معرفی و دانلود کتاب به همین سادگی: چگونه مهم‌ترین کارها را بی‌دردسر انجام دهیم

عکس جلد کتاب به همین سادگی: چگونه مهم‌ترین کارها را بی‌دردسر انجام دهیم
قیمت:
۸۴,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب به همین سادگی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب به همین سادگی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب به همین سادگی: چگونه مهم‌ترین کارها را بی‌دردسر انجام دهیم

کتاب به همین سادگی، اثر پرفروش نیویورک‌تایمز، جامعه‌ای را به نقد می‌کشد که از مردم می‌خواهد تلاشی سخت و شبانه‌روزی کنند. گرگ مک کیون معتقد است انسان‌ها نباید سلامت، استراحت، خواب و خوراک و روابط شخصی خود را فدای کار کنند و انتظار داشته باشند در عوض دستاوردی درخشان عایدشان شود. آن‌ها باید طرز فکرشان را تغییر دهند و به این باور برسند که برای انجام کارهای مهم، کمترین تلاش کافی و نتیجه‌بخش است.

درباره‌ی کتاب به همین سادگی

آیا فکر می‌کنید هرچه سخت‌تر و طولانی‌تر تلاش کنید، به موفقیت نزدیک‌تر شده‌اید؟ آیا دستاوردی را که آسان به دست آمده باشد، باارزش نمی‌دانید؟ شاید وقت آن است که نگرش خود را عوض کنید. گرگ مک کیون (Greg McKeown) راه‌حلی باورنکردنی پیشنهاد می‌کند؛ تلاش کمتر برای رسیدن به موفقیت بیشتر! او از زندگی بدون ریتم و یکنواختی که افراد در آن فقط تلاشی طاقت‌فرسا می‌کنند و هیچ وقت استراحتی برای خود در نظر نمی‌گیرند گلایه‌مند است و چنین سبک زندگی‌ای را به‌هیچ‌وجه ضامن موفقیت و خوش‌بختی نمی‌داند. کتاب به همین سادگی (Effortless: Make It Easier to Do What Matters Most) اثری است که گرگ مک کیون در آن، ضمن ارائه‌ی نگرشی جدید، راهنمایی گام‌به‌گام جهت رسیدن به یک طرز فکر نو و سالم ارائه می‌دهد.

معرفی و دانلود کتاب به همین سادگی

این نگرش قدیمی و گول‌زننده را در ذهن ما کاشته‌اند که موفقیت سهم کسانی است که دائماً در حال کار و تلاش و زحمت هستند و هیچ چیز عاید کسی نمی‌شود که کارها را آسان می‌گیرد و استراحت و تفریح را حق طبیعی خود می‌داند. این آموزه‌ها پیش از ورود به مدرسه توسط والدین در تصورات ما گنجانده شده و سپس در مدرسه توسط مربیان آموزشی و معلمان تثبیت شده‌اند. ما در داستان‌های موفقیتِ افراد مشهور و برجسته، همیشه به دنبال شنیدن این هستیم که وی شبانه‌روز تلاش می‌کرده و خوشی‌های زندگی را بر خود حرام می‌ساخته. گویا این نوع داستان‌های اساطیری، خیالمان را راحت می‌کند که موفقیت سهم ما افراد معمولی نمی‌شود و این‌گونه خود را از هرگونه تلاشی معاف می‌کنیم. خوب است بدانیم این نوع بینش مطلق‌گرایانه نسبت به موفقیت و تلاش، نه‌تنها ما را به جلو نمی‌راند، بلکه تخم ناامیدی و انفعال را در دلمان می‌کارد.

گرگ مک کیون در کتاب به همین سادگی در پی اثبات این است که می‌توان با تلاش و انرژی بسیار کمتری، به نتایج بزرگ و والایی رسید و درنتیجه از فرسودگی کاری و کمبود وقت نجات یافت. این سخنران حوزه‌ی موفقت و نویسنده‌ی پرفروش نیویورک تایمز، درصدد است تغییری در ذهنیت ما ایجاد کند که به خود بقبولانیم همه‌چیز قرار نیست سخت باشد و زمانی که در ساده‌ترین حالت، موفقیت در خانه‌یمان را می‌کوبد، در را به رویش باز کنیم.

کتاب به همین سادگی با ترجمه‌ی فاطمه علی پور تنگسیری، توسط نشر آموخته منتشر و روانه‌ی بازار گردیده است.

افتخارات کتاب به همین سادگی

  • اثر پرفروش نیویورک‌تایمز؛
  • بهترین کتاب سال مجله‌ی تایمز.

نکوداشت‌های کتاب به همین سادگی

  • راهنمایی قدرتمند برای دستیابی به اهداف، بدون از بین بردن سلامتی و نادیده گرفتن زندگی شخصی. (راجر دین دانکن)
  • ما در جامعه‌ای زندگی می‌کنیم که سخت‌کوشی را با انجامِ کارهای سخت بیشتر پاداش می‌دهد. کتاب به همین سادگی کمکمان می‌کند تا در مسیری با موانع کمتر قدم برداریم. (Vice)
  • گرگ مک کیون بر اساس دانش اقتصاد رفتاری، فلسفه، فیزیک و علوم اعصاب، در کتاب جدید خود، نکاتی را برای کار کردن هوشمندانه‌تر، و نه سخت‌تر، آشکار می‌کند. آن‌ها استراتژی‌های درخشان و درعین‌حال ساده و کاربردی هستند. (روث گوتیان)
  • به ما آموخته‌اند که هرچه هدف مهم‌تر باشد، برای رسیدن به آن باید سخت‌تر تلاش کنیم، که منجر به خستگی و کار بیش از حد می‌شود. گرگ مک کیون کتاب به همین سادگی، به‌طرز ماهرانه‌ای این تصور را درهم می‌شکند و استدلال می‌کند که هرچه کاری مهم‌تر و ضروری‌تر باشد، ما باید با زحمت کمتری آن را انجام دهیم. (کال نیوپورت)

کتاب به همین سادگی برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب با راهکارهای عملی‌اش، برای همه‌ی انسان‌هایی که برای هدفی تلاش می‌کنند و سودای رسیدن به موفقیت را دارند، راهگشا خواهد بود.

در بخشی از کتاب به همین سادگی: چگونه مهم‌ترین کارها را بی‌دردسر انجام دهیم می‌خوانیم

آیا پیش می‌آید گاهی خیلی کمتر از همیشه بخوابید؟ در مجموع همه‌ی ما همین‌طوریم. تحقیقات نشان می‌دهد امروزه به‌طور متوسط کم‌وبیش دو ساعت کمتر از پنجاه سال پیش می‌خوابیم. این موضوع کم‌اهمیت نیست. خواب کمتر از هفت ساعت در شب، به‌احتمال بیشتری به بیماری‌های قلبی‌عروقی، سکته‌ی قلبی، سکته‌ی مغزی، آسم، التهاب مفاصل، افسردگی و قند خون می‌انجامد و نزدیک به هشت برابر احتمال اضافه‌وزن را بیشتر می‌کند. کمبود خواب به‌تدریج تأثیرش را می‌گذارد. طبق پژوهشی، خواب کمتر از شش ساعت در شب، به کاهش مهارت‌های حرکتی و توانایی‌های شناختی‌ و چرت‌زدن بیشتر می‌انجامد. تعجبی هم ندارد؛ ولی نگرانی بیشتر درباره‌ی بی‌توجهی ما به تأثیر فزاینده‌ی کمبود خواب بر ذهن و بدنمان بود.

گمان می‌کنیم اگر چند شب درست نخوابیم، به‌سادگی توانمان را بازمی‌یابیم. به خودمان می‌گوییم فقط به یک شب خواب کافی نیاز داریم تا به روال عادی برگردیم؛ ولی این پژوهش نشان داد هر شب که هفت تا هشت ساعت نخوابیم، به بدهی خوابمان اضافه می‌شود. پس از ده روز، تأثیر بدهی خواب افراد شرکت‌کننده در این پژوهش درست مانند شرکت‌کننده‌هایی بود که یک شب را کامل نخوابیده بودند. آن‌ها ادعا می‌کردند «فقط کمی خوابشان می‌آید»، ولی عملکردشان نتایج دیگری را نشان می‌داد. محققان این پژوهش می‌گویند:

«اگر خواب شبانه به‌طور مکرر کمتر از شش ساعت باشد، نارسایی در عملکرد شناختی را به دنبال دارد؛ حتی اگر گمان کنیم با آن سازگار شده‌ایم.»

بیشتر خوابیدن شاید عالی‌ترین هدیه برای بدن، ذهن و حتی عملکرد نهایی‌مان باشد.

فهرست مطالب کتاب

درباره‌ی نویسنده
مقدمه: همه چیز نباید سخت باشد
بخش 1: حالت بی دردسر
فصل 1: وارونه کنید
فصل 2: لذت ببرید
فصل 3: خودتان را آزاد کنید
فصل 4: استراحت کنید
فصل 5: توجه کنید
بخش 2: کارهای بی دردسر
فصل 6: تعریف کنید
فصل 7: شروع کنید
فصل 8: ساده کنید
فصل 9: پیشرفت کنید
فصل 10: گام بردارید
بخش 3: نتایج بی دردسر
فصل 11: یاد بگیرید
فصل 12: ارتقا بدهید
فصل 13: به صورت خودکار فعالیت کنید
فصل 14: اعتماد کنید
فصل 15: پیشگیری کنید
نتیجه گیری: اکنون

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب به همین سادگی: چگونه مهم‌ترین کارها را بی‌دردسر انجام دهیم
نویسنده
مترجمفاطمه علی پور تنگسیری
ناشر چاپینشر آموخته
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات224
زبانفارسی
شابک978-622-5987-05-0
موضوع کتابکتاب‌های مدیریت و رهبری، کتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب به همین سادگی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب به همین سادگی

برای دریافت کتاب به همین سادگی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.