معرفی و دانلود کتاب صوتی دزیره: مجموعه دو جلدی

عکس جلد کتاب صوتی دزیره: مجموعه دو جلدی
قیمت:
۱۳۲,۶۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی دزیره و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی دزیره و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی دزیره: مجموعه دو جلدی

روایتی از سیاسی‌ترین مثلث عشقی فرانسه! کتاب صوتی دزیره سرگذشت دختری جوان به همین نام است که در شرف ازدواج با ناپلئون بناپارت قرار دارد اما توسط وی ترک می‌شود و جدایی زندگی‌اش را دگرگون می‌سازد. روایت سرنوشت او که توسط آن ماری سلینکو به تحریر درآمده یکی از پرفروش‌ترین آثار کلاسیک دنیا بوده و تحسین‌های بسیاری از منتقدان دریافت کرده است.

درباره‌ی کتاب صوتی دزیره

دختری جوان را تصور کنید که دو تن از قدرتمندترین مردان اروپا خواهان او هستند. به‌نظرتان چنین شخصیتی دارای چه ویژگی‌هایی است؟ احتمالا به زیبایی بی‌حدوحصر، اندام فریبنده، خانواده اشرافی، و ارثیه‌ی هنگفت اشاره می‌کنید. ازدواج پیش از هر چیز قراردادی مالی-اجتماعی است و هرچه بیشتر به گذشته برگردیم این عامل از اهمیت بیشتری برخوردار بوده، به‌خصوص وقتی از مردان صاحب قدرت صحبت می‌کنیم! با این حال ناپلئون بناپارت و ژان باتیست برنادوت هر دو شیفته‌ی دختر مردی حریرفروش شدند که از حیث ظاهر چندان هم متفاوت نبود و ماجراهایی شورانگیز را رقم زدند؛ رقابتی مسحورکننده که روایت آن را در کتاب صوتی دزیره (Dezire) از آن ماری سلینکو خواهید شنید.

نام ناپلئون برای بیشتر افراد آشناست. او کار خود را به‌عنوان سرباز آغاز کرد و زندگی فقیرانه‌ای داشت، اما به‌لطف مجموعه‌ای از کاریزما و سیاست‌دانی پله‌های ترقی را به‌سرعت بالا رفت. افراد بسیاری بر زندگی این مرد جاه‌طلب تاثیر داشتند که زنان بی‌شک مهم‌ترین آنان بودند. او ابتدا با اوژنی دزیره کلاری آشنا شد، دختری از یک خانواده‌ی متوسط که خانواده‌اش در شهر مارسی به فروش پارچه مشغول بودند. ملاقات آن‌ها زمانی اتفاق افتاد که اوژنی نوجوان برای ملاقات برادرش -که براساس اتهامی سیاسی موقتا زندانی شده بود- به زندان رفتند. ناپلئون به‌سرعت دلباخته‌ی دخترک نترس، صریح و دلنشینی شد که در عین معصومیت از ذهن روشنی برخوردار بود.

دختری که سرنوشتش را در کتاب صوتی دزیره می‌شنوید و امپراطور آینده‌ی فرانسه بعد از ملاقات‌های متعدد پیوند نامزدی با یکدیگر بستند. مارسی تا آن روز کمتر زوجی چنین هماهنگ و دلباخته دیده بود، اما سفر ناپلئون به پاریس میان آن‌ها جدایی انداخت. این نظامی با استعداد و مقتدر در شهرِ مُد ژوزفین را ملاقات کرد، بانویی اشرافی که لقب زیباترین زن فرانسه را یدک می‌کشید و البته، از هوش سیاسی بالایی بهره‌مند بود. او می‌توانست ناپلئون بناپارت را به‌خوبی در عرصه‌ی قدرت راهنمایی کند و مرد جوان هم به سرعت او را برگزید... .

نگران نباشید! با این معرفی چیزی از داستان را آشکار نکرده‌ایم زیرا ماجرای نامزدی بهم‌خورده‌ی این دو را می‌توانید با یک جستجوی اینترنتی پیدا کنید. اما قصه‌ی عشق دختری معصوم و نظامی جاه‌طلب که نسل به نسل مورخان آن را نقل کرده‌اند بدون روایت اوژنی دزیره کلاری، محبوب سابق مردی که بعدها امپراطور فرانسه شد ناقص است. کسی که امروز همه او را با نام دزیره می‌شناسند بعدها همسر مردی شد که ولیعهد کشور سوئد بود. اما این وصلت چگونه اتفاق افتاد؟ آیا او برای انتقام از نامزد بی‌وفایش به سمت مردی قدرتمند رفت؟ رابطه‌ی او و بناپارت بعد از ازدواجش چگونه بود؟ ممکن است میان این زن و سقوط امپراطوری ناپلئون رابطه‌ای وجود داشته باشد؟ از شما دعوت می‌کنیم به کتاب صوتی دزیره با ترجمه‌ی ایرج پزشکزاد گوش بسپارید تا جزئیات این مثلث عشقی که یکی از سیاسی‌ترین و پیچیده‌ترین روابط فرانسه‌ی آن زمان بود را کشف کنید. قصه‌ی اوژنی دزیره کلاری، دختری معمولی که نامزد سابق یک امپراطور و همسر آینده‌ی یک پادشاه بود جدا شنیدن دارد!

گفتنی است که نسخه‌ی متنی این اثر تحسین شده توسط انتشارات فردوس چاپ شده و نشر صوتی ماه آوا نسخه‌ی صوتی آن را تهیه کرده است.

اقتباس سینمایی از کتاب دزیره

شایان ذکر است هنری کاستر در سال 1954 بر اساس رمان دزیره یک فیلم سینمایی با بازی مارلون براندو و جین سیمونز ساخت. این فیلم نامزد دریافت دو جایزه اسکار شد. پیشنهاد می‌کنیم بعد از مطالعه‌ی کتاب دزیره این فیلم را هم تماشا کنید.

جوایز و افتخارات کتاب دزیره

  • از پرفروش‌ترین رمان‌های کلاسیک تاریخ
  • ترجمه‌شده به بیست‌وپنج زبان زنده‌ی دنیا

نکوداشت‌های کتاب دزیره

  • اثری خیره‌کننده، جذاب و پرفروش بر اساس داستان زندگی اولین نامزد ناپلئون. (گودریدز)
  • یک داستان عاشقانه‌ی حماسی که نمی‌توان در برابر خواندن آن مقاومت کرد. (شیکاگو تریبون)
  • داستانی کاملاً شگفت‌انگیز درباره‌ی زنی شجاع که انتخاب‌های دشواری انجام داد. (بارنز‌اند نوبل)
  • پانورامای جذابی از بوی خون و خاک اره گیوتین روبسپیر تا فروپاشی نهایی و جنگ صد روزه. (نیویورک تایمز)
  • کتاب دزیره یک رمان حماسی پرفروش است که هم تحسین خوانندگان و هم منتقدان را برانگیخته؛ روایتی از ظهور و سقوط امپراطوری‌ها، شعله‌ور شدن و فروکش کردن عشق و قلب و روح یک زن. (آمازون)

کتاب صوتی دزیره برای چه کسانی مناسب است؟

این رمان جذاب یکی از شاهکارهای ادبیات جهان است و مطالعه‌ی آن را به همه علاقه‌مندان و دوست‌داران رمان و داستان‌های عاشقانه، تاریخی و ادبیات کلاسیک پیشنهاد می‌کنیم.

با آن ماری سلینکو بیشتر آشنا شویم

آن ماری سلینکو (Annemarie Selinko) نویسنده‌ی اتریشی بود که در سال 1914 در وین به دنیا آمد. او از دهه 1930 تا 1950 میلادی چندین کتاب پرفروش در آلمان منتشر کرد که با استقبال بسیاری مواجه شد. با این حال، بعد از آغاز جنگ‌جهانی دوم او به همراه همسرش از آلمان گریخت و به دانمارک و سپس سوئد پناهنده شد. کتاب دزیره آخرین و برجسته‌ترین رمان آن ماری سلینکو است که تاکنون مترجمان مختلفی آن را به زبان فارسی ترجمه کرده‌اند. علاوه بر این شاهکار ادبی، او رمان‌های دیگری نیز به رشته تحریر درآورده است، از جمله «فردا روز دیگری است»، «شوهرم امروز ازدواج می‌کند» و «من دختری زشت ‌رو بودم» که آخرین مورد را نشر ذهن‌آویز به فارسی ترجمه و منتشر کرده. بد نیست اشاره کنیم از روی تعدادی از آثار او فیلم‌های سینمایی نیز ساخته شده است. آن ماری سلینکو سرانجام در سال 1986 در کپنهاگ درگذشت.

در بخشی از کتاب صوتی دزیره می‌شنویم

بعد از صبحانه یا ناهار، نمی‌دانم اسمش را چه بگذارم، از جا بلند شدم. ایوت وارد شد و در برابر من خم شد. گفتم: «مرا تنها بگذارید!» بعد ساده‌ترین لباس خود را پوشیدم و جلوی کمد توالتم نشستم. دزیدریا، پرسنشش ولایتعهد سوئد، دختر حریرفروش سابق مارسی و زن ژنرال سابق فرانسه، هرچه پیش من عزیز است ناگهان «سابق» شده است. دو ماه دیگر به سن سی‌سالگی می‌رسم. نمی‌دانم از قیافه‌ام پیداست یا نه، صورتم گرد و صاف است. حتی کمی گوشت‌آلود شده است.

دیگر کرم و شیرینی نخواهم خورد. چین‌های خیلی کوچکی اطراف چشم‌هایم دیده می‌شود، اما گمان می‌کنم این علامت طبیعت بانشاط و خندان من است. دهنم را گشاد کردم، سعی کردم بخندم. چین‌های کوچک بزرگتر شدند. با خنده تکرار کردم: «دزیدریا، چه اسم زشتی!» من مادر شوهرم را ندیده‌ام اما می‌گویند مسئله مادر شوهر مسئله بغرنجی است. مادرخوانده شوهر شاید از مادرشوهر اصلی بهتر باشد! اسم مادرخوانده شوهرم را نمی‌دانم و نمی‌فهمم چرا سوئدی‌ها ژان باتیست را به‌عنوان ولیعهد تعیین کرده‌اند... .

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
21 دقیقه
بخش اول
45 دقیقه
بخش دوم
52 دقیقه
بخش سوم
33 دقیقه
بخش چهارم
27 دقیقه
بخش پنجم
19 دقیقه
بخش ششم
38 دقیقه
بخش هفتم
7 دقیقه
بخش هشتم
37 دقیقه
بخش نهم
34 دقیقه
بهش دهم
25 دقیقه
بخش یازدهم
38 دقیقه
بخش دوازدهم
25 دقیقه
بخش سیزدهم
33 دقیقه
بخش چهاردهم
37 دقیقه
بخش پانزدهم
53 دقیقه
بخش شانزدهم
23 دقیقه
بخش هفدهم
29 دقیقه
بخش هجدهم
44 دقیقه
بخش نوزدهم
29 دقیقه
بخش بیستم
35 دقیقه
بخش بیست‌ویکم
23 دقیقه
بخش بیست‌ودوم
40 دقیقه
بخش بیست‌وسوم
27 دقیقه
بخش بیست‌وچهارم
22 دقیقه
بخش بیست‌وپنجم
35 دقیقه
بخش بیست‌وششم
16 دقیقه
بخش بیست‌وهفتم
84 دقیقه
بخش بیست‌وهشتم
9 دقیقه
بخش بیست‌ونهم
22 دقیقه
بخش سی‌ام
11 دقیقه
بخش سی‌ویکم
75 دقیقه
بخش سی‌ودوم
20 دقیقه
بخش سی‌وسوم
5 دقیقه
بخش سی‌وچهارم
27 دقیقه
بخش سی‌وپنجم
9 دقیقه
بخش سی‌وششم
21 دقیقه
بخش سی‌وهفتم
15 دقیقه
بخش سی‌وهشتم
24 دقیقه
بخش سی‌ونهم
28 دقیقه
بخش چهلم
11 دقیقه
بخش چهل‌ویکم
20 دقیقه
بخش چهل‌ودوم
22 دقیقه
بخش چهل‌وسوم
10 دقیقه
بخش چهل‌وچهارم
29 دقیقه
بخش چهل‌وپنجم
37 دقیقه
بخش چهل‌وششم
91 دقیقه
بخش چهل‌وهفتم
32 دقیقه
بخش چهل‌وهشتم
16 دقیقه
بخش چهل‌ونهم
14 دقیقه
بخش پنجاهم
12 دقیقه
بخش پنجاه‌ویکم
78 دقیقه
بخش پنجاه‌ودوم
18 دقیقه
بخش پنجاه‌وسوم
6 دقیقه
بخش پنجاه‌وچهارم
29 دقیقه
بخش پنجاه‌وپنجم
13 دقیقه
بخش پنجاه‌وششم
15 دقیقه
بخش پنجاه‌وهفتم
14 دقیقه
بخش پنجاه‌وهشتم
20 دقیقه
بخش پنجاه‌ونهم
23 دقیقه
بخش شصتم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی دزیره: مجموعه دو جلدی
نویسنده
مترجمایرج پزشکزاد
راویبهناز بستاندوست
ناشر چاپیانتشارات فردوس
ناشر صوتینشر ماه آوا
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابMP3
مدت۲۸ ساعت و ۳۰ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی دزیره

Rahil najafi
۱۴۰۲/۵/۷
بسیار عالی بود و لذت بخش بالا رفتن انسانهای عادی جامعه از پله هاآنان که هر انچه بخواهند بدست می‌آورند اینگونه کتابهای سرگذشت گذشتگان بسیار جالب است مثل کتاب مادمازل شنل که اوج شجاعت یک زن عادی و فقیر بود و این کتابی درباره‌ی انسانهای تاریخ ساز دنیا که در ابتدا بسیار فقیر و تهیدست بودند که تاریخ را به نگارش وا داشته‌اند کسانی که هیچ گاه کسی باور نمی‌کرد این چنین دنیا را به تنش بکشانند و در این وسط دختری در بینابین دو مرد بزرگ دختری عادی که خودش هم باور داشت بسیار زیبا نیست اما تاریخ را به سخره کشید در تمامی جنگها در نهان دست داشت و باعث شکست و صلح بود اگر این کتاب باب سایقه‌ی شماست حتما کتاب مادمازل شنل را هم مطالعه فرمایید و بسیار لذت ببرید و با تشکر از تمامی عوامل بسیار سپاسگزارم
جلال آسائیان
۱۴۰۲/۳/۱۹
دورود فراوان به دوستان پر تلاش کتاب راه.
کتاب دزیره کتاب تاریخی بسیار عالی و نکات جالی داشت.
این که یک فرد که از یک خونواده بدون اسم و رسم دار چطور سر نوشت خودش رو میتونه رقم بزنه و اینقدر به خودش اطمینان داره که میگه تاج پادشاهی روی زمین افتاده
یک نفر میخواد که خم بشود اون را بردارد.
این و
نشانگر قدر فکر عمل اون شخص را نشان میدهد.
و دزیره در عین بیساستی و سادگی نشان میدهت که چقدر خانم‌ها سیاست مدار هستن.
و چقدر پر بار و صبور هستن.
و سر آخر از دوستانی که کتاب تاریخی دزیره را متالعه نکردن یا گوش نکرده‌اند. پیشنهاد میکنم حتما این کتاب زیبا را گوش فرا دهند یا متالعه کند
سپاس فراوان
ندا احمدی زاده
۱۴۰۲/۵/۱۶
به جرات میتم بگم یکی از بهترین و به یادموندنی‌ترین کتابهاییه که تابحال خوندم (شنیدم). گفتار، صدا و لحن خانم بستاندوست، موزیک زیرمتن که آدمو به حال و هوای فرانسه و اروپا میکشونه. متن داستان و ترجمه روان همه و همه دست به دست هم دادن تا یک اثر شاهکار رو تشکیل بدن.
توی این داستان من بیشتر به این فکر
بودم که چگونه یک تصمیم کوچک، روی آینده خود و مملکتی اثر میگذاره؟ چقدر انسانها بهم مرتبطند ولی به حرف‌ها و رفتارهاشون اهمیت نمیدن.
داستان رو از همون ابتدا تا انتها دوست داشتم و اصلا ریتم کندی نداشت. با هر قسمتش تصویرسازی و زندگی کردم. خیلی خیلی خوب بود.
فاطمه رحیمی
۱۴۰۱/۱۲/۸
داستان تاریخی و در عین حال عاشقانه بسیار قشنگی بود نکات فراوان و جملات قصار جالبی هم داشت بعنوان مثال ژان باتیست گفت وقتی یک ملت می‌تونه پیشرفت کنه که افتخارات گذشته خودشو فراموش کنه یا دزیره گفت ناپلئون آنقدر اعلامیه حقوق بشر رو پایین آورده بود که درآغاز جنگ‌های خود قرائت می‌کردو.... و افتخاری که دزیره به پدرش میکرد ودر هیچ مرحله‌ای فراموشش نکرد و همیشه بر خودش مسلط بود شخصیت قوی داست خیلی قشنگ بود. صدا پیشه بسیار مسلط بود و صدای گرم و قشنگ و گوش نوازی داشت و برایم تازگی داشت متشکرم
مهسا مردانی
۱۴۰۱/۱۰/۸
بسیار لذت بردم
خانم بستان دوست بسیار بسیار بسیار زیبا با صدای دلنشینشون عشوه‌های یک زن فرانسوی رو اجرا کردن، داستان یکی از بهترین‌ها بود، اما قطعا با هنر خانم بستان دوست این شاهکار کامل شد. موزیک متن بسیار مناسب و دلنشین بود. تبریک زیاد به کتابراه عرض میکنم که افتخار ارائه‌ی این شاهکار رو داشتند.
ممنون از تمام دست اندرکاران این اثر.
اما به نظر من تمام رفتار‌های دزیره ملکه وارانه بود و اصلا بانوی کم هوشی نبود و خیلی هم تحسین برانگیز بود.
فاطمه اکبری
۱۴۰۲/۱۱/۲۸
من عاشق این کتاب شدم و حتما دوباره گوش میدم قصه دو امپراتور بزرگ و پدیده یکی تخت سلطنت را به زور غصب کرد و دیگری با رای مردم به حکومت رسید و هر دوی آن‌ها عاشق دختری بودن که نه زیبایی چندانی داشت و نه اهل لوندی و چاپلوسی بود فراز و فرودهایی که برای آن‌ها رخ داده این کتاب را هیجان انگیز می‌کنه. را توصیه میکنم حتما خاطرات اوژنی کلاری گوش کنین تا مدت ها درگیر این وقایع خواهید شد و گوینده محشر بودن من از صداشون لذت بردم
شیلا لاهوری
۱۴۰۱/۹/۲۹
بسیار زیبا و جذاب بود و گوش دادن به این کتابهای صوتی واقعا آدم از هر رسانه‌ای بی نیاز میکنه
سه روز، شب و روز من این کتاب زیبا بود و چه زیبا انقلاب فرانسه به تصویر کشیده و چه شباهتهایی به تمام انقلاب‌هایی که تا به امروز اتفاق افتاده در این داستان نمایان بود
fateme kargar
۱۴۰۲/۱/۶
بسیار زیبا بود روند راوی بسیار بسیار توانا، کتاب تاریخی خیلی قشنگی بود، دزیره یک شخصیت محکم همراه با ضعف‌های مشخص که خودش از آن‌ها اطلاع دارد و هر از گاهی در داستان به آن‌ها اشاره میکند، اعتماد به نفس بالا و عزت نفس از ویژگی‌های شخصیتی همه افراد برجسته تاریخ بوده و هست
Sisi Abd
۱۴۰۱/۹/۲۸
بسیار جذاب بود و چقدر زیبا نویسنده از چند جهت داستان را شکل داده بود و خانم بهناز بستان دوست چقدر دلنشین روایت کردند و متبحرانه به شخصیت‌های مختلف داستان روح و شکل میداد با صداهای متفاوت و استعداد بالای خودشان👏🏼👏🏼👏🏼
رضا اکبری
۱۴۰۲/۱۰/۲۱
داستان رو من اشتباهی خریدم ولی خیلی خوشم اومد چون به تاریخ علاقه دارم و از جهت این که فضای تاریخی و شرح جزئیات برام جالب بود اجرا هم خوبه و همزمان شد برام با اکران فیلم از ناپلئون. حتما گوش کنید بعد فیلم را ببینید مکمل هم هستند
فرح حقیقی
۱۴۰۱/۱۰/۲۰
عالی بود، من عاشق رمانهای تاریخی هستم چون هم از شنیدن یه رمان لذت میبری، هم با بخشی از تاریخ آشنا میشی، صدای راوی هم عالی بود، سالها پیش کتابش رو خونده بودم اما باز هم از شنیدن نسخه صوتی‌اش لذت بردم، به تمام دوستان شنیدنش رو توصیه میکنم.
راضیه زارعی
۱۴۰۲/۴/۴
در زیبایی و جذابیت کتاب که هیچ شکی نیست.
اماخانم بستان دوست عزیز چقدر وچقدر زیبا روایت میکردن صحبت بجای اشخاص مختلف با تغییر لحن و صدا. احساس ترس و شادی خشم و ناراحتی شخصیت‌ها کاملا احساس میشد.
واقعا لذت بردم خدا قوت
هومن بهارمست
۱۴۰۱/۱۱/۱۸
کتابی بسیار زیبا و دوست داشتنی. بسیار از آن استفاده کردم. زیباترین رمانی که خوندم این کتاب بود، پر از ماجراهای جزاب و شگفت انگیز آنهم از کسانی که از بزرگان تاریخ بودند، روی من که خیلی تاثیر گذاشت، هر چی بگم کم گفتم،
لیلا مومنی
۱۴۰۲/۹/۲۶
کتاب قشنگی است، از زمان زندگی یه دختر ۱۳ ساله تا ملکه شدن همون دختر، اتفاقات جالبی که در زندگی این دختر رخ میده و برخورد‌های با ناپلئون، گوینده هم به زیبایی داستان رو تعریف‌میکنه
پروانه رفیع زاده
۱۴۰۱/۱۱/۲۰
باسلام در یک کلمه عالی!! باخوندنش کلی به اطلاعاتم اضافه شد؛ مادر دوران مدرسه فقط یه اطلاعات کلی از ناپلئون میخوندیم ولی توی این کتاب در قالب یه داستان جالب اطلاعات زیادی به دست میاریم
مشاهده همه نظرات 37

راهنمای مطالعه کتاب صوتی دزیره

برای دریافت کتاب صوتی دزیره و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.