معرفی و دانلود کتاب آه، ما الاغ‌ها!

عکس جلد کتاب آه، ما الاغ‌ها!
قیمت:
10000 تومان - 1.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب آه، ما الاغ‌ها! و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب آه، ما الاغ‌ها! و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب آه، ما الاغ‌ها!

کتاب آه، ما الاغ‌ها! اثر پرفروش و معروف عزیز نسین، نویسنده‌ی صاحب نام ترک است که مجموعه‌ای از داستان‌های کوتاه و جذاب را در قالب طنز روایت می‌کند.

این کتاب 10 داستان کوتاه با روایت شیرین در بر دارد که صمد بهرنگی آن‌ها را ترجمه کرده است. عنوان آه ما الاغ‌ها! از یکی از همین داستان‌ها برگرفته شده است. این داستان روایت الاغی است که در حین چریدن، حضور گرگی را احساس می‌کند، صدایش را می‌شنود، اما با خوش‌باوری دائم با خود تکرار می‌کند که گرگ نیست. گرگ هر لحظه به الاغ بیشتر نزدیک می‌شود، الاغ پا به فرار می‌گذارد، اما در راه باز هم خود را گول می‌زند که گرگ نیست، اما ...

عزیز نسین را بیشتر بشناسیم:

عزیز نسین (Aziz Nesin) نویسنده، مترجم و طنزنویس اهل کشور ترکیه است. از وی مجموعه کتاب‌های زیادی شامل شعر، داستان کوتاه، رمان، نمایشنامه و سفرنامه وجود دارد. آثار او در بسیاری از کشورها ترجمه و به چاپ رسیده‌اند. بیش از 150 اثر از او به فارسی ترجمه شده است.

آه، ما الاغ‌ها! کتابی جذاب و متفاوت از این نویسنده ترک زبان است. داستان‌های این کتاب، به شیوه‌ای ساده همراه با بیان نکاتی طنازانه روایت می‌شوند که همین امر، آن را به اثری دوست داشتنی و محبوب برای تمام دوران‌ها تبدیل کرده است.

در بخشی از این کتاب می‌خوانیم:

آه، ما! ما الاغ‌ها!... ما جماعت الاغ‌ها هم سابق بر این، درست مثل شما جماعت آدم‌ها حرف می‌زدیم. ما هم برای خودمان زبان به‌خصوصی داشتیم. موزون و شیرین و خوشایند صحبت می‌کردیم. چه عالی حرف می‌زدیم و چه ترانه‌های دل‌انگیز سر می‌دادیم. البته ما الاغ‌ها به زبان آدم‌ها حرف نمی‌زدیم، به زبان خود الاغ‌ها حرف می‌زدیم؛ زبان الاغ‌ها زبانی بود انعطاف‌پذیر، لطیف و غنی.
ما جماعت الاغ‌ها آن وقت‌ها عرعر نمی‌کردیم، بعدها عرعر کردن را پیشه‌ی خود کردیم.
همان‌طور که می‌دانید، حالا تمام خواسته‌ها، احساس‌ها، آرزوها، تلخ‌کامی‌ها و شادی‌هایمان را برای همدیگر و شما انسان‌ها که آقای ما باشید تنها به‌وسیله‌ی عرعر کردن می‌فهمانیم.

راستی عرعر کردن چیست؟ عرعر کردن، عبارت از این است که صداهایی پشت هم با دو هجای کشیده به شکل «آآآاً ای‌ی‌ی‌ی، آآآاً ای‌ی‌ی‌ی»، یکی از ته گلو و دیگری از جلوی دهان خارج شود. عرعر کردن همین است. زبان غنی ما یواش‌یواش تحلیل رفت، تا آخرش محدود شد به همین صدای دوهجایی. آخر مخلوقی مثل ما، چطور می‌تواند تمام احساسات خود را با این یک شِبه‌کلمه بفهماند؟!

دلتان نمی‌خواهد بدانید چطور شد که آن زبان غنی و وسیع الاغ‌ها مُرد و بعدش ما الاغ‌ها شروع به عرعر کردیم؟ اگر دلتان بخواهد موبه‌مو خواهم گفت.

فهرست مطالب کتاب

آه، ما الاغ‌ها!
به خاطر پنج «قروش»
کفش تنگ
قماش انگلیس
خانه‌های لانه مرغی
ابزار ظریف
سمفونی بند کفش
گورستان خانوادگی
چکمه‌های یک «پاشا»ی بازنشسته
محمود و نگار

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب آه، ما الاغ‌ها!
نویسنده
مترجمصمد بهرنگی
ناشر چاپیانتشارات گیوا
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات128
زبانفارسی
شابک978-600-451692-1
موضوع کتابکتاب‌های طنز، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک
10000 ت - 1.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب آه، ما الاغ‌ها!

حمید شایسته پور
۱۴۰۲/۸/۱۹
کتاب بسیار جذاب، عالی و خواندنی با طنز سیاسی و اجتماعی بسیار گزنده. به هر صورت و با هر ایده و تفکری که داشته باشید جذاب است به ویژه که داستانهای آن کوتاه است و در اوقات فراغت کوتاه می‌تواند خوانده شود.
Hashem Moradmand
۱۴۰۱/۲/۲۰
طنزش جالبه ولی یه مقدار قدیمیه. با این حال به خوندنش می‌ارزه. به فرهنگ ما هم نزدیکه
ٍالهام ریاحی
۱۳۹۹/۹/۱۶
سالها پیش خوانده بودمش ولی باز هم از خواندن دوباره ش غرق لذت شدم. عزیز نسین فوق العاده س.
Masoumeh Pourmasoumi
۱۴۰۰/۷/۱۴
خیلی خوب بود. کلی خندیدم. توصیه میکنم حتما این کتاب رو بخونید. ممنون از کتابراه
Mahnaz Khorram
۱۴۰۱/۱/۹
یک کتاب پنداموز طنزآمیز
مشاهده همه نظرات 5

راهنمای مطالعه کتاب آه، ما الاغ‌ها!

برای دریافت کتاب آه، ما الاغ‌ها! و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.