معرفی و دانلود کتاب آسیب شناسی ورزشی

عکس جلد کتاب آسیب شناسی ورزشی
قیمت:
۱۲۴,۵۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب آسیب شناسی ورزشی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب آسیب شناسی ورزشی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب آسیب شناسی ورزشی

علی‌رغم تمام محاسن علم تربیت‌بدنی، اجرای فعالیت‌های فیزیکی مخاطراتی همچون شکستگی و ضرب‌دیدگی در میادین ورزشی را به همراه دارد. در کتاب آسیب شناسی ورزشی نوشته‌ی مهدی کسب‌پرست به‌ تفصیل با موارد مرتبط با شاخه‌ی آسیب‌شناسی نظیر پیشگیری، معرفی، علل، راه‌های شناسایی و حتی درمان آسیب‌های حاصل از فعالیت‌های بدنی و ورزشی آشنا می‌شوید.

درباره‌ی کتاب آسیب‌شناسی ورزشی

یکی از مهم‌ترین شاخه‌های علم تربیت‌بدنی، آسیب‌شناسی است که در علوم ورزشی و حتی خارج از میادین ورزشی، نقشی اساسی و کاربردی را ایفا می‌کند. شناسایی آسیب‌های ورزشی کلید پیشرفت این علم به شمار می‌رود. آسیب ورزشی همواره تهدیدی مخاطره‌آمیز برای ورزشکاران محسوب می‌شود که ممکن است زندگی عادی و حرفه‌ای فرد را تحت‌الشعاع قرار دهد و گاهی منجر به پایان دورانِ ورزشی او شود. به همین جهت، رعایت موارد ایمنی، پیشگیری از آسیب‌ها و کسب اطلاعات حیطه‌ی آسیب‌شناسی بسیار ضروری می‌باشد. دکتر مهدی کسب‌پرست در کتاب آسیب‌شناسی ورزشی به بررسی همه‌جانبه‌ی این شاخه‌ی بین‌رشته‌ای می‌پردازد. کتاب آسیب‌شناسی ورزشی ابعاد گوناگون این شاخه‌ی کاربردی را مورد بررسی قرار داده و نکات مفیدی را در این رابطه بیان کرده است. این اثر شامل شرح مفصلی از آسیب‌های حاصل از ورزش، علل مختلف و راه‌های تشخیص و درمان آن‌ها است.

تمامی مطالب کتاب حاضر در چهارده فصل عرضه شده‌اند. فصل اول به بحث پیشگیری از آسیب‌های ورزشی پرداخته و اطلاعات کلی و مقدماتی پیرامون عوامل مؤثر، قوانین و مقررات رشته‌های ورزشی، آسیب‌های مزمن و حاد و دیگر علل را به مخاطبان ارائه کرده است. در بخش دوم، مبحث شکستگی مورد تحلیل قرار گرفته است. همان‌طور که می‌دانید، شکستگی یکی از شایع‌ترین آسیب‌های جسمانی به شمار می‌رود و در علم تربیت‌بدنی نیاز است که روش‌های پیشگیری، علل، علائم، انواع شکستگی و طرق تشخیص و التیام بررسی شوند.

آسیب دررفتگی، درمان آن و همچنین روش‌های پیشگیری از آن، موضوع اصلی فصل سوم به شمار می‌رود. در چهارمین فصل از کتاب آسیب‌های ورزشی، انواع پیچ‌خوردگی و مفاهیم پیرامون این آسیب بررسی شده است. در ادامه، مخاطبان با مطالعه‌ی فصل پنجم با انواع کشیدگی، آسیب‌های تاندونی و نشانه‌ها و روش درمان آشنا می‌شوند. مهدی کسب‌‌پرست در فصل‌های ششم تا یازدهم نیز به ترتیب مباحث کبودی، کوفتگی، آسیب‌های ستون فقرات، زانو، سر و آسیب‌های خاص را به طور جزئی بررسی می‌کند. فصل دوازدهم به انواع روش‌های درمانی آسیب‌های ورزشی همچون سرمادرمانی، گرمادرمانی، حمام متضاد و مزایا و معایب هرکدام پرداخته است. آسیب‌های رایجی که ممکن است در برخی رشته‌های ورزشی اعم از شنا، ژیمناستیک، بدمینتون، والیبال و ... به وجود بیاید در سیزدهمین فصلِ کتاب تحیلیل شده‌اند. نویسنده موضوع بازتوانی آسیب را نیز در آخرین فصل به طور کامل شرح داده است.

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های کتاب‌هایی با موضوع ورزش و علوم ورزشی، تصاویر واضح و مناسبِ مباحث مذکور می‌باشد که در راستای درک مطالب بسیار کاربردی و اثربخش خواهد بود. کتاب آسیب‌شناسی ورزشی نیز مملو از تصاویری است که به فراخور مطالب مشروح، موجب درک بهتر مطالب می‌شود. دیگر خصیصه‌ی بارزِ اثر حاضر سادگی و قابل‌درک بودن آن است. مهدی کسب‌پرست کوشیده است تا با استفاده از قلم روان و شیوا، خوانش مباحث آموزشی کتاب را برای مخاطب آسان سازد.

کتاب آسیب‌شناسی ورزشی به کوشش انتشارات حتمی در اختیار تمامی مخاطبان کتاب‌های علوم ورزشی قرار گرفته است.

کتاب آسیب‌شناسی ورزشی مناسب چه کسانی است؟

مطالعه‌ی این کتاب را به تمامی ورزشکاران، امدادگران ورزشی، مربیان، دانشجویان تربیت‌بدنی و افرادی که دوست دارند با موارد ضروری آسیب‌شناسی ورزشی آشنا شوند پیشنهاد می‌کنیم.

در بخشی از کتاب آسیب شناسی ورزشی می‌خوانیم

بسیاری از افراد زمانی که به شکل ناگهانی و بدون آمادگی قبلی شروع به ورزش و فعالیت بدنی با شدت بالا می‌کنند بسته به نوع و شدت فعالیت بین 24 تا 48 ساعت پس از آن دچار مشکلاتی از قبیل درد، محدودیت حرکتی، کبودی و از این قبیل نشانه‌ها می‌شوند و چه بسا افرادی که به‌خاطر همین درد و کوفتگی عضلانی از انجام فعالیت بدنی در نوبت‌های بعدی بازمانده‌اند و یا انجام آن فعالیت را برای همیشه کنار گذاشته‌اند. البته این حالت در ورزشکاران حرفه‌ای نیز بروز می‌کند. یعنی ورزشکاران حرفه‌ای که در یک فعالیت بدنی شدیدی که برای عضلات آن‌ها ناآشنا است، شرکت می‌کنند، در ناحیه مفاصل و عضلات درگیر در آن فعالیت ناآشنا دچار درد و کوفتگی می‌شوند. به عبارتی اگر فرض کنیم یه ورزشکار حرفه‌ای در رشته شنا، فعالیتی مانند ورزش بدمینتون را به شکل جدی و نسبتاً شدید انجام دهد نیز دچار همان حالتی می‌شود که فرد غیر ورزشکار، زیرا عضلات ورزشکار رشته‌ی شنا برای انجام فعالیت در رشته بدمینتون آمادگی لازم را نداشته و عضلاتی را به کار می‌گیرد که تا به حال به این شدت تحت فشار قرار نگرفته بودند.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
فصل اول: پیشگیری از آسیب‌های ورزشی
فصل دوم: شکستگی
فصل سوم: دررفتگی
فصل چهارم: پیچ خوردگی
فصل پنجم: کشیدگی
فصل ششم: کبودی
فصل هفتم: کوفتگی
فصل هشتم: آسیب‌های ستون فقرات
فصل نهم: آسیب‌های زانو
فصل دهم: آسیب‌های سر
فصل یازدهم: آسیب‌های خاص
فصل دوازدهم: درمان آسیب‌های ورزشی
فصل سیزدهم: آسیب‌های رایج در برخی رشته‌های ورزشی (Some sport inguries)
فصل چهاردهم: بازتوانی پس از آسیب

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب آسیب شناسی ورزشی
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات حتمی
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات185
زبانفارسی
شابک978-600-355383-5
موضوع کتابکتاب‌های ورزشی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب آسیب شناسی ورزشی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب آسیب شناسی ورزشی

برای دریافت کتاب آسیب شناسی ورزشی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.