معرفی و دانلود کتاب آشنایی با صنایع صحنه

عکس جلد کتاب آشنایی با صنایع صحنه
قیمت:
72000 تومان - 7.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب آشنایی با صنایع صحنه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب آشنایی با صنایع صحنه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب آشنایی با صنایع صحنه

کتاب آشنایی با صنایع صحنه نوشته‌ی دانیل ای. یونیزی، راهنمایی جامع و کامل است که شما را با مهم‌ترین مفاهیم طراحی صحنه و دکور در سالن‌های تئاتر آشنا می‌کند. این اثر جزو کتب درسی دانشگاه کالیفرنیا و لس‌آنجلس است.

درباره کتاب آشنایی با صنایع صحنه:

یک سالن تئاتر از دو فضای مجزا تشکیل می‌شود. اولی مکانی است که بازیگر در آن اجرا می‌کند و دومی فضایی که در آن تماشگر، به تماشای نمایش می‌نشیند. بنابراین پایه و اساس یک سالن تئاتر حرفه‌ای و درست، چگونگی ارتباط این دو فضای مذکور خواهد بود. اکنون کتاب آشنایی با صنایع صحنه با نگرشی آموزشی سعی دارد تا کلیه بخش‌های یک صحنه نمایش را از زوایای متفاوت مورد بحث و بررسی قرار دهد.

با وجود آن که این کتاب رویکردی تاریخی ندارد، اما دانیل ای. یونیزی (Daniel Ionazzi) با مروری کلی بر روند تحولات غرب در زمینه‌ی اجرای یک صحنه تئاتر، مهم‌ترین دیدگاه‌های کاربردی در این خصوص را ‌در اختیار متخصصان این رشته قرار می‌دهد و با بررسی سالن‌های تئاتر قدیمی مثل صحنه‌های تئاتر یونانیان و رومیان خصوصیات یک طراحی صحنه مدرن را بیان می‌کند.

بررسی و ارائه کامل شکل‌گیری اجزای مختلف صحنه‌های تئاتر و چگونگی اجرای آن‌ها در سالن نمایش، مبحثی نیست که در یک کتاب بتوان بدان پرداخت، اما این کتاب چارچوبی را در اختیار طراحان صحنه قرار می‌دهد که با استفاده آن می‌توانند با تمام ادوات و ابزارآلات صحنه آشنا شوند و با دیدن نمونه‌های عینی که در کتاب ذکر شده، از طراحی‌های صحنه روز دنیا آگاهی ‌یابند.

در کتاب آشنایی با صنایع صحنه خواهید آموخت:

- چهار شکل اصلی تالارهای نمایش قاب عکسی، سه سویه، میدانی و محیطی.
- دکورهای بالا رونده و صحنه‌های متحرک
- سازمان‌دهی کارگاه برای ساخت با کیفیت، سریع و کم هزینه‌ی دکور
- ابزار شناسی و ایمنی
- نقشه‌های فنی، ماکت‌ها و دیگر ابزار ارتباطی برای تبدیل ذهنیات طراح به دکور
- مواد و مصالح متداول در ساخت دکور
- شیوه‌های ساخت لت، سکو و قطعات متداول دکور
- چیدمان و برپایی دکور
- ایجاد مجموعه‌ای از دکورهای انباری

کتاب آشنایی با صنایع صحنه مناسب چه کسانی است:

این کتاب علاوه بر اینکه منبعی علمی برای دانشجویان رشته‌ی طراحی صحنه و نمایش است، می‌تواند راهکارهای اجرایی ارزشمندی را در اختیار متولیان و مدیران فرهنگی جهت سازمان دهی نظام‌مند و بهره‌گیری بهینه از یک کارگاه حرفه‌ای و یا آموزشی بگذارد.

در بخشی از کتاب آشنایی با صنایع صحنه می‌خوانیم:

نخستین اطلاعات عمده‌ی ما در مورد طراحی صحنه و دکور به یونانیان باز می‌گردد. در اواسط قرن پنجم قبل از میلاد بسیاری از نمایش‌ها در مقابل یک «اسکنه» (Skene) یا ساختمان صحنه اجرا می‌شدند. لغت یونانی «اسکنه» به معنای «کلبه» یا «چادر» است، که می‌تواند سرنخ‌هایی در مورد ریشه‌ی این بنا و آنچه پیش از این زمان در تئاتر اتفاق می‌افتاد، به شما بدهد. در ابتدا چنین به نظر می‌رسید که «اسکنه» بنایی موقت است که برای اجرای یکی از چندین جشنواره‌ای که هر ساله برگزار می‌شد، ساخته می‌شده است. با فراگیر شدن استفاده از آن، این ساختمان به عنوان یکی از امکانات دائمی صحنه به کار گرفته شد.

فهرست مطالب کتاب

فصل 1: تاریخچه‌ای از تجربیات صحنه‌ای غرب
فصل 2: صحنه
فصل 3: کارگاه دکور
فصل 4: نقشه‌های اجرایی
فصل 5: مواد و مصالح اجرایی صحنه
فصل 6: شیوه‌های ساخت و اجرای دکور
فصل 7: چیدمان و برپایی دکور
فصل 8: انبار کردن دکور

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب آشنایی با صنایع صحنه
نویسنده
مترجمامیر هاشمی مهر، رضا مهدی زاده
ناشر چاپیانتشارات سوره مهر
سال انتشار۱۳۹۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات244
زبانفارسی
شابک978-964-506-599-5
موضوع کتابکتاب‌های معماری، کتاب‌های دانشگاهی
قیمت نسخه الکترونیک
72000 ت - 7.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب آشنایی با صنایع صحنه

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب آشنایی با صنایع صحنه

برای دریافت کتاب آشنایی با صنایع صحنه و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.