معرفی و دانلود کتاب آموزش تندخوانی

عکس جلد کتاب آموزش تندخوانی
قیمت:
۳۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب آموزش تندخوانی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب آموزش تندخوانی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب آموزش تندخوانی

کتاب آموزش تندخوانی به قلم کم نایت، پرفروش‌ترین کتاب سایت آمازون در حوزه‌ی مهارت‌های مطالعاتی است و به شما یاد می‌دهد چطور یک کتاب دویست صفحه‌ای را در عرض یک ساعت بخوانید و در عین حال درک درستی نیز از مطالب آن بدست بیاورید. این کتاب با ارائه‌ی تمریناتی برای تقویت عملکرد مغز و چشم و تکنیک‌هایی برای بهبود حافظه و تمرکز، به صورت کاربردی و عملی تأثیرات چشمگیری بر سرعت مطالعه‌ی شما می‌گذارد.

درباره‌ی کتاب آموزش تندخوانی

بعضی افراد به طرز محیرالعقولی کتاب‌ها را سریع می‌خوانند. کتابی که مطالعه‌اش برای شما یک هفته طول می‌کشد، از آن‌ها فقط دو روز وقت می‌گیرد. ممکن است خیلی‌هایشان کتاب را سرسری و بدون دقت بخوانند، اما بعضی‌ها واقعاً سرعت مطالعه‌ی بالایی دارند و در عین حال به عمق مطالب کتاب هم دقت می‌کنند. راز تندخوانی این اشخاص چیست؟ شاید فکر کنید که ذاتاً آدم‌های تندخوانی هستند، اما باید بدانید تندخوانی یک مهارت است که با تمرین به دست می‌آید. بعضی‌ از کودکی و در خانواده یا مدرسه آموزش می‌بینند و بعضی‌ها هم این فرصت را در کودکی نداشتند و خودشان در بزرگسالی به آن می‌رسند. در هر صورت، خبر خوش این است که شما هم می‌توانید سرعت مطالعه‌تان را بالا ببرید. کتاب آموزش تندخوانی (Speed Reading: Learn to Read a 200+ Page Book in 1 Hour) به قلم کم نایت (Kam Knight) تکنیک‌های عملی برای بکارگیری صحیح چشم و ذهن را در اختیار شما می‌گذارد و به این ترتیب نیروهای واقعی مغز و چشم را آزاد می‌کند تا کتاب خواندن دیگر برایتان کاری سخت و حوصله‌سربر نباشد و در کمترین زمان درک عمیقی از مطالب کتاب‌ها به دست بیاورید.

معرفی و دانلود کتاب آموزش تندخوانی

برای استفاده از تکنیک‌های مطرح شده در کتاب آموزش تندخوانی، صبور بودن و کنار گذاشتن عادات قدیمی و ایجاد عادت‌های جدید ضروری است. به همین منظور کتاب تمریناتی ارائه می‌دهد که تکرار کردنشان بدن شما را وا می‌دارد تا عادت‌های غلط را کنار بگذارد، به روش‌های صحیح مطالعه عادت کند و راحت‌تر با روتین مطالعاتی جدید سازگار شود. به این ترتیب، فرایند خواندن و یادگیریِ شما بهبود می‌یابد و سرعتتان بالا می‌رود.

ساختار کتاب آموزش تندخوانی به پنج بخش تقسیم شده است و هر بخش سه فصل دارد. هر یک از این بخش‌ها یک جنبه از تندخوانی را برای شما تشریح می‌کند. بخش اول اقدامات لازم در مرحله‌ی پیش از خواندن را نشان می‌دهد. فصل‌های این بخش به شما می‌گوید مراحل پیش از مطالعه فقط برداشتن یک کتاب و خواندن آن نیست و برای داشتن یک مطالعه‌ی مؤثر باید آمادگی‌های لازم را کسب کنید. بخش دوم با ارائه‌ی تکنیک‌هایی قابلیت خواندن بیشترین کلمات را در کمترین زمان ممکن در شما تقویت می‌کند. این بخش مهم‌ترین نکات تندخوانی را در اختیار شما می‌گذارد. بخش سوم تکنیک‌های بخش دوم را به تفصیل شرح می‌دهد و راه‌های اصلاح و بهینه‌سازی این تکنیک‌ها را به شما می‌گوید. بخش چهارم به روش‌هایی که نویسندگان برای سازماندهی مطالب استفاده می‌کنند، می‌پردازد و ترفندهای افزایش دامنه‌ی لغات را آموزش می‌دهد. در نهایت، بخش پنجم نیز راهکارهایی برای تقویت حافظه، رفع خیالبافی در حین مطالعه و سلامت نگه داشتن چشم‌ها را در اختیارتان می‌گذارد.

معرفی و دانلود کتاب آموزش تندخوانی

تمرینات کتاب آموزش تندخوانی در قالبی بسیار ساده و مختصر نوشته شده که انجام دادن هر کدام حدود پنج الی بیست دقیقه طول می‌کشد. این تمرین‌ها مکمل همدیگر هستند و بهتر است تمامشان را به کار ببندید تا تکنیک‌ها را بهتر یاد بگیرید و تأثیرشان را در توانایی مطالعه و یادگیری خود ببینید.

کتاب آموزش تندخوانی پرفروش‌ترین کتاب سایت آمازون در حوزه‌ی مهارت‌های مطالعه و یادگیری است که توسط فهیمه قاسمی به فارسی ترجمه شده و با همت انتشارات یوشیتا به انتشار رسیده است.

نکوداشت های کتاب آموزش تندخوانی

  • درست قبل از کریسمس در عرض دو روز دو کتاب خواندم، آنهم نه سرسری، بلکه بیشتر از همیشه هم مطالب آن را فهمیدم. به خاطر این کتاب ممنونم، ممنونم، ممنونم! (Omar Kuwatly)
  • با مطالعه‌ی این کتاب سرعت خواندنم فوراً بالا رفت. مثل این بود که در جدیدی به روی من باز کند. دست مریزاد نایت کم! (Greg Ganskie)
  • اگر این کتاب را بخرید و تکنیک‌های آن را به بچه هایتان آموزش بدهید، یک عمر از شما متشکر خواهند بود. (Doc)

کتاب آموزش تندخوانی برای چه کسانی مناسب است؟

کسانی که سرعت و تمرکز پایینی برای مطالعه‌ی کتاب‌ها دارند، با استفاده از این کتاب می‌توانند به یک کتاب‌خوان حرفه‌ای تبدیل شوند.

در بخشی از کتاب آموزش تندخوانی می‌خوانیم

اکثر ما به‌ همین ‌روش مطالعه می‌کنیم: روی یک کلمه یا حرف متمرکز می‌شویم؛ درست مانند تشخیص چهره. این فرآیند ما را وادار می‌کند که جزء به جزء، حرف به حرف یا کلمه به کلمه بخوانیم تا بتوانیم مفاهیم مهم را درک کنیم. در چنین شرایطی، اگر حواسمان پرت شود، معنای کل جمله یا پاراگراف را از دست داده و باید از اول شروع کنیم.

این روش مطالعه مناسب نیست، چون همان‌طورکه می‌دانید، چشم و ذهن این توانایی را دارند که فقط با یک نگاه کوتاه، مطالب بسیار زیادی را پردازش کنند؛ بنابراین، راه چاره این است که به‌جای تمرکز روی تک‌تک کلمات، میدان دید را گسترش داده و در هر بار، گروهی از کلمات را باهم ببینید. ذهن، اطلاعات را با این روش طبیعی از طریق چشم‌ها درک می‌کند.

به دو روش می‌توانید کلمات را به‌صورت گروهی ببینید؛ روش اول که من آن را مطالعۀ فاصله‌دار نامیده‌ام، در این فصل بررسی می‌شود. در این روش، شما باید به‌جای نگاه به کلمات، به فاصلۀ بین آنها نگاه کنید. بله، درست متوجه شدید؛ فاصلۀ بین کلمات!

احتمالاً برایتان جالب باشد که آخر چطور ممکن است با نگاه به فاصلۀ بین کلمات، سرعت و درک مطالعاتی را بالا ببریم؟ به‌منظور فهم این سؤال، بهتر است ببینیم این روش از کجا آمده است.

از آنجا که ذهن و چشم می‌توانند از طریق بینایی، اطلاعات را با سرعت بالا پردازش کنند، پس درمورد مطالعه نیز همین اتفاق می‌افتد. با خودم فکر کردم که حتماً راهی وجود دارد.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
بخش اول: پیش‌مطالعه
فصل اول: هدف
فصل دوم: قدرت پیش‌مطالعه
فصل سوم: روش‌های تغییر
بخش دوم: تکنیک‌های تندخوانی
فصل چهارم: مطالعه به روش فاصله
فصل پنجم: گروه‌خوانی
فصل ششم: بلندخوانی
بخش سوم: تقویت روش‌های تندخوانی
فصل هفتم: خیره شدن
فصل هشتم: برگشت
فصل نهم: میدان دید
بخش چهارم: بهبود درک مطلب
فصل دهم: مطالعه به‌منظور درک نکات مهم
فصل یازدهم: جملات کلیدی
فصل دوازدهم: واژه
بخش پنجم: توصیه‌های بیشتر
فصل سیزدهم: به‌خاطرسپاری مطالب خوانده‌شده
فصل چهاردهم: تجسم کردن
فصل پانزدهم: سلامتی چشم
نتیجه‌گیری

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب آموزش تندخوانی
نویسنده
مترجمفهیمه قاسمی
ناشر چاپیانتشارات یوشیتا
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات101
زبانفارسی
شابک978-622-5911-66-6
موضوع کتابکتاب‌های هوش و حافظه
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب آموزش تندخوانی

محمد محمد
۱۴۰۲/۱۲/۱۳
این کتاب اولین کتابی بود که در زمینه تند خوانی خواندم که شامل ۵ بخش و هر بخش ۳ فصل بود نکات خوبی در مورد این که چه طور سرعت مطالعه را افزایش بدیم داشت در برخی از فصل‌ها متوجه میشوید که نکته‌ای که کتاب در حال رسوندن مفهومش به مخاطب هست به صورت ناخوداگاه انجام می شود اما چون اگاهی وجود ندارد نسبت به ان نکته بی توجه هستیم اما خواندن این کتاب بدون انجام تمرین‌ها فایده‌ای ندارد و سعی کنید حتما تمرین‌هایی که گفته شده را انجام بدید که بهترین نتیجه حاصل بشه و بنظر من بهترین فصل‌ها و بخشهای کتاب مربوط به تمرکز و تقویت حافظه و تمرین های چشمی بود با تشکر از کتابراه
زکیه جهانی
۱۴۰۲/۱۲/۱
کتاب از زبان ساده و راهکارهای عملی برای افزایش سرعت مطالعه استفاده کرده است. تمرین‌های آخر هر فصل نحوه‌ی عملی کردن توصیه‌های گفته شده را آموزش می‌دهد و راهنمای شما برای تمرین روی سایر متون خواهد بود. تقریبا تمام چیزی که شما برای تندخوانی نیاز دارید را در این کتاب پیدا خواهید کرد. خوندن کتاب خیلی طول نخواهد کشید اما انجام تمرینات خواسته شده و ایجاد عادات صحیح مطالعاتی نیازمند زمان خواهد بود.
ممنون
۱۴۰۳/۱/۱۱
تندخوانی امروزه یه ضرورت و یک مهارته. کتاب‌ها مانند لباس‌های گوناگونی هستند که هر کدام زیبایی خاصی به انسان می‌دهد اما فرصت کم و سرعت کم مطالعه همیشه ما را از این حس باز میدارد. با یادگیری مهارت تندخوانی میتوانیم با صرف زمان کمتر بیشتر کتاب بخوانیم. تا کنون کتابی در مورد تند خوانی مطالعه نکرده بودم اما چندین بار در دوره‌های تند خوانی شرکت داشته‌ام ولی انتظارم تا کنون برآورده نشده اما با تورق کتاب حاضر امیدوار شدم این مهارت را به نحو بهتری یاد بگیرم.
مرتضی
۱۴۰۲/۱۲/۹
به نظرم کتاب در مورد فرآیند مطالعه واکاوی خوبی داشت علت را خوب توضیح داده بود مثلاً یادآوری بایستی در فرایند مطالعه صورت بگیرد چرا؟ به این علت. خوب با فهمیدن علت این کار و ارایه ادله کافی مطالعه کننده ان را لازم الاجرا میداند. حتما که ضرورت خواهد داشت که این موارد رو گفتن و باز کردن مبحث به نظرم خوب است. در کل کتاب خوبی است خواندن آن را به علاقمندان فرایند مطالعه پیشنهاد میکنم. ممنون
Masih Khosravi
۱۴۰۲/۱۱/۲۳
یه کتاب عالی، کوتاه و بدون اضافه گویی درحالیکه مامل منظور رو میرسونه
اولین تکنیکی که آموزش داد رو سعی کردم رو ادامه کتاب اجراش کنم، و این باعث شد باقی کتاب تو یک ساعت خونده بشه
واقعا دوسش داشتم و اولین کتابی بود که در زمینه تندخوانی میخوندم. به این موضوع علاقه مند شدم و قطعا مطالعه تو این موضوعو ادامه میدم
اصغر
۱۴۰۲/۱۲/۲۳
تا به حال دنبال راه و روش های گوناگون و زیادی برای افزایش سرعت جست و جو کرده بودم ولی خب همیشه ناقص و بیشتر مواقع به قدر کافی توضیح داده نمی‌شدن (یک جوری توضیح میدادن انگار یکی دنبالشون افتاده و این ها سریع باید از اون جا فرار میکردن) اول خوندن این کتاب هم همچین احساسی بهم دست داد اما بعد خوندن یک فصل متوجه شدم که ابن کتاب یک چیز دیگه هست.
جواد محمدی
۱۴۰۳/۱/۱۱
توصیه من به علاقه مندان کتاب این هست که حداقل یک بار این کتاب رو بخونند، به محض تموم شدن کتاب متوجه میشید که باید یکبار دیگه بخونید، تا از مطالعه کردن کتاب با روش. تند خوانی لذت ببرید. کتاب‌های تند خوانی زیادی رو خوندم اما این کتاب روان تر و ساده تر توضیح داده تشکر ویژه میکنم از تهیه کنندگان کتاب. ارادتمند شما، مشاور جواد محمدی
رضا ارشدی
۱۴۰۳/۱/۱۱
کتاب خوبی بود و توضیحات و راهکارهای خوبی اموزش میداد که مطمئنا برای کسی که بخواد مطالعه سریعتری داشته باشه کمک هست ولی اگر مثل من سریع مطالعه میکنید ولی تصمیم دارید از این کتاب برای درس خوندن و مخصوصا دروس حفظی کمک بگیرید گزینه مناسبی به نظر من نیست. ولی برای خوندن رمان و داستان و همچنین دروسی که احتیاج به حفظ کردن ندارن مناسب هست.
پارسا
۱۴۰۲/۱۱/۲۶
کتاب خوبیه سعی کرده در سریع‌ترین و کاربردی‌ترین حالت ممکن راه حل بگه و از اضافه گویی‌های بیخود که توی اغلب کتاب‌های خودیاری و توسعه فردی میکنند جلوگیری کرده، هرچند ممکنه خیلی از مسائلی رو که اعلام میکنه شما هم از قبل بهش آگاهی داشته باشید ولی در کل پیشنهاد میکنم مطالعه کنین ارزشش رو داره.
حامد صفری
۱۴۰۳/۱/۱۳
کتاب، یه روش جدید برای یادگیری به اسم "نقشه برداری ذهنی" رو معرفی می کنه. نقشه برداری ذهنی یه روشیه که با استفاده از کلمات کلیدی، رنگ ها و تصاویر، به شما کمک می کنه تا مطالب رو بهتر یاد بگیرید و خلاق تر بشید. این کتاب خیلی به درد دانش آموزها و دانشجوهاکارمندها و مدیران و هر کسی که می خواد یادگیریش رو بهتر کنه میخوره
الهه صفری
۱۴۰۳/۱/۷
در این کتاب به نکته‌هایی پرداخته که ما از آن‌ها غافل می‌شویم برای مثال دلایل هایی که می‌تواند سرعت ما را در خواندن کم کنه خیره شدن، برگشتن به مطالب قبل، بلند خواندن و خیال بافی به این نکته باید توجه داشت که تندخوانی بدون درک مطلب کار بیهوده‌ای است و روش‌هایی که پیشنهاد کرده مفید است.
علیرضا جعفری
۱۴۰۳/۱/۲۶
من خیلی کتاب خوندم و تندخوانی را نفهمیدم ولی با این کتاب به راحتی یک تندخوان حرفه‌ای شدم چون روش‌های بدی به نام خط بری نداره و همان روش خواندن با خیره شدن به فاصله میان کلمات و استفاده از دید جانبی باعث شد یک عمر مشکل تندخوانی من حل بشه و یک تندخوان عالی بشم
معصومه نوری
۱۴۰۳/۱/۲۸
اولین کتاب تند خوانی هست که خوندم، و خیلی لذت بردم. تکنیک‌های تندخوانی جالبی داره. مطالب رو خیلی صریح و ساده بیان کرده. و روی طرز خواندن من و درک مطلبم از موضوع کتاب‌هایی که میخونم تاثیر داشته. واقعا برای من کاربردی بود. به نظرم ارزش خواندن داره.
Zainab Azizi
۱۴۰۳/۱/۱۳
راهکارهایی بسیار جدیدو کاربردی داشت مثلاً یه قسمتش که میگه هروقت کتابی میخونی آنچه رو درک می‌کنی که ذهنت میخواد نه آنچه رو که حقیقت مطلب هست برای رفعش باید حتما یه پیش خوانی داشته باشی که مفصل توضیح داده..
امیدوارم که بخونید دست خالی نمیمونی
زینب صادقی
۱۴۰۳/۱/۱۳
خیلی عالی بود حتی اگر تند خوان هم هستید این کتاب کمک میکنه تا تند خوانی رو اصولی انجام بدین مطالب کتاب مثل یک راهنما عمل میکنه که در عین تقویت تند خوانی اشتباهات پنهان حین مطالعه رو هم بشناسی و تغییر بدی
مشاهده همه نظرات 89

راهنمای مطالعه کتاب آموزش تندخوانی

برای دریافت کتاب آموزش تندخوانی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.