس)
  • دلایل قانع‌کننده‌ی گرگ مک ‌کیون در کتاب اصل گرایی به ما کمک می‌کند تا با انجامِ کار کمتر، به دستاوردهای بیشتری برسیم. او به ما یادآوری می‌کند داشتن تمرکز و توانایی نه گفتن، که در دنیای تجارت امروزی بسیار نادیده گرفته می‌شود، تا چه اندازه ضروری و مهم است. (جف وینر، مدیرعامل لینکدین)
  • کتاب اصل گرایی باعث شد زندگیِ من به چالش کشیده شود و بهبود یابد. اگر قصد دارید کمتر اما هوشمندانه‌تر کار کنید، این کتاب را بخوانید. (کریس گیلبو، نویسنده‌ی کتاب کار جانبی)

کتاب صوتی اصل گرایی برای چه کسانی مناسب است؟

شنیدن کتاب صوتی اصل گرایی را به تمام افرادی که مشغله‌ی زیادی دارند و گمان می‌کنند درگیر کارهای تکراری و بی‌فایده شده‌اند، توصیه می‌کنیم. این کتاب همچنین به افرادی که قصد دارند بهره‌وریِ خود را در زندگی شخصی و کاری بالا ببرند نیز پیشنهاد می‌شود.

در بخشی از کتاب صوتی اصل گرایی: اصل را بچسبید و فرع را رها کنید می‌شنویم

روال یکی از قدرتمندترین ابزارها برای رفع موانع است. بدون روال، کشش کارهای غیرضروری مغلوب‌مان می‌کند. ولی اگر روالی تنظیم کنیم که مبتنی بر کارهای ضروری باشد، خودبه‌خود اجرایش می‌کنیم. در این حالت، به‌جای اینکه به‌طور ناخودآگاه به‌دنبال انجام کارهای ضروری باشیم، این کارها حتی بدون آنکه به آن‌ها فکر کنیم، انجام می‌شوند. مجبور نخواهیم بود انرژی گران‌بهای‌مان را هر روز صرف اولویت‌بندی همه‌چیز کنیم. فقط باید کمی انرژی اولیه را صرف تنظیم روال کنیم و بعد یگانه کاری که می‌ماند دنبال کردن این برنامه است.

برای توضیح سازوکاری که باعث می‌شود انجام کارهای دشوار با استفاده از تعیین روال آسان شود، پژوهش‌های علمی بسیار زیادی انجام شده است. یکی از توضیحات ساده‌ی این موضوع این است که وقتی مکرراً کار خاصی را انجام می‌دهیم، نورون‌ها یا سلول‌های عصبی‌مان از طریق دروازه‌های ارتباطی موسوم به «سیناپس» اتصالات جدیدی برقرار می‌کنند. تکرار کارها باعث تقویت این اتصالات می‌شود و مغز آسان‌تر می‌تواند آن‌ها را فعال کند.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
6 دقیقه
پیشگفتار مترجمان
58 دقیقه
فصل یک: اصل‌گرایی چیست؟
14 دقیقه
فصل دو: انتخاب؛ قدرت شکست‌ناپذیر انتخاب
14 دقیقه
فصل سه: تشخیص؛ بی‌اهمیت بودنِ تقریباً همه‌چیز
25 دقیقه
فصل چهار: موازنه؛ کدام مشکل را می‌خواهم؟
21 دقیقه
فصل پنج: فرار؛ مزایای خارج از دسترس بودن
22 دقیقه
فصل شش: بنگرید؛ چیزهایی را که واقعاً اهمیت دارند، ببینید
16 دقیقه
فصل هفت: بازی کنید؛ خرد کودکِ درونتان را بپذیرید
29 دقیقه
فصل هشت: حفاظت از دارایی‌ها
29 دقیقه
فصل نه: انتخاب؛ قدرت معیارهای سخت‌گیرانه
21 دقیقه
فصل ده: روشنگری؛ تصمیمی که با هزار تصمیم برابر است
32 دقیقه
فصل یازده: شهامت؛ قدرت «نه» مؤدبانه
25 دقیقه
فصل دوازده: لغو تعهد؛ با گرفتن جلوی ضررتان سود زیادی ببرید
18 دقیقه
فصل سیزده: تدوینگری؛ هنر نامرئی
21 دقیقه
فصل چهارده: محدودکردن؛ آزادی تعیین مرزها
27 دقیقه
فصل پانزده: حائل؛ مزیتی غیرمنصفانه
17 دقیقه
فصل شانزده: کاهش؛ افزایش ثمردهی با حذف موانع
21 دقیقه
فصل هفده: پیشرفت؛ قدرت پیروزی‌های کوچک
27 دقیقه
فصل هجده: تعلیق ذهنی؛ معجزه‌ی روال روزانه
24 دقیقه
فصل نوزده: تمرکز؛ حالا چه کاری مهم است؟
27 دقیقه
فصل بیست: بودن؛ زندگی اصل‌گرایانه
18 دقیقه
ضمیمه: ضروریات رهبری

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی اصل گرایی: اصل را بچسبید و فرع را رها کنید
نویسنده
مترجمبهنام شاهنگیان، مهدی مصلحی
راویحمید محمدی
ناشر چاپینشر آموخته
ناشر صوتی نوین کتاب گویا
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۸ ساعت و ۳۲ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی اقتصاد و مدیریت، کتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه صوتی
۶۸۰۰۰ ۴۷,۶۰۰ ت ۳۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی اصل گرایی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب صوتی اصل گرایی

برای دریافت کتاب صوتی اصل گرایی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.