معرفی و دانلود کتاب اثر لمس انسان

عکس جلد کتاب اثر لمس انسان
قیمت:
۱۹,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب اثر لمس انسان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب اثر لمس انسان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب اثر لمس انسان

کتاب اثر لمس انسان نوشته‌ی سیریل مک نایل، نویسنده‌ی مشهور بریتانیایی، درباره‌ی جنگ جهانی اول است. این داستان نیز همچون دیگر آثار این نویسنده، با تکیه‌ بر تجربه‌های شخصی او به‌عنوان سرباز حاضر در سنگرهای جنگ در سال‌های 1914 تا 1918 نوشته شده و روایتگر رنج‌ها و درونیات سربازهایی است که درگیر جنگ هستند.

درباره‌ی کتاب اثر لمس انسان

کتاب اثر لمس انسان (The Human Touch) ازجمله داستان‌های سیریل مک نایل (Herman Cyril McNeile) است که شاید کمتر موردتوجه منتقدان ادبی قرار گرفته، اما به سبب نگاه انسانی نویسنده به سربازان دو سوی میدان جنگ و تشریح رنج‌ها، حسرت‌ها و عشق‌های ازدست‌رفته در طول این جنگ چهارساله، اثری شاخص در کارنامه‌ی این کهنه‌سرباز/نویسنده‌ی بریتانیایی شناخته می‌شود. داستان نامبرده روایتگر زندگی سربازی به نام شورتی بیل، ماهرترین تیرانداز ارتش بریتانیاست که درست در شب عملیاتی مهم، نامه‌ای عاشقانه از دختری که دوستش می‌دارد به دستش می‌رسد. این نامه به محور گفت‌وگویی میان او و سربازی به نام جان میهو تبدیل می‌شود، سربازی دیگر که نابغه‌ی ریاضی است و تا دو سال پیش به‌عنوان استاد در دانشگاهی در انگلستان تدریس می‌کرد. جان میهو وقتی به جنگ اعزام می‌شود، با مشاهده‌ی رنج سربازان درگیر در این معرکه که محکوم‌اند به کشتن یا کشته‌شدن، متوجه می‌شود که عشق موضوعی پیش‌پاافتاده نیست و جنگ اتفاقی سخیف و هولناک است.

سیریل مک نایل در بخشی از داستان اثر لمس انسان چنین نوشته است: «همه‌ی مسافران داشتند با زنانی وداع می‌کردند که هرکدام با سربازی پیوند و مناسبتی داشتند؛ یا همسر بودند، یا مادر، یا قوم‌وخویش. به‌هرحال همه انسان بودند و در برابر این جنگ ناگزیر، مقهور و درمانده شده بودند. یک هفته یا 10 روز فرصت دیدار با مرد خود را داشتند و این فرصت اکنون به پایان رسیده بود. حرف‌های زیادی داشتند که بزنند، ولی مهلت کوتاه بود. داشتند فکر می‌کردند چقدر چیزها را فراموش کرده‌اند، چقدر چیزها را می‌خواستند، ولی از ملاقات دوباره‌ی آن‌ها چنان خوشحال شده بودند که به‌محض دیدار، همه را فراموش کرده بودند. اکنون نظام دوباره آن‌ها را به جبهه‌ها خوانده بود؛ ماشین نابودگر جنگ می‌خواست باز آن‌ها را به کام خود بکشد.»

کتاب اثر لمس انسان، نوشته‌ی سیریل مک نایل و با ترجمه‌ی حمید هاشمی در انتشارات السانا منتشر شده و در دسترس علاقه‌مندان به داستان‌های مربوط به جنگ قرار گرفته است.

در نکوداشت‌ کتاب اثر لمس انسان

  • اثر لمس انسان، کتابی مهم است و ضرورت داشت که پس از سال‌ها که از انتشارش می‌گذشت، تجدید چاپ شود و در دسترس عموم قرار گیرد. (انتشارات Forgotten Books)

کتاب اثر لمس انسان برای چه کسانی مناسب است؟

این رمان به دوستداران رمان‌های تاریخی و اجتماعی و همچنین آثار ادبی مرتبط با جنگ جهانی پیشنهاد می‌شود.

با سیریل مک نایل بیشتر آشنا شویم

هرمان سیریل مک نایل در سال 1888 در بریتانیا به دنیا آمد. او در جنگ جهانی اول به‌عنوان سرباز در جبهه‌ی جنگ علیه آلمان‌ها حضور داشت و در همان زمان بر اساس تجربه‌های خود، داستان‌های کوتاهی را می‌نوشت و آن‌ها را در نشریه‌ی «دیلی‌میل» منتشر می‌کرد، اما ازآنجاکه افسران درحال‌خدمت در ارتش بریتانیا اجازه‌ی انتشار کتاب به نام خود را نداشتند، صاحب دیلی‌میل نام مستعار «Sapper» را به او داد. پس از پایان جنگ، ارتش را ترک کرد و آثار داستانی‌اش را با نام خود منتشر کرد. اثر لمس انسان تنها کتاب اوست که به فارسی ترجمه شده است. ازجمله مهم‌ترین رمان‌های سیریل مک نایل می‌توان به مجموعه‌ی ده‌جلدی بولداگ دراموند (Bulldog Drummond) اشاره کرد، این کتاب چندین دنباله‌ی شگفت‌انگیز موفق داشت، از جمله کتاب‌های باند سیاه (The Black Gang)، دور سوم (The Third Round) و شمار نهایی (The Final Count) که هیچ‌یک به زبان فارسی ترجمه نشده‌اند. مک نایل تا پیش از مرگش سی‌کتاب منتشر کرد و درحالی‌که تنها چهل‌وهشت‌سال داشت، بر اثر ابتلا به سرطان درگذشت.

در بخشی از کتاب اثر لمس انسان می‌خوانیم

هر سربازی باید اول به کارش اهمیت دهد و بعد در پی انگیزه باشد. اصلی‌ترین وظیفۀ سربازها دست‌به‌کارشدن است، چه انگیزه داشته باشند و چه نداشته باشند. دفتر و دستک جامعۀ ملل که به‌تازگی راه انداخته‌اند، هیچ کاری از پیش نمی‌برد. می‌خواستند تبلیغات کنند تا آلمانی‌های وحشی از رهبران ابله‌شان اطاعت نکنند. به‌خاطر همین است که همه‌جا می‌گویند کشورهای کوچک باید بتوانند خودشان سرنوشت‌شان را تعیین کنند. این خوب است، خیلی هم خوب است؛ ولی این مشکل پیچیده فقط به‌دست کسانی حل می‌شود که اهل عمل باشند. دانشگاهی‌ها در بحث و جدل‌های حکم سربازی اجباری در ایرلند و مواضع انجمن مهندسان در اروپا گرفتار هستند و نمی‌توانند نیم‌نگاهی به این مشکلات داشته باشند. اولویت‌های مهم‌تری دارند. برای سربازان، عمل از هر چیزی مهم‌تر است؛ وضعیت خنده‌آوری که در جهان برپا شده است.

آلمانی‌های وحشی نشان داده‌اند که حاضر نیستند از دستورات ابلهانۀ رهبران‌شان سرپیچی کنند و می‌خواهند به آن‌ها کمک کنند که جهان را به خاک سیاه بنشانند. واقعاً دیگر معلوم نیست کار درست کدام است. هر سربازی دست به هر عملی بزند درست است. سیاست‌مداران فقط می‌نشینند و حرف می‌زنند، نویسنده‌ها نیز فقط توجه‌شان به وضعیت آفریقا است. هر سربازی در میدان جنگ یا باید سرباز دشمن را بکشد یا به‌دست او کشته شود. وسط این کشت و کشتارها، فرصتی به‌دست نمی‌آید که سرباز بنشیند و با ذهن شفاف و خیال جمع، به حرف‌های قشنگی که سیاست‌مداران بزرگ می‌زنند فکر کند و تصور کند این حرف‌ها و تصمیم‌ها چه اثری بر جهان می‌گذارند. سرباز بدبخت فقط باید از دستوری که می‌شنود اطاعت کند و ناگهان، به خود می‌آید و می‌بیند در هل فایر کورنر Hell Fire Corner یک لولۀ بزرگ سیم خاردار به دستش داده‌اند تا دیوار بکشد.

فهرست مطالب کتاب

فصل یکم: اثر لمس انسان
فصل دوم: صلح با خرس
فصل سوم: جان والترز بیدار می‌شود
فصل چهارم: گاو دریازده در مسیر خاک‌ریز
فصل پنجم: راهروی شمارۀ سیزده
فصل ششم: تلۀ احمقانه
فصل هفتم: پل
فصل هشتم: تنها راه ممکن
فصل نهم: دورۀ آموزشی بانی اسمیت BUNNY SMITH

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب اثر لمس انسان
نویسنده
مترجمحمید هاشمی
ناشر چاپیانتشارات السانا
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات280
زبانفارسی
شابک978-622-7584-13-4
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب اثر لمس انسان

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب اثر لمس انسان

برای دریافت کتاب اثر لمس انسان و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.