معرفی و دانلود کتاب سهل گرایی: انجام راحت‌تر مهم‌ترین کارها

عکس جلد کتاب سهل گرایی: انجام راحت‌تر مهم‌ترین کارها
قیمت:
37000 تومان - 4.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب سهل گرایی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب سهل گرایی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب سهل گرایی: انجام راحت‌تر مهم‌ترین کارها

چه اتفاقی در زندگی‌تان می‌تواند بیفتد اگر چیزهای آسان ولی بی‌معنا، سخت‌تر و چیزهای ضروری، آسان‌تر شوند؟ کتاب سهل گرایی اثر پرفروش نیویورک‌تایمز در مورد روشی کاملاً جدید برای زندگی کردن و کار کردن است. گرگ مک کیون راهی برای رسیدن به چیزهای بیشتر با زحمت کمتر را نشان‌تان می‌دهد؛ روشی برای سبک‌ کردن بار سنگین و ناگزیر زندگی و رسیدن به نتایج درست، بدون فرسوده و خسته شدن.

درباره‌ی کتاب سهل گرایی:

جورج الویت می‌گوید «اگر زندگی را برای هم آسان‌تر نمی‌کنیم، پس برای چه زندگی می‌کنیم؟»

زندگی افت‌وخیز دارد. هر کاری که می‌کنیم نوعی ضرب‌آهنگ دارد. گاهی باید به خودتان فشار بیاورید و زحمت بکشید و گاهی به استراحت و تقویتِ قوا نیاز دارید؛ ولی این روزها بیشترِ شما تا می‌توانید همیشه زحمت می‌کشید. ضرب‌آهنگی در کار نیست، هرچه هست فقط تلاش طاقت‌فرساست.

شما در دورانی زندگی می‌کنید که فرصت‌های زیادی پیش رو دارید؛ ولی زندگی مدرن مانند کوهنوردی در ارتفاع بالاست. ذهن‌تان خوب کار نمی‌کند و انگار مِه‌گرفته است. زمین زیرپای‌تان متزلزل به نظر می‌رسد. هوا رقیق است و احساس می‌کنید حتی سه سانتی‌متر پیش‌رفتن هم به طرز عجیبی خسته‌کننده است. شاید این حال به‌دلیل ترس بی‌پایان و نبود قطعیت در مورد آینده باشد. شاید به‌دلیل تنهایی و انزواست. شاید به علت نگرانی‌ها و مشکلات مالی‌ست. شاید به‌خاطر مسئولیت‌هاست؛ همه‌ی فشارهایی که روزانه شما را خفه می‌کنند. علت هرچه باشد، نتیجه این است که دو برابر کار می‌کنید ولی نیمی از حقوق سابق را دارید چون حقوق‌تان تغییری نکرده است.

زندگی از هر نظر واقعاً سخت است: هم پیچیده و سنگین و هم ناراحت‌کننده و خسته‌کننده. ناامیدی‌ سخت است. پرداخت قبوض، روابط پرتنش، بزرگ‌ کردن بچه‌ها و ازدست‌دادن عزیزان سخت است. در دوره‌هایی، هر روزِ زندگی دشوار است.

تظاهر به این‌که کتابی می‌تواند همه‌ی این دشواری‌ها را از بین ببرد خیالی واهی است. کتاب سهل گرایی (Effortless: Make It Easier to Do What Matters Most) به این دلیل نوشته نشده تا این مصائب را کم‌اهمیت جلوه دهد، بلکه این کتاب کمک‌تان می‌کند از بار سنگین مصائب بکاهید. شاید اثر پیش رو تحمل چیزهای سخت و طرز برخورد با آن‌ها را کاملاً آسان نکند ولی بسیاری از چیزهای سخت را حداقل آسان‌تر می‌کند.

چالش‌های سنگین و بزرگ که شما را آشفته و خسته می‌کنند طبیعی هستند، ولی احساس آشفتگی و خستگی به‌دلیل ناامیدی‌ها و ناراحتیِ هر روز نیز به همان اندازه طبیعی است. همه، آن را تجربه می‌کنند و این روزها به نظر می‌رسد که این اتفاق برای تعداد بیشتری از افراد و بیشتر از قبل رخ می‌دهد.

عجیب است که جواب بعضی از شما به خستگی و آشفتگی، کار و تلاش بیشتر و طولانی‌تر است. این‌که فرهنگ ما فرسودگی و خستگی را افتخار دانسته و آن را معیاری برای ارزیابی موفقیت و ارزش فرد می‌داند هم کمکی به بهبود اوضاع نمی‌کند. پیام ضمنی این فرهنگ این است که اگر شما همیشه خسته نیستید، حتماً به‌اندازه‌ی کافی تلاش نمی‌کنید. چیزهای بزرگ سهم کسانی است که رنج می‌کشند و از پا می‌افتند. حالا میزان له‌شدن به‌نوعی خود هدف است.

درست است که تلاش بیشتر برابر با نتیجه‌ی بهتر است ولی تا حد مشخصی این گفته صحیح به نظر می‌رسد. هرچه باشد، حداکثر وقت و تلاشی که می‌توانید صرف کنید آستانه‌ای دارد. هرچه انرژی‌تان کمتر شود، بازدهی‌تان نیز کمتر می‌شود. این چرخه می‌تواند ادامه داشته باشد، تا وقتی که فرسوده و خسته شوید ولی باز هم نتایجی که می‌خواهید، حاصل نشود. احتمالاً این موضوع را می‌دانید. شاید همین الان دارید تجربه‌اش می‌کنید.

ولی اگر در عوض رویکردی متضاد در پیش بگیرید چه؟ اگر به‌جای زیادی تلاش‌کردن تا سرحد ممکن و گاهی فراتر از ظرفیت‌تان، راه آسان‌تری را پیش بگیرید، چه؟

نکوداشت‌های کتاب سهل گرایی:

- یک راهنمای قدرتمند برای دستیابی به اهداف خود بدون از بین بردن سلامتی، عقل و یا روابط خود. (Rodger Dean Duncan)
- گرگ مک کیون در کتاب جدید خود، نکاتی را برای انجام کار هوشمندانه، بدون تلاش اما نه دشوار نشان می‌دهد. استراتژی‌هایی ساده و در عین حال درخشان که به راحتی قابل اجرا هستند. (Ruth Gotian)
- یک اصلاح بسیار مورد نیاز برای فرهنگ فرسودگی شغلی. (Cal Newport)
- در دنیایی که رو به زوال است، مطالعه کتاب مک کیون ضروری است. (Daniel H. Pink)
- زمانی که ترس، عدم قطعیت و فزونی مسئولیت‌ها ما را احاطه می‌کند، این کتاب برای انجام کارهای درست و به موقع کمک‌مان خواهد کرد. (Eve Rodsky)
- در جامعه‌ای که از ما انتظار سخت‌کوشی می‌رود، این کتاب به راحتی ما را به این هدف نزدیک می‌کند. (Vice)

کتاب سهل گرایی برای چه کسانی مناسب است؟

اگر در زندگی‌تان اهدافی دارید که برای رسیدن به آن‌ها دچار سردرگمی شده‌اید و مسیر درست را پیدا نمی‌کنید، این کتاب می‌تواند همچون چراغی، راهنمای شما برای قرار گرفتن در مسیر درست باشد.

با گرگ مک کیون بیشتر آشنا شویم:

او نویسنده پرفروش نیویورک‌تایمز، سخنران، برنامه‌ریز مدیریت و تجارت و فردی تأثیرگذار در شبکه‌های اجتماعی است که در سال 1977 در لندن متولد شد. گرگ مک کیون (Greg McKeown) در در دانشگاه بریگام در رشته ارتباطات و روزنامه‌نگاری و در دانشگاه استفورد در رشته مدیریت ارشد کسب و کار تحصیل نموده است. او از جمله کسانی است که به طور مرتب برای مجله کسب و کار هاروارد مقاله می‌نویسد و در شبکه لینکدین فعالیت چشم‌گیری دارد. کتاب تأثیرگذار و از آثار پروفروش نیویورک‌تایمز مک کیون با عنوان «اصل‌گرایی: اصل را بچسبید و فرع را رها کنید» یا همان «ضرورت‌گرایی؛ گرایش اصولی به کمترین‌ها» نخستین اثر اوست که در سال 2014 منتشر و با استقبال جهانی روبه‌رو شد.

جملات برگزیده کتاب سهل گرایی:

- چرا فقط کارهای ضروری را تحمل‌ کنیم وقتی می‌توانیم از آن‌ها لذت ببریم؟
- اگر پیچیدگی را از بین ببریم، حتی با کمترین تلاش‌ می‌توان چیزهای بااهمیت را به جلو سوق داد.
- از جایی به بعد، تلاش بیشتر عملکرد بهتری را رقم نمی‌زند، به عملکردمان آسیب می‌زند.
- مهم نیست قدمی که برمی‌داریم چقدر ساده باشد؛ بازهم ساده‌ترین راه برنداشتن قدم است.
- برای موفق‌شدن در یک کار باید اول انجامش دهید.
- شاید دانش دری به روی یک فرصت باز کند ولی دانشِ منحصر‌به‌فرد است که فرصت‌های بی‌پایان خلق می‌کند.

در بخشی از کتاب سهل گرایی می‌خوانیم:

بر کسی پوشیده نیست که بسیاری از کارهای ضروری که در لحظه لذت‌بخش نیستند، بعدها لحظاتِ لذت‌آفرینی خلق می‌کنند. اگر ورزش کرده و تغذیه‌تان را بهتر کنید، سالم‌تر می‌شوید و وزن کم می‌کنید. اگر هر روز مطالعه کنید، در نهایت تخصص‌تان را بیشتر می‌کنید. اگر مرتباً مراقبه کنید، دستِ‌آخر به آرامش بیشتری در زندگی‌تان می‌رسید. ولی این‌ها شاخص تأخیر هستند؛ یعنی پاداش را بعد از انجام کار می‌بینید: گاهی هفته‌ها، ماه‌ها یا سال‌ها بعد.

ولی حتماً نباید در آینده از کارهای ضروری لذت برد. می‌توانیم از خودِ کار لذت ببریم. ما فقط زمان تأخیر بین کار و رضایت را کم کرده و به این منظور فعالیت ضروری را با پاداش تلفیق می‌کنیم.

یک‌بار وقتی بعد از مسافرتی یک‌هفته‌ای به خانه رسیدم با انبوهی از پیام‌های صوتی روبه‌رو شدم که باید به آن‌ها پاسخ می‌دادم. در ابتدا حس می‌کردم این کار، پرزحمت و خسته‌کننده است. اولین برخوردم این بود: «چرا این‌قدر پیام دارم؟» که نشان می‌دهد حتماً کمی خسته بودم. ولی بعد متوجه شدم که سؤالم غلط است. پس در عوض پرسیدم: «چطور می‌تونم پاسخ‌دادن به فرستندگان پیام رو لذت‌بخش کنم؟» بعد از چند ثانیه این ایده به ذهنم رسید که از جکوزی با آن‌ها تماس بگیرم. این کار کل آن تجربه را تغییر داد. حال مرا خوب کرد. به همه گفتم که از جکوزی دارم به آن‌ها زنگ می‌زنم و آن‌ها هم خندیدند. وقتی تماس با همه‌ی افراد تمام شد، ناراحت هم بودم و می‌گفتم‌ای کاش بازهم کسی بود که به او زنگ بزنم.

ران کالبرسان کارهای بسیاری را فوق‌العاده خوب انجام می‌دهد. او سخنران، مؤلف و طنزپردازی موفق است. در واقع، کارهای کمی وجود دارند که در انجام‌شان بهترین نباشد. ولی در مسابقه‌ی پاین‌وود دستِ ‌آخرِ بازی را واگذار کرد.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
بخش اول: حالت سهولت
فصل اول: معکوس‌کردن؛ چه می‌شد اگر کارها آسان می‌شدند؟
فصل دوم: لذت ببرید؛ چه می‌شد اگر کارها جالب می‌شدند؟
فصل سوم: آزادی؛ قدرت رهاکردن
فصل چهارم: استراحت؛ هنرِ کاری‌نکردن
فصل پنجم: دقت و توجه؛ چطور به وضوح ببینید
بخش دوم: کار سهل و بی‌زحمت
فصل ششم: تعریف؛ «کار انجام‌شده» چه شکلی است
فصل هفتم: شروع؛ اولین کار واضح
فصل هشتم: ساده‌کردن؛ از صفر شروع کنید
فصل نهم: پیشرفت؛ جرئت مزخرف‌بودن
فصل دهم: فاصله و آهنگ قدم‌ها؛ آرام، بی‌درنگ است و بی‌درنگ، سریع
بخش سوم: نتیجه‌ی سهل و بی‌زحمت
فصل یازدهم: یادگیری؛ استفاده‌ی به‌موقع از دانسته‌های دیگران
فصل دوازدهم: ارتقا؛ بهره‌گیری از نیروی ده نفر
فصل سیزدهم: خودکارسازی؛ یک‌بار انجامش دهید و دیگر تکرارش نکنید
فصل چهاردهم: اعتماد؛ موتور تیم‌های پربازده
فصل پانزدهم: پیشگیری؛ مشکل را قبل از پیش‌آمدن حل کنید
نتیجه‌گیری: حالا اتفاقی که الان می‌افتد از همه‌چیز مهم‌تر است
تقدیرنامه
درباره‌ی نویسنده
یادداشت‌ها
پی‌نوشت‌ها

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب سهل گرایی: انجام راحت‌تر مهم‌ترین کارها
نویسنده
مترجمفاطمه جابیک، فرزانه حاج خلیلی
ناشر چاپینشر میلکان
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات216
زبانفارسی
شابک978-622-254-189-7
موضوع کتابکتاب‌های مدیریت و رهبری، کتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک
37000 ت - 4.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب سهل گرایی

عادل آتشین
۱۴۰۱/۴/۳۰
دید منطقی و تفکر بر پایه‌ی طراحی باعث میشه که ما ب خودمان و دیگران سخت نگیریم و بگزاریم روال هرچیزی طی شود، این کتاب تمرکزش رو همین مساله س و بخوبی شرح و بسط داده موضوع رو
هادی
۱۴۰۱/۲/۱۴
مثال‌هایی که در کتاب بیان میشه واقعا به آدم دید میده. و خیلی ساده میشه در زندگی پیاده کرد برای کنترل کمال گرایی
Toot Farangi
۱۴۰۱/۱۰/۲۴
کتاب خوبیه نگرش جدیدی نسبت به ارزشها و اولویت‌های زندگی به ادم میده؛ انگار تلنگری هست برای زندگی‌های عجله‌ای امروزی
امیرحسین سالمی
۱۴۰۱/۴/۲۶
یک کتاب برای دست بکار شدن و جلوگیری از کامل گرایی و اهمال کاری. خواندن این کتاب را پیشنهاد میکنم
Hamideh Aghebati
۱۴۰۱/۶/۱۵
تمام ریز نکات کاربردی درگیری‌های روزمره رو بهت یادمیده اونم کاربردی
Sara
۱۴۰۰/۱۲/۱۷
ارزش چندین بار خواندن رو دارد بی نهایت عالی
اسماعیل بهرامی
۱۴۰۲/۸/۳
خیلی کاربردیه نجات بخشه اصلا نشر میلکان ۹۹درصد فوق العادست
سید فواد فخر
۱۴۰۱/۱۲/۱۷
بسیار مفید برای کارها و مشغله‌های روزانه
Nahid Hosseyni
۱۴۰۱/۱۰/۲۴
یک کتاب کاربردی برای غلبه بر کمالگرایی
علی نظر
۱۴۰۱/۴/۱۲
خوب بود باید وقت گداشت و مطالعه کرد
مشاهده همه نظرات 10

راهنمای مطالعه کتاب سهل گرایی

برای دریافت کتاب سهل گرایی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.