معرفی و دانلود کتاب صوتی پر

عکس جلد کتاب صوتی پر
قیمت:
۴۵,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی پر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی پر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی پر

کتاب صوتی پر نوشته‌ی شارلوت مری ماتیسن روایت عشقی نامتعارف و پرسوزوگداز میان مردی متأهل و بیوه‌زنی جوان است. این عاشقانه‌ی کلاسیک که از محبوبیت بالایی نیز در ایران برخوردار است، تمام چارچوب‌های اخلاقی شنونده را به چالش می‌کشد.

درباره‌ی کتاب صوتی پر

کتاب صوتی پر (The Feather) اثر شارلوت مری ماتیسن (Charlotte Mary Matheson) رمان کلاسیکی در ژانر عاشقانه است که سیر داستانی آن مخاطب را متحیر می‌کند. شارلوت مری ماتیسن در این کتاب، داستان عشقی پرتب‌وتاب را به تصویر می‌کشد. بذر این عشق نه در بستری معتدل و آرام، بلکه در میانه‌ی طوفانی جوانه می‌زند که هیچ‌کس انتظار آن را ندارد.

کتاب پر، از زمانی آغاز می‌شود که راجر دالتون، شخصیت اصلی داستان، به دیدن دوست قدیمی خود ویوین که یک نویسنده است می‌رود تا به کمک او داستان زندگی‌اش را در قالب یک کتاب منتشر کند. او که بعد از سال‌ها از زندان آزاد شده و اعتبار و آبرویش را از دست داده، گمان نمی‌کند که ویوین درخواست او را بپذیرد و کمکش کند، ولی در کمال تعجب ویوین می‌پذیرد و خاطرات دالتون را که از زاویه‌ی دید خودش نوشته شده می‌خواند. خواندن آنچه بر راجر دالتون گذشته و علت زندانی شدنش، ویوین را متحیر می‌کند.

معرفی و دانلود کتاب صوتی پر

خاطرات راجر دالتون از روزمره‌ی آرام و تکراری این مردی میانسال و خانواده‌دار آغاز می‌شود. او کارشناس بیمه است و به همراه همسر و فرزندش زندگی ساده و بی‌حاشیه‌ای دارد. با اینکه او گذشته‌ی پرفرازونشیبی داشته، حالا دلخوشی‌اش در میانسالی سیگار کشیدن در کنار آتش شومینه و آب دادن به گل‌هایش است. اما ناگهان سر و کله‌ی عشقی نامتعارف در سرنوشتش پیدا می‌شود که او را به دل حوادثی مهیب می‌برد. همه‌چیز از جایی شروع می‌شود که پیگیری پرونده‌ی قتل شوهر زنی به نام مادام کوترل به او سپرده می‌شود. مادام کوترل زنی جوان و زیباست که هم‌سن‌وسال دختر راجر دالتون است، اما میان او و راجر عشقی آتشین شکل می‌گیرد که آن‌ها را به فداکاری‌ها و گرفتن تصمیمات جان‌کاه بسیاری وا می‌دارد.

داستان کتاب صوتی پر شباهت چندانی به عاشقانه‌های سرراست و ساده‌ی دیگر کتاب‌ها ندارد. شنیدن این کتاب صوتی مدام مخاطب را درگیر چالش‌های اخلاقی‌ای می‌کند که پاسخ دادن به آن‌ها کار آسانی نیست. عشق، خیانت، فداکاری و انتخاب‌های آگاهانه‌ای که نتیجه‌ای جز سختی ندارند، عناصر سازنده‌ی این عاشقانه‌ی پراحساس هستند.

کتاب صوتی پر اثری از شارلوت مری ماتیسن است که با تلاش میمنت دانا به فارسی ترجمه شده. نشر صوتی رمانو و انتشارات آتیسا، به ترتیب ناشران صوتی و متنی این کتاب هستند. این کتاب صوتی را با صدای امیررضا علی‌زاده می‌شنوید.

اقتباس سینمایی از کتاب صوتی پر

در سال 1929، فیلمی سینمایی به همین نام، بر اساس داستان کتاب پر نوشته‌ی شارلوت مری ماتیسن ساخته شد که جیمسون توماس و ویرا فلوری در آن ایفای نقش کردند. کارگردانی این اثر به عهد‌ی لسلی هیسکات بوده است.

کتاب صوتی پر مناسب چه کسانی است؟

علاقه‌مندان کتاب‌های عاشقانه‌ی کلاسیک از شنیدن کتاب صوتی پر لذت خواهند برد.

در بخشی از کتاب صوتی پر می‌شنویم

تا مدتی بعد از این پیشامد، به هر نحوی می‌خواستم سر صحبت را روی این موضوع باز کنم. او مهر سکوت بر لب زده و مثل روزهای اول آشنایی خاموش بود و با عالمی غم و اندوه و کسالتی که دم از اضطراب درونی می‌زد به سر می‌برد. من سعی می‌کردم او را تسلی دهم و از این افکار منصرفش کنم ولی او از من روی‌گردان بود. من هم سکوت اختیار کردم. با خود گفتم کم‌کم فراموش می‌کند. ولی شبی پس از شام حوصله‌ام سر رفت و گفتم: «آخر ماویس، تا کی می‌خواهی با غم و غصه زندگی را بر من و خودت حرام کنی؟ من ماویس اولی را می‌خواهم، نه یک موجود ساکت و ماتم‌زده. دلیل ندارد تو این‌قدر عصبانی باشی.»

- «من عصبانی نیستم.»

- «پس قهر کرده‌ای؟»

- «نه قهر هم نیستم.»

- «پس این سکوت دائمی چه معنی دارد؟ مخصوصاً بین دو نفر دوست یا در حقیقت عاشق و معشوقی مثل من و تو. تو می‌گویی عصبانی نیستی و از من هم دلخوری‌ای نداری. پس برای چه مرا این‌طور تنبیه می‌کنی؟»

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
شناسنامه
12 دقیقه
قسمت اول
2 دقیقه
قسمت دوم
4 دقیقه
قسمت سوم
9 دقیقه
قسمت چهارم
4 دقیقه
قسمت پنجم
4 دقیقه
قسمت ششم
19 دقیقه
قسمت هفتم
5 دقیقه
قسمت هشتم
10 دقیقه
قسمت نهم
5 دقیقه
قسمت دهم
7 دقیقه
قسمت یازدهم
5 دقیقه
قسمت دوازدهم
8 دقیقه
قسمت سیزدهم
6 دقیقه
قسمت چهاردهم
4 دقیقه
قسمت پانزدهم
4 دقیقه
قسمت شانزدهم
2 دقیقه
قسمت هفدهم
7 دقیقه
قسمت هجدهم
7 دقیقه
قسمت نوزدهم
7 دقیقه
قسمت بیستم
7 دقیقه
قسمت بیست‌ویکم
11 دقیقه
قسمت بیست‌ودوم
16 دقیقه
قسمت بیست‌وسوم
18 دقیقه
قسمت بیست‌وچهارم
6 دقیقه
قسمت بیست‌وپنجم
14 دقیقه
قسمت بیست‌وششم
15 دقیقه
قسمت بیست‌وهفتم
4 دقیقه
قسمت بیست‌وهشتم
20 دقیقه
قسمت بیست‌ونهم
4 دقیقه
قسمت سی‌ام
12 دقیقه
قسمت سی‌ویکم
9 دقیقه
قسمت سی‌ودوم
14 دقیقه
قسمت سی‌وسوم
3 دقیقه
قسمت سی‌وچهارم
2 دقیقه
قسمت سی‌وپنجم
3 دقیقه
قسمت سی‌وششم
3 دقیقه
قسمت سی‌وهفتم
2 دقیقه
قسمت سی‌وهشتم
3 دقیقه
قسمت سی‌ونهم
10 دقیقه
قسمت چهلم
5 دقیقه
قسمت چهل‌ویکم
15 دقیقه
قسمت چهل‌ودوم
7 دقیقه
قسمت چهل‌وسوم
18 دقیقه
قسمت چهل‌وچهارم
15 دقیقه
قسمت چهل‌وپنجم
15 دقیقه
قسمت چهل‌وششم
10 دقیقه
قسمت چهل‌وهفتم
5 دقیقه
قسمت چهل‌وهشتم
15 دقیقه
قسمت چهل‌ونهم
8 دقیقه
قسمت پنجاهم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی پر
نویسنده
مترجممیمنت دانا
راویامیررضا علی زاده
ناشر چاپیانتشارات آتیسا
ناشر صوتیانتشارات رمانو
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۷ ساعت و ۵ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی پر

هانیه هژبرالساداتی
۱۴۰۲/۹/۲۸
کیفیت صدا و ضبط عالی
اجرا و نحوه بیان عالی
اولین بار وقتی شانزده ساله بودم این کتاب را خواندم. جذاب‌ترین بخش توصیف دالتون از ورود مادام کوترل به اتاق کوچک هتل بود که تداعی این شعر سعدی بود:
شمع را باید ازین خانه به در بردن و کشتن
تا به همسایه نگوید که تو در خانه مایی
کشتن شمع چه حاجت بود و
از بیم رقیبان
پرتو روی تو گوید که تو در خانه مایی
(هر چند در انتساب بیت اخیر به سعدی تردید هست)
اما برایم بسیار جذاب بود تشبیه توصیف مشابهی از دو نویسنده در دو قطب مختلف فرهنگی-اجتماعی-ذهنی از معشوق…
- داستان جالبی بود هر چند، از نظر ذهن ٤٠ سالگی، به جذابیت آنچه ٢٤ سال پیش به نظرم رسیده بود، نبود …
فهیمه داودی
۱۴۰۲/۱۰/۱۵
از این کتاب و داستان عاشقانه آن نمی‌توان با عنوان یک شاهکار ادبی یاد کرد چرا که داستان‌های عاشقانه اسطوره‌ای برتری در ادبیات وجود دارند اما هر فردی می‌تواند از این کتاب برداشت متفاوتی داشته باشد و از داستان عاشقانه آن لذت ببرد.
شخصیت اول این کتاب فرد کاملا ضعیفی است که خلاهای عاطفی، نادیده گرفته
شدن‌ها و عدم موفقیت شخصی را در خلال وجود مایوس پوشش می‌دهد به طوری که از او یک بت و یک قدیس ساخته و درنهایت در راه این قدیس جان خود را فدا می‌کند که اصلا در نظر عاشقان واقعی و اسطوره‌های ادبی عشق این عمل پسندیده و مناسب شان یک عاشق حقیقی نیست.
ستایش نوروززاده
۱۴۰۲/۱۱/۱۲
داستان تم عاشقانه داره. در دهه ۱۹۲۰ انگلستان روایت میشه. راجع به یک مرد کارمند بیمه که زندگی کسالت اوری داره و با یک عشق ناگهانی، زندگیش تازه شروع میشه. من ماجرا رو دوست داشتم ولی متاسفانه با صدای راوی و طرز خوندنشون خیلی ارتباط نگرفتم. بعضی جاها رو که کلا به نظرم اشتباه خوندند. در هر صورت تجربه و جالبی بود پایان متاثر کننده‌ای داشت. من واقعا دلم میخواست داستان واقعی باشه تا بشه صدای ماویز رو شنید
نجمه ضیایی
۱۴۰۲/۱۰/۱۷
یک داستان رمانتیک که بسیار زیبا توصیف شده و خواننده یا شنونده مدام ترغیب به ادامه‌ی داستان میشه. واقعا لذت بردم و این کتاب رو پیشنهاد میدم. ولی در پایان عشقی انتحاری که واقعا قلب آدم به درد میاد از ضعف یه شخصیت که باعث... به خاطر دوستانی که تمایل به شنیدن این کتاب دارن نمیتونم بیشتر توضیح بدم. خلاصه اینکه آخرش هم اشکم در اومد هم خشمگین از حماقت یک انسان، البته به نظر من!
سما
۱۴۰۳/۱/۱۰
سلام کتابراه عزیزم ممنونم. قبلا این کتاب رو خونده بودن. صدای راوی عالی بود ولی نحوه خوندن کتاب خوب نبود بخصوص اوایل. من خیلی جاهاش حرص خوردم که چرا وقتی کسی به شهرت علاقه نداره به زور..... میخوای به جایی برسه و خودتو خانواده ات رو فدای یک زن کردی که تو عاشقش شده بودی. خیلی بهتر میتونستی این عشق رو مدیریت کنی. ولی خوب این هم یک داستان زیبا بود.
Samira Naraghi
۱۴۰۲/۱۲/۱۲
قصه‌ای کامل! از عشق خیانت، دروغ، ابرو ریزی، فداکاری شکست‌ها و پیروزی‌ها خدایا این قصه بی نظیر بود پر از فراز و فرود زندگی یک مرد عاشق. دو روی سکه زندگی در کنار هم! خوشبختی و موفقیت در رویی و بدبختی و ناکامی در رویی دیگر!
مریم حسنی
۱۴۰۳/۱/۱۷
کتاب پر داستان عشقی پرشور رو روایت میکنه که واقعن مربوط به داستان‌های کتاب‌ها هست و در عین حال میتونید عشقی سراسر از گناه و خطا رو تصور کنید که منجر به کمال شخص و به ثمر رسیدن شود. برای یکبار خوندن پیشنهاد میشه.
مهدی دلسوز
۱۴۰۲/۹/۱۴
سلام
امروز این کتاب تموم کردم فوق‌العاده بود
پایان داستان دوست نداشتم و بسیار شبکه کننده بود
تا اواسط کتاب جذابیت به نوع دیگری بود اما در اواخر کتاب هیجانات اتفاقات انسان ترقیب به خواندن ادامه داستان میکرد.
Khadije Farokhy
۱۴۰۲/۱۱/۲۳
من نگارش کتاب رو خیلی دوست داشتم. صدای راوی هم خوب بود فقط کاش نویسنده از همسر و دختر نقش اول داستان رو بهتر توصیف می‌کرد. من فکر نکنم زنی تا این حد نسبت به شوهر خود بی تفاوت باشه
حمید رضا
۱۴۰۲/۱۱/۱۳
داستان بسیار زیبا و عاشقانه. در دوران نوجوانی این کتاب رو خوانده بودم و الان که دوباره گوش دادم خیلی بهتر روابط عاشقانه رو درک میکنم. راوی کتاب خوب از عهده خوانش کتاب بر امدند
سیدمحمد امیدخدا
۱۴۰۲/۱۰/۱۸
به نظرم اولش گوینده خیلی کتابی داستان رو میخوند ولی کم کم آنقدر داستانش جذاب و گیرا بودو صدای گوینده آنقدر روی داستان نشست واقعا محو جریان داستان شدم عالی بود
الناز انصاری
۱۴۰۲/۱۱/۱۵
ترجمه خیلی بدی داره. کاش به عنوان نمونه یکی دو صفحه از متن رو در کنار نمونه صدا بگذارید که قبل از خرید، بتونیم ارزیابی کنیم.
مرصیه قانع
۱۴۰۲/۹/۲۸
این کتاب رادر ۱۸ سالگی مطالعه کرده بودم و اینک که ۵۲ ساله هستم شنیدن آن لذتی دیگر داشت برایم. این کتاب فوق العاده است.
maryam arab
۱۴۰۲/۹/۲۷
بعد از کلی وقت یک کتاب فوق العاده شنیدم
بسیار بسیار عالی
خیلی دوستش داشتم
تمامش را مجسم می‌کردم
گاهی سر زدن کلنگ آخر نا امید میشویم
ترنج
۱۴۰۳/۲/۵
داستان عشق پنهانی یک مرد متاهل به یک زن بیوه جوان شاید موضوع تکراری باشد ولی پرداخت جالبی داشت صدای گوینده هم خوب بود.
مشاهده همه نظرات 27

راهنمای مطالعه کتاب صوتی پر

برای دریافت کتاب صوتی پر و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.