معرفی و دانلود کتاب آن سوی رود، میان درختان

عکس جلد کتاب آن سوی رود، میان درختان
قیمت:
۱۲۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب آن سوی رود، میان درختان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب آن سوی رود، میان درختان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب آن سوی رود، میان درختان

کتاب آن سوی رود، میان درختان، نوشته‌ی ارنست همینگوی، نویسنده بزرگ آمریکایی است که در سال ۱۹۵۰ منتشر شده است. همینگوی در این کتاب داستان یک سرهنگ را که در یکی از شهرهای ایتالیا و پس از جنگ جهانی دوم را روایت می‌کند و اثرات جنگ را از دیدگاه خود توصیف می‌کند. به اعتقاد او، زخم‌های ناشی از جنگ دیر التیام می‌یابد و انسان باید تا سال‌ها این زخم‌ها را با خود همراه داشته باشد.

درباره‌ی کتاب آن سوی رود، میان درختان

جنگ به‌تازگی تمام شده و کانتول، شخصیت اصلی کتاب که سرهنگ عالی رتبه‌ی نظامی است، با بیماری قلبی دست‌وپنجه نرم می‌کند. او آخرین روزهای زندگی‌اش را در ونیز سپری می‌کند و این در حالی است که امید از دل او رخت بربسته. او هنگام گشت‌وگذار در خیابان‌های شهر، تجربیاتش را از جنگ مرور می‌کند و حسرتی همیشگی را همراه با ناامیدی در دل به دوش می‌کشد. تا اینکه دیدار او با دختری به نام رناتا ورق زندگی‌اش را بر‌می‌گرداند! کانتول رفته‌رفته عاشق رناتا می‌شود و اگرچه تفاوت سنی زیادی با یکدیگر دارند؛ اما عاشقانه به هم عشق می‌ورزند. محور اصلی داستان در کتاب آن سوی رود، میان درختان (Across the River and into the Trees)، رابطه‌ی این دو فرد است که با وجود اختلاف سنی زیاد، رابطه‌ی پرشوری را با یکدیگر شروع می‌کنند. رابطه‌ی کانتول و رناتا مملو از لحظات اشتیاق و درعین‌حال فوریت است! چرا که کانتول می‌داند بیمار است و زمانی زیادی برای زنده ماندن و تجربه‌ی عشق در کنار معشوقش ندارد؛ پس باید از فرصتی که به دست آورده نهایت بهره را ببرد.

معرفی و دانلود کتاب آن سوی رود، میان درختان

ارنست همینگوی (Ernest Hemingway) با استفاده از جملات کوتاه و عاری از تزیینات غیرضروری، حس و شدت عشق میان دو شخصیت داستان را به تصویر می‌کشد. او در این کتاب، به موضوعات مهمی مانند جنگ، عشق و مرگ می‌پردازد و جراحات و صدمات ناشی از جنگ را به‌خوبی توصیف می‌کند. منتقدان ادبی زیادی نثر و بینش همینگوی را در کتاب آن سوی رود، میان درختان ستوده‌اند و آن را بیانیه‌ی سرپیچی او در پاسخ به جنایات جنگی دانسته‌اند.

کتاب آن سوی رود، میان درختان رمانی پیچیده و ارزشمند است و نویسنده برای نوشتن آن، از تجربیات خود در زمان جنگ جهانی دوم و عشق و علاقه‌اش به ونیز استفاده کرده است. او به‌عنوان سرباز در جنگ حضور داشته و در یکی از شهرهای ایتالیا مجروح و در بیمارستان بستری شده است؛ به همین خاطر جنگ و اتفاقات بعد از آن را به‌خوبی درک می‌کند و با نثری شیوا و روان، در مورد فناپذیری، روح انسانی، عشق، مرگ و... می‌نویسد. شاید مواجهه‌ی مستقیم همینگوی با جنگ بوده است که او را به شخصیتی آزادی‌خواهی تبدیل کرده و باعث شده نفرت خود را از جنگ، در کتاب آن سوی رودخانه، زیر درختان نشان دهد.

به بیان دیگر، کتاب آن سوی رود، میان درختان یکی از کتاب‌های مهم در حوزه ادبیات داستانی جهان است که تابه‌حال توجهی زیادی را به خود جلب نکرده است. این کتاب چهارمین و آخرین رمان ارنست همینگوی است و تابه‌حال به 20 زبان دنیا ترجمه شده است و بیش از 10 میلیون نسخه از آن در سراسر جهان به فروش رفته است.

کتاب آن سوی رود، میان درختان را انتشارات افق چاپ و منتشر کرده است. وظیفه‌ی برگردان این کتاب به زبان فارسی بر عهده‌ی اسدالله امرایی از مترجمان خوب کشومان بوده است.

اقتباس سینمایی از کتاب صوتی آن سوی رود، میان درختان

از کتاب آن سوی رود، میان درختان در سال 2022 یک فیلم سینمایی با همین نام ساخته شد. خوب است بدانید که کارگردان این فیلم پائولا اوتیز بود و افرادی همچون آیزاک لیو شرایبر، ماتیلدا دی آنجلیس و جاشوا رایان هاچرسون در آن نقش‌آفرینی کردند.

نکوداشت‌های کتاب آن سوی رود، میان درختان

  • ارنست همینگوی، مهم‌ترین نویسنده پس از شکسپیر است. (نیویورک‌تایمز)
  • کتاب آن سوی رود، میان درختان، کتابی سرگرم‌کننده است. (گوتنبرگ)
  • کتاب مسحورکننده‌ی دیگری از همینگوی. (سیمون و شوستر)
  • رمان آن سوی رود، میان درختان بسیار خوب و تکان‌دهنده است. (بارنز و نوبل)
  • همینگوی می‌تواند ما را با ترسیم موقعیت‌های خاص، مجذوب کند. (مکمل ادبی تایمز)

کتاب آن سوی رود، میان درختان را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

مطالعه‌ی این کتاب را به همه‌ی کسانی که به ادبیات داستانی جهان و به‌ویژه قلم توانای ارنست همینگوی علاقه‌مندند، پیشنهاد می‌کنیم.

در بخشی از کتاب آن سوی رود، میان درختان می‌خوانیم

سرهنگ و دختر آرام دراز کشیده بودند و سرهنگ می‌کوشید مثل موارد متعدد در جاهای مختلف به فکر چیزی نباشد، اما حالا فایده نداشت، خیلی دیر شده بود.

حالا خدا را شکر اُتِللو و دِزدِمونا نبودند، هرچند شهر همان شهر بود و دختر، بی‌تردید از شخصیت‌های آفریده‌ی شکسپیر خوشگل‌تر و سرهنگ هم اگر بیشتر از آن سردار مغربی حراف نجنگیده بود، کمتر هم نجنگیده بود.

فکر کرد، سربازان معرکه‌ای هستند. مغربی‌های لعنتی. اما در دوره‌ی خدمت من، چند نفرشان را کشته‌ایم؟ گمانم اگر مبارزه‌ی آخر مراکشی‌ها علیه عبدالکریم را هم حساب کنیم، به قدر یک نسل از آن‌ها را کشته‌ایم. هر کدام‌شان را هم باید جداگانه کشت. هیچ‌کس آن‌طور که ما کراوت‌ها را قبل از کشف آین‌هایت دسته‌جمعی می‌کشتیم، نکشته است.

گفت: «دختر، راستی‌راستی می‌خواهی برایت بگویم تا بدانی؟»

دلم می‌خواهد همه‌چیز را برایم تعریف کنی، تا با هم شریک شویم.

به شراکت نمی‌رسد. دختر، همه‌اش مال خودت. فقط سرفصل‌ها را می‌گویم. همه‌ی قضیه‌ی جنگ را نمی‌گیری، یکی‌دو نفر متوجه می‌شوند. شاید مارشال رومل بفهمد، اما در فرانسه تحت تدابیر شدید امنیتی از او محافظت می‌کردند، مخابراتش را زده بودیم. در دو بمباران تاکتیکی نیروی هوایی ما و آر‌ای اف، نیروی هوایی سلطنتی. اما دلم می‌خواست با او درباره‌ی بعضی مسائل بحث کنم، با او و ارنست یودت.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب آن سوی رود، میان درختان
نویسنده
مترجماسدالله امرایی
ناشر چاپینشر افق
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات288
زبانفارسی
شابک978-964-369-661-0
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب آن سوی رود، میان درختان

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب آن سوی رود، میان درختان

برای دریافت کتاب آن سوی رود، میان درختان و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.