معرفی و دانلود کتاب خواهرخوانده

عکس جلد کتاب خواهرخوانده
قیمت:
112000 تومان - 11.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب خواهرخوانده و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب خواهرخوانده و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب خواهرخوانده

همه‌ داستان سیندرلا و ماجرای ازدواج او با شاهزاده‌ی جوان را شنیده‌اند، اما چه‌ کسی از سرنوشت خواهران او خبر دارد؟ جنیفر دانلی، نویسنده‌ی ادبیات نوجوان، در کتاب خواهرخوانده از زندگی ایزابل، خواهر ناتنی سیندرلا خواهد گفت. خواهری که گرچه به اندازه‌ی سیندرلا زیبا نیست، اما روحیه‌ای به همان‌ اندازه جسور و شجاع دارد. آیا ایزابل قدر خود را می‌داند یا مجبور است به‌شیوه‌ای رفتار کند که دیگران انتظار دارند؟ کتاب حاضر در فهرست پرفروش‌های نیویورک تایمز قرار دارد.

درباره‌‌ی کتاب خواهرخوانده

حتماً شما هم حداقل یک‌بار داستان سیندرلا را خوانده‌اید؛ دختری زیبا که با مهربانی خود توانست به عشق همیشگی‌اش، شاهزاده برسد؛ اما چه‌کسی از سرنوشت خانواده‌ی سیندرلا بعد از ازدواج او خبر دارد؟ اصلاً بعد از مراسم ازدواج چه بر سر مادر و دو خواهر ناتنی سیندرلا آمد؟ این‌بار جنیفر دانلی (Jennifer Donnelly) در کتاب محبوب خود یعنی خواهرخوانده (Stepsister) داستان زندگی ایزابل، خواهر ناتنی سیندرلا را برایمان خواهد گفت.

سیندرلا حالا با شاهزاده ازدواج کرده و به خوشبختی ابدی رسیده، اما خواهرانش، بعد از شکست در این رقابت، سرنوشت‌های متفاوتی پیدا کرده‌اند. ایزابل که به اصرار مادر خود، برای آن که پایش در کفش بلورین جای شود، انگشت‌های خود را بریده بود؛ حالا از همه سرافکنده‌تر است. ناکامی‌های ایزابل حتی به این‌جا ختم نمی‌شود. او هیچ‌گاه نتوانسته توقعات مادر نامهربانش را برآورده کند و از نظر دیگران، یک دختر شکست‌خورده و بدترکیب است. او اگرچه برخلاف سیندرلا از زیبایی چندانی برخوردار نیست، اما بیش از هر دختر دیگری نترس، شجاع و با اراده است. ایزابل بهتر از هر پسری حصار می‌کشد و اسب خود را از مانع‌هایی رد می‌کند که مردان اسب‌سوار هم از انجام آن می‌ترسند. البته باید گفت هیچ‌کدام از این ویژگی‌ها در جایی که ایزابل در آن زندگی می‌کند، برای یک دختر ارزشی ندارد. این دیگران هستند که مشخص می‌کنند چه‌چیزی زیباست، و البتّه، ایزابل با تعریف آن‌ها مطابقت ندارد.

او تاکنون نتوانسته انتظارات مادر سرسختش را که از او می‌خواهد زنی لطیف و حرف‌گوش‌کن باشد برآورده کند. فلیکس، پسری که ایزابل به او علاقه دارد نیز قلب او را شکسته و حالا زندگی ایزابل بیش از هر زمانی در تاریکی غرق شده‌ است. اما درست در این هیاهوی ناامیدی‌ست که او فرصت دوباره‌ای پیدا می‌کند. در ادامه‌ی داستان خواهر‌خوانده، ایزابل از یک ملکه‌ی مهربان درخواست کمک می‌کند. او می‌خواهد برای یک‌بار هم که شده انتظارات مادرش را برآورده کند؛ دوست داشته شود، مورد توجه قرار بگیرد و زیبا باشد. ملکه قبول می‌کند که ایزابل را زیبا کند، اما این موضوع تنها یک‌ شرط دارد، ایزابل باید بتواند تکه‌های گم‌شده‌ی قلبش را پیدا کند. ایزابل باید سفری برای کشف خود آغاز کند که در آن و در هر مرحله با سرنوشت، شانس و خطر مواجه شود. آیا ایزابل از این سفر پرفرازونشیب جان سالم به در خواهد برد؟ آیا پیدا کردن تکه‌های قلب، او را به آرزوی همیشگی‌اش خواهد رساند؟

داستان خواهرخوانده از دخترانی می‌گویند که قلبشان بارها و بارها از خواسته و سرزش دیگران فروریخته، اما یک‌بار برای همیشه، با به هم پیوند دادن قطعات شکسته‌ی دلشان، به قدرت و زیبایی جاودانه‌ای رسیده‌اند. خواهرخوانده اولین‌بار در سال 2019 وارد نشر جهانی شد و نسخه‌ی فارسی آن نیز به همت نشر پرتقال و با ترجمه‌ی لیلا حیدری در دسترس علاقه‌مندان فارسی‌زبان قرار گرفته است.

جوایز و افتخارات کتاب خواهرخوانده

  • برنده‌ی جایزه‌ Printz
  • برنده‌ی جایزه‌ی لینکلن (Lincoln)
  • در فهرست کتاب‌های پرفروش نیویورک تایمز

نکوداشت‌های کتاب خواهرخوانده

  • نویسنده، داستانی خیره‌کننده و متمرکز را ارائه می‌کند، داستانی که به قلب یک افسانه‌ی آشنا می‌پیچد. ایزابل دختری‌ست با قلب تکه‌تکه‌شده، اما جنگ‌جو. (بوک لیست)

  • سفر احساسی و پیروزمندانه ایزابل برای تحقق خود، نشان می‌دهد که زیبایی را می‌توان در مواردی بیش از یک چهره‌ی زیبا پیدا کرد. افسانه‌ای هیجان‌انگیز و کاملاً رضایت‌بخش. (نقد مجله‌ی ادبی Kirkus)

  • این داستان صدایی‌ست که به آن نیاز داریم؛ صدایی که خود را در مقابل یک فرهنگ قدیمی قرار می‌دهد؛ فرهنگی که دختران را با نام دوست‌داشتنی بودن ساکت نگه می‌دارد و به نام زیبا بودن، آن‌ها را مقابل هم می‌گذارد. (بولتن مرکز کتاب کودک)

اقتباس‌ سینمایی از کتاب خواهرخوانده‌

لینت هاول تیلور، تهیه‌کننده‌ی فیلم موفق «ستاره‌ای متولد شد» در حال ساخت فیلمی با اقتباس از کتاب خواهرخوانده است.

کتاب خواهرخوانده برای چه کسانی مناسب است؟

خواندن این کتاب جذاب به تمامی نوجوانانِ بالای چهارده‌سال که به داستان‌های فانتزی، ماجرایی و افسانه‌ای علاقه دارند، پیشنهاد می‌شود. خواندن این رمان آموزنده به ما یاد خواهد داد به‌جای پذیرفتن انتظارات اشتباه، قدر داشته‌های درونی خود را بدانیم.

با جنیفر دانلی بیشتر آشنا شویم

جنیفر دانلی (متولد 1963) یکی از نویسندگان محبوب ادبیات فانتزی نوجوانان است. جنیفر در ایالت نیویورک، در شهرستان های لوئیس و وستچستر بزرگ شد؛ سپس در دانشگاه روچستر تحصیل کرد و در رشته ادبیات انگلیسی و تاریخ اروپا فارغ‌التحصیل شد. او هم‌اکنون یکی از نویسنده‌های پرفروش نیویورک تایمز است و همچنین در سال‌های مختلفی با کمپانی بزرگ دیزنی همکاری داشته. او تا اکنون سیزده رمان به جا گذاشته و بیشتر برای آثار خود در ژانر حماسی، تاریخی و فانتزی شناخته می‌شود. دانلی همچنین کسب جایزه‌ی پرینتز و دریافت مدال کارنگی (Carnegie Medal) را در کارنامه‌ی خود دارد و اکنون در دره‌ی هادسن ایالت نیویورک زندگی می‌کند.

در بخشی از کتاب خواهرخوانده می‌خوانیم

ایزابل از بی‌حوصلگی دستی تکان داد و افسار مارتین را برداشت. اما حقیقت این بود که نمی‌دانست می‌تواند خودش را کنترل کند یا نه. سال‌ها خودش را کنترل کرده بود. در اتاق‌های نشیمن و سالن‌های مهمانی، در مراسم جشن و شام. با دستانی درهم گره‌خورده و دندان‌هایی به‌هم فشرده، سعی می‌کرد همه‌ی آن چیزهایی باشد که مامان به او گفته بود: دل‌نشین، شیرین، ملاحظه‌گر، مهربان، موقر، مؤدب، صبور، سازگار و فروتن. بعضی وقت‌ها می‌توانست خوب رفتار کند. یکی دو روز. اما همیشه چیزی اتفاق می‌افتاد.

مثل آن وقتی که مامان ضیافتی به راه انداخته بود که، در آن، دانشجوی سال اول دانشکده‌ی نظامی گفت دومین جنگ کارتاژ بعد از اینکه اسکیپیو هانیبال را در نبرد کانای شکست داد تمام شد، درحالی‌که هر احمقی می‌دانست نبرد زاما بود. ایزابل غلط او را گرفت، او خندید و گفت که تو اصلاً این‌ها را بلد نیستی. بعد ایزابل کتاب موردعلاقه‌اش تاریخ مصور بزرگ‌ترین فرماندهان نظامی جهان‌ را از کتابخانه آورد و به او نشان داد که خوب هم بلد است، پسرک زیر لب به او فحشی داد. ایزابل هم عصبانی شد و به او فحش داد، اما نه زیر لب. مامان یک هفته با او حرف نزد.

یک بار دیگر، او به مراسم مهمانی در عمارت همسر بارون رفت، جشن‌های این‌چنینی حوصله‌اش را سر می‌برد، رفت که قدمی بزند. او هرگز نمی‌خواست با بارون دوئل کند. بارون ایزابل را دید که از شمشیرهای نصب‌شده روی دیوار سرسرا خوشش آمده، و خواست مهارت شمشیرزنی‌اش را به ایزابل نشان بدهد. ایزابل هم مهارت شمشیرزنی‌اش را به او نشان داد، که باعث شد چند دکمه‌ی کت بارون کنده شود و خراشی روی چانه‌اش بیفتد. این بار، مامان یک ماه با او حرف نزد.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب خواهرخوانده
نویسنده
مترجملیلا حیدری
ناشر چاپیانتشارات پرتقال
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات476
زبانفارسی
شابک978-600-462-819-8
موضوع کتابکتاب داستان و رمان نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک
112000 ت - 11.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب خواهرخوانده

زهرا بهرامی
۱۴۰۲/۳/۱۴
ترجمه خوبه داستان مفاهیم ارزنده و قابل تاملی داره ایده ش خیلی برام جالب بود شخصیت پردازی هاش واقعا خوبه سیر داستانیش خوبه ولی می‌تونست بهتر هم باشه
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب خواهرخوانده

برای دریافت کتاب خواهرخوانده و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.