معرفی و دانلود کتاب آنجا که نور وارد می‌شود: ساختن یک خانواده، کشف خویشتن

عکس جلد کتاب آنجا که نور وارد می‌شود: ساختن یک خانواده، کشف خویشتن
قیمت:
49000 تومان - 5.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب آنجا که نور وارد می‌شود: ساختن یک خانواده، کشف خویشتن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب آنجا که نور وارد می‌شود: ساختن یک خانواده، کشف خویشتن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب آنجا که نور وارد می‌شود: ساختن یک خانواده، کشف خویشتن

جیل بایدن، همسر جو بایدن، در کتاب آنجا که نور وارد می‌شود: ساختن یک خانواده، کشف خویشتن، به شرح دشواری‌های زندگی به عنوان همسر یک سیاست‌مدار مشهور می‌پردازد و با لحنی صمیمی از تلاش‌هایی می‌گوید که برای حفظ کانون خانواده‌ی بایدن در دل بازی‌های سیاسی انجام داده است.

درباره کتاب آنجا که نور وارد می‌شود:

زندگی با یک سیاست‌مدار بزرگ دشوار است؛ آن هم در کشوری چون آمریکا که زندگی سیاسیون در آن زیر موشکاف‌ترین ذره‌بین‌هاست. چه بسیار خانواده‌های سیاسی مشهوری که بر اثر چالش‌های این نوع زندگی از هم فرو پاشیدند. خانواده‌ی بایدن اما در برابر این سختی‌ها تاب آورد. تاب‌‌آوری‌ای که بدون اغراق، بیشتر از همه مدیون جیل بایدن است.

جیل و جو بایدن در سال 1977 با یکدیگر ازدواج کردند. این اولین ازدواج جو نبود. او همسر پیشین خود و یکی از پسرانش را به دلیل سانحه‌ی رانندگی از دست داده بود. در چنین شرایطی بود که جیل وارد زندگی او شد. از ازدواج نخست جو بایدن، دو فرزندِ پسر باقی مانده بود. این احتمالا بزرگ‌ترین چالش زندگی خانوادگی جیل بود. آیا او می‌توانست فرزندانِ جو را همچون فرزندان خود دوست بدارد؟ بر سر این راه، چه موانعی وجود داشت؟ آیا زندگی سیاسی جو بایدن، سد راه آرامش خانوادگی آن‌ها نمی‌شد؟ آیا عشق، به تنهایی برای ساختن یک زندگی کافی‌ست؟ جیل چگونه باید با این سوالات مواجه می‌شد...؟

این‌ها سوالاتی‌اند که جیل بایدن، با روایت سرگذشت خود در کتاب آنجا که نور وارد می‌شود (Where the Light Enters)، به آن‌ها پاسخ می‌دهد. این کتاب پیش از هر چیز، ستایشی خالصانه از نیروی عشق است؛ داستان واقعی زوج مشهوری که قدم به قدم و در کنار هم زندگی مشترک خود را می‌سازند. اگرچه جیل از لحظاتی که ((پاهایشان لرزیده)) نیز سخن می‌گوید، اما صدای غالبی که از دل صفحات کتاب برمی‌خیزد، صدای زنی‌ست مصمم و شجاع، که در راه تلاش برای عشق و خانواده، به سستی پاها اعتنا نمی‌کند.

در نکوداشت کتاب آنجا که نور وارد می‌شود:

نگاهی صمیمی به عشقی که خانواده‌ی بایدن را بنا نهاد و همچنین، ستایشی از نقشِ ظریف زن در ایجاد تعادل در مرکز این خانواده... (amazon)

کتاب آنجا که نور وارد می‌شود برای چه کسانی مناسب است؟

خوانندگانی که به دنبال کردن سرگذشت بزرگان دنیای سیاست علاقه‌مند هستند، و همچنین، دوست‌داران آثار مربوط به روانشناسی و خانواده از مطالعه‌ی این کتاب لذت خواهند برد.

با جیل بایدن، نویسنده‌ی کتاب آنجا که نور وارد می‌شود بیشتر آشنا شویم:

او اکنون استاد زبان انگلیسی در کالج منطقه‌ای در شمال ویرجینیاست و پیش از ازدواج با جو بایدن نیز سال‌های زیادی را به شغل دبیری و نویسندگی گذرانده بود. جیل بایدن (Jill Biden)، سیمای زنی مستقل را ترسیم می‌کند که برخورداری از مواهب ازدواج با مردی مشهور، به هویت متمایز او به عنوان یکی از اعضای مهم جامعه آسیب نزده است.

در بخشی از کتاب آنجا که نور وارد می‌شود می‌خوانیم:

عشق قدرتمند چیزی است که ما را مثل ملاتی کنار یکدیگر نگه می‌دارد. بدون آن همە‌ی ما مثل تلی سنگ در برابر عوامل گریزناپذیری مثل آزردگی‌ها، اهانت‌ها، خیانت‌ها یا گذر زمان پراکنده خواهیم شد؛ اما عشق باعث می‌شود انعطاف‌پذیر و مقاوم شویم؛ ما را قادر می‌کند نابخشودنی‌ها را ببخشیم و در کنارهم به چیزی بیش از خودمان تبدیل شویم. اگرچه عشق نمی‌تواند ما را در برابر غم‌های این دنیا محافظت کند، اما سرپناهی برای ما ایجاد می‌کند؛ سرپناهی که می‌توانیم در میان دیوارهایش کنار یکدیگر جمع شویم و تجدید قوا کنیم. مادامی که درون این سرپناه باشیم، در خانه هستیم.

این قطعی‌ترین حقیقتی است که من می‌دانم: عشق خانواده را کامل می‌کند. مهم نیست خانواده‌ای مرکب از فرزندان تنی یا ناتنی باشید، یا در حال التیام بخشیدن زخم ناشی از رفتن عزیزتان باشید؛ یا والدین سالمندتان را دعوت کنید تا همراهتان زندگی کنند. شاید جزئیات تفاوت داشته باشند اما عشق مخرج تمام این کسرهاست.

این داستان واقعی زندگی‌ای است که من و جو در کنار هم ساختیم؛ با تکیه بر رسوم، خنده و کارهای ساده‌ای که برای یافتن شادی انجام دادیم. ما هیچ نقشەی راه یا فکر بکری نداشتیم. در مواردی پایمان لرزید، اما هیچوقت دست از تلاش برای یکپارچه نگه داشتن خانواده برنداشتیم و تمام اینها را با هم انجام دادیم. ما خانواده‌مان را ساختیم، وقتهایی که لازم بود آن را بازسازی کردیم و در این مسیر معنای موجود در پس این شعر زیبا را کشف کردیم:

بگذار آموزگار مگس‌ها را از روی زخم بتاراند
و مرهمی روی زخم بگذارد.
سر برنگردان، نگاه کن به جای مرهم روی زخم.
از آنجاست که نور بر تو وارد میشود.
و حتی برای یک لحظه گمان مبر
که خود زخمت را التیام می‌دهی

فهرست مطالب کتاب

پیش از شروع
1: پیوند خانوادگی
2: پشت سر گذاشتن محدودیت‌ها
3: پایان دوران کودکی
4: یک جنتلمن واقعی
5: اگر لازم باشد درخواست کنی...
6: پنج بار پیشنهاد ازدواج
7: ما نمی‌گوییم «نامادری»
8: این نوزاد شماست
9: کشف صدای خودم
10: دختر شدن
11: شگفتی‌های کوچک
12: تصمیمات مشترک
13: سفره بزرگ‌تر می‌شود
14: از دوست تا خانواده
15: فروپاشی
مؤخره: آن جا که نور وارد می‌شود

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب آنجا که نور وارد می‌شود: ساختن یک خانواده، کشف خویشتن
نویسنده
مترجمرضا اسکندری آذر
ناشر چاپینشر نون
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات208
زبانفارسی
شابک978-622-756605-5
موضوع کتابکتاب‌های زندگی نامه
قیمت نسخه الکترونیک
49000 ت - 5.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب آنجا که نور وارد می‌شود: ساختن یک خانواده، کشف خویشتن

I
۱۴۰۰/۲/۲۳
کتاب خوبیه ترجمه ش خوبه. خیلی تحت تاثیر شخصیتشون قرار نمیگیرید. اما درسهایی در طی مطالعه کتاب میگیرید.
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب آنجا که نور وارد می‌شود: ساختن یک خانواده، کشف خویشتن

برای دریافت کتاب آنجا که نور وارد می‌شود: ساختن یک خانواده، کشف خویشتن و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.