معرفی و دانلود کتاب آموزش کاربردی پیکربندی مسیریاب‌های MikroTik

عکس جلد کتاب آموزش کاربردی پیکربندی مسیریاب‌های MikroTik
قیمت:
۶۵۰۰۰ ۵۸,۵۰۰ تومان ۱۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب آموزش کاربردی پیکربندی مسیریاب‌های MikroTik و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب آموزش کاربردی پیکربندی مسیریاب‌های MikroTik و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب آموزش کاربردی پیکربندی مسیریاب‌های MikroTik

کتاب آموزش کاربردی پیکربندی مسیریاب‌های MikroTik تألیف سبحان دهقانی، سیستم‌عامل میکروتیک را معرفی می‌کند و پیکربندی اجزای آن را با مثال‌های کاربردی و عملی توضیح می‌دهد. این راهنما راه‌های ارتباط با این روتر را تشریح می‌کند، نحوه‌ی به‌روزرسانی و پشتیبان‌گیری از آن را می‌گوید و پیکربندی بخش‌هایی همچون فایروال، لاگ سرویس، هات اسپات و وب پروکسی را در این مسیریاب آموزش می‌دهد.

درباره‌ی کتاب آموزش کاربردی پیکربندی مسیریاب‌های MikroTik

یکی از ابزارهای اصلی و کاربردی در سیستم شبکه، روترها هستند. روتر یا مسیریاب به ابزارهایی اطلاق می‌شود که کمک می‌کنند وسایل مختلف به شبکه متصل شوند و داده‌ها و اطلاعات به‌صورت امن مابین آن‌ها منتقل گردد. از میان انواع مسیریاب‌ها، میکروتیک از معروف‌ترین و محبوب‌ترین‌ها به ‌حساب می‌آید. میکروتیک در اساس شرکتی بود که صرفاً سخت‌افزارهای روتر را تولید می‌کرد، ولی بعدها توانست سیستم‌عاملی مبتنی بر هسته‌ی لینوکس (RouterOS) توسعه دهد که باعث شد به‌شدت موردتوجه قرار بگیرد. این سیستم‌عامل می‌توانست بر روی انواع کامپیوترهای خانگی یا دیگر ماشین‌های مجازی نصب شود و آن را به روتر یا حتی فایروال تبدیل کند. به همین خاطر امروز هم سخت‌افزار و هم سیستم‌عامل میکروتیک در دسترس است. در طول حدود سی سالی که از توسعه‌ی این فناوری می‌گذرد، امکانات خیلی زیادی به آن افزوده شده است. مجموعه‌ی این عوامل باعث شده تا بسیاری از متخصصان شبکه و آی‌تی بخواهند با آن آشنا شوند و کار با آن را یاد بگیرند. کتاب آموزش کاربردی پیکربندی مسیریاب‌های MikroTik تألیف سبحان دهقانی به همین موضوع پرداخته و کوشیده مفاهیم بنیادین و اصول کلی آن را توضیح دهد. این راهنما با مثال‌ها و نمونه‌های کاربردی و عملی پیکربندی‌های این سیستم‌عامل و روتر را تشریح می‌کند.

در حال حاضر سیستم‌عامل میکروتیک قابلیت‌های زیادی ارائه می‌دهد: مسیریابی یا روتینگ، فایروال، پراکسی سرور، وی‌پی‌ان، مدیریت کاربران، میزبانی اتصالات، یا امکاناتی همچون وایرلس، هات اسپات، یا تعادل بار. البته ویژگی‌های میکروتیک محدود به این موارد نیست و گستره‌ی خیلی بیشتری را شامل می‌شود. نکته‌ی قابل‌توجه اینجاست که این شرکت هزینه‌ی خیلی پایینی از کاربرانش می‌گیرد که باعث شده عملاً انتخاب اول بسیاری از کاربران شبکه در سرتاسر دنیا باشد. روتربُردهای میکروتیک هم سخت‌افزار اصلی این شرکت هستند که می‌توان از آن در شرکت‌های کوچک تا متوسط استفاده کرد. سبحان دهقانی در کتاب آموزش کاربردی پیکربندی مسیریاب‌های MikroTik به همه‌ی این ویژگی‌ها پرداخته و هر یک را به‌تفصیل توضیح داده است. دهقانی در این کتاب، نحوه‌ی کانفیگ کردن فایروال، لاگ سرویس، هات اسپات و وب پروکسی را در این مسیریاب آموزش داده و شیوه‌ی پشتیبان‌گیری و به‌روزرسانی آن را تشریح کرده است.

کتاب آموزش کاربردی پیکربندی مسیریاب‌های MikroTik را مؤسسه‌ی فرهنگی هنری دیباگران تهران منتشر کرده است.

کتاب آموزش کاربردی پیکربندی مسیریاب‌های MikroTik برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب به کارشناسان و دانشجویان رشته‌ی آی‌تی، دانش‌آموزان و علاقه‌مندان به این حوزه پیشنهاد می‌شود.

در بخشی از کتاب آموزش کاربردی پیکربندی مسیریاب‌های MikroTik می‌خوانیم

مسیریابی یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های مورد نیاز در یک شبکه به‌منظور ارتباط با سایر شبکه‌ها است. در صورتی که امکان مسیریابی وجود نداشته باشد، رایانه‌ها قادر به مبادله داده نخواهند بود.

از مسریابی برای دریافت بسته‌ی اطلاعاتی از یک دستگاه و ارسال آن از طریق شبکه برای دستگاهی دیگر روی شبکه‌ای متفاوت استفاده می‌گردد. در صورتی که شبکه شما دارای مسیریاب نباشد، امکان مسیریابی دلاده بین شما و سایر شبکه‌ها وجود نخواIد داشت.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه ناشر
مقدمه مؤلف
فصل اول: آشنایی با مسیریاب و میکروتیک
فصل دوم: آدرس‌دهی (IA Address)
فصل سوم: راه‌های ارتباط با مسیریاب میکروتیک
فصل چهارم: به‌روزرسانی و پشتیبان‌گیری
فصل پنجم: پیکربندی دیواره آتش
فصل ششم: پیربندی Mangle, NAT
فصل هفتم: مسیریابی (Routing)
فصل هشتم: پیکربندی DHCP Server / DHCP Client
فصل نهم: پیکربندی Web Prixy
فصل دهم: مدیریت پهنای باند کربران
فصل یازدهم: پیکربندی Hotspot
فصل دوازدهم: پیکربندی Log Server
فصل سیزدهم: پیکربندی Trunk و VLAN

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب آموزش کاربردی پیکربندی مسیریاب‌های MikroTik
نویسنده
ناشر چاپی موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات304
زبانفارسی
شابک978-600-124-358-5
موضوع کتابکتاب‌های آموزش کامپیوتر و اینترنت
قیمت نسخه الکترونیک
۶۵۰۰۰ ۵۸,۵۰۰ ت ۱۰%
خرید کتاب الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب آموزش کاربردی پیکربندی مسیریاب‌های MikroTik

برای دریافت کتاب آموزش کاربردی پیکربندی مسیریاب‌های MikroTik و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.