معرفی و دانلود کتاب آموزش قدم به قدم ارزش افزوده (ویژه مدیران و حسابداران)

عکس جلد کتاب آموزش قدم به قدم ارزش افزوده (ویژه مدیران و حسابداران)
قیمت:
9000 تومان - 1.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب آموزش قدم به قدم ارزش افزوده (ویژه مدیران و حسابداران) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب آموزش قدم به قدم ارزش افزوده (ویژه مدیران و حسابداران) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب آموزش قدم به قدم ارزش افزوده (ویژه مدیران و حسابداران)

کتاب آموزش قدم به قدم ارزش افزوده (ویژه مدیران و حسابداران) اثر سعید قنبری دمساز، با هدف آموزش کاربردی مالیات بر ارزش افزوده و با در نظر گرفتن مشکلات مدیران شرکت‌ها و حسابداران در اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده تالیف شده است.

با مطالعه این کتاب، به صورت قدم به قدم با روش اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده آشنا می‌شوید.

مطالب کتاب شامل ۱۰ فصل با ترتیب قرارگیری فصول بر اساس رویدادهای واقعی مرتبط با ارزش افزوده است. بر همین اساس ابتدا تعاریف مرتبط با ارزش افزوده و پس از آن درباره اشخاصی که مشمول اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده توضیحاتی ارائه شده است. در فصل بعدی نیز روش ثبت‌نام افراد مشمول اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده و در ادامه هم مواردی که بعد از ثبت نام باید اجرا شود به ترتیب توضیح داده شده است.

ویژگی دیگری که در کتاب آموزش قدم به قدم ارزش افزوده، وجود دارد ذکر اطلاعات تکمیلی بعد از توضیح مطالب است. این اطلاعات حاصل تجربیات سعید قنبری دمساز، مولف کتاب است که با عنوان نکته تقریبا در بیشتر فصول کتاب وجود دارد. مطالعه این نکات می‎تواند از بروز بسیاری از مشکلات و دوباره کاری جلوگیری کند.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول – تعاریف:
تعاریف مرتبط با ارزش افزوده در این فصل ارائه شده است. این اطلاعات برای مطالعه فصلهای بعدی نیاز است. تعریف ارزش افزوده، مالیات بر ارزش افزوده، تعریف مصرف کننده نهایی بعضی از مطالب این فصل هستند.

فصل دوم – مشمولان ارزش افزوده و روش ثبت نام در سیستم مالیات بر ارزش افزوده:
در این فصل به صورت کامل روش تعیین مودیان مشمول و غیر مشمول مالیات بر ارزش افزوده توضیح داده شده است. شرایطی مودیان، روش ثبت نام و تشکیل پرونده و مدارک مورد نیاز و چندین نکته مهم درباره مشمولیت از مطالب این فصل است.

فصل سوم – گواهی‌نامه ثبت نام در نظام مالیات ارزش افزوده:
تعریف گواهی ارزش افزوده، روش دریافت و مشخصات گواهی ثبت نام ارزش افزوده، روش تمدید و کنترل اعتبار گواهی ثبت نام ارزش افزوده به صورت کامل در این فصل توضیح داده شده است.

فصل چهارم – صدور صورتحساب ارزش افزوده:
معرفی و توضیح انواع صورتحساب‌های مورد تایید سازمان امور مالیاتی، روش تکمیل اطلاعات صورتحساب‌ها، روش چاپ و چندین نکته کاربردی مهم درباره صورتحساب‌ها مطالب این فصل را تشکیل می‌دهد.

فصل پنجم – ثبت‌های حسابداری مالیات بر ارزش افزوده:
این فصل از مهم‌ترین فصول کتاب است. در این فصل به صورت دقیق روش تعریف سرفصل‌های حسابداری مالیات بر ارزش افزوده و ثبت‌های آن توضیح داده شده است. ثبت‌های حسابداری مرتبط با خرید کالای داخلی، دریافت خدمات داخلی، ثبت هزینه، سند حسابداری کالا و خدمات وارداتی و صادراتی را در این فصل می‌توانید مطالعه کنید.

فصل ششم – تکمیل و ارسال اظهارنامه ارزش افزوده:
با استفاده از توضیحات و نکات ذکر شده در این فصل می‌توانید اظهارنامه هر دوره را ارسال کنید. بخش‌های مختلف اظهارنامه و روش وارد کردن اطلاعات در آن، کنترل اطلاعات وارد شده، تعیین وضعیت اضافه پرداخت مالیات بخشی از مطالب این فصل است.

فصل هفتم – اصلاح اظهارنامه ارزش افزوده:
در صورت نیاز به اصلاخح اظهارنامه ارزش افزوده می‌توانید از مطالب این فصل استفاده کنید. انواع اظهارنامه ارزش افزوده اصلاحی و ثبت‌های اصلاحی مورد نیاز پس از اصلاح اظهارنامه ارزش افزوده از مطالب دیگر این فصل است.

فصل هشتم – استرداد اضافه پرداختی مالیات و عوارض:
اگر در دوره خاصی اضافه پرداخت مالیات بر ارزش افزوده داشته اید و قصد دارید برای دریافت آن اقدام کنید مطالب این فصل را مطالعه کنید.

فصل نهم – پرداخت مالیات بر ارزش افزوده:
اگر بابت مالیات ارزش افزوده به سازمان امور مالیاتی بدهکار شده اید و باید مالیات ارزش افزوده آن دوره را پرداخت کنید مطالب این فصل را مطالعه کنید. صدور قبض مالیات ارزش افزوده و روش‌های پرداخت در این فصل توضیح داده شده است.

فصل دهم – رسیدگی و جرائم مالیات ارزش افزوده:
آخرین فصل این کتاب به رسیدگی مالیات بر ارزش افزوده اختصاص دارد. مراحل، انواع رسیدگی و روش آن، جریمه‌های ارزش افزوده و روش محاسبه و شرکت در هیئت‌های مالیاتی در این فصل توضیح داده شده است.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب آموزش قدم به قدم ارزش افزوده (ویژه مدیران و حسابداران)
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات ترمه
سال انتشار۱۳۹۶
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات168
زبانفارسی
شابک978-964-978-666-7
موضوع کتابکتاب‌های مالی و بیمه، کتاب‌های آموزش حسابداری
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب آموزش قدم به قدم ارزش افزوده (ویژه مدیران و حسابداران)

علی فراهانی
۱۴۰۱/۵/۲۳
بسیار خوب... ارزش خواندن دارد و سپاس از نویسنده
Sahar Jafari
۱۴۰۰/۲/۲۴
خیلی کتاب خوبی بود تمام فرمول هارو عالی توضیح داده بود
Mohammadreza PishAhang
۱۴۰۲/۱۱/۲۳
بسیار عالی گام به گام جلو رفتیم
Amir Mk
۱۴۰۲/۸/۱۵
کتاب خیلی خوبیه و کاربردی
مصطفی سردارشهرکی
۱۴۰۲/۶/۳۱
تازه وارد هستم و فعلا نظری ندارم
مسعود بلاغی
۱۳۹۸/۱۲/۲۱
با سلام
بسیار عالی و مفید
javad taheri
۱۳۹۷/۹/۸
مطالب خیلی ساده بیان نشده
طاهر بهروزی
۱۴۰۲/۳/۳
مفید و خوب و واضح
مشاهده همه نظرات 8

راهنمای مطالعه کتاب آموزش قدم به قدم ارزش افزوده (ویژه مدیران و حسابداران)

برای دریافت کتاب آموزش قدم به قدم ارزش افزوده (ویژه مدیران و حسابداران) و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.