معرفی و دانلود کتاب مثل یک دانشمند موشکی فکر کن: راهکارهایی ساده برای جهش‌هایی بزرگ در کار و زندگی

عکس جلد کتاب مثل یک دانشمند موشکی فکر کن: راهکارهایی ساده برای جهش‌هایی بزرگ در کار و زندگی
قیمت:
۵۹۰۰۰ 29500 تومان ۵۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب مثل یک دانشمند موشکی فکر کن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مثل یک دانشمند موشکی فکر کن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مثل یک دانشمند موشکی فکر کن: راهکارهایی ساده برای جهش‌هایی بزرگ در کار و زندگی

ازان وارل در کتاب مثل یک دانشمند موشکی فکر کن ایده‌ها و استراتژی‌هایی را به شما می‌آموزد که با به‌کار‌گیری آن‌ها می‌توانید چیزهای به ظاهر غیرممکن را به ممکن تبدیل کنید. همه‌ی آنچه که برای رسیدن به موفقیت فردی و شغلی به آن نیاز دارید، در این اثر جمع شده است.

درباره کتاب مثل یک دانشمند موشکی فکر کن:

تا به حال احساس کرده‌اید سر رشته‌ی امور از دستتان خارج شده و هر چقدر تلاش می‌کنید به اهدافتان نمی‌رسید؟ مطالعه‌ی کتاب مثل یک دانشمند موشکی فکر کن (Think Like a Rocket Scientist) شما را قادر می‌سازد مثل یک دانشمند هوافضا با مسائل و چالش‌های روزانه‌ی زندگی خود مواجه شوید. ازان وارل (Ozan Varol)‌ در این اثر مهم شما را با 9 اصل مهم و اساسی از تفکر دانشمندان موشکی آشنا می‌سازد؛ همان تفکری که به افرادی همچون نیل آرمسترانگ این فرصت را داد تا تحولی مهم را برای بشریت رقم بزنند.

خوشبختانه، لازم نیست حتماً یک دانشمند موشکی باشید تا بتوانید مانند آنان فکر کنید. مطالعه‌‌ی کتاب حاضر نشان می‌دهد آن‌ها چه اصولی را رعایت کرده‌اند و شما نیز از شکست‌ها،‌ موفقیت‌ها و مشکلات این مهندسان و دانشمندان درس می‌گیرید و این فرصت در اختیار شما قرار داده می‌شود تا واقعیت را مطابق میلتان تغییر دهید.

مثل یک دانشمند موشکی فکر کن اولین بار در سال 2020 منتشر شد. ازان وارل در این کتاب به شما می‌آموزد به جای ماندن در یک وضعیت ایستا، چگونه می‌توانید راه‌های خلاقانه‌ای را بازتعریف کنید که وضعیت مطلوب‌تری را برایتان ایجاد کند. چه مدیر کسب و کار باشید، چه در سایت پرتاب موشک و چه کارمند یک اداره، این اثر در هر حال برای شما کاربردی و مفید خواهد بود. پس به جای این که بگذارید دنیا به افکارتان شکل دهد، شما با افکارتان به شکل دادن دنیا بپردازید و به جای این که تلاش کنید کنید فکرتان را از چارچوب‌ها آزاد کنید، می‌توانید چارچوب‌ها را تغییر دهید تا مطابق خواسته‌های شما بشوند.

جوایز و افتخارات کتاب مثل یک دانشمند موشکی فکر کن:

- یکی از 6 کتاب برتر در سال 2020 به انتخاب شخصیت‌های بزرگ همچون بیل گیتس، ساتیا نادلا، سوزان کنت و مالکم گلادول.
- یکی از 20 کتاب برتر کسب‌ و کار آمازون در سال 2020.
- انتخاب اول آدام گرانت از میان بیست کتاب برتر رهبری در سال 2020.

نکوداشت‌های کتاب مثل یک دانشمند موشکی فکر کن:

- این کتاب مملو از شوخ‌طبعی، توصیه‌های بصیرت‌آمیز و داستان‌های نیروبخش است. این اثر نگاه‌تان به جهان را تغییر می‌دهد و به شما قدرت می‌دهد تا جهان را نیز تغییر دهید. (سوزان کین، نویسنده پرفروش نیویورک تایمز)

- این فقط یک مطالعه جذاب نیست بلکه با بینشی عملی همراه است. اولین نوشته خیره‌کننده ازان وارل ممکن است نحوه برخورد شما با مشکلات را تغییر دهد. (آدام گرنت، نویسنده پرفروش نیویورک تایمز)

- وقتی خطر زیاد باشد، ناشناخته‌ها تهدیدکننده هستند و مشکلات غیرقابل حل به نظر می‌رسند. پس در چنین شرایطی شما به یک ابرقهرمان احتیاج دارید! این بدان معناست که شما به ازان وارل احتیاج دارید. او به شما یاد می‌دهد که چگونه بر مهارت‌های شناختی یک دانشمند موشکی تسلط داشته باشید. با خواندن این کتاب جذاب، تفکر شما بزرگ‌تر، بهتر و جسورانه‌تر خواهد شد. (دانیل اچ پینک، نویسنده پرفروش نیویورک تایمز)

کتاب مثل یک دانشمند موشکی فکر کن مناسب چه کسانی است؟

اگر می‌خواهید مانند یک مهندس هوافضا با مسائل روزمره مواجه شوید و راهکارهایی را بیاموزید که در زندگی فردی و شخصی شما را به پیش برانند، از مطالعه‌ی کتاب مثل یک دانشمند موشکی فکر کن غافل نشوید.

با ازان وارل بیشتر آشنا شویم:

این دانشمند موشکی را اغلب با جوایز متعدد و نوشته‌های پرفروشش می‌شناسیم. ازان وارل در تیم عملیاتی پروژه‌ی مریخ در سال 2003 به خدمت پرداخت. آثار او در معتبرترین رسانه‌های دنیا از جمله واشنگتن پست، وال استریت ژرنال و سی ان ان منتشر شده‌اند.

جملات برگزیده‌ی کتاب مثل یک دانشمند موشکی فکر کن:

- علم به این‌که چیزی نمی‌دانیم، مقدمه‌ی هر گونه پیشرفت واقعی در کشف و فراگیری ا‌ست.
- ما امروز داریم به دل امور ناشناخته پا می‌گذاریم. باید به این برنامه‌ها ایمان داشت و امیدوار بود، چون اصلاً نمی‌دانیم چه نتایجی در انتظار ماست.
- قدم‌های کوچک شما در نهایت باعث جهش‌های عظیم می‌شوند.
- هر وقت متوجه شدید که دلایل متعددی برای حفظ روش کار خودتان می‌آورید باید شک کنید.

در بخشی از کتاب مثل یک دانشمند موشکی فکر کن می‌خوانیم:

تمام پیشرفت‌ها در علوم هوافضا، در صنعت سینما و در هر کسب‌و‌کار دیگری در این اتاق‌های تاریک رخ می‌دهند، ولی اغلب ما از تاریکی می‌ترسیم. هر زمان از فضای راحت و روشنی که نور دارد فاصله می‌گیریم، ترس و وحشت وجودمان را در بر می‌گیرد. ما در موقعیت‌های تاریک دچار هراس می‌شویم و فکر می‌کنیم دیگر این‌جا پایان دنیاست. اما تردید و عدم‌اطمینان هیچ‌وقت جهان را به پایان نمی‌رساند. برعکس، عدم‌اطمینان باعث ایجاد شادی، کشف حقایق تازه و رشد استعدادهای ما می‌شود. موقعیت عدم‌اطمینان زمانی پیش می‌آید که با کاری روبه‌رو می‌شویم که هیچ‌کس دیگری قبلاً نکرده است و دست‌کم لحظه‌ای چیزهایی ‌را می‌بینیم که شخص دیگری قبل از ما آن‌ها را ندیده است. اگر تردید را به‌جای دشمن، دوست خود بدانیم، زندگی بسیار جالب‌تر می‌شود و بهره‌ی بیشتری از آن می‌بریم.

علاوه ‌بر ‌این، بیشتر اتاق‌های تاریک به‌جای یک در، دو در دارند. بسیاری از راه‌هایی را که ما برای کشف ناشناخته‌ها طی می‌کنیم برگشت‌پذیرند. ریچارد برانسون، یکی از چهره‌های موفق حوزه‌ی کسب‌و‌کار می‌گوید: «می‌توانید قدم به جلو بگذارید، همه‌چیز را ببینید و بعد اگر مشکلی بود و خواستید، می‌توانید برگردید و به سمت درِ مقابل بروید.» شرط آن این است که درها را پشت سر خود قفل نکنید.

برانسون، در زمان راه‌اندازی خطوط هوایی مخصوص خود، که نامش ویرجین آتلانتیک بود، همین کار را کرد. او با شرکت بوئینگ در معامله‌ی خود این شرط را گذاشت که اگر خطوط هوایی او موفق نشد، بتواند هواپیما را برگرداند. به‌ این ‌ترتیب، برانسون مسیری یک‌طرفه را به مسیری دوطرفه تبدیل کرد تا اگر از دری عبور کرد و خوشش نیامد، بتواند برگردد. البته استعاره‌ی راه‌رفتن در اتاق تاریک تصویر درستی نیست. متخصصان تردید مثل ما، یعنی به‌طور معمولی، قدم در اتاق نمی‌گذارند، بلکه با اشتیاق و بی‌هوا خود را در دل تردید می‌اندازند. آن‌ها با ترس‌ولرز در برابر مجهولات قرار نمی‌گیرند، بلکه با نهایت دقت و صمیمیت، ناآرام، اما در فاصله‌ای بسیار نزدیک با ناشناخته‌ها روبه‌رو می‌شوند.

فهرست مطالب کتاب

پیش‌گفتار
مرحله‌ی اول: راه‌اندازی
فصل اول: پرواز علی‌رغم عدم‌اطمینان
فصل دوم: استدلال بر اساس عناصر اولیه
فصل سوم: نقش‌آفرینی ذهن
فصل چهارم: فکر کردن مثل فاتحان ماه
مرحله‌ی دوم: شتاب
فصل پنجم: چطور است دو مریخ‌نورد به‌جای یکی بفرستیم؟
فصل ششم: قدرت لازم برای تغییر رأی
فصل هفتم: آزمایش در حالت پرواز، پرواز در حالت آزمایش
مرحله‌ی سوم: دستیابی به هدف
فصل هشتم: هیچ‌چیز مثل شکست به موفقیت ما کمک نمی‌کند
فصل نهم: هیچ‌چیز مثل موفقیت باعث شکست نمی‌شود
سخن پایانی: جهانی جدید
قدم بعدی چیست؟
درباره‌ی نویسنده
منابع
پی‌نوشت‌ها

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مثل یک دانشمند موشکی فکر کن: راهکارهایی ساده برای جهش‌هایی بزرگ در کار و زندگی
نویسنده
مترجمحمید هاشمی
ناشر چاپینشر میلکان
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات376
زبانفارسی
شابک978-622-254-291-7
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی، کتاب‌های مدیریت و رهبری
قیمت نسخه الکترونیک
۵۹۰۰۰ 29500 ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب مثل یک دانشمند موشکی فکر کن

Ali
۱۴۰۲/۱۰/۱۴
من این کتاب را سه بار خوندم و به نظرم یک راهنمای عملی و الهام‌بخش است که نشان می‌دهد چگونه می‌توان با تفکر دانشمندان موشکی، مشکلات را حل کرد، نوآوری کرد و اهداف بزرگی را دنبال کرد. نویسنده کتاب، اوزان وارول، یک دانشمند سابق ناسا و استاد حقوق است که با استفاده از مثال‌ها و داستان‌های جذاب، نه تنها و مزایای این سبک تفکر را شرح می‌دهد، بلکه راهکارهای کاربردی قابل اجرا را هم ارائه می‌کند.
نقاط قوت کتاب:
- کتاب بسیار جذاب و خواندنی است و با زبانی ساده و روان نوشته شده است.
- کتاب از دانش و تجربه نویسنده در زمینه‌های مختلف علمی، حقوقی و توسعه فردی بهره می‌برد و با ارجاع به منابع معتبر و معاصر، ادعاهای خود را تأیید می‌کند.
- کتاب با ارائه چندین تمرین و چالش، خواننده را تشویق می‌کند تا اصول کتاب را به زندگی واقعی خود بکار ببرد و از تفکر دانشمندان موشکی بهره بگیرد.
نقاط ضعف کتاب:
- کتاب گاهی اوقات به تکرار مفاهیم و ایده‌های قبلی می‌پردازد و ممکن است برای برخی خوانندگان کسل‌کننده باشد.
- کتاب برخی از مسائل و چالش‌های پیچیده و مهم را به سادگی بیش از حد توضیح می‌دهد و ممکن است برای برخی خوانندگان نارضایتی ایجاد کند.
حامد جامه بزرگی
۱۴۰۲/۱۰/۲۳
داستان‌ها جالب این کتاب میشه به‌ یک نوع دیدگاه نگاه کرد که سبک و که با به‌کار‌گیری آن‌ها می‌توانید چیزهای به ظاهر غیرممکن را به ممکن تبدیل کنید. همه‌ی آنچه که برای رسیدن به موفقیت فردی و شغلی به آن نیاز دارید، در این اثر جمع شده شده ترقی کنیم من به شخصا از نگرش توضیحی آن کاملاً دقیق تر به تفکر بزرگ دانشمندان و برجسته دنیا اتکا کرد، البته من به شخصه این کتاب دوست دارم و از خواندن این کتاب لذت کافی بردم و خواندن آن را توصیه میکنم و تشکر فراوان از کتابراه عزیز و دوست داشتنی، که اپلیکیشن آن مورد احترام و رشد شخص بوده
دلارام 0074
۱۴۰۲/۱۲/۲۴
والا با کتاب خیلی نتونستم ارتباط بگیرم همش داره از مطالب پیچیده هوا و فضا میگه که اونا چطور فکر میکنن البته خیلی کامل و واضح نمیگه منظورش از این حرفا چیه کتاب پیچیده‌ای هست و برای کسایی که از روی بیکاری میان میخونن خیلی قابل فهم نیست برای افرد رده بالا تر و با‌ای کیو بالا مناسبه. در کل ارتباط نتونستم بگیرم شاید ایراد از منه
غزل بهادی
۱۴۰۲/۹/۳۰
سلام
در نظر من که این کتاب تا حدودی مفید بود و خوبی بود اما ترجمه ضعیفی داشت و از کلمات اونجا که باید استفاده نشده بود و جدا از خوبی‌های کتاب نقاط ضعف بسیاری داشت که اگر اونها هم برطرف بشن کتاب بسیار خوبی میشه اما در کل مفید و ارزشمند بود و خوندن این کتاب به دانش و عقل افراد چیز‌های زیادی اضافه میکنه
قاسم
۱۴۰۲/۱۰/۲۶
سلام کتابی بسیار کاربردی باعث تغییر شگرف در نوع نگرش و ایجاد تحول میشه امیدوارم شما دوستان عزیز با مطالعه این کتاب بتوانید از تکنیک‌های آن در زندگی روزمره استفاده نمایید تا زندگی شادتری داشته باشید با آرزوی بهترین‌ها برای شما دوستان حق یارتان
امیر امیری
۱۴۰۲/۱۰/۱۱
کتاب چندتا شعار داره حالا درباره اثبات شعارهاش داستان‌های علمی تعریف میکنه خیلی سعی کردم ادامش بدم اما داستان‌های بریده و بریده و کوتاه و الکی کش دادن مطالب و فقط حول شعار‌ها داستان تعریف کردن باعث شد که کششی نداشته باشم
عسل رستمی
۱۴۰۲/۱۲/۱۴
مطالعه‌ی این کتاب به شما کمک میکند مثل یک دانشمند با مشکلات و چالش‌های زندگیتان مواجه شوید ترفند‌هایی را در اختیارتان قرار میدهد تا بدانید از چه اصولی استفاده کنید تا واقعیت را ان گونه که انتظار دارید تغییر دهید.
Adib
۱۴۰۲/۱۰/۲
کتاب خیلی مفید و کاربردی‌ای هست، چون در این کتاب، مثال‌ها و چالش‌های واقعی نوشته شده است. این کتاب مهارت‌های حل مسئله‌ی ما و خیلی از مهارت‌های مهم زندگی مونو افزایش میدهد.
ممنون از کتاب خوبتون. حتما پیشنهاد میکنم
مهدی علیپور
۱۴۰۰/۸/۲۸
کتاب بسیار مفید و مطالب بسیار کاربردی بیان شده از تمام دوستان که در زمینه کسب و کار و علوم موفقیت فعالیت میکنند خواهش می‌کنم چندین بار این کتاب را مطالعه کنند. متشکرم
فریبا قطبی
۱۴۰۲/۱۰/۵
در این کتاب که باید با ارامشی کامل ان را مطالعه کرد چون بهترین ایده‌هایی را پیشنهاد میکند که ناممکن‌ها را تبدیل به ممکن میکند. و کسانی که میخواهند به موفقیت برسند باید چنین کتاب با ارزش را بخوانند.
فائقه
۱۴۰۲/۱۲/۱۲
اگه علاقه مند به بحث‌های موشکی وهوا وفضا هستین این کتاب پنج ستاره حقشه یک مقدار نکات این کتاب زیاده ولی بسیار شیرین بیان میکنه و یک ترکیب ۹ البی از توسعه فردی و هوافضا هست
نگار قریشی زاده
۱۴۰۲/۱۰/۲۵
به نظرم اگر مترجم سعی میکرد ترجمه بهتری ارائه و ویراستار بیشتر وقت برای ویرایش ترجمه کتاب میگذاشت کتاب عالی و ارزشمند میشد اما در کل برای اینکه چیزی به ما بیاموزه ارزشمنده
فاطمه اس
۱۴۰۲/۱۰/۱۸
به خاطر اینکه توصیه هاش رو در قالب مثال و داستان انجام می‌داد به نظر من کتاب جذابی بود، و یک نکته دیگه هم اینکه در ناسا هم احتمال اهمال کاری و پشت گوش اندازی وجود داره
مریم فراهانی
۱۴۰۲/۱۱/۲۷
این کتاب شما رو از محدودیت‌های قدیمی سیستم آموزشی رها میکنه و تکنیک‌های جدیدی پیش روی شما میگذاره و باعث پیشرفت شما در زندگی میشه
پری سامانی
۱۴۰۲/۹/۳۰
کتاب علمی است قواعد علمی پیچیده را توضیح می‌دهد و آن‌ها را به زندگی معمولی مرتبط می‌سازه؛ برای مهندس‌ها هم میتونه مناسب باشه
مشاهده همه نظرات 55

راهنمای مطالعه کتاب مثل یک دانشمند موشکی فکر کن

برای دریافت کتاب مثل یک دانشمند موشکی فکر کن و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.