معرفی و دانلود کتاب آینده‌ی کار

عکس جلد کتاب آینده‌ی کار
قیمت:
39000 تومان - 4.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب آینده‌ی کار و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب آینده‌ی کار و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب آینده‌ی کار

ریچارد دانکین در کتاب آینده‌ی کار، به ارائه‌ی یک طرح کلی برای توسعه‌ی کار در آینده پرداخته است. او همین‌طور ایده‌هایی نوین برای سیاست‌مداران، رهبران و افرادی که در تلاش هستند تا در شغل خود مفید باشند، مطرح می‌کند.

کتاب آینده‌ی کار (The future of work) حاصل یک عمر کار و 15 سال تخصص ریچارد دانکین در حوزه‌ی مدیریت در کار به شمار می‌رود که بیش‌تر آن‌ها در روزنامه‌ی فایننشال‌تایمز منتشر شده است.

در حین سخنرانی‌های ریچارد دانکین (Richard Donkin)، حضار آن مراسم تعریفی جالب توجه از کار ارائه می‌دادند. آ‌ن‌ها شغل و فعالیت خود را تنها به دلیل اینکه شغلی داشته باشند و بیکار نباشند، ادامه می‌دادند. علی‌رغم تعریف کسانی که عاشق کارشان هستند، این تعریف بسیار منفی‌نگرانه‌ تلقی می‌شود.

این تعریف بیان می‌کند کار چیزی است که صبح‌ها می‌تواند شما را وادار به بیدار شدن کند، شما را با چشمان خواب‌آلود در مقابل آینه قرار دهد، در را پشت سر شما برهم زند، و شما را در ترافیک طاقت‌فرسای خیابان‌ها بر سر جای خود بنشاند. این تعریف، برای کسانی به‌ کار برده می‌شود که برای پایان ثانیه‌ها و دقایق باقیمانده در محل کارشان لحظه‌ شماری می‌کنند و در اثر این موارد فشاری زیادی را متحمل می‌شوند. کار از جمله مواردی است که روحیات انسان را نیز درگیر خود می‌کند. به ‌نظر می‌رسد زندگی و کار، هر دو، نقطه‌ی عطف مهمی در انقلاب کشاورزی و صنعتی محسوب می‌شوند.

مدرک تحصیلی می‌تواند درباره‌ی رضایت افراد برای دنبال کردن الگوی کار، برای تجزیه ‌و تحلیل، به‌ یاد داشتن حقایق و همین‌طور گردآوری اطلاعات، تاثیرات زیادی از خود برجای بگذارد. برای بیش‌تر کارمندان، این مهارت‌ها جزئی از غنائم به ‌شمار می‌رود، اما به ‌اعتقاد دانکین، دیدگاه آن‌ها رو به افول است و این، دلیلی بر نگارش کتاب آینده‌ی کار به حساب می‌آید. در فصول این کتاب در رابطه با محیط کاری توضیحاتی ارائه شده که برخی از آن‌ها، شامل رتبه‌بندی اجباری، ممکن است که چیزی بیش از یک مورد کوتاه‌ مدت را نمایان سازند.

در عصر امروز، کار همانند همیشه مهم است دانکین معتقد است شما باید روش‌های بهتری را برای آمادگی در شغل، برای بیان استعدادها و همین‌طور نحوهٔ مدیریت بهتر داشته باشید. او در این کتاب کوشیده است به این سوالات پاسخ دهد که آیا شما شایسته‌ی رضایت از شغل خود نیستید؟ آیا کار می‌تواند چیزی مطلوبتر، والاتر و هدفمندتر باشد؟ به باور دانکین در یک دنیای ایده‌آل، کار و زندگی هر دو به یک معنا هستند و موضوع کتاب او به نوعی دست یافتن به حد کمال در آن‌ها است.

جملات برگزیده کتاب آینده‌ی کار:

- سلامتی، اولین آزادی است.
- قدرت‌مندترین اجبارها در این جهان، شایعات هستند.
- ما همانند خدمت‌گذارانی هستیم که ماشین‌ها را برای خدمت به خودمان خلق می‌کنیم.
- تغییر، قانون زندگی است و کسانی که فقط به گذشته و یا حال می‌اندیشند، آینده را از دست خواهند داد.
- ما در عصری زندگی می‌کنیم که باید جوان باشیم و با تفاوت نمی‌توانیم زندگی کنیم. ما باید برای فرا رسیدن ساعات آمادگی داشته باشیم. ترس از آینده موجب زجر و عذاب میلیون‌ها فرد در دنیا می‌شود، و در جوانی ملت، به نوادگان خود اطمینان داریم.

در بخشی از کتاب آینده‌ی کار می‌خوانیم:

موج سنی، هنوز هم یکی از سیاست‌های تفکر آینده‌نگرانه در استخدام است. البته، ما نباید انتظار موج سونامی سهم نتیجه‌ را در بازنشستگی داشته باشیم. بازتابی که در بازار منابع انسانی منعکس می‌شود، کامل نیست؛ بنابراین از زمانی که سن این نسل‌ها آماده‌ی کار تمام‌وقت شد، کار آغاز می‌شود. اما، آن‌ها هزاران فرد پابه‌سن‌گذاشته را به سه دلیل: نیازمندی‌های شخصی، انتخاب‌های شخصی، و تقاضای کارفرما برای سال‌های سال در محل کار نگاه داشته، و یا به فضای کاری بازمی‌گردانند. از دیگر کمبودهایی که توسط نسل جوان‌تر برطرف می‌شود، به وسیله‌ی کسانی که به‌ سادگی و به‌ صورت متفاوت کار می‌کنند، می‌باشد. تصور نکنید در گوشه و کنار کسانی که قدرت اجرایی دارند، با مدیران اجرایی تازه روبه‌رو هستید. به‌جای این، به رهبری جامع و فراگیری که تاکید کم‌تری روی قدرت، شماره ‌تلفن فروش، و تقسیم مسئولیت‌ها دارند، فکر کنید.

به‌طور مشابه، اگر بیش‌تر حساسیت نداشته باشد، آمار جمعیت‌شناختی در دیگر ملت‌های غربی و همین‌طور در ژاپن، جایی که تفاوت‌ها بسیار برجسته هستند، آشکار می‌باشند. در سال 2050، حدود 38 درصد از جمعیت ژاپنی بیش از 60 سال سن خواهند داشت. تمایلات نشان می‌دهند که در هر مرحله از چرخه‌ی اقتصادی، کارفرمایان در سراسر صنایع ملت‌ها باید برنامه‌ریزی را برای افزایش اجتماع سنی، که از جمعیت‌شناختی به‌نام «دوبرابر شدن بدشانسی» ناشی می‌شود را در نظر داشته باشند. در هر زمان از جنگ جهانی دوم که رشد جمعیت آن‌ها نزدیک به سن بازنشستگی مردم می‌شود، پیشرفت در اهمیت‌های بهداشتی و عادات زندگی می‌تواند به بالا بردن طول عمر آنان کمک شایانی داشته باشد.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه: مسیر شکل‌دهی به فردا
فصل اول: نقطه‌ی عطف در کار و زندگی
فصل دوم: ویژگی‌های جمعیت‌ شناختی؛ اصول اجباری برای تغییرات
فصل سوم: خداحافظ بازنشستگی، سلام زندگی!
فصل چهارم: چه اتفاقی بر سر وعده‌های غذایی می‌افتد؟
فصل پنجم: اول زنان یا بچه‌ها؟
فصل ششم: تکنولوژی؛ تنبیه یا نجاتدهندهی کار؟
فصل هفتم: ظهور شبکه‌های اجتماعی
فصل هشتم: وارثان
فصل نهم: رهبری، کار گروهی و همکاری
فصل دهم: عدم حسابداری برای مردم
فصل یازدهم: زمانی برای انعکاس
فصل دوازدهم: روز کاری به اتمام می‌رسد
فصل سیزدهم: پیش به سوی جامعه‌ای بهتر

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب آینده‌ی کار
نویسنده
مترجمنادیا مرادی
ناشر چاپیانتشارات کهکشان دانش
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات266
زبانفارسی
شابک978-622-740226-1
موضوع کتابکتاب‌های مدیریت و رهبری
قیمت نسخه الکترونیک
39000 ت - 4.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب آینده‌ی کار

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب آینده‌ی کار

برای دریافت کتاب آینده‌ی کار و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.