معرفی و دانلود کتاب اتفاقات کم اهمیت زندگی یک کاکتوس

عکس جلد کتاب اتفاقات کم اهمیت زندگی یک کاکتوس
قیمت:
۳۴۴۰۰ 17200 تومان ۵۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب اتفاقات کم اهمیت زندگی یک کاکتوس و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب اتفاقات کم اهمیت زندگی یک کاکتوس و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب اتفاقات کم اهمیت زندگی یک کاکتوس

کتاب اتفاقات کم اهمیت زندگی یک کاکتوس نوشته‌ی داستی بولینگ جلد نخست از مجموعه‌ای جذاب است و ماجرای دختری بدون دست را روایت می‌کند. او با وضعیت خود مشکلی ندارد تا این‌که شرایط زندگی‌اش تغییر می‌کند. این رمان که به برخورد جامعه با معلولین می‌پردازد، برای خالق خود افتخارات بسیاری را به ارمغان آورده است.

موضوع کتاب اتفاقات کم اهمیت زندگی یک کاکتوس چیست؟

اون گرین دوست دارد به مردم بگوید که دستانش را در یک مسابقه کشتی با تمساح یا آتش‌سوزی در تانزانیا از دست داده، اما حقیقت این است که او بدون آن‌ها به دنیا آمد. این موضوع برایش اهمیتی ندارد اما وقتی بچه‌ای با دیدن او می‌ترسد و پا به فرار می‌گذارد، ذهنش درگیر این سوال می‌شود که چرا مانند دیگران نیست.

شخصیت اصلی رمان اتفاقات کم اهمیت زندگی یک کاکتوس (Insignificant events in the life of a cactus) به زندگی خود ادامه می‌دهد و هرچند سخت‌تر از دیگران اما از عهده‌ی کارهای خود برمی‌آید. اکنون اون باید به همراه خانواده‌ی خود به مکان جدیدی برود و با افراد تازه‌ای آشنا شود، افرادی که ممکن است از دیدن این دختر بدون دست تعجب کنند و سوال‌هایی برایشان به وجود بیاید. داستی بولینگ (Dusti Bowling) شخصیت اصلی داستان، خود را در موقعیت سختی قرار می‌دهد و با لحن طنز و شوخ‌طبعی‌ شما را تا پایان با خود همراه می‌سازد.

افتخارات کتاب اتفاقات کم اهمیت زندگی یک کاکتوس:

- نامزد جایزه‌ی کتاب کارولینای جنوبی سال 2020
- نامزد جایزه‌ی کتاب نوجوان همیشه سبز سال 2020
- نامزد جایزه‌ی کتاب Bluestem سال 2020
- نامزد جایزه‌ی کتاب خوانندگان جوان Rebecca Caudill سال 2020

نکوداشت‌های کتاب اتفاقات کم اهمیت زندگی یک کاکتوس:

- رمان احساسی و خنده دار بولینگ نشان می‌دهد که چگونه اشاره کردن به مشکلات و عیوب دیگران می‌تواند چالش‌برانگیز باشد و دوستی این قدرت را دارد که ناراحتی‌ها را کاهش دهد. (Publishers Weekly)

- یک داستان قابل‌توجه با قهرمانی فراموش‌نشدنی! این کتاب مطمئناً صدای خنده‌ی هر خواننده‌ای را بلند می‌کند. این داستان فقط چشمان شما را باز نمی‌کند، بلکه دریچه‌ی قلبتان را نیز می‌گشاید. (Dan Gemeinhart)

- یک قهرمان سرحال، خنده‌دار و الهام‌بخش است که نگرش و شوخ‌طبعی او حتی پس از چرخاندن آخرین صفحه نیز ادامه خواهد یافت. (School Library Journal)

کتاب اتفاقات کم اهمیت زندگی یک کاکتوس برای چه کسانی مناسب است؟

این رمان جذاب برای نوجوانان 12 سال به بالا و علاقه‌مند به داستان‌های آموزنده‌، تجربه‌ی جذابی خواهد بود.

داستی بولینگ را بیشتر بشناسیم:

این نویسنده در ایالت آریزونا بزرگ شد و در ایام کودکی مشغول مطالعه بود. داستی نخستین رمان نوجوانان خود را در سال 2017 چاپ کرد. وی تاکنون جوایز ادبی بسیاری را به دست آورده است و همراه با همسر و سه دخترش زندگی آرامی را سپری می‌کند.

در بخشی از کتاب اتفاقات کم اهمیت زندگی یک کاکتوس می‌خوانیم:

روز بعد، ‌موقع ناهار دوباره رفتم دستشویی تا پاهایم را بشویم، ولی بعدش نتوانستم به خودم بقبولانم از آن‌جا بزنم بیرون. از فکر این‌که بقیه‌ی بچه‌ها موقع غذا خوردن تماشایم می‌کنند، عضلات شکمم مثل روز قبل درد وحشتناکی گرفت.

درِ اتاقک دستشویی معلولین را به روی خودم قفل کردم و نشستم. کیسه‌ی ناهارم را درآوردم و مشغول خوردن شدم. مراقب بودم پای بدون کفشم را نگذارم کف دستشویی یا ساندویچ کره‌ی بادام‌زمینی و مربایم نریزد زمین، چون اگر می‌ریخت، دیگر تا زنگ آخر مدرسه خوراکی دیگری نداشتم.

توی مدرسه همیشه کره‌ی بادام‌زمینی و مربا می‌خورم. دلیلش هم این است که کره‌ی بادام‌زمینی و مربا قشنگ به هم می‌چسبند. ساندویچ بوقلمون با کاهو و گوجه‌فرنگی و پنیر برایم دردسرساز است. خیلی‌ها را دیده‌ام که حتی با دستشان هم نمی‌توانند ساندویچ بوقلمون بخورند و همیشه مخلفات ساندویچشان می‌ریزد بیرون و همه‌جا پخش‌وپلا می‌شود. خودم را تصور کردم که می‌خواهم چنین ساندویچی را توی دستشویی بخورم و نتیجه‌اش این شد که به‌جز تکه‌ای نان آغشته به سس مایونز، که موفق شده بودم بین انگشت‌هایم بگیرمش، همه‌چیز ریخته بود کف حال‌ به‌هم‌زن آن‌جا. از این خیالات خنده‌ام گرفت.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب اتفاقات کم اهمیت زندگی یک کاکتوس
نویسنده
مترجمآیدا عباسی
ناشر چاپیانتشارات پرتقال
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات231
زبانفارسی
شابک978-600-462-341-4
موضوع کتابکتاب داستان و رمان نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک
۳۴۴۰۰ 17200 ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب اتفاقات کم اهمیت زندگی یک کاکتوس

Halet Chetore
۱۳۹۹/۱۰/۱۰
برای دختر ۱۱ ساله و پسر ۹ ساله‌ام پیشنهاد خوبی بود.
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب اتفاقات کم اهمیت زندگی یک کاکتوس

برای دریافت کتاب اتفاقات کم اهمیت زندگی یک کاکتوس و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.