معرفی و دانلود کتاب گوسفندی که گرگ شد

عکس جلد کتاب گوسفندی که گرگ شد
قیمت:
۱۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب گوسفندی که گرگ شد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب گوسفندی که گرگ شد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب گوسفندی که گرگ شد

کتاب گوسفندی که گرگ شد مجموعه‌ای از داستان‌های کوتاه و طنز عزیز نسین نویسنده و طنزپرداز ترکیه‌ای محسوب می‌شود. عزیز نسین در دوازده داستان جذاب و دلنشین به مسائل مختلفی می‌پردازد و بسیاری از مسائل اجتماعی را مورد نقد و بررسی قرار می‌دهد.

مجموعه داستان جذاب و خواندنی گوسفندی که گرگ شد دربرگیرنده‌ی تعدادی از داستان‌های جذاب عزیز نسین (Aziz Nesin) است که با حکایاتی متفاوت و تمثیلی تلاش می‌کند تا مشکلات اقتصادی، اجتماعی و... را به نقد بکشاند. داستان‌های عزیز نسین به رغم اینکه برای مردم ترکیه و مشکلات آن‌ها نوشته شده اما برای بسیاری از جوامع قابل درک است و به همین دلیل به عنوان نویسنده و طنزپردازی جهانی شناخته می‌شود.

عزیز نسین را بیشتر بشناسیم:

مَحمَت نُصرَت که با نام هنری عزیز نسین در سراسر دنیا شناخته می‌شود در زمان حیات خود به عنوان نویسنده، مترجم و طنزنویس اهل ترکیه فعالیت داشت. نسین در بسیاری از نوشته‌های خود به نقد مشکلات سیاسی و اجتماعی پرداخت. آثار این نویسنده‌ی بزرگ تاکنون به بیش از ۳۰ زبان مختلف ترجمه شده‌اند. از میان آثار این عزیز نسین می‌توان به مواردی مانند مگه تو مملکت شما خر نیس، دیوانه‌ای بالای بام، محمود و نگار، پخمه، دختر شایسته‌ی شهرمون و... اشاره کرد.

در بخشی از کتاب گوسفندی که گرگ شد می‌خوانیم:

یکی بود، یکی نبود. در یک سرزمین دورافتاده وضع عجیب و غریبی حکم‌فرما بود! چیزی را که یکی کم داشت دیگری آن‌قدر زیاد داشت که نمی‌تونست تحمل بکنه. کسی که شکمش سیر بود چشمش گرسنه بود و آن که چشمش سر بود از گرسنگی می‌نالید!

کارها حساب و کتاب نداشت. هر کس زورش به دیگری می‌رسید با کمال بی‌انصافی پدرش را در می‌آورد! وجدان و اخلاق و دین و ایمان، جزء افسانه‌ها شده بود و تمام هم و غم و کوشش مردم این بود که چطور سر دیگران را کلاه بگذارند و جیب آن‌ها را خالی کنند!

مردم این سرزمین هر سال خودشان را وزن می‌کردند؛ هر کس سنگین‌تر بود حاکم و سلطان آن سرزمین می‌شد. به همین جهت تمام مردم آن جا از زن و مرد و پیر و جوان و کوچک و بزرگ، صبح تا شب دهانشان می‌جنبید و غذاهای مقوی می‌خوردند و شربت‌های ویتامین‌دار می‌آشامیدند تا بیشتر چاق و سنگین بشوند و بتوانند به مقام و منصب شاهی برسند!

توی این‌همه جمعیت داوطلب پادشاهی یک نفر که از همه لاغرتر و مردنی‌تر بود بیشتر از سایرین فعالیت می‌کرد و غذا می‌خورد تا چاق بشود. می‌گفت:

«اگر من سلطان بشوم کاری می‌کنم که تمام مردم این سرزمین راضی و خوشحال بشوند.

اما کوشش او بی‌نتیجه بود. هر کاری می‌کرد و هر قدر غذا می‌خورد به جای اینکه چاق‌تر بشود لاغرتر می‌شد!

یک شب که در کلبه خودش نشسته بود، ضمن خوردن غذا برای چاق شدن و رسیدن به مقام سلطنت نقشه می‌کشید، ولی فکرش به جایی نمی‌رسید. با خودش می‌گفت:

«خدایا چکار کنم به سلطنت برسم؟»

فهرست مطالب کتاب

چند برگ از زندگی نویسنده
چند برگ هم از زندگی مترجم
گوسفندی که گرگ شد
هر دری یک جور باز میشه
همش تقصیر خود ماس
قدم نورسیده مبارک!
بزرگ‌ترین سلطان جهان و ساس!
مسابقه‌ی حیوانات
چرا مملکت پر از دیونه‌اس؟!
نامه‌ی عوضی!
آقا پسر!!
کارهای بدون سرمایه!
بچه عقده‌ای میشه!
آن جور که می‌گویید نیست!
خنده؛ علل و تأثیر آن در جامعه

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب گوسفندی که گرگ شد
نویسنده
مترجمرضا همراه
ناشر چاپیانتشارات گیوا
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات120
زبانفارسی
شابک978-600-451-686-0
موضوع کتابکتاب‌های طنز، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب گوسفندی که گرگ شد

فریدون لازر
۱۴۰۲/۱/۶
کتابی لست طنز در خصوص روابط بین افراد و نقدی است بر روابط سیاسی جامعه جایی که می‌گوید " همه افراد برای رسیدن به پادشاهی غذا می‌خوردند تا فربه شوند و بعنوان پادشاه انتخاب شوند" نشان از این است که هر کس پول بیشتری داشته باشد و بتواند خودش را فربه و چاق نشان دهد و فلان ماشین را سوار شود و بهمان خانه و را داشته باشد مردم به او بیشتر احترام می‌گذارند او را به عنوان پادشاه خود بر می‌گزینند و در این بین چیزی بعنوان عقل و خرد اعتباری ندارد همیشه با تکیه بر طنز گزنده اجتماعی است که می‌توان نظام اجتماعی و مناسبات حاکم بر آن را به نقد کشید و از حلال آن راهی برای سعادت جامعه پیدا نمود
امیر حسین
۱۳۹۹/۶/۲۶
مشکلات اجتماعی رو با یه زبان شیرین و طنز و بسیار کوتاه و دقیق بیان کرده.
به کسانی که طنز اجتماعی دوست دارن خوندنش و پیشنهاد میکنم.
ولی ترجمه جا داشت که بیشتر روش کار بشه
میشد روان تر ترجمه کرد. مخصوصا اینکه چند خط با زبان ساده و عامیانه ترجمه شده بود پشت سرش چند خط دیگه کاملا رسمی و کتابی بود و این گاهی تو ذوق می‌زد.
seyed abolfazl Makiabadi
۱۴۰۰/۱۰/۱۶
بدون اغراق باید بگم که هنر نوشتن این کتاب قوی نبود همچنین طنزش اونقدر نبود که با همه داستانها بتوان خندید ولی نکته مهم این بود که مسائل سیاسی اجتماعی را بیان میکند که این روز‌ها خیلی برای جامعه ما کاربرد دارد
The Black Sheep
۱۳۹۹/۵/۲۰
شیوه‌ی طنزش فوق العاده بود، داستان‌های کوتاه بسیار آموزنده بودند، آقای رضا همراه هم کار رو بسیار عالی ترجمه کردند.
ممنونم از کتابراه که این کتاب رو برای این مدت به صورت رایگان قرار دادند.
Nooshdokht Bayat Afshary
۱۳۹۹/۵/۱۴
از کتاب‌هایی بود که می‌تواند مصداق آن جمله باشد که میگوید کتاب را از روی جلد آن قضاوت نکنید. مشکلات جامعه را به طنز ظریفی در قالب داستان‌هایی آموزنده به نقد کشیده است. جالب بود.
maryam hamtaei
۱۳۹۹/۵/۱۸
واقعا عالی بود و لذت بردم هر داستان رو که میخوندم قشنگ و آموزنده بود کاش داستاناش رو همه‌ی مردم ما میخوندن انقدر خوب بود که وقتی داستان اول رو خوندم دیگه بدون وقفه تا اخرین داستان پیش رفتم 😍😍
Reza Haghighi
۱۴۰۲/۱/۱۲
داستانهای این کتاب عزیز نسین نسبت به دیگر کتابهایی که از این نویسنده خوندم ضعیف‌تر بود.. زمانی که برای خوندن این کتاب صرف میشه را بهتره برای خوندن کتابهای خیلی بهتر خرج کنیم..
مهدی ک
۱۳۹۹/۵/۲۱
فقط کافیه داستان اول رو بخونید اونوقت کل کتاب رو تا آخر تمام می‌کنید از کتابراه بابت این کتاب زیبا متشکرم.
محمد جواد شاه بنده
۱۳۹۹/۴/۱۲
سوای اینکه محتوای کتابهای عزیزنسین عااااااااالی هستندطرح جلدای خوووووشگلی هم دارن
شادی مرتضی پور
۱۳۹۹/۱۲/۲۲
واقعا ک داستان هاش پند آموز بود وچاشنی طنزش بینظیر بود منک‌ی لحظه نمیتونستم بهش فک نکنم و‌ی روزه تمومش کردم. ممنون از کتابراه
mohammadreza khosravi
۱۳۹۹/۱۱/۲
مخاطب خاص خودشو داره! اگه به داستانهای کوتاه طنز علاقه دارین و صرفا میخواین یه کتابی خونده باشین، یه بار خوندنش بد نیست..
رضا فریدونی
۱۴۰۰/۱۲/۹
کتابهای عزیز نسین از زمانی که نوجوانی بیش نبودم، من را غرق لذت میکردن!
مجموع داستان خاطرات یک مرده رو پیشنهاد میکنم
علی خنامانی
۱۳۹۹/۵/۴
خیلی جالب و آموزنده بود. واقعا لذت بردم
فرهاد تایگر
۱۴۰۳/۱/۵
کتاب بسیار خوب با متن بسیار روان که خواننده کتاب رو اصلا خسته نمیکنه و داستانی جذاب داره
Xahra6
۱۴۰۰/۳/۸
فوق العاده بود به کسایی که طنز اجتماعی دوست دارن پیشنهاد میکنم این کتابو از دست ندن
مشاهده همه نظرات 34

راهنمای مطالعه کتاب گوسفندی که گرگ شد

برای دریافت کتاب گوسفندی که گرگ شد و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.