معرفی و دانلود کتاب آلودگی شیر ذخیره شده مادران شیرده

عکس جلد کتاب آلودگی شیر ذخیره شده مادران شیرده
قیمت:
۲۲۰۰۰ ۱۱,۰۰۰ تومان ۵۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب آلودگی شیر ذخیره شده مادران شیرده و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب آلودگی شیر ذخیره شده مادران شیرده و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب آلودگی شیر ذخیره شده مادران شیرده

کتاب آلودگی شیر ذخیره شده مادران شیرده، نوشته‌ی فاطمه طلعتی، وجود عفونت در شیر مادران را مورد بررسی قرار می‌دهد و راهکارهای بسیار مفیدی در این زمینه ارائه می‌کند که می‌تواند فواید بسیاری در پی داشته باشد.

درباره کتاب آلودگی شیر ذخیره شده مادران شیرده

یکی از معضلات واحد نوزادان در بیمارستان‌های مختلف، وجود عفونت در شیر مادران است. وجود دانش و آگاهی کافی، پرستاران را قادر خواهد کرد که نقش اساسی و مهمی در پیشگیری از این عفونت‌ها داشته باشند. آگاهی‌بخشی به پرستاران و کلیه پرسنل بیمارستانی واحد نوزادان، فاطمه طلعتی، کارشناس ارشد مراقبت‌های ویژه نوزادان، را بر آن داشت که کتاب آلودگی شیر ذخیره شده مادران شیرده را به رشته‌ی تحریر درآورد.

شیر مادر نخستین غذای نوزاد تازه‌متولدشده است. کودک یا به‌طور مستقیم یا با کمک شیردوش و شیشه‌شیر آن را دریافت می‌کند. طبق توصیه‌های سازمان بهداشت جهانی، نوزاد در شش ماه اول تولد می‌بایست فقط از شیر مادر تغذیه کند و بعد کم‌کم مواد دیگر به تغذیه او افزوده شود. فرایند شیردهی هم برای نوزاد و هم برای مادر سودمند است و تأثیرات مثبتی بر سلامتی و فرایند رشد او می‌گذارد از جمله: افزایش هوش، مقاومت در برابر سرماخوردگی و آنفولانزا، کاهش خطر ابتلا به بیماری قند نوزادی، کاهش خطر چاقی در آینده، کاهش خطر ابتلا به آسم و اگزما، کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های روحی و روانی، کاهش گرفتاری به انواع عفونت‌ها و...

جالب است بدانید که همین شیر مادر با این همه سودمندی، در عین حال می‌تواند تبدیل به یکی از دلایل ابتلا به انواع عفونت شود. اساساً عفونت در نوزادان دو منشأ اصلی دارد که عبارتند از عفونت‌های بیمارستانی بر اثر بستری شدن در بیمارستان و انتقال عفونت از طریق شیر مادر. شیر مادر استریل نیست و می‌تواند به‌عنوان عاملی در جهت انتقال پاتوژن از محیط یا خود مادر عمل نماید. ممکن است شیرهای دوشیده‌شده از مادران، در زمان دوشیده‌شدن، نگهداری و یا در جریان انتقال، دچار آلودگی شوند.

بررسی میزان آلودگی شیرهای نگهداری‌شده در یخچال بخش‌ مراقبت‌های ویژه نوزادان بیمارستان شهید بهشتی اصفهان، سؤالات متعددی را در ذهن مؤلف کتاب آلودگی شیر ذخیره شده مادران شیرده، یعنی فاطمه طلعتی به وجود آورد که ناظر بر این مسائل بود: استانداردهای بخش ویژه‌ی نوزادان در زمینه نگهداری شیر مادر در یخچال، رشد یا عدم رشد میکروارگانیسم‌ها در شیر مادر نگهداری‌شده در یخچال و تهیه‌ی یک برنامه‌ی منطقی با توجه به استانداردها برای نگهداری شیر مادر. در این پژوهش سعی شده به تمامی این مسائل پرداخته شود.

(طبق یافته‌های این کتاب رعایت بهداشت فردی توسط مادر و پرستاران و استفاده از ظروف مناسب در پیشگیری از گسترش انواع عفونت و آلودگی در میان کودکان بسیار مؤثر است.)

کتاب آلودگی شیر ذخیره شده مادران شیرده برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی این کتاب را به همه‌ی پرسنل بیمارستانی مرتبط با نوزادان، پرستاران و ماماها و همچنین دانشجویان این رشته‌ها توصیه می‌کنیم.

در بخشی از کتاب آلودگی شیر ذخیره شده مادران شیرده می‌خوانیم

در راستای هدف تعیین و مقایسه توزیع فراوانی نمونه‌ها از نظر نوع میکروارگانیسم قبل و بعد از انجام مداخله در بخش ویژه نوزادان بیمارستان منتخب اصفهان و در پاسخ به سؤال این مطالعه در راستای چگونگی توزیع فراوانی نمونه‌ها از نظر نوع میکروارگانیسم قبل و بعد از انجام مداخله در بخش ویژه نوزادان بیمارستان منتخب اصفهان در سال 1393، مشاهده می‌شود که قبل از انجام مداخله، از میان 50 نمونه شیر جمع‌آوری شده، انتروباکتر با فراوانی 46% و پسودوموناس با فراوانی 22% بیشترین میزان میکرو ارگانیسم‌های رشد کرده در نمونه‌های شیر بوده و شیوع آلودگی 88% می‌باشد. با انجام مداخله و نمونه‌گیری نوبت دوم، استافیلوکوک با فراوانی 50% و انتروباکتر با فراوانی 32% دیده شد، ولی تعداد کلنی‌ها در تمام ظروف کشت کمتر از مرز آلودگی بود و نمونه‌های شیر، آلوده محسوب نمی‌شدند. در این مطالعه، بعد از نمونه‌گیری نوبت اول، با خرید یخچال نگهداری شیر و کنترل روزانه‌ی درجه حرارت آن و حفظ درجه حرارت در محدوده‌ی 8-2 درجه سانتیگراد و همچنین تهیه‌ی ظروف دربسته نگهداری شیر و نگهداری ظروف در طبقات فوقانی و انتهایی یخچال حداکثر برای مدت زمان 48 ساعت و همچنین آموزش مادران در زمینه‌ی شستن دست و پستان خود درست قبل از دوشیدن شیر، نمونه‌گیری نوبت دوم انجام شد.

فهرست مطالب کتاب

فهرست
سخنی با خواننده
فصل 1
مقدمه
مطالعات
فصل 2
روش‌ها
فصل 3
گزارش
فصل 4
بحث
نوع میکروارگانیسم رشدکرده در شیر مادر
توزیع فراوانی شیرهای آلوده
نتیجه‌گیری نهایی
منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب آلودگی شیر ذخیره شده مادران شیرده
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات هورین
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات92
زبانفارسی
شابک978-622-5950-51-1
موضوع کتابکتاب‌های مادر و بارداری، کتاب‌های دانشگاهی
قیمت نسخه الکترونیک
۲۲۰۰۰ ۱۱,۰۰۰ ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب آلودگی شیر ذخیره شده مادران شیرده

برای دریافت کتاب آلودگی شیر ذخیره شده مادران شیرده و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.