معرفی و دانلود کتاب آموزش کاربردی کامپیوتر برای همه: آموزش نرم افزار اکسل

عکس جلد کتاب آموزش کاربردی کامپیوتر برای همه: آموزش نرم افزار اکسل
قیمت:
۳۹,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب آموزش کاربردی کامپیوتر برای همه: آموزش نرم افزار اکسل و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب آموزش کاربردی کامپیوتر برای همه: آموزش نرم افزار اکسل و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب آموزش کاربردی کامپیوتر برای همه: آموزش نرم افزار اکسل

کتاب آموزش کاربردی کامپیوتر برای همه: آموزش نرم افزار اکسل نوشته‌ی ایمان اشکاوند راد، خواننده را با محیط این نرم افزار آشنا کرده و مبانی و کلیات آن را با زبانی ساده بیان می‌کند. این راهنمای مصور تلاش دارد نحوه‌ی کار با سلول‌ها، آدرس‌دهی، فرمول‌نویسی، استفاده از توابع، شیوه‌ی فیلتر کردن اطلاعات، ترسیم نمودار و خروجی گرفتن از اکسل را آموزش دهد.

درباره‌ی کتاب آموزش کاربردی کامپیوتر برای همه: آموزش نرم افزار اکسل

از سال 1997 و هم‌زمان با فراگیر شدن کامپیوترهای شخصی و اینترنت، مفهومی به نام سواد رایانه‌ای شکل گرفت. این سواد که متشکل از هفت مهارت بود، نشان می‌داد که یک فرد تا چه حد قادر است با کامپیوتر و اینترنت و نرم ‌افزارهای اصلی آفیس، کار کند. یکی از این مهارت‌های ICDL به اکسل مربوط است و بر یادگیری آن تأکید دارد. مایکروسافت اکسل، اصطلاحاً نرم‌ افزاری صفحه گسترده است که قابلیت‌های زیادی برای محاسبه و کارهای متنی دارد. این نرم افزار از سلول‌هایی تشکیل شده که مثل یک جدول، به‌صورت سطری و ستونی، در کنار هم قرار گرفته‌اند. در این سلول‌ها داده‌های عددی و متنی وارد می‌شود. با اکسل می‌توان فرم ساخت، انواع محاسبات را انجام داد، لیست تهیه کرد، یا چارت و نمودار ترسیم نمود. از این نرم افزار حتی می‌توان در کارهای نه‌چندان پیچیده‌ی حسابداری و مالی هم استفاده کرد.

کتاب آموزش کاربردی کامپیوتر برای همه: آموزش نرم افزار اکسل نوشته‌ی ایمان اشکاوند راد، کوشیده مبانی و کلیات این نرم افزار را به طول کامل توضیح دهد. این راهنمای مصور، در وهله‌ی اول محیط این نرم افزار را تشریح می‌کند و به خواننده یاد می‌دهد که چگونه با سلول‌های آن کار کند. پس‌ازآن، او را با انواع داده‌ها آشنا می‌سازد و از این می‌گوید که چطور می‌تواند سلول‌ها را با داده‌ها پر کند. نویسنده به‌مرور سطح آموزش را فراتر می‌برد و به مخاطبانش امکانات پیشرفته‌تر اکسل، مثل فرمول‌نویسی، آدرس‌دهی یا استفاده از توابع را می‌آموزد.

کتاب آموزش کاربردی کامپیوتر برای همه: آموزش نرم افزار اکسل از 28 فصل کوتاه تشکیل شده که خیلی فشرده و مختصر و مفید ابزارهای متنوع این نرم افزار را معرفی می‌کنند. ایمان اشکاوند راد پس از آموزش چند تابع پرکاربرد، به سراغ نمودارها و چارت‌ها می‌رود و شیوه‌ی ترسیم آن‌ها را بیان می‌کند. همین‌طور از جداول می‌گوید و نحوه‌ی فیلتر کردن اطلاعات را توضیح می‌دهد. او در پایان چند ترفند کاربردی اکسل را هم آموزش می‌دهد.

کتاب آموزش کاربردی کامپیوتر برای همه: آموزش نرم افزار اکسل را انتشارات اشکاوند به چاپ رسانده است.

درباره‌ی مجموعه آموزش کاربردی کامپیوتر برای همه

مجموعه آموزش کاربردی کامپیوتر برای همه، کتاب‌هایی آموزشی هستند که مبانی و مفاهیم مرتبط با کامپیوتر و شبکه و همین‌طور نرم‌افزارهای کاربردی آن را به زبانی ساده بیان می‌کنند. این کتاب‌ها می‌کوشند شیوه‌ی کار با نرم‌افزارهای آفیس مثل اکسل، پاورپوینت، ورد و همین‌طور اجزا و سخت‌افزارهای کامپیوتر را به مخاطب بیاموزند. انتشارات اشکاوند تاکنون کتاب‌هایی همچون «آموزش نرم افزار اکسل» و «آشنایی با مفاهیم فناوری اطلاعات و تاریخچه و اجزای کامپیوتر» را از این مجموعه منتشر کرده است.

کتاب آموزش کاربردی کامپیوتر برای همه: آموزش نرم افزار اکسل برای چه کسانی مناسب است؟

اگر قصد دارید اکسل را فرابگیرید، این کتاب راهنما می‌تواند کمکتان کند.

در بخشی از کتاب آموزش کاربردی کامپیوتر برای همه: آموزش نرم افزار اکسل می‌خوانیم

جدول محوری چیست؟

هر گاه لیستی از داده‌های تکرارشده داشته باشیم و بخواهیم از این داده‌ها گزارش گرفته و اطلاعات استخراج ‌کنیم از این ابزار استفاده می‌کنیم. اطلاعات حول محور یکی از فیلدهای لیست، ارائه می‌شود۔

به طور مثال، فرض کنید لیست تعدادی فروشگاه که لوازم‌التحریر می‌فروشند، همراه نوع کالا، تعداد و مبلغ فروش هر کالا و اسامی شهرهای هر فروشگاه موجود است۔ در این لیست هر گاه فروشگاه کالایی را فروخته باشد مثل یک دفتر روزنامه ثبت شده است۔ می‌خواهیم بدانیم هر فروشگاه از هر کالا چقدر فروخته است؟ در این مسأله محوریت جدول با اسامی فروشگاه‌هاست۔

بیشتر اوقات کاربران اکسل برای گزارش‌گیری از مجموعه عظیمی از داده‌ها در اکسل به مشکل برخورد می‌کنند۔ ابزار جدول محوری به کاربران کمک می‌کند تا بر اساس فیلدهای موردنیاز خود به راحتی گزارش تهیه کنند۔

مثال: فرض کنید داده‌های واردشده در شکل صفحه بعد لیست فروش کتاب‌ها در تاریخ‌های مختلف است۔ حال اگر بخواهیم گزارشی از فروش کلی هر عنوان کتاب را بیابیم به روش زیر اقدام می‌کنیم:

حل: ابتدا یک سلول از جدول داده را انتخاب کرده از سربرگ Insert گزینه pivot table را انتخاب می‌کنیم.

با انتخاب محدوده جدول داده یا حتی بیشتر از آن، اکسل فیلدها و داده‌ها را شناسایی می‌نماید۔

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار
1-1- آشنایی با نرم‌افزار صفحه گسترده (Spread Sheet)
1-2- اجرای برنامه اکسل
1-3- آشنایی با محیط Excel
1-4- آشنایی با اصطلاحات صفحه گسترده
1-5- آشنایی با نوار ریبون (Ribbon)
1-6- آشنایی با انواع داده‌ها در اکسل
1-7- کار با سلول‌ها
1-8- پر کردن خودکار سلول‌ها
1-9- آدرس‌دهی سلول‌ها
1-10- شیوه‌های مختلف نمایش محتوا در یک سلول
1-11- استفاده از سبک‌ها برای قالب‌بندی سلول‌ها
1-12- کار با کاربرگ‌ها
1-13- حفاظت از کارپوشه
1-14- حفاظت از کاربرگ
1-15- وارد کردن اطلاعات خارجی به کاربرگ‌ها
1-16- فرمول‌نویسی در اکسل
1-17- توابع
1-18- آشنایی با برخی از مهم‌ترین و پرکاربردترین توابع
بررسی ابزارهای Formula Auditing
1-19- آشنایی با انواع نمودار در اکسل
1-20- درج نمودار
1-21- جدول محوری PivotTable
1-22- نمودار SparkLines
1-23- مرتب‌سازی سطرها و ستون‌های لیست
1-24- فیلتر کردن اطلاعات
1-25- کنترل اعتبار داده‌های ورودی
1-26- چاپ اطلاعات در اکسل
1-27- چند ترفند و امکان پیشرفته در اکسل
1-28- مغایرت‌گیری در اکسل
منابع و مراجع فناوری اطلاعات

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب آموزش کاربردی کامپیوتر برای همه: آموزش نرم افزار اکسل
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات اشکاوند
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات149
زبانفارسی
شابک978-622-93869-5-8
موضوع کتابکتاب‌های آموزش آفیس
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب آموزش کاربردی کامپیوتر برای همه: آموزش نرم افزار اکسل

محمد بهرام
۱۴۰۲/۱۲/۲۹
چون کار بنده ماشین آلات است و کار ثبت را دفتر دارها انجام می‌دهند وهر روز هم نوع جدیدی از نرم افزارها تولید می‌شود گاه گاهی که با اکسل کار می‌کنم برای طراهی هر جا مشکلی بر خورد می‌کنم به این کتاب رجوع می‌کنم تا به حال بهترین کمک را گرفتم
ریحانه سلطانی
۱۴۰۲/۸/۲۵
تدریس مطالب به صورت گذرا بود و با این کتاب نمیشه به صورت خود آموز اکسل رو یاد گرفت
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب آموزش کاربردی کامپیوتر برای همه: آموزش نرم افزار اکسل

برای دریافت کتاب آموزش کاربردی کامپیوتر برای همه: آموزش نرم افزار اکسل و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.