معرفی و دانلود کتاب آموزش عملی روش پژوهش ترکیبی اکتشافی متوالی: به همراه نمونه‌ی پروپوزال

عکس جلد کتاب آموزش عملی روش پژوهش ترکیبی اکتشافی متوالی: به همراه نمونه‌ی پروپوزال
قیمت:
65000 تومان - 6.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب آموزش عملی روش پژوهش ترکیبی اکتشافی متوالی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب آموزش عملی روش پژوهش ترکیبی اکتشافی متوالی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب آموزش عملی روش پژوهش ترکیبی اکتشافی متوالی: به همراه نمونه‌ی پروپوزال

مجید محوی شیرازی، در کتاب آموزش عملی روش پژوهش ترکیبی اکتشافی متوالی به توضیح شیوه‌های جمع‌آوری داده‌ بر اساس این روش تلفیقی پرداخته است. در طرح پژوهشی ترکیبی اکتشافی پدیده‌های گوناگون با استفاده از بررسی‌های کمّی و کیفی مورد مطالعه قرار می‌گیرند. نگارنده برای فهم بهتر مخاطبان، نمونه‌ای از پروپوزال‌های مقطع دکتری را ارائه نموده تا دانشجویان و پژوهشگران بتوانند به صورت کاربردی و مصداقی با این روش آشنا شوند.

درباره‌ی کتاب آموزش عملی روش پژوهش ترکیبی اکتشافی متوالی

در یک پژوهش علمی استاندارد، بسته به نوع نگاه و اولویت‌های پژوهنده، می‌توان از متدهای علمی گوناگونی برای بررسی کم‌و‌کیف موضوع بهره گرفت و روش ترکیبی اکتشافی یکی از آن‌هاست. در این روش پژوهشگر ابتدا داده‌های کیفی را جمع‌آوری می‌کند، سپس به توصیف پدیده‌ها می‌پردازد و درنهایت با استفاده از این بررسی اولیه، به شکل‌دهی فرضیه درباره‌ی پدیده‌ها خواهد پرداخت. پس از این مرحله با استفاده از جمع‌آوری داده‌های کمّی، فرضیه‌ها مورد آزمون قرار می‌گیرند.

برای به‌کارگیری روش ترکیبی ابتدا بهتر است اطلاعاتی درباره‌ی نحوه‌ی جمع‌آوری اطلاعات در یک پژوهش حرفه‌ای به دست بیاورید. درواقع شما در روند پژوهشی خود با دو نوع داده‌ی «پایان باز» و «پایان بسته» سروکار خواهید داشت که هریک دارای نقاط ضعف و قوتی هستند و ترکیب این دو نوع داده‌ی کمّی و کیفی به شما کمک می‌کند پژوهشی همه‌جانبه‌تر داشته باشید و به بینش عمیق‌تری نسبت به موضوع مورد نظر خود برسید. به این ترتیب می‌توانید داده‌های خود را بهتر استخراج کنید. در کتاب آموزش عملی روش پژوهش ترکیبی اکتشافی متوالی، نوشته‌ی مجید محوی شیرازی، با جزئیات این مسئله بیشتر آشنا خواهید شد.

روش‌های ترکیبی خود دارای انواعی هستند که روش ترکیبی اکتشافی متوالی یکی از آن‌هاست بعد از انتخاب روش مورد نظرتان می‌توانید به انجام مراحلی چون گردآوری و تجزیه و تحلیل داده‌ها بپردازید و یک طرح کلی مطالعاتی برای خودتان تدوین کنید. خوشبختانه در این کتاب فهرستی از انواع روش‌های پژوهش ترکیبی را در دست خواهید داشت که راهنمای خوبی برای انتخاب هرچه صحیح‌تر روش مورد نظرتان خواهد بود.

در این کتاب با شرحِ طرح، نحوه‌ی جمع‌آوری داده‌ها و روش‌های تحلیل و ادغام داده‌ها در پژوهش ترکیبی اکتشافی متوالی آشنا می‌شوید. همچنین توصیه می‌شود در مراحل تحقیق خود به میزان روایی داده‌های کیفی و نیز نمرات کمّی توجه داشته باشید.

کتاب آموزش عملی روش پژوهش ترکیبی اکتشافی متوالی از سوی انتشارات مهد پژوهش منتشر شده و علاقه‌مندان به حوزه‌ی روش تحقیق می‌توانند از این راهنمای راهبردی استفاده کنند.

کتاب آموزش عملی روش پژوهش ترکیبی اکتشافی متوالی مناسب چه کسانی است؟

اگر برای نگارش پروپوزال خود به دنبال راهنمایی عملی هستید، آشنایی با طرح پژوهشی ترکیبی اکتشافی کمکتان می‌کند از امکانات ویژه‌ی این روش تحقیقی استفاده کنید.

در بخشی از کتاب آموزش عملی روش پژوهش ترکیبی اکتشافی متوالی می‌خوانیم

تحصیلات تکمیلی بخش عمده‌ای از آموزش عالی آمریکا است و بیش از یک‌ونیم میلیون دانشجو در برنامه‌های تحصیلات تکمیلی ثبت‌نام کرده‌اند. تقریباً یک‌پنجم دانشجویان تحصیلات تکمیلی درجه‌های دکتری را دنبال می‌کنند. از این تعداد، از چهل تا شصت درصد دانشجویانی که تحصیل دکتری‌شان را آغاز می‌کنند، تا فارغ‌التحصیلی ادامه نمی‌دهند.

نرخ بالای ناکامی و زمان رو به‌ افزایش تا فراغت، به‌عنوان مشکلی دیرینه در تحصیلات دکتری گزارش شده است و این، منجر به ازدست‌رفتن منابع زیادی می‌شود . در رشته‌های آموزشی، ریزش از برنامه‌های دکتری تقریباً تا حدود ۵۰ درصد تخمین می‌شود. علاوه بر این، از این پنجاه درصد، حدود 20 درصد در مرحله‌ی نگارش رساله منصرف می‌شوند. ناکامی در این مرحله نه‌تنها برای دانشجو دردناک و گران تمام می‌شود، بلکه برای دانشکده‌ی مربوطه نیز دلسردکننده است و به شهرت آن لطمه وارد می‌کند.

نرخ بالای ترک تحصیل در میان دانشجویان دکتری، با توجه به اهمیت تحصیل دکتری در تحقیق، آموزش، سیاست‌گذاری، رهبری و کار حرفه‌ای، به‌نظر نامناسب می‌رسد. به‌علاوه، دانشجویان دکتری جزء "تواناترین افراد به‌لحاظ علمی، موفق‌ترین افراد به‌لحاظ علمی، سخت‌گیرانه‌ترین ارزیابی‌شده‌ها و دقیق‌ترین انتخاب‌شده‌ها در کل نظام آموزش عالی" به‌حساب می‌آیند. این‌که چرا دانشجوی دکتری نمی‌تواند به اهداف تحصیلی خود برسد و برنامه‌ها را قبل از تکمیل درجه ترک می‌کند، مدت‌ها در کانون توجه محققان بوده‌است.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
اجزای روش‌های پژوهش ترکیبی
توصیف پژوهش مبتنی بر روش‌های ترکیبی
تعریف
اصطلاحات
پیشینه روش‌شناسی
دلایل انتخاب پژوهش مبتنی بر روش‌های ترکیبی
چالش‌های طرح
انواع طرح‌های روش‌های ترکیبی
طرح روش‌های ترکیبی متوالی اکتشافی
شرح‌ طرح
جمع‌آوری داده‌ها
تحلیل و ادغام داده‌ها
تفسیر
روایی
مقدمه
بیان مساله
هدف تحقیق
سوال‌های تحقیق
سوال اصلی
سوال‌های تحقیق
تعاریف و اصطلاحات
برنامه دکتری غیرمتمرکز مدیریت آموزشی دانشگاه نبراسکا-لینکن
مبانی نظری
مدل تینتو
مدل بین
مدل کمبر
اصول در برابر پیش‌بینی
قلمرو تحقیق
محدودیت‌های تحقیق
اهمیت تحقیق
پیشینه تحقیق
پشتکار در برنامه‌های دکتری
ادغام آکادمیک و اجتماعی
مراحل تحصیل دکتری و پشتکار دانشجویی
پیشرفت رساله
انگیزه و اهداف شخصی
عوامل خارجی
ویژگی دانشجویان آموزش از راه دور
پشتکار در آموزش از راه دور
پشتکار دانشجویی در برنامه‌های دکتری آموزش از راه دور
روش‌شناسی و روش کار
طرح تحقیق
متغیرهای تجزیه و تحلیل کمّی
جامعه هدف و نمونه
مرحله‌ی 1، کمّی
جمع‌آوری داده‌ها
تحلیل داده‌ها
پایایی و روایی
مرحله دوم، کیفی
جمع‌آوری داده‌ها
تحلیل داده‌ها
اعتبارسنجی
مزایا و محدودیت‌های طرح ترکیبی اکتشافی متوالی
اجازه تحقیق و ملاحظات اخلاقی
نقش پژوهشگر
ضمیمه 1: مدل بصری برای روش‌های ترکیبی (طرح ترکیبی اکتشافی متوالی)
منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب آموزش عملی روش پژوهش ترکیبی اکتشافی متوالی: به همراه نمونه‌ی پروپوزال
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات مهد پژوهش
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات96
زبانفارسی
شابک978-622-7699-23-4
موضوع کتابنگارش
قیمت نسخه الکترونیک
65000 ت - 6.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب آموزش عملی روش پژوهش ترکیبی اکتشافی متوالی

برای دریافت کتاب آموزش عملی روش پژوهش ترکیبی اکتشافی متوالی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.