معرفی و دانلود کتاب آموزش بینایی رایانه OpenCV4 با پایتون 3

عکس جلد کتاب آموزش بینایی رایانه OpenCV4 با پایتون 3
قیمت:
۵۵,۹۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب آموزش بینایی رایانه OpenCV4 با پایتون 3 و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب آموزش بینایی رایانه OpenCV4 با پایتون 3 و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب آموزش بینایی رایانه OpenCV4 با پایتون 3

کتاب آموزش بینایی رایانه OpenCV4 با پایتون 3 نوشته‌ی جوزف هاوس و جو مینیچینو، می‌کوشد مفهوم مدرن بینایی کامپیوتری را تشریح کند و نحوه‌ی کدنویسی و اجرای آن با کتابخانه‌ی اوپن سی وی در زبان برنامه‌نویسی پایتون را بیاموزد. این راهنما به شما نشان می‌دهد که چطور می‌توان از ابزارها و تکنیک‌های این کتابخانه کمک گرفت و عملیات‌هایی همچون پردازش تصاویر، تشخیص و شناسایی چهره، بازیابی و جستجوی تصاویر، و ردیابی اشیاء را انجام داد.

درباره‌ی کتاب آموزش بینایی رایانه OpenCV4 با پایتون 3

یکی از فناوری‌های مدرنی که امروزه به‌کرات با آن مواجهیم یا درباره‌ی آن می‌شنویم، دوربین‌های تشخیص چهره است. نسخه‌های ساده‌ی این فناوری بر روی اکثر گوشی‌های همراه هوشمند و دوربین‌های عکاسی دیجیتالی وجود دارد؛ جایی که سیستم این گوشی‌ها یا دوربین‌ها می‌تواند چهره‌ی انسان‌های درون قاب را پیدا کند و آن‌ها را از محیط متمایز نماید، بر روی آن فیلتر بگذارد یا عمق تصاویر را محاسبه کند. اما این تکنولوژی به‌مراتب پیچیده‌تر است و کاربردهای گسترده‌تری دارد. در این سیستم که به بینایی کامپیوتری معروف شده، کامپیوتر مرکزی تصاویر دوربین‌های مخصوص را دریافت و شروع به تجزیه‌وتحلیل آن‌ها می‌کند. رایانه بر مبنای کدهای نوشته‌شده و دستوراتش، می‌تواند اشیاء را در محیط ردیابی کند، در میان جمع جستجو نماید و چهره‌های مختلف را تشخیص دهد و حتی هویت آن‌ها را شناسایی کند. دوربین‌های شهری، دوربین‌های امنیتی، یا ربات‌های پیشرفته از همین تکنولوژی بهره می‌برند. برای نوشتن برنامه‌ی بینایی رایانه‌ای، معمولاً از یک کتابخانه‌ی بسیار قدرتمند و کاربردی استفاده می‌شود که اوپن سی وی نام دارد. این کتابخانه با امکانات زیادش، تا حد زیادی فرآیند کدنویسی را تسهیل کرده است. کتاب آموزش بینایی رایانه OpenCV4 با پایتون 3 (Learning OpenCV 4 Computer Vision with Python 3) نوشته‌ی جوزف هاوس (Joseph Howse) و جو مینیچینو (Joe Minichino) بر همین موضوع متمرکز شده و تلاش کرده شیوه‌ی اجرای این کتابخانه در زبان برنامه‌نویسی پایتون را آموزش دهد. این کتاب راهنما ابتدا نحوه‌ی نصب و راه‌اندازی اوپن سی وی در سیستم‌عامل‌های مختلف را نشان می‌دهد و پس‌ازآن به مخاطب یاد می‌دهد که چطور می‌توان با کمک ابزارها و تکنیک‌های آن، تصاویر دوربین‌ها را آنالیز کرد.

کتابخانه‌ی اوپن سی وی اولین بار در سال 1999 توسط شرکت اینتل ابداع شد. کاربرد اولیه‌ی آن صرفاً برای مدل‌سازی زمان واقعی و دیوارهای نمایش سه‌بعدی بود. از سال 2006 این کتابخانه به شکل عمومی عرضه شد و در دسترس کاربران قرار گرفت. از آن زمان تاکنون، که نسخه‌ی 4 آن منتشر شده، این ابزار بسیار پیشرفته‌تر و تکامل‌یافته‌تر شده. حالا از آن برای واقعیت افزوده، درک و ردیابی حرکات، تشخیص صورت، و تعامل انسان و رایانه استفاده می‌شود. این تکنولوژی اساساً چند پلتفرمی است و می‌توان بر روی انواع سیستم‌عامل‌ها آن‌ها را اجرا کرد. همین‌طور با بسیاری از زبان‌های برنامه‌نویسی سازگار است و می‌تواند بر روی آن‌ها نصب شود. جوزف هاوس و جو مینیچینو در کتاب آموزش بینایی رایانه OpenCV4 با پایتون 3، زبان پایتون را انتخاب کرده‌اند و کدنویسی با آن را می‌آموزند. نویسندگان در کتاب حاضر کوشیده‌اند پیاده‌سازی عملیات‌هایی همچون پردازش تصاویر، تشخیص و شناسایی چهره، بازیابی و جستجوی تصاویر، و ردیابی اشیاء را با این کتابخانه آموزش دهند. در ادامه در مورد مدل دوربین‌هایی که برای این فرآیند نیاز هست هم ‌صحبت می‌کنند. بخش پایانی نیز به شبکه‌ی عصبی اختصاص دارد و اجرای آن با اوپن سی وی موردبحث قرار می‌گیرد.

کتاب آموزش بینایی رایانه OpenCV4 با پایتون 3 را انتشارات فناوری نوین با ترجمه‌ی جواد وحیدی و عارفه پورمجیدیان منتشر کرده است.

کتاب آموزش بینایی رایانه OpenCV4 با پایتون 3 برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب به مهندسان کامپیوتر، برنامه‌نویس‌ها و همه‌ی کسانی که به مفهوم بینایی کامپیوتری علاقه دارند، توصیه می‌شود.

در بخشی از کتاب آموزش بینایی رایانه OpenCV4 با پایتون 3 می‌خوانیم

به‌دنبال یادداشت‌های نصبی باشید که توسط ارائه‌دهنده سیستم، نگه‌دارنده مخزن یا انجمن منتشرشده است. ازآنجایی‌که OpenCV از درایورهای دوربین و کدک‌های رسانه استفاده می‌کند، راه‌اندازی تمام عملکردهای آن می‌تواند در سیستم‌هایی با پشتیبانی چندرسانه‌ای ضعیف، مشکل باشد. تحت برخی شرایط، بسته‌های سیستم ممکن است نیاز به پیکربندی مجدد یا نصب مجدد برای سازگاری داشته باشند. اگر بسته‌ها برای OpenCV در دسترس هستند، شماره نسخه آن‌ها را بررسی کنید. OpenCV4 برای اهداف این کتاب توصیه می‌شود. همچنین، بررسی کنید که آیا بسته‌ها اتصالات پایتون و پشتیبانی از دوربین عمقی را ازطریق OpenNI2 ارائه می‌دهند یا خیر. درنهایت، بررسی کنید که آیا کسی در جامعه توسعه‌دهنده موفقیت یا شکست در استفاده از بسته‌ها را گزارش کرده است.

در عوض، اگر می‌خواهید یک ساخت سفارشی از OpenCV از منبع انجام دهید، بهتر است که به مراحل بخش قبل برای Ubuntu، Debian و سیستم‌های مشابه مراجعه کنید و این مراحل را با مدیر بسته و بسته‌هایی که در سیستم دیگر وجود دارد، تطبیق دهید.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار
فصل اول: راه‌اندازی OpenCV
فصل دوم: مدیریت فایل‌ها، دوربین‌ها و رابط کاربری گرافیکی
فصل سوم: پردازش تصاویر با OpenCV
فصل چهارم: تخمین عمق و قطعه‌بندی
فصل پنجم: تشخیص و شناسایی چهره
فصل ششم: بازیابی تصاویر و جستجو با استفاده از توصیف‌گرهای تصویر
فصل هفتم: ساخت آشکارسازهای شیء سفارشی
فصل هشتم: ردیابی اشیاء
فصل نهم: مدل‌های دوربین و واقعیت افزوده
فصل دهم: مقدمه‌ای بر شبکه‌های عشبی با OpenCV

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب آموزش بینایی رایانه OpenCV4 با پایتون 3
نویسنده،
مترجمجواد وحیدی، عارفه پورمجیدیان
ناشر چاپیانتشارات فناوری نوین
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات310
زبانفارسی
شابک978-622-5412-19-4
موضوع کتابکتاب‌های آموزش برنامه نویسی
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب آموزش بینایی رایانه OpenCV4 با پایتون 3

برای دریافت کتاب آموزش بینایی رایانه OpenCV4 با پایتون 3 و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.