معرفی و دانلود کتاب اثر ولتاژ

عکس جلد کتاب اثر ولتاژ
قیمت:
۵۷,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب اثر ولتاژ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب اثر ولتاژ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب اثر ولتاژ

برای اجرای ایده‌های بی‌نظیر خود و اوج گرفتن در دنیای اقتصاد و تجارت، به هیچ راهنمای دیگری نیاز ندارید، مگر کتاب اثر ولتاژ که مجموعه‌ای از نکته‌ها و راهکارهای کاربردی را در اختیارتان قرار می‌دهد. جان ای. لیست ثمره‌ی تجربیات و تحقیقات چندین‌ساله‌ی خود را در مورد عوامل شکست خوردن ایده‌ها و راه‌حل‌های موفقیت آن‌ها، به‌صورت یک‌جا در این کتاب پرفروش ملی به شما عرضه می‌کند. با بهره‌گیری از راهبردهای این اثر، چندین گام از رقبای خود جلوتر خواهید بود.

درباره‌ی کتاب اثر ولتاژ

احتمالاً شما هم در محل کار خود دست‌کم با یکی دو ایده‌ی ناب روبه‌رو شده‌اید که در عمل شکست خورده‌اند و شاید خود شما هم تاکنون ایده‌‌ی جدیدی را با کارفرمایتان در میان گذاشته‌اید اما وقتی آن را بررسی کرده‌اید، دیده‌اید که کارایی چندانی ندارد. تابه‌حال شده از خودتان بپرسید چه می‌شود که یک ایده‌ی به‌ظاهر عالی، با شکست مواجه می‌شود؟ اگر بارها این سؤال را در ذهنتان حلاجی کرده‌اید اما پاسخ مناسبی برای آن پیدا نکرده‌اید، پیشنهاد می‌کنیم همین حالا کتاب اثر ولتاژ (The voltage effect) را تهیه کنید. جان ای. لیست (John A. List) در این راهنمای حوزه‌ی اقتصاد و کسب‌و‌کار پاسخی جامع برای پرسش مطرح‌شده به شما ارائه می‌دهد.

کتاب حاضر دو بخش کلی را دربرمی‌گیرد و بخش نخست آن پنج فصل را شامل می‌شود. با مطالعه‌ی این فصول، اطلاعاتی را دریافت خواهید کرد که حاصل سال‌ها تجربیات نویسنده در محیط‌های واقعی بوده‌اند. در این بخش از کتاب، نویسنده به عواملی اشاره می‌کند که مانع اوج گرفتن ایده‌ها می‌شوند و به‌اصطلاح افت ولتاژ ایده‌ها را به دنبال می‌آورند. اولین عامل وقتی به وجود می‌آید که به‌اشتباه برخی از داده‌ها را نشان‌دهنده‌ی درست بودن یک نکته‌ی دیگر می‌دانید؛ در حالی که اگر بیشتر دقت کنید می‌بینید چنین چیزی صحت نداشته. مورد دوم وقتی معنا پیدا می‌کند که جامعه‌ی آماری شما به اندازه‌ی کافی گسترده نباشد. مثلاً با دیدن اشتیاق ده نفر نسبت به یک ایده، به این نتیجه برسید که ایده‌ی مورد نظر، برای یک جامعه‌ی صدنفری هم مطلوب خواهد بود.

معرفی و دانلود کتاب اثر ولتاژ

مورد سوم زمانی رخ می‌دهد که پس از موفقیت اولیه‌ی ایده‌ی خود نتوانید تشخیص دهید آیا این موفقیت به عوامل تکرارناپذیر مربوط بوده یا نه. علت چهارم نشان می‌دهد که گاهی برخی از ایده‌ها هنگام اجرا شدن با پیامدهایی همراه هستند که نتایج معکوسی را رقم می‌زنند. در نهایت عامل پنجم به پرهزینه بودن یک ایده برمی‌گردد.

در بخش دوم کتاب با چکیده‌ای از یافته‌های علمی جان لیست مواجه می‌شوید. در این مرحله، نویسنده رموز اوج‌گیری موفق را در اختیارتان قرار می‌دهد. تأثیر مشوق‌های اقتصادی، استفاده‌ی حداکثری از فرصت‌هایی که معمولاً در حاشیه‌ی عملیات از دست می‌روند، دانستن اینکه در کوتاه‌مدت، چه زمانی باید کار را رها کنید تا در بلندمدت به نتایج مطلوب برسید و طراحی فرهنگ دارای ولتاژ بالا برخی از راه‌کارهایی هستند که نویسنده در نیمه‌ی دوم کتاب اثر ولتاژ به شما معرفی می‌کند و برایتان شرح می‌دهد.

به‌طور کلی، اگر می‌خواهید به‌عنوان مدیر یا کارمند یک سازمان تجاری، در مراحل تصمیم‌گیری و اجرا، عملکرد بهتری داشته باشید، ضعف‌های ایده‌پردازی خود را تشخیص دهید و پیش از آن‌که دچار ضرر مالی شوید، ضعف‌ها را برطرف کنید، همچنین اگر می‌خواهید به‌عنوان یک کارآفرین وارد عرصه‌ی اقتصاد شوید و کسب‌و‌کار شخصی خود را آغاز کنید، می‌توانید با خیال راحت به کتاب اثر ولتاژ اعتماد کنید و تک‌تک آموزه‌های آن را در زندگی شغلی و حرفه‌ای خود به کار بگیرید. برگردان این کتاب به عهده‌ی علیرضا سهرابی بوده و چاپ و نشر آن را انتشارات هورمزد به انجام رسانده است.

نکوداشت‌های کتاب اثر ولتاژ

  • کتاب اثر ولتاژ دربردارنده‌ی مثال‌های متعددی است که نشان می‌دهند چه کسب‌و‌کارهایی به موفقیت می‌رسند و کدام‌یک از آن‌ها شکست می‌خورند. (وال‌استریت ژورنال)
  • کتابی که به طرز ماهرانه‌ای نوشته شده. دقیق، جامع و سرگرم‌کننده است. کتاب اثر ولتاژ به‌خوبی توانسته یک موضوع ظاهراً کسل‌کننده را به موضوعی جذاب و کاربردی برای مدیران اجرایی، سیاست‌گذاران و افراد کنجکاو تبدیل کند. (ZME Science)
  • اگر شما هم به دنبال پاسخی برای این سؤال هستید که چرا بسیاری از راهبردها و راه‌حل‌ها در رسیدن به نتایج مطلوب، با شکست مواجه می‌شوند، پیشنهاد می‌کنیم کتاب اثر ولتاژ را حتماً بخوانید. کتابی که به یک کلاس درس جامع شباهت دارد و به شما نشان می‌دهد که چگونه ویژگی‌های غیرمنطقی انسان‌ها می‌توانند موجب شکست ایده‌ها در دنیای واقعی شوند. (استیون پی. لویت، استاد اقتصاد در دانشگاه شیکاگو)
  • کتابی درخشان و کاربردی که بر پایه‌ی تازه‌ترین یافته‌های علم اقتصاد نوشته شده. بهترین کتابی است که تاکنون در زمینه‌ی چگونگی و چرایی مقیاس‌بندی خوانده بودم. اگر شما هم می‌خواهید دنیا را متحول کنید، کتاب اثر ولتاژ برای شما نوشته شده. (آنجلا داک‌ورث، نویسنده‌ی پرفروش نیویورک تایمز)
  • چه تعداد کتاب‌هایی را می‌شناسید که هم هوشمندانه باشند، هم کاربردی و هم خنده‌دار؟ جان لیست دانشمند و جادوگری است که می‌تواند جهان را دگرگون کند. کتاب اثر ولتاژ چگونگی این تحول عظیم را به شما نشان می‌دهد. یکی از بهترین کتاب‌‌های اقتصادی که تاکنون خوانده‌ام. (کاس آر. سانتین، استاد دانشگاه و نویسنده‌ی پرفروش نیویورک تایمز)
  • کتاب اثر ولتاژ راهنمایی است برای انسان‌های جاه‌طلب. کتابی که تعداد فراوانی از اصول اثبات‌شده و نکات آموزشی در آن گنجانده شده‌اند. به تنهایی می‌تواند شکاف میان کتاب‌های استارتاپی و مدیریتی را پُر کند. (اسکات کوک، یکی از بنیان‌گذاران Intuit)
  • کتابی که ضرورتاً باید آن را بخوانید. اثری تأمل‌برانگیز و جذاب که چارچوبی بدیع را در مورد مسائل اقتصادی به شما ارائه می‌کند. برای جلوگیری از اشتباهات قابل‌پیش‌بینی می‌توانید به آن مراجعه کنید. (قمر دارون عاصم اوغلو، استاد دانشگاه MIT و نویسنده)
  • کاری که جان لیست در کتاب اثر ولتاژ انجام داده، نوعی انقلاب محسوب می‌شود. (گری بکر، استاد اقتصاد و جامعه‌شناسی، دانشگاه شیکاگو، برنده‌ی جایزه‌ی نوبل اقتصاد)

کتاب اثر ولتاژ برای چه کسانی مناسب است؟

مدیران و رهبران سازمان‌ها، صاحبان کسب‌و‌کارها، گردانندگان مشاغل استارتاپی و کارآفرینان با مطالعه‌ی کتاب اثر ولتاژ نکته‌ها و آموزه‌های مفیدی را دریافت خواهند کرد.

در بخشی از کتاب اثر ولتاژ می‌خوانیم

تحقیقات تجربی نشان می‌دهد که سیاست‌گذاران وقتی در حال ارزیابی بهترین طرح‌ها برای تخصیص بودجه هستند، در مقابل همان سوگیری که به‌عنوان نادیده گرفتن هزینه‌ی فرصت شناخته می‌شوند، آسیب‌پذیر هستند که باعث می‌شود بدون این‌که سایر طرح‌ها را به‌طور کامل مورد بررسی قرار دهند به یک برنامه‌ی خاص متعهد شوند. اغلب شنیده‌ام که «اگر در فلان سیاست 10 میلیون دلار سرمایه گذرای کنیم چه منافعی خواهد داشت؟» اما به‌ندرت شنیده‌ام که «اگر به‌جای فلان سیاست، این 10 میلیون دلار در جای دیگری سرمایه‌گذاری شود چه منافعی در پی خواهد داشت؟». دنیای کسب‌وکار نیز در معرض این پدیده قرار دارد. اگرچه روال‌هایی ذاتی برای محافظت از خود در برابر آن در اختیار دارد چراکه درک هزینه‌ی فرصت در یک محیط رقابتی بسیار حیاتی است. این پدیده ما را به مفهوم تفکر نهایی گرا در فصل هفتم بر می‌گرداند. این دو مفهوم لازم و ملزوم یکدیگرند. وقتی منابع محدود هستند اگر از آخرین دلارهای خرج شده، بیشترین بهره را نبرید هزینه‌ی فرصت، شامل اثرات مضاعفی است که اگر دلارهایتان به شیوه‌ی مؤثرتری تخصیص پیدا می‌کردند، می‌توانستند چنین اثرات مضاعفی را داشته باشند.

همه‌ی این‌ها برای گفتن این است که ارزیابی هزینه‌ی فرصت‌ها مستلزم در نظر گرفتن گزینه‌های جایگزینی است که جزو مؤلفه‌های صریح و اصلی یک تصمیم نیستند؛ مانند پنج بسته کارت آپردک یا دستکش جدید میسون؛ اما هزینه‌ی فرصت همیشه درباره‌ی چیزهایی نیست که می‌توان با پول خرید. وقتی هزینه‌ی فرصت را نادیده می‌گیریم اغلب گران‌بهاترین منابع محدود خود را از دست می‌دهیم: زمان.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار مترجم
مقدمه نویسنده: ساختن برای باختن یا ساختن برای اوج‌گیری
بخش اول: آیا ایده‌تان می‌تواند اوج بگیرد؟
فصل اول: دغل‌کارها و نتایج مثبت کاذب
فصل دوم: مخاطب‌شناسی
فصل سوم: سرآشپز یا مواد لازم
فصل چهارم: سرریزها
فصل پنجم: تله‌ی هزینه
بخش دوم: چهار راز اوج‌گیری با ولتاژ بالا
فصل ششم: مشوق‌های اوج دهنده
فصل هفتم: انقلاب حاشیه‌ی سود
فصل هشتم: رها کردن، عادت برنده‌ها
فصل نهم: فرهنگ اوج‌گیری
جمع‌بندی
تقدیم به
تقدیر و تشکر
درباره‌ی نویسنده

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب اثر ولتاژ
نویسنده
مترجمعلیرضا سهرابی
ناشر چاپینشر هورمزد
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات264
زبانفارسی
شابک978-622-5850-47-7
موضوع کتابکتاب‌های مدیریت و رهبری، کتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب اثر ولتاژ

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب اثر ولتاژ

برای دریافت کتاب اثر ولتاژ و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.