معرفی و دانلود کتاب مینیمالیسم دیجیتال: انتخاب یک زندگی با تمرکز در دنیایی آشفته

عکس جلد کتاب مینیمالیسم دیجیتال: انتخاب یک زندگی با تمرکز در دنیایی آشفته
قیمت:
49000 تومان - 5.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب مینیمالیسم دیجیتال: انتخاب یک زندگی با تمرکز در دنیایی آشفته و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مینیمالیسم دیجیتال: انتخاب یک زندگی با تمرکز در دنیایی آشفته و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مینیمالیسم دیجیتال: انتخاب یک زندگی با تمرکز در دنیایی آشفته

کال نیوپورت در کتاب مینیمالیسم دیجیتال: انتخاب یک زندگی با تمرکز در دنیایی آشفته که از پرفروش‌ترین آثار نیویورک تایمز محسوب می‌شود، سعی دارد تا توجه شما را از امور غیر ضروری به مسائل مهم زندگی سوق دهد. لذا فلسفه‌ی نوینی جهت استفاده از فناوری معرفی می‌کند که زندگی‌ شما را تغییر خواهد داد.

در بخش اول کتاب مینیمالیسم دیجیتال (Digital minimalism: choosing a focused life in a noisy world) اساس مینیمالیسم دیجیتال مورد مطالعه قرار گرفته و در ابتدا عواملی در زمینه‌ی دیجیتالی بررسی می‌شوند که زندگی بسیاری از مردم را به‌ طرزی فزاینده تحمل‌ناپذیر می‌کند. سپس به ‌طور مفصل درباره‌ی نگرش مینیمالیسم دیجیتال بحث می‌شود و توضیح می‌دهد که چرا این نگرش راه ‌حلی مناسب برای این مشکلات است.

بخش اول با معرفی روش پیشنهادی کال نیوپورت (Cal Newport) برای به ‌کاربردن این نگرش پایان می‌یابد یعنی، پاک‌سازی دیجیتال. برای این کار باید به اقداماتی جسورانه دست بزنید که به‌ طور کلی، رابطه‌ی شما را با تکنولوژی تغییر می‌دهد.

برای انجام ‌دادن این فرایند لازم است به مدت سی روز از برخی فعالیت‌های آنلاین دوری کنید. در طول این دوره، از چرخه‌ی استفاده‌ی اعتیاد‌آور بسیاری از ابزارهای دیجیتال خارج خواهید شد و فعالیت‌های غیردیجیتالی‌ای را کشف می‌کنید که رضایت بیشتری برای شما به ارمغان می‌آورند. به پیاده‌روی می‌روید، به‌ صورت حضوری با دوستانتان صحبت می‌کنید، با جامعه تعامل می‌کنید و ... این پاک‌سازی به شما فضایی می‌دهد تا بفهمید چه کارهایی ارزش بیشتری برایتان دارد.

کال نیوپورت در بخش اول فصل آخر، شما را راهنمایی خواهد کرد تا پاک‌سازی دیجیتال خودتان را انجام دهید. داستان کسانی که در آزمایش‌های پیشین این کار را کرده‌اند، می‌شنوید و بدین ترتیب متوجه خواهید شد که چه استراتژی‌هایی برایشان مناسب‌ بود و در این مسیر، با چه دام‌هایی مواجه شدند که شما باید از آن‌ها اجتناب کنید.

بخش دوم این کتاب، نگاهی دقیق‌تر به ایده‌هایی دارد که برای داشتن زندگی مینیمالیسم دیجیتال و پایدار به شما کمک می‌کند. در فصل‌های این بخش، موضوعاتی همچون اهمیت خلوت کردن و ضرورت پرورش اوقات‌ فراغتی با‌ کیفیت بررسی می‌شود، اوقات فراغتی که در حال حاضر، بیش از هر چیز، به استفاده‌ی بدون فکر از دستگاه‌های دیجیتال محدود شده است.

کال نیوپورت در کتاب مینیمالیسم دیجیتال ادعایی بحث‌برانگیز را مطرح و حتی از آن دفاع می‌کند: اگر لایک کردن یا نظردهی در پست‌های رسانه‌های اجتماعی را متوقف کنید و به کسی تبدیل شوید که به سختی به پیام‌های متنی پاسخ می‌دهد، بی‌شک روابطتان بهتر خواهد شد! همچنین به مقوله‌ی «مقاومت در برابر توجه» نگاهی می‌اندازد. این جنبش تا حدودی سازمان ‌یافته است و از ابزارهای پیشرفته و روش‌های کاربردی دقیق برای استفاده‌ی بهینه از اقتصادِ توجه دیجیتال استفاده می‌کند. در عین حال از افتادن در دام استفاده‌ی وسواس‌گونه از این ابزار دوری می‌کند.

هر یک از فصول بخش دوم نیز با مجموعه‌ تمریناتی پایان می‌یابد که بر پایه‌ی تاکتیک‌های خاص طراحی شده‌اند. این شیوه به شما کمک می‌کند به ایده‌های عالی و مؤثر آن فصل عمل کنید. در قالب یک مینیمالیست دیجیتال تازه‌کار، می‌توانید تمرینات بخش 2 را جعبه ابزاری برای خود در‌نظر بگیرید که با توجه به شرایط خاص شما و برای کمک به تلاش‌هایتان در ایجاد سبک زندگی مینیمالیستی مناسب‌ است.

در بخشی از کتاب مینیمالیسم دیجیتال می‌خوانیم:

هنگامی‌که تکنولوژی جدیدی به‌ وجود می‌آید، به‌ طور معمول، در هر جامعه‌ی آمیشی، یک فرد «شیفته‌ی تکنولوژی» (اصطلاحی که کِلی استفاده می‌کند) وجود دارد که از اسقف تقاضا می‌کند اجازه‌ی امتحان آن را صادر کند. اسقف هم معمولاً موافقت می‌کند. سپس کل جامعه «با دقت» این فرد را زیر نظر می‌گیرد و تلاش می‌کند تأثیر نهایی این فناوری را روی چیزهایی تشخیص دهد که بیشترین ارزش را برای آن‌ها قائل است.

اگر اثر منفی آن بیشتر از آثار مفیدش باشد، استفاده از آن ممنوع خواهد شد. در غیر این صورت، استفاده از آن مجاز خواهد بود؛ اما معمولاً این کار مبتنی بر هشدارهایی است که باید موارد مثبت آن بهینه‌سازی و منفی‌ها به حداقل رسانده شوند.

برای مثال، برای اکثر آمیش‌ها، داشتن وسایل نقلیه ممنوع است؛ اما آن‌ها مجازند از وسایل نقلیه‌ی موتوری‌ای استفاده کنند که سایر افراد می‌رانند. دلیل این امر نیز به تأثیر خودرو در ساختار اجتماعی جامعه مرتبط است. طبق توضیحات کِلی: «اولین‌باری که در قرن گذشته، اتومبیل به‌وجود آمد، آمیش‌ها متوجه شدند در روزهای تعطیل، افرادی که اتومبیل دارند به‌جای دیدار از خانواده‌های خودشان و افراد بیمار یا حمایت از فروشگاه‌های محلی، به قصد رفتن به پیک‌نیک یا تماشای سایر شهرها، جامعه‌ی خود را ترک می‌کنند!»

در روند تحقیقات کریبل، یکی از اعضای جامعه‌ی آمیش، به او گفته بود: «وقتی افراد این فرقه را ترک می‌کنند، اولین کاری که انجام می‌دهند خریدن ماشین است.» بنابراین داشتن ماشین در بسیاری از سرزمین‌های این فرقه ممنوع است.

همچنین این نوع تفکر توضیح می‌دهد که چرا کشاورز آمیش می‌تواند پنل خورشیدی داشته باشد یا ابزار برقی را با استفاده از ژنراتور به‌کار بیندازد، اما نمی‌تواند به شبکه‌ی برق متصل شود.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
بخش 1: اصول مینیمالیسم
فصل 1: مسابقه‌ی تسلیحاتی نابرابر
فصل 2: مینیمالیسم دیجیتال
فصل 3: پاک‌سازی دیجیتال
بخش 2: تمرینات
فصل 4: برخی اوقات را به تنهایی سپری کنید
فصل 5: لایک نکنید
فصل 6: احیای اوقات فراغت
فصل 7: به جمع مقاومت کنندگان بپیوندید
نتیجه‌گیری

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مینیمالیسم دیجیتال: انتخاب یک زندگی با تمرکز در دنیایی آشفته
نویسنده
مترجمناهید ملکی
ناشر چاپی نشر نوین
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات240
زبانفارسی
شابک978-622-6840-17-0
موضوع کتابکتاب‌های آموزش کامپیوتر و اینترنت
قیمت نسخه الکترونیک
49000 ت - 5.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب مینیمالیسم دیجیتال: انتخاب یک زندگی با تمرکز در دنیایی آشفته

Ms Moti
۱۴۰۱/۱۲/۴
اول از همه اینکه عجب ترجمه‌ی خوبی داشت این کتاب، ریویو‌های زیادی مبنی بر انتقاد در مورد ترجمه‌ی کتاب کار عمیق توسط همین مترجم خونده بودم و همین مسئله باعث شد در مورد خوندن این کتاب با این ترجمه کمی دو دل بشم.
کتاب دو تا بخش داشت توی بخش اول نویسنده اصول مینیمالیسم دیجیتال رو توضیح داده و در بخش و
دوم هم تمرینات متنوعی برای تثبیت این اصول در زندگیمون پیشنهاد داده.
نمیشه نقش تکنولوژی فناوری رو توی زندگیمون نادیده بگیریم، من خودم به شخصه بارها تلاش کردم تا نقشش رو توی زندگی کمرنگ کنم اما هر دفعه با شکست مواجه شدم و یا اینکه فقط یه موفقیت نهایتاً ده روزه بود و بعدش روز از نو و روزی از نو. با خوندن این کتاب فهمیدم من یه جاهایی زیادی افراطی عمل کردم و یه جاهایی هم نمیدونستم برای تداوم داشتن موفقیتم توی این زمینه باید چیکار می‌کردم.
از وقتی که شروع کردم به خوندن کتاب سعی کردم با تمریناتی که نویسنده پیشنهاد داده بود پیش برم تقریبا طی ۱۰ روز فعالیتم توی فضای مجازی کم تر شده و خیلی خوشحالم که زمان بیشتری در اختیار دارم تا کارهایی که دوست دارم رو انجام بدم.
Mehdi Mirjamali
۱۴۰۰/۱/۱۱
متاسفانه بنظر میاد کتابراه یه جورایی سلیقه خوانندگان و کاربرانش رو داره شکل میده! کتابهای رایگان یا تخفیف خورده اکثراً از یکی دو ژانر روانشناسی موفقیت یا کسب و کار یا معنویت و عرفانهای جدید هست. در حالی که کتابهای بسیار مهم، زیبا و خواندنی در حوزه‌های ادبیات (شعر و رمان) تاریخ، مذهب، فرهنگ، فلسفه، سیاست و... هست که خوانندگان و خواستاران بیشمار دارند و انتظار تخفیف خوردن و رایگان شدن برای اونها تقریبا داره بدل به آرزوی دست نیافتنی میشه.
امیدوارم به خواسته سایر خوانندگان و کاربران هم اهمیت داده بشه. ممنون.
MoonRiver
۱۴۰۱/۱۲/۱۰
من این کتاب رو علی‌رغم میل شخصی‌ام شروع کردم ولی بعد به این نتیجه رسیدم که برای هر کس که در زمان ما زندگی می‌کند و از شبکه‌های اجتماعی و اینترنت موبایل استفاده می‌کند، خوب است که یک بار این کتاب را بخواند. خوبی کتاب اینه که توصیه نمی‌کند کلاً همه چیز رو بگذارید کنار هر چند خیلی دوست دارد این اتفاق بیفتد. در عوض می‌گوید که باید در استفاده از امکانات این برنامه‌ها هوشمند باشیم و فعالیت‌هایی رو هم که در بعضی فصل‌ها به عنوان جایگزین پیشنهاد می‌دهد قابل انجام دادن است و دور از دسترس نیست. برای من جالب بود که شنیدن پادکست و خواندن کتاب الکترونیک هم به‌زعم نویسنده جزء مواردی است که بهتره محدود بشود و با فعالیت‌های اجتماعی‌تر جایگزین بشود مثلاً کتابخوانی جمعی.
Sarah Kavoosi
۱۴۰۰/۱/۲۸
این کتاب رو دوست داشتم. نویسنده‌اش بعد از کلی تحقیقات این کتاب رو نوشته و توصیه کرده خودتونو غرق در تکنولوژی نکنین. یه تایم مشخص کنید و قید برنامه‌های غیرضروری رو بزنید و از تک تک زمان تون استفاده‌ی مفید ببرید. دمشون گرم. من که خیلی لذت بردم از کتابش. این کتاب بهم یاد داد که تلاش کنم روزی بیشتر از دوساعت در اینستا نباشم. چون تو اینستا پیج کاری دارم نمیتونم که اصلا برم پس اون تایم رو از پنج ساعت به سه ساعت تقلیل دادم و تصمیم دارم به دوساعت برسونمش و می‌دونم که میرسونمش به دوساعت تعامل و فعالیت در اینستا.
فائزه اسلامی
۱۴۰۲/۱۱/۲۷
کتاب مینیمالیسم دیجیتال ترجمه بسیار روانی داشت؛ که باعث شد ترغیب بشم هرچه سریع تر فصل‌های بعدشو بخونم... این کتاب برای دنیای امروز بسیار کاربردیه... در حاضر اکثر ما زمان زیادی از وقت خودمون رو صرف شبکه‌های اجتماعی و دنیای دیجیتال می‌کنیم؛ که باعث تو زندگیمون بازدهی خوبی نداشته باشیم و تایم زیادی از روزمون رو از دست بدیم... این کتاب برای کسانی که به خاطر استفاده زیاد از تجهیزات دیجیتال و شبکه‌های اجتماعی توانایی انجام کار عمیق و مفید رو از دست میدن، پیشنهاد میشه و کمک می‌کنه تا بتونیم با مینیمالیسم شدن در دنیای دیجیتال، بهترین بهره رو از ساعات روزمون داشته باشیم
Naghmeh Rastegar
۱۴۰۱/۳/۱۲
نقل قولی کامل از کتاب که گویای فضای داخلی کتابه:
«با تمرکز روی این موضوع به نتیجه رسیده‌ام که به جای این‌ها به یک جور «فلسفه‌ی استفاده از فناوری» تمام‌و‌کمال نیاز دارید که در ارزش‌های شما ریشه دارد و به سوالات شما درباره‌ی هر کدام از این ابزارها و چگونگیِ استفاده از آن‌ها به شکل مفصلی جواب و که
می‌دهد همین‌طور، کاری می‌کند قابلیتِ بی‌تفاوت‌شدن نسبت به مسائل را به دست بیاورید.
… من اسم آن را «مینیمالیسم دیجیتال» می‌گذارم؛ فلسفه‌ای که معتقد است هر چه کم‌تر از فضای مجازی استفاده کنید، موفقیت، بهره و لذت‌تان از زندگی بیشتر خواهد شد.»
امین درستی
۱۴۰۲/۱۱/۲۰
«این کتاب می‌تونه شروع یک زندگی جدید باشه».
کتاب بسیار خوبی هست و ترجمه خوبی هم داره. فکر میکنم همه باید این کتاب را بخونن و ازش استفاده کنند تا بتونن در برابر هجوم ترسناک فضای مجازی و وسایل ارتباطی مقاومت کنند. اگر از یکی از برنامه‌هایی که میزان استفاده روزانه از موبایل را نشون میدن استفاده کنیم
واقعا شوکه می‌شیم.
بسیاری از ما روزی هفت هشت ساعت داریم با گوشی کار می‌کنیم و این وحشتناکه! با خوندن این کتاب، می‌تونیم راهکارهای کاملا عملی و کاربردی اون رو به کار بگیریم و خودمون را از چنگال گوشی‌هامون نجات بدیم.
mehrdad javadi
۱۴۰۲/۱/۸
بعد از کتاب عالی کار عمیق، طبیعی بود که چنین کتابی از کال نیوپورت روانه بازار بشود. اصرار نویسنده بر مدیریت زمان استفاده از تجهیزات الکترونیک و مدیریت صحیح آنهاست. نویسنده خود با اینکه سالیانه چندین کنفرانس در سراسر جهان دارد اما هیچ یک از اکانت‌های سایت‌های معروفی چون توییتر و اینستاگرام و یوتیوب را ندارد. متدهای کتاب کاربردی است و بنده با عمل به چندتا از روش‌ها توانستم مدیریت بهتری بر زمان استفاده از گوشی همراه خود داشته باشم. یکی از روش‌های رژیم یک ماهه پرهیز از گوشی موبایل است که در نوع خود بسیار جالب است.
بیک
۱۴۰۱/۹/۲۳
خواندن این کتاب را در کنار کتاب دیگر نویسنده یعنی کار عمیق، شدیداً توصیه می‌کنم به همه، نویسنده در باره فرهنگ استفاده از فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی بدرستی آموزش میدهد و با مقایسه فایده و مضرات اون به ما راهکار برای میزان زمان صرف شده در انها میدهد. توجه کنید که نویسنده به وبگردی آزاد حضور و لایک در شبکه‌های اجتماعی زیاد و کارهای این دست اشاره دارد نه استفاده آگاهانه و متمرکز از اینترنت. کتاب پرگویی دارد. کتابی ارزشمند و بسیار لازم در عصر ما،
امیرحسین فراهانی
۱۴۰۱/۸/۱۵
نوع نگاه نویسنده رو دوست داشتم کتابهای دیگه‌اش هم رفت تو لیستم جذابه که یک استاد دانشگاه تو حوزه علوم کامپیوتر چنین کتابهایی نوشته دلیل اصلی موفقیت کتاب اینه که تجربیات زیسته خودش برای بهتر زندگی کردن رو تلفیق کرده با تجربیات دیگران یعنی میخوام بگم بند به بند کتاب رو زندگی کرده خودش من دوسش داشتم و یقینا جز کتابهاییه که به همه توصیه‌اش میکنم:)
Zeynab Farizad
۱۳۹۹/۵/۱۳
کتاب کار عمیق رو قبلا ازین نویسنده خونده بودم، خیلی عالی و تاثیرگذار بود. این کتاب رو هم از لحظه‌ای که دانلود کردم دارم میخونم. در حالی که پاسی از شب گذشته، نمیتونم بذارمش کنار. توصیه میکنم حتما هر دو کتاب رو بخونید و ازون مهمتر به توصیه هاش عمل کنید.
فرزانه حسن زاده
۱۴۰۱/۶/۱۰
رسانه‌ها وشبکه‌های اجتماعی امکان داشتن خلوت رو از ما گرفتن. بدون خلوت فکر و تمرکز در کار نیست. بدون فکر انسانها تبدیل میشن به یه سری موجودات سطحی و احمق ودر نتیجه دنباله رو که با هر بادی به هر جهتی میچرخن. صنعت رسانه اسمش صنعت توجه هست. بهای بودن در این فضا از دست رفتن توجه و به دنبالش امکان تفکر ماست.
Mahboobeh Azimi
۱۴۰۰/۱۲/۳
بنظر من اینکه انقدر گارد میگیرن در مقابل استفاده از فضای مجازی و دیجیتال بطور کلی درست نیست. دنیا کلا به این سمت رفته و کم کم هوش مصنوعی در کشورهای پیشرفته جای خیلی چیزها رو میگیره و اگر ما استفاده مون از دیجیتال کم کنیم از اونها عقب میفتیم. بهتر اینه که نحوه درست استفاده کردن رو یاد بگیریم و استفاده علمی و مفیدی داشته باشیم.
شکوفه احمدی
۱۴۰۰/۱۱/۲۵
این روزا فکر می‌کنم کمتر کسی باشه که اسم این کتاب رو نشنیده باشه، کتاب خیلی کاربردی‌ای هست و واقعا هم راهکارهای موثری داره
تجربه من بعد از خوندن کتاب، واکاوی مواردی بود که کتاب بهش اشاره داشت و بعدم سعی کردم با توجه به راهکارهای کتاب به مدت سی روز از شبکه‌های مجازی دور بمونم خیلی بهم کمک کرده خوندنش واقعا فایده داره
Ehsan Zohuri
۱۳۹۹/۶/۱۰
کتاب خوبیه ولی همانطور که در کتاب بیان شده راه حل قطعی برای موضوع دیجیتالی وجود نداره و هر کس باید بنا بر نوع زندگی و کاربردی که از دیجیتال داره خودش رو کنترل کنه و نه اینکه دیجیتال زندگی ما رو کنترل کنه. من تا اواسط کتاب خوندم و فعلا دیگه تو فاز عمل هستم
مشاهده همه نظرات 150

راهنمای مطالعه کتاب مینیمالیسم دیجیتال: انتخاب یک زندگی با تمرکز در دنیایی آشفته

برای دریافت کتاب مینیمالیسم دیجیتال: انتخاب یک زندگی با تمرکز در دنیایی آشفته و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.