معرفی و دانلود کتاب حرکات اصلاحی

عکس جلد کتاب حرکات اصلاحی
قیمت:
۲۲۴,۵۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب حرکات اصلاحی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب حرکات اصلاحی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب حرکات اصلاحی

کتاب حرکات اصلاحی نوشته‌ی مهدی کسب پرست، از مجموعه کتاب‌های «آسیب‌شناسی و حرکات اصلاحی» نشر حتمی است که به شکلی دقیق و علمی، به شرح ناهنجاری‌های شایع جسمانی می‌پردازد و برای اصلاح آن‌ها راهکارهایی کاربردی ارائه می‌دهد.

درباره‌ی کتاب حرکات اصلاحی

مفهوم سلامت در انسان در بُعدهای مختلفی تعریف می‌شود. برای سالم بودن نیاز است که جسم، ذهن و روان متعادلی داشته باشیم. امروزه، بر کسی پوشیده نیست که سلامت جسمانی، نقش غیرقابل‌انکاری در کیفیت زندگی روزمره انسان دارد. اما با ماشینی شدن زندگی در قرن بیست‌و‌یکم، انسان هر‌چه بیشتر به سمت تحرک کمتر و بدنی آسیب‌پذیرتر می‌رود.

کتاب حرکات اصلاحی نوشته‌ی مهدی کسب‌پرست، راهنمای کاملی در مبحث ناهنجاری‌های بدن و شیوه‌های بهبود آن‌هاست. مهدی کسب‌پرست در توضیح معنی ناهنجاری این‌طور عنوان کرده که «هر تغییر شکلی که در رابطه با وضعیت طبیعی در بدن ایجاد شود، اشکال قلمداد می‌شود». مشکلاتی چون دیسک کمر، فتق دیسک و سیاتیک در دوران کهنسالی به دلیل بالا رفتن سن و تغییر در ساختار هورمون‌ها و استخوان‌ها، اتفاقی عادی محسوب می‌شود، گرچه اگر منشاء این دردها هم زودتر تشخیص داده شود احتمال بروزشان در پیری کمتر خواهد شد. اتفاقی که این روزها شاهدش هستیم این است که دامنه‌ی این دردها به جوانان هم رسیده است. انجام کارهای روزانه به‌صورت اشتباه، کار کردن به صورت مداوم و بدون استراحت و همچنین عدم فعالیت جسمی باعث شده تا قشر وسیعی از افراد جامعه، از پیر گرفته تا جوان، با ناهنجاری‌هایی در بدن و به‌ویژه در ستون فقرات رو‌به‌رو شوند.

کتاب حرکات اصلاحی برای سنجش میزان استاندارد بدن از شاخص‌های مختلفی نام برده است. این شاخص‌ها شامل موارد پیش رو هستند: داشتن اندام سالم که به معنای وجود دو دست و دو پاست، عدم وجود خستگی و فشار بر نقاط خاصی از بدن در زمان ایستادن، عدم وجود احساس درد و قرار گرفتن نقاط شاخص بدن بر روی خطوط افقی و عمودی مشخصی که علم آناتومی بدن انسان آن را تعیین می‌کند.

حرکات اصلاحی که موضوع اصلی این کتاب است، شاخه‌ای از علم تربیت‌بدنی است. هدف این رشته شناسایی، پیشگیری و اصلاح ناهنجاری‌های بدن انسان است. حرکات اصلاحی شامل تمرین‌هایی از نوع کششی و تقویتی است که با هدف کشش عضلات، بالا بردن دامنه‌ی حرکتی مفصل‌ها و تقویت ماهیچه‌های ضعیف، به افزایش سلامت جسمی کمک می‌کنند. در نتیجه‌ی انجام این حرکات، بدن در وضعیتی متعادل و نرمال قرار می‌گیرد، ضعف و خستگی جسمی از بین می‌رود و هماهنگی مناسبی در ساختار بدن ایجاد می‌شود.

کتاب حرکات اصلاحی در توضیح شیوه‌ی کارکرد این حرکات این‌طور نوشته که می‌توان انجام حرکات اصلاحی را از سن نه‌سالگی شروع کرد؛ چون در این سن، بدن ساختاری مشابه بدن بزرگسالان دارد اما همچنان در مرحله‌ی رشد است و نسبت به ایجاد تغییر انعطاف بیشتری دارد. این حرکات گرچه به سلامت بیشتر افراد منجر می‌شوند، ولی نمی‌توان نام آن‌ها را حرکات درمانی گذاشت چون میان این دو برنامه، تفاوتی مهم وجود دارد. حرکات اصلاحی برخلاف حرکات درمانی، در خلال فعالیت‌های فیزیکی روزانه انجام می‌شوند و دوره‌ی انجام ندارند. به این معنا که شخص باید یاد بگیرد امور روزمره‌اش را به شکلی درست انجام دهد و به این شیوه‌ی انجام کارها پایبند بماند تا گرفتار ناهنجاری‌های جسمی، به‌خصوص انواع برگشت‌پذیر آن نشود.

کتاب حرکات اصلاحی نوشته‌ی مهدی کسب‌پرست، در سیزده فصل به عناوینی مانند «ساختار مکانیکی بدن»، «رشد جسمی-حرکتی»، «معاینه‌ی فیزیکی»، «آناتومی استخوان‌ها و عضلات» و... می‌پردازد.

کتاب حرکات اصلاحی برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب حرکات اصلاحی نوشته‌ی مهدی کسب‌پرست، به علاقه‌مندان کتاب‌های ورزشی پیشنهاد می‌شود.

در بخشی از کتاب حرکات اصلاحی می‌خوانیم

نشستن، حالتی از وضعیت بدن را شامل می‌شود که وزن بدن توسط نقاطی مورد اتکا در ناحیه مربوط به لگن خاصره با استخوان‌ها و پوشش عضلانی، به اطراف منتقل می‌شود. انتقال وزن بالا تنه بستگی به نوع صندلی و وضعیت بدن دارد که به تناسب به دسته‌ی صندلی، پشتی و در نهایت به زمین منتقل می‌شود. مزایای نشستن عبارتند از: در انجام یک سری از فعالیت‌ها و کارها که بالاتر از ارتفاع دید فرد قرار داشته و نیاز به کنترل دارند، نشستن فرد موجب می‌گردد تا بدن در وضعیت ثابتی قرار گیرد، انرژی کمتری نسبت به حالت ایستاده مصرف می‌شود، فشار و استرس کمتری به اندام تحتانی وارد می‌شود، فشار هیدرواستاتیک گردش خون در اعضای مورد اشاره کاهش می‌یابد و از همه مهم‌تر، در هنگام نشستن به ناحیه پشت و کمر فشار کمتری وارد می‌آید و در نتیجه بدن در وضعیت راحت‌تری قرار می‌گیرد.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: مبانی حرکات اصلاحی تربیت بدنی و ورزش
فصل دوم: ساختار مکانیکی بدن
فصل سوم: رشد جسمی حرکتی
فصل چهارم: اصول کاربردی در وضعیت بدن انسان
فصل پنجم: مفاهیم بنیادی در حرکات انسان
فصل ششم: وضعیت بدنی (Body Posture)
فصل هفتم: حرکت ارگونومی و آنتروپومتری
فصل هشتم: ناهنجاری‌های جسمانی و حرکات اصلاحی
فصل نهم: آناتومی استخوان‌ها و عضلات
فصل دهم: معاینه فیزیکی
فصل یازدهم: تمرینات اصلاحی
فصل دوازدهم: کینزیوتیپینگ (Kinesiotaping)
فصل سیزدهم: وضعیت‌های بدنی در ورزش حرفه‌ای

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب حرکات اصلاحی
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات حتمی
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات334
زبانفارسی
شابک978-600-355435-1
موضوع کتابکتاب‌های ورزشی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب حرکات اصلاحی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب حرکات اصلاحی

برای دریافت کتاب حرکات اصلاحی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.