معرفی و دانلود کتاب آموزش مبتنی بر طنز (رهیافتی برای مربیان پیش دبستانی، دبستانی و متوسطه‌ی اول)

عکس جلد کتاب آموزش مبتنی بر طنز (رهیافتی برای مربیان پیش دبستانی، دبستانی و متوسطه‌ی اول)
قیمت:
10000 تومان - 1.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب آموزش مبتنی بر طنز (رهیافتی برای مربیان پیش دبستانی، دبستانی و متوسطه‌ی اول) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب آموزش مبتنی بر طنز (رهیافتی برای مربیان پیش دبستانی، دبستانی و متوسطه‌ی اول) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب آموزش مبتنی بر طنز (رهیافتی برای مربیان پیش دبستانی، دبستانی و متوسطه‌ی اول)

کتاب آموزش مبتنی بر طنز (رهیافتی برای مربیان پیش دبستانی، دبستانی و متوسطه‌ی اول) نوشته‌ی فرشاد بزرگی و امیر عظیمی، به مربیان آموزش می‌دهد تا با به کارگیری طنز در آموزش، باعث دلپذیرتر شدن کلاس‌های درسی شوند.

کتاب آموزش مبتنی بر طنز (Education based on comic) بر پایه‌ی مطالعات تجربی و پژوهش‌های کیفی نوشته شده است و سعی دارد با تمرکز بر ساختارشکنی در محتوای درس و جاذبه‌های طنز گفتاری و رفتاری مربیان، رویکردی را به شما ارائه دهد که تأثیر مؤثری در به کارگیری روش‌های نوین تدریس می‌گذارد.

اینکه می‌گویند روش‌ها و فنون تدریس به تعداد مربیانی است که در این عرصه فعالیت دارند، سخنی اغراق‌آمیز نیست. چرا که هر مربی تجربیاتی را با خود حمل می‌کند که با مربیان دیگری که در موقعیت‌های موازی به تدریس می‌پردازند متفاوت است. در این میان، مربیان گاه به تجربیاتی دست می‌یابند که خاص و اثربخش هستند.

تدریس مبتنی بر طنز یکی از این تجربیاتی است که برای عملیاتی شدن و فراگیر شدن قابلیت بالایی دارد. مؤلفان کتاب آموزش مبتنی بر طنز که خود خاک خورده‌ی کلاس‌های درس و تعلیم و تربیت‌اند با همکاران دیگری که در حوزه‌ی آموزش فعالیت می‌کنند، رویکرد تدریس مبتنی بر طنز را با همه‌ی وجود لمس کرده‌اند و این اثر را برای بهبود یافتن تدریس مربیان نوشته‌اند تا با به کارگیری آن، کلاس‌های درس مفیدتری داشته باشید.

در بخشی از کتاب آموزش مبتنی بر طنز (رهیافتی برای مربیان پیش دبستانی، دبستانی و متوسطه‌ی اول) می‌خوانیم:

تدریس‌های طنز رفتارانه تنها به سناریو و نمایش‌های معلم ساخته محدود نمی‌شوند. دامنه‌ی این تدریس به فیلم‌ها و کارتن‌های طنز و پانتومیم‌های بداهه قابل توسعه است. برش‌هایی از فیلم‌ها و کارتن‌های طنز می‌توانند مکمل‌های موثر و فرح بخشی برای تدریس بعضی از دروس باشند. بدیهی است علاقه معلم و روحیه جستجوگر او می‌تواند در پیدا کردن این فیلم‌ها و کارتن‌ها موثر باشد. کافی است معلمی بخواهد که کلاسش از حالت کسل کننده و یکنواخت بیرون بیاید. در این صورت با حجم بزرگی از اطلاعات، ابزار و برنامه‌های کمک آموزشی مفید و مکمل تدریس روبرو خواهد شد. سایت‌هایی مانند آپارات و یا سایت‌های مربیان علاقمند به کارهای کودک و نوجوان پر است از اسلاید‌ها، تصاویر، فیلم‌ها و کارتن‌های متنوع علمی و طنز که دست معلم را برای اثربخش کردن زمان و برنامه‌های کلاسش باز خواهند کرد.

در کلاس سوم یکی از مدارس راهنمایی (متوسطه اول)، مربی پرورشی بنا داشت تا فرهنگ تاثیر لباس‌ها را در سطح جامعه بیان دارد. او ضمن پخش تصاویری از انواع لباس‌ها در جوامع مختلفِ کرد، لر، گیلانی و بلوچ دیدگاه‌های مختلف مردم را نسبت به لباس‌ها بیان کرد. سپس برای تاثیر پوشیدن کت و شلوار در جامعه برشی از فیلمی کمدی از چارلی چاپلین را که در آن چاپلین کت خود را روی کمد‌ی گذاشته بود از طریق ویدئوی کلاس به نمایش گذاشت.

در این قسمت از فیلم نشان داده می‌شود که چاپلین هر چه تلاش می‌کند نمی‌تواند کمد را جا به جا کند. اما به محض اینکه کت خود را از روی آن بر می‌دارد، کمد به راحتی جا به جا می‌شود.

مربی سپس از دانش آموزان دلیل این رفتار چاپلین را جویا شد و آن‌ها پاسخ‌های متفاوتی ارائه دادند تا با راهنمایی معلم به این نتیجه رسیدند که ارزش بعضی از لباس‌ها به خاطر فرهنگی است که جامعه بر آن بار کرده است.

بنابراین می‌توان دریافت که با فیلم‌های طنز نیز می‌شود بعضی از مفاهیم را به شیوه‌ای تفکر برانگیز آموزش داد.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار
مقدمه
فصل اول: موقعیت نخست
فصل دوم: طنز و نقش و آثار آن
فصل سوم: تعاریف
فصل چهارم: تحلیل موقعیت نخست
فصل پنجم: تدریس طنز گفتار
فصل ششم: تدریس طنز رفتار
فصل هفتم: تمرین مهارت‌های ایفای نقش
فصل هشتم: دیدگاه‌های عناصر سه‌گانه آموزش درباره‌ی تدریس مبتنی بر طنز
منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب آموزش مبتنی بر طنز (رهیافتی برای مربیان پیش دبستانی، دبستانی و متوسطه‌ی اول)
نویسنده،
ناشر چاپیانتشارات راشدین
سال انتشار۱۳۹۳
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات62
زبانفارسی
شابک978-600-7233-57-3
موضوع کتابکتاب‌های علوم تربیتی
قیمت نسخه الکترونیک
10000 ت - 1.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب آموزش مبتنی بر طنز (رهیافتی برای مربیان پیش دبستانی، دبستانی و متوسطه‌ی اول)

محمد حسین رنجبر
۱۴۰۲/۸/۱۸
با توجه به اهمیت شادی و طنز در فضای مدرسه تاکید زیادی روی مسأله طنز و انواع آن و همچنین چگونگی اجرای آن در مدرسه دارد
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب آموزش مبتنی بر طنز (رهیافتی برای مربیان پیش دبستانی، دبستانی و متوسطه‌ی اول)

برای دریافت کتاب آموزش مبتنی بر طنز (رهیافتی برای مربیان پیش دبستانی، دبستانی و متوسطه‌ی اول) و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.