معرفی و دانلود کتاب آنالیز بالینی گام در بیماران فلج مغزی

عکس جلد کتاب آنالیز بالینی گام در بیماران فلج مغزی
قیمت:
29900 تومان - 3.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب آنالیز بالینی گام در بیماران فلج مغزی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب آنالیز بالینی گام در بیماران فلج مغزی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب آنالیز بالینی گام در بیماران فلج مغزی

کتاب آنالیز بالینی گام در بیماران فلج مغزی نوشته‌ی محمد یوسفی، محمدرضا جهانی و بهشاد پنجه زاده در ارتباط با طبیعت ضایعه فلج مغزی، منطق درمان و استفاده از تحلیل حرکتی در برنامه‌ریزی و ارزیابی درمان بحث می‌کند.

درباره‌ی کتاب آنالیز بالینی گام در بیماران فلج مغزی:

تا قبل از ظهور آزمایشگاه تحلیل حرکتی بالینی، درمان فلج مغزی هنر بود و نه علم. پزشکان، بیمارانشان را به گونه‌ای که آموخته بودند درمان می‌نمودند و سوالی هم نمی‌پرسیدند. ورای آزمایشات بالینی، به ندرت تلاشی جهت تعریف یک آسیب‌شناسی دقیق وجود داشت، درباره اینکه چگونه این درمان بر پویایی آن آسیب‌شناسی در مدت زمان کوتاه و یا طولانی اثرگذار خواهد بود فکر نمی‌شد، و تلاش زیادی جهت ارزیابی نتایج درمان وجود نداشت. به دلیل اینکه اولویت‌های راه رفتن درست به خوبی درک نمی‌شد و یا اینکه درکی از استخوان‌ها که به عنوان اهرم عمل می‌کردند وجود نداشت، تلاش کمی جهت تعریف و حفظ عضله‌هایی که وظیفه‌ی آن‌ها شتاب‌دهنده بوده و یا اعاده نمودن بازوهای اهرمی آن‌ها وجود نداشت.

در نتیجه بار اضافی دیگری به ناپایداری‌های فیزیولوژیکی بیماری که مبتلا به فلج مغزی بود افزوده می‌شد و وضعیت بیمار پس از عمل بدتر از پیش از عمل او می‌شد. خوشبختانه تغییر این قضیه آغاز شده است. با استفاده از تحلیل‌های حرکتی کامپیوتری، اکنون درک بهتری از فیزیولوژی حرکت وجود دارد و همچنین درک فیزیولوژی عصبی کنترل حرکتی نیز آغاز شده است. با استفاده از تحلیل حرکتی، درمان‌ها در طی دهه گذشته بسیار تغییر کرده است.

کتاب آنالیز بالینی گام در بیماران فلج مغزی مناسب چه کسانی است؟

این کتاب برای دانشجویان پزشکی مغز و اعصاب کابردی و سودمند خواهد بود.

در بخشی از کتاب آنالیز بالینی گام در بیماران فلج مغزی می‌خوانیم:

کینتیک صفحه عرضی هر چند کینتیک عرضی (گشتاورهای مفصل و توان) را می‌توان محاسبه کرد، اما تایید آن‌ها دشوار است. چون هیچیک از نیروهای گرانشی موجود در صفحه عرضی وجود ندارند. فقط نیروهای اینرسی برای تولید گشتاورها عمل می‌کنند. این‌ها در مفصل ران بزرگترین و در مچ با کوچکترین هستند، چون آن‌ها وابسته به گشتاور جرمی اینرسی در قسمت‌های دیستال تا مفصل مذکور هستند. حرکت و نیز سرعت، در صفحه عرضی بزرگ نیستند. در مقایسه با صفحات ساجیتال و کرونال، قدرت صفحه عرضی ناچیز است. به لحاظ تجربی، فرد انتظار گشتاور کوچک خارجی در طی نیمه اول حالت ایستا، و گشتاور داخلی در نیمه دوم، در هر سه مفصل را دارد.

در زانو و مچ پا، این گشتاورها با نیروهای ایجاد شده در رباط‌های پیرامون متعادل می‌شوند. گرداننده‌های قوی عضلات داخلی و خارجی در مفصل ران وجود دارند، اما مقدار قدرت تولید شده بقدری کوچک است که حدس آن بی‌معنی است که آیا عضلات به شکل برونگرا یا درونگرا عمل می‌کنند یا اینکه آن‌ها در راه رفتن طبیعی ضروری هستند یا خیر. هر چند در حال جمع آوری گشتاورهای صفحه عرضی هستیم، اما امروزه از آن‌ها بصورت بالینی استفاده نمی‌کنیم.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: راه رفتن نرمال
فصل دوم: راه رفتن افراد دچار فلج مغزی
فصل سوم: اصول درمان در فلج مغزی
فصل چهارم: همیپلجی (فلج کامل نصف بدن)
فصل پنجم: فلج دوسویه و فلج هر چهار دست و پا
فصل ششم: مراقبت‌های پس از عمل
فصل هفتم: ارزیابی نتیجه
کلام آخر

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب آنالیز بالینی گام در بیماران فلج مغزی
نویسنده، ،
ناشر چاپیانتشارات گیوا
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات196
زبانفارسی
شابک978-600-451-768-3
موضوع کتابتخصص‌های پزشکی، کتاب‌های دانشگاهی
قیمت نسخه الکترونیک
29900 ت - 3.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب آنالیز بالینی گام در بیماران فلج مغزی

برای دریافت کتاب آنالیز بالینی گام در بیماران فلج مغزی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.