معرفی و دانلود کتاب راهنمای انتشار انجمن روانشناسی آمریکا

برای دانلود قانونی کتاب راهنمای انتشار انجمن روانشناسی آمریکا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب راهنمای انتشار انجمن روانشناسی آمریکا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب راهنمای انتشار انجمن روانشناسی آمریکا

روانشناسی بیش از صدها سال به عنوان یکی از رشته‌های اصلی فلسفه در مراکز علمی ایران تدریس می‌شده است و بر خلاف تصور، ریشه دیرینهای در این سرزمین دارد. نمی‌توان به راحتی از کنار اندیشه رازی، ابن‌سینا و ناصرخسرو و تا این اواخر ملاصدرا گذشت و به آثار آنان در توجه به این علم نپرداخت. آثاری که مبین مباحث اساسی روانشناسی اعم از احساس و ادراک و تفکر و تخیل و عاطفه و توانایی‌های ذهنی است. تا اوایل دهه چهل به رغم شکوفایی این علم پس از انقلاب صنعتی در اروپا در ایران فعالیت چشمگیری دیده نشد و پس از آن از سرآغاز دهه چهل روانشناسی در ایران دارای شناسنامه سازمانی شد. در سال‌های اخیر روانشناسی ایران از لحاظ تعدد کتاب‌های علمی پیشرفت چشمگیری نموده و از لحاظ کاربردی و پژوهشی آغاز خوبی را شروع نموده است و در دنیای پژوهش و جست و جوی علمی روانشناسی، موضوعات متعدد و متنوعی مطرح شده است.

یکی از مهم‌ترین مراحل انجام پژوهش، تهیه گزارش و انتشار یافته‌ها است. بنابراین وظیفه پژوهشگر با انجام مطالعه و گردآوری یافته‌های علمی و بایگانی کردن آن‌ها پایان نمی‌یابد بلکه باید نتایج پژوهش خود را در اختیار جامعه علمی قرار دهد. بدین ترتیب هدف از ترجمه اثر حاضر، دسترسی پژوهشگران و متخصصان به مجموعه‌ای از دستورالعمل‌های یکسان در تدوین گزارش نتایج یک پژوهش علمی بوده است تا بتوانند با رعایت اصول و نکات یکسان و منطقی، یافته‌های مطالعات خود را در اختیار مخاطبان قرار دهند.

کتاب حاضر ترجمه ویرایش ششم راهنمای انتشار انجمن روانشناسی آمریکاست که در سال 2010 منتشر شد. این کتاب به صورت کامل و همراه با جزئیات دقیق، اصول صحیح نگارش و گزارشدهی نتایج پژوهش‌های علوم رفتاری و اجتماعی را آموزش می‌دهد. این شیوه یکساننویسی به بهترین نحو ممکن کمک می‌کند که یافته‌های پژوهش‌های جدید به شیوه منظم و دقیق و منطقی و به سرعت در اختیار علاقمندان و پژوهشگران و متخصصان قرار داده شود و با آموزش رعایت موازین اصولی و علمی و رهنمودهای لازم در مورد رعایت اصول اخلاقی در پژوهش با سبک و نحوه جدید در درک بهتر مسائل آشناتر می‌کند.  

این کتاب به نحوه نگارش و گزارش مقاله‌ها در مجلات علمی، رعایت قواعد نگارشی و ویرایشی، استفاده مؤثر و مناسب از عناصر گرافیکی، شکل‌ها و نمودارها، جدول‌ها، نحوه نوشتن منابع و ارجاعات درون‌متنی و ارائه نمونه‌های راهنما که بر طبق دستورالعمل انجمن روانشناسی آمریکا تنظیم شده است، پرداخته و کمک می‌کند که پژوهشگران با زبانی واحد و مشترک با هم مرتبط شوند. همچنین اثر حاضر بهترین دستورالعمل ساده و کاربردی برای دانشجویان در تدوین پایان‌نامه، و محققان، متخصصان و استادان در تدوین گزارش نهایی طرح‌های تحقیقانی و چاپ مقاله‌های داخلی و خارجی است.

فهرست مطالب کتاب

فصل 1 : اصول نوشتن در علوم رفتاری و اجتماعی
فصل 2 : ساختار و محتوای مقاله
فصل 3 : نوشتن واضح و دقیق
فصل 4 : روش‌ها و دستورالعمل‌های سبک
فصل 5 : نمایش نتایج رهنمودهای کلی در مورد جدول‌ها و شکل‌ها
فصل 6 : ارجاع دادن به منابع
فصل 7 : نمونه‌هایی از منبع نویسی
فصل 8 : فرآیند انتشار

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب راهنمای انتشار انجمن روانشناسی آمریکا
نویسنده
مترجمعباسعلی حسین خانزاده، سعید محمدزاده، قربان همتی علمدارلو
ناشر چاپیانتشارات آوای نور
سال انتشار۱۳۹۳
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات368
زبانفارسی
شابک978-600-309-102-3
موضوع کتابنگارش
قیمت نسخه الکترونیک
60000 ت - 6.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب راهنمای انتشار انجمن روانشناسی آمریکا

برای دریافت کتاب راهنمای انتشار انجمن روانشناسی آمریکا و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.