معرفی و دانلود کتاب آموزش کاربردی CCNP Router

عکس جلد کتاب آموزش کاربردی CCNP Router
قیمت:
۸۹,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب آموزش کاربردی CCNP Router و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب آموزش کاربردی CCNP Router و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب آموزش کاربردی CCNP Router

کتاب آموزش کاربردی CCNP Router فرصتی بی‌نظیر برای شناخت یکی از مهم‌ترین و کاربردی‌ترین دستگاه‌های شبکه و مسیریابی است که مطالعه‌ی آن به تمامی مهندسان شبکه یا علاقه‌مندان به این حوزه پیشنهاد می‌شود. حمید ریاضی در این راهنمای جامع و مرحله‌به‌مرحله چیستی و چگونگی دستگاه روتر و نقش آن را در ارتقای سرعت و کیفیت شبکه‌‌های رایانه‌ای بررسی و تشریح کرده. در انتهای کتاب نیز مجموعه‌ای از آزمون‌های بین‌المللی شبکه برای داوطلبان ارائه شده است.

درباره‌ی کتاب آموزش کاربردی CCNP Router

با آغاز دهه‌ی هشتاد میلادی بود که کامپیوترهای شخصی به بخشی از زندگی روزمره‌ی انسان‌ها بدل شدند و با ورود خود به ادارات و فضاهای کاری ثابت کردند که عصر جدیدی از کاربرد فناوری و تکنولوژی را رقم خواهند زد. رفته‌رفته مهندسان و متخصصان رایانه دریافتند که نیاز است کامپیوترهای متعددی که به‌طور روزافزون افزایش می‌یابند، در قالب شبکه به یکدیگر متصل شوند. شبکه کردن رایانه‌ها اگرچه ضروری می‌نمود اما چندان آسان به نظر نمی‌رسید. در ابتدا و به خاطر پیشرفته نبودن علوم رایانه در آن دوران تنها می‌شد رایانه‌هایی را ذیل یک شبکه‌ی محلی قرار داد که چه به لحاظ استانداردهای نرم‌افزاری و چه از نظر استانداردهای سخت‌افزاری مشابه هم باشند. به این ترتیب، شبکه کردن 1000 دستگاه کامپیوتر از این طریق عملاً ناممکن می‌نمود.

از سوی دیگر کامپیوترهای مختلف در نقاط جغرافیایی مختلفی مورد استفاده قرار می‌گرفتند و لازم بود امکان ارتباط از راه دور برای آن‌ها فراهم شود. در ابتدا به منظور ارتباط بین رایانه‌ها از سوئیچینگ بسته استفاده می‌شد که به دلیل هزینه‌ی بالای آن، به‌تدریج منسوخ شد اما بعدها متخصصان به این نتیجه رسیدند که اگر یک شبکه‌ی گسترده، تمام رایانه‌ها را به‌هم متصل کند و سپس این شبکه‌ی کلی با تقسیم شدن به چندین شبکه‌ی محلی، رایانه‌ها را در یک تقسیم‌بندی جزئی‌تر قرار دهد و از طریق مسیریاب‌ها امکان ارتباط آن‌ها را با یکدیگر فراهم کند، مشکل اتصال رایانه‌های متعدد در نقاط جغرافیای متفاوت برطرف خواهد شد.

اکنون لازم بود که مسیریاب‌ها تحلیل شده و نمونه‌هایی که کارآیی بیشتری داشته باشند مورد استفاده قرار بگیرند. به همین منظور، حمید ریاضی کتاب آموزش کاربردی CCNP Router را به نگارش درآورده و طی آن انواع مسیریاب‌ها و روش‌های پیکربندی آن‌ها را تشریح و تحلیل کرده است. البته مطالب کتاب حاضر عمدتاً بر دستگاه روتر و کاربرد آن متمرکز هستند. روتر از مهم‌ترین دستگاه‌های شبکه به شمار می‌آید که نقش چشمگیری در مسیریابی شبکه دارد. جالب است بدانید که شرکت سیسکو حدود 85 درصد روترهای جهان را تولید کرده و در اختیار مهندسان در اقصی نقاط دنیا قرار داده است.

طی فصول چهارده‌گانه‌ی این کتاب، ضمن آشنایی با روتر، با سازوکار آن نیز آشنا خواهید شد. در فصل اول، ساختار سخت‌افزاری روتر، تنظیمات و حافظه‌ی آن را خواهید شناخت. فصل دوم به RIP، تنظیمات و مشخصات کلی آن اختصاص یافته. در فصل سوم به تنظیمات، مزایا و طراحی EIGRP پی می‌برید. فصل چهارم به تشریح مشخصات، تنظیمات و معایب OSPF پرداخته و فصل پنجم IS-IS و مشخصات آن را به شما معرفی می‌کند.

در فصل ششم BGP، مشخصات و نحوه‌ی تنظیمات آن به شما معرفی خواهد شد و در فصل هفتم نیز NAT مورد بحث قرار می‌گیرد. فصل هشتم به PPP و تنظیمات آن در بخش‌های گوناگون اشاره دارد و فصل نهم شبکه‌ی Frame Relay مورد بحث قرار می‌گیرد. فصل دهم شما را با Multicast آشنا کرده و چگونگی آن را به بحث می‌گذارد. در فصل یازدهم می‌آموزید که NetFlow را چگونه باید تنظیم کرد. فصل دوازدهم Qos و فصل سیزدهم IPVG را مورد تحلیل قرار داده. سرانجام داوطلبانی که در حال آماده شدن برای آزمون‌های بین‌المللی شبکه هستند، می‌توانند با مراجعه به فصل چهاردهم به مجموعه‌ای از آزمون‌های سال‌های گذشته به همراه پاسخ کلیدی آن‌ها دسترسی داشته باشند. همان‌طور که می‌دانید، موفقیت در آزمون‌های بین‌المللی و اخذ مدارک معتبر می‌تواند در کسب موقعیت‌های شغلی بهتر و ارتقای رزومه‌ی کاری شما تأثیر به‌سزایی داشته باشد.

زبان ساده‌ی کتاب آموزش کاربردی CCNP Router موجب شده تا افردی که آشنایی چندانی با حوزه‌ی شبکه‌ی رایانه‌ای ندارند نیز بتوانند از مطالب آن نهایت استفاده را ببرند. حمید ریاضی در تلاش بوده تا با انتشار این اثر مهندسان کامپیوتر، متخصصان و مدیران شبکه را از مراجعه به منابع زبان اصلی یا ویدئوهای آموزشی خارجی بی‌نیاز کرده و آخرین دستاوردهای جهانی در زمینه‌ی مسیریاب‌ها را در اختیار فارسی‌زبانان قرار بدهد.

چاپ و انتشار این کتاب آموزشی و علمی را مؤسسه‌ی فرهنگی هنری دیباگران تهران به انجام رسانده است.

(این کتاب دارای حجم بیش از 20 مگابایت است، لطفاً قبل از خرید، نسخه نمونه را دریافت و از صحت نمایش کتاب در موبایل یا تبلت اطمینان حاصل کنید.)

کتاب آموزش کاربردی CCNP Router برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به‌عنوان مهندس شبکه در سازمان‌های گوناگون مشغول به کار هستید یا قصد دارید با تقویت مهارت‌های خود در زمینه‌ی طراحی، اجرا و مدیریت شبکه، بعدها در سمت مهندس و مدیر شبکه فعالیت کنید این اثر برای شماست. همینطور چنانچه تصمیم دارید با ارتقای اطلاعات خود در این زمینه برای آزمون‌های بین‌المللی مهندسی شبکه آماده شوید، کتاب آموزش کاربردی CCNP Router نکته‌ها و آموزه‌های سودمندی را در اختیاران قرار می‌دهد.

با حمید ریاضی بیشتر آشنا شویم

حمید ریاضی (زاده‌ی 1359) از متخصصان مهندسی شبکه و مؤلفان موفق این حوزه است. تاکنون آثار ارزشمند و کاربردی دیگری از این نویسنده به چاپ رسیده که در زمره‌ی کتاب‌های علمی و آموزشی قرار دارند. کتاب‌های «آموزش کاربردی CCNA»، «آموزش کاربردی CCNP Switch» و «آموزش کاربردی CCNP Tshoot» از آثار حمید ریاضی به شمار می‌روند.

در بخشی از کتاب آموزش کاربردی CCNP Router می‌خوانیم

اوایل دهه هشتاد با ظهور کامپیوترهای شخصی و کاربرد همه جانبه آن‌ها در زندگی روزمره، نیاز به شبکه کردن چنین کامپیوترهایی روز به روز افزایش یافت. تمام کامپیوترهای موجود در شبکه های محلی باید از استانداردهای سخت‌افزاری و نرم‌افزاری مشابه استفاده می‌کردند و عملا نمی‌توانستند یک شبکه محلی با هزاران کامپیوتر ایجاد کنند. بسیاری از کامپیوترهای شخصی به لحاظ جغرافیایی در مکان های فیزیکی مجزا قرار داستند و برای دسترسی به همدیگر نیاز به ارتباط از راه دور داشتند و تکنولوژی سوئیچینگ بسته آنقدر گران بود که موسسات و شرکت‌های خصوصی از عهده هزینه‌های آن بر نمی‌آمدند.

این عوامل باعث شد که سرانجام متخصصین شبکه به فکر حل این مشکل بیفتند. راه حل منطقی این بود که ابتدا یک شبکه بزرگ به چند شبکه محلی کوچک شکسته شود و سپس این شبکه‌های کوچک از طریق ابزاری به نام مسیریاب به هم متصل شوند. با استفاده از مسیریاب، دیگر لازم نبود برای اتصال شبکه‌های محلی به هم، کل شبکه‌ها از استانداردهای سخت‌افزاری و نرم‌افزاری و پروتکل های ارتباطی یکسان استفاده کنند و بدین ترتیب انعطاف در توسعه سخت‌افزار و نرم افزارهای شبکه به وجود آمد. با ابداع مسیریاب امکان اتصال شبکه‌های گوناگون با نرم‌افزار و سخت‌افزار متفاوت به همدیگر امکان‌پذیر شد. این کتاب به بررسی دقیق این مسیریابی‌ها پرداخته و روش‌های پیکربندی آن ها را توضیح داده است. و در آخر کتاب سوالات مهمی که در سال های اخیر در آزمون‌های بین‌المللی مطرح شده با کلید حل آن ها گنجانده شده است.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: آشنایی با مسیریاب و مسیریابی
فصل دوم: RIP
فصل سوم: EIGRP
فصل چهارم: OSPF
فصل پنجم: IS-0S
فصل ششم: BGP
فصل هفتم: NAT
فصل هشتم: PPP
فصل نهم: شبکه Frame Relay
فصل دهم: آشنایی با Multicast
فصل یازدهم: Net Flow
فصل دوازدهم: Qos
فصل سیزدهم: IPVG
فصل چهاردهم: آزمون‌های بین‌المللی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب آموزش کاربردی CCNP Router
نویسنده
ناشر چاپی موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات297
زبانفارسی
شابک978-600-124-428-5
موضوع کتابکتاب‌های آموزش شبکه
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب آموزش کاربردی CCNP Router

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب آموزش کاربردی CCNP Router

برای دریافت کتاب آموزش کاربردی CCNP Router و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.